Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Am avut aceesi problema in urma cu 1 an si ceva. Am pus Mahle (vreo 40 lei) si sta apa la 90 indiferent de conditii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit multă lume că lăudau marca mahle... A trebuit să schimbi tot sau numai termostatul? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba termostatul + carcasa cu cotul de plastic pe care vine atasat termostatul, altfel risti sa treaca tija prin cel vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kicker , poţi fi puţin mai explicit? Cum adică să treacă tija?

 

Un Diy există?

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite o poza poate ajuta.Tija termostatului impinge in gaurica din capac cind lucreaza.Plasticul cedeaza de la temperatura,etc.

Imag004.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg. Îmi puteţi spune dacă termostatul vine cu garnitură sau trebuie cumpărat separat.

Si c-am cat lichid se pierde sa stiu dinainte sa nu am surprize.

 

Revin cu inca o intrebare, am dat o cautare pe autokarma , si am gasit thermostat ca cel din poza, dar mie im da carcasa altfel ...

Pun linkul pentru ca nu ma lasa sa salvez poza (nu-mi apare nici o optiune "save" ) : http://www.autokarma.ro/piese-auto-vw-bora-berlina-1j2-1998-2005-1-6-16v-77-kw/racire-motor-auto-termostat/carcasa-termostat-v15-99-2031-vemo?name_filter=Carcasa termostat&grupa_produse=VW BORA Berlina (1J2) (10.1998 - 09.2005) 1.6 16V%2C 77 KW&grupa_order=1

 

Nu arata deloc ca cel din poza, m-am uitat si la un DIY pe youtube , era chiar motor Azd dar nu avea carcasa ce apare pe site ....

 

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate e mai bine sa cumperi de la mag.auto dupa talon.Antigelul e bine sa il schimbi tot.Daca golesti circuitul 1L de completat ar trebuii sa ajunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai vazut acolo este flansa care vine pe bloc echipat cu tot ce trebuie dar ai mai mult de munca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si trebuie neapărat schimbat tot sau ajunge doar carcasa sau flansa in care intră termostatul?  

Cât antigel intră în acest motor si cum trebuie pus? Tot concentrat sau 50/50? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie tot asta in caz ca nu ai probleme cu filetele din flansa...iei termostat cu carcasa si antigel 2 l + 2 l de apa distilata si faci 50/50.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta aveam nevoie să stiu. Ms de informatii. Cu filetul nu ştiu cum stau, dar vom vedea după ce al desfac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul G71 a mai avut cineva probleme in acelasi timp cu bobina/ bobinele de inductie?

La mine spune scurt la plus, eroarea p1155

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Intampin si eu primele probleme cu masina, dupa schimbarea bateriei. Primele simptome: nu a mai vrut sa porneasca, nu invartea deloc si se auzea un releu cupland/decupland sub volan. Am schimbat 2 baterii cumparate noi, prima am returnat-o fiind fabricata in 2014. Acum porneste destul de repede, in schimb, nu se tureaza deloc la apasarea acceleratiei, MFD se aprinde slab sau deloc, intensitatea luminilor oscileaza, pe diagnoza primesc "baterie descarcata." Bateria o exclud, are 12.7V cu motorul oprit iar cu el pornit: 14.4 (incarcarea OK). Consumul masinii cu consumatorii opriti este de 0.02A. Am verificat cablurile de la baterie, sigurantele de pe baterie, totul e in ordine. Inainte sa schimbarea bateriei, s-a mai intamplat sa nu se stinga plafoniera la inchiderea masinii din cheie si resetarea destul de desa a radioului. 

Dupa punerea contactului, la aprox 10 sec, incep si se invart ventilatoarele de la radiator, e normal?

Clapeta de acceleratie nu am reusit sa o calibrez nici din diagnoza si nici prin decuplarea bateriei.  

Toate erorile duc spre o baterie descarcata cu toate ca aceasta este noua si in parametrii. 

P1564 - Throttle valve control unit insufficient voltage during basic setting
            static  

15 Airbag
        Trouble codes: 
        00532 - Supply voltage Signal too low
            Intermittent

01330 - Comfort system central control module Voltage supply too low
            Intermittent

Mai nou, primesc si:

P1439 - Potentiometer for exhaust gas recirc. Malfunction in basic settings
            static

 P1404 - Exhaust gas recirculation system Basic settings not carried out
            static

Sa fie un contact imperfect totusi la un cablu sau releul de incarcare de pe alternator?

Modificat de dani 1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti! Va spuneam acu ceva timp in urma ca am o bataie la motor si prea gaseam pe nimeni sa-mi spuna ce e. Intre timp m-am cam lamurit ce poate fii.....axele cu came. Cineva mi-azis ca pot merge mult si bine...pentru ca bataia nu e mare....cand se face uzura foarte rau, bate de rupe+ca operatiunea o sa fie destul de costisitoare. Momentan nu s-a agravat si am aproape 8mii de km.  Ce ziceti are dreptate sau se crapa ceva prin motorul ala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! sunt nou pe forum si nou posesor de vw golf 4 1.6 16v din 2001, am facut toate schimburile la el, am schimbat inclusiv cutia de viteze pentru ca "huruia" in special in viraje, acum merge foarte bine as putea zice insa am doua probleme care ma streseaza, una ar fi ca se aduna apa pe presul din dreapta fata dar numai cand ploua mai mult sau cum a fost iarna asta zapada si se topea si a doua la incdicatorul temperaturei din bord care cade dintr-o data pe zero dupa care urca din nou unde ar trebui sa stea dupa care cand are chef ia face, am fost la un atelier si in ce priveste scurgerea de apa i-au demontat suportul filtrului de polen si l-a montat inapoi etanseizand cu silicon pentru ca garnitura aia din ceva burete era dezlipita si deteriorata, dar tot curge, in ce priveste a doua problema cica problema ar fi din sonda de temperatura.

Daca stie careva cum se poate remedia aceste probleme va rog sa-mi spuneti.

Multumesc si drumuri bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima imi sună, cunoscut dar la tine se aplică numai in cazul in care ai turelă.

Al 2lea e senzorul de temperatură, trebuie schimbat. Recomandat e să cumperi original, dar merge si Hella AM. Im jur la 70 de lei.  

 

Revenind la problema mea cu termostatul... Am comandat de la un magazin de piese auto de la mine din oras, după seria de sasiu, termostat, flanşă (am optat pe Vaico) dar după asta vreo 2 prieteni cu golf 3 mi-au spus că au schimbat si ei dar după un an a trebuit să ia original ca flanşa AM pur si simplu s-a deformat si se prelingea, ei credeau ca e de la garnituri dar n-a fost.

Oare asa e si la piesele de golf4/bora? 

Problema e ca nu mai pot returna flanşa...aveţi idee cât e unul oem? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 03.02.2017 at 9:19 PM, Helle said:

Salutare baieti! Va spuneam acu ceva timp in urma ca am o bataie la motor si prea gaseam pe nimeni sa-mi spuna ce e. Intre timp m-am cam lamurit ce poate fii.....axele cu came. Cineva mi-azis ca pot merge mult si bine...pentru ca bataia nu e mare....cand se face uzura foarte rau, bate de rupe+ca operatiunea o sa fie destul de costisitoare. Momentan nu s-a agravat si am aproape 8mii de km.  Ce ziceti are dreptate sau se crapa ceva prin motorul ala?

Cred ca sunt culbutorii de bat, sau uzat, daca bat axele cu came inseamna ca ai probleme cu ungerea. Mai dute si la alti mecanici inainte sa desfaci motorul degeaba. Bataia se aude mai rau la rece sau la cald?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul de culbutor e metalic ascutit ,zgomotul de diesel vine de la fusta pison 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 04.02.2017 at 9:27 AM, desertfox1943 said:

Salut! sunt nou pe forum si nou posesor de vw golf 4 1.6 16v din 2001, am facut toate schimburile la el, am schimbat inclusiv cutia de viteze pentru ca "huruia" in special in viraje, acum merge foarte bine as putea zice insa am doua probleme care ma streseaza, una ar fi ca se aduna apa pe presul din dreapta fata dar numai cand ploua mai mult sau cum a fost iarna asta zapada si se topea si a doua la incdicatorul temperaturei din bord care cade dintr-o data pe zero dupa care urca din nou unde ar trebui sa stea dupa care cand are chef ia face, am fost la un atelier si in ce priveste scurgerea de apa i-au demontat suportul filtrului de polen si l-a montat inapoi etanseizand cu silicon pentru ca garnitura aia din ceva burete era dezlipita si deteriorata, dar tot curge, in ce priveste a doua problema cica problema ar fi din sonda de temperatura.

Daca stie careva cum se poate remedia aceste probleme va rog sa-mi spuneti.

Multumesc si drumuri bune !

Apa din masina se scurge pe langa parbriz, ai schimbat parbrizul recent? Inseama ca cei de la service au facut economie de silicon, sau a imbatranit siliconul si trebuie dat jos parbrizul curatat bne, pus alt silicon si ar trebui sa nu mai ai apa. 

In legatura cu ceasul de temperatura, de la umezeala cred ca s-a bulit poate a intrat apa pe la contacte, mufe, ce mai e prin spatele lor. Probeaza alt ceas sa vezi daca mai face figuri.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma baieti....bate( mai mult o troncaneala , chiar sub capacul filtrului de aer, in partea opusa distributiei) doar caand se incalzeste apa aprox 90℃. Nu face in sarcina sau in frana de motor. Se aude doar pe la2600-2800 rpm. Tachetii bat si aia vreo 2-3 dar dupa ce se incarca au tacut si in plus au zgomotul lor specific. Legat de ungere, cand am luat masina avea" service" in bord si uleiul era taciune...ma gandesc: cine stie cati km avea uleiul ala+ ca de la cine am luat-o a mai mers in tara 3 luni, posibil sa fi afectat axele cu came. Posibil sa fi avut si vreun aditiv sa ii ia bataia si eu cnd i-am schimbat uleiul sa se auda din nou. Nu e foarte rau...unii nici nu isi dadeau seama din prima de bataie. Da aia e.....nestiutor...graba.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incarca un filmulet poate ii suna la careva cunoscut...apropo ce ulei ai bagat in motor?Cand au joc axele cu , came poti pune ce aditiv vrei ca tot degeaba ori ulei gros faci mai mult rau...initial aceste motoare cu 10w40 s au stricat din cauza ca iarna greu ajunge la axe din cauza vascozitatii.Daca era un climat cald nu era o problema dar se pare ca au gresit din fabrica aruncand peste umar si norma 10w40 din cauza ca nu a fost un motor reusit pentru ai prelungi agonia.Era suficient 5w30 la tinerete apoi 5w40 cand incepe sa consume pana il bagi la reparat.Dar de unde stii ca ce ai avut in motor nu a fost si 15w40 cum am mai auzit la unii ca este foarte bun si face motorul mai silentios(adica un fel de liniste mortala).Deci iti dai seama ca uleiul nu a fost schimbat la timp(proprietati de ungere...)ungere defectoasa pe axe si trenul supapelor(nici supapele nu le mai apasa bine)in caz ca face joc maricel ai sa desfaci garantat acolo sus.Ai avut un ulei gros bagat in motor si cam asta este.Poate ai sa faci totusi un filmulet ca sunt curios...:mellow:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte adevarat graiesti sdR+, am aflat si eu lucrurile astea abia la vreo jum de an de la cumparare. La primul schimb(anul trecut, tot cam pe vremea asta) i-am bagat Castrol 10W40....na...toata lumea" ba e batran motorul are o gramada de km baga ceva mai gros"( are aprox. 200 mii"in bord" din 2001). Zis si facut. Atunci am inceput sa aud bataia si culmea era tare enervant ca nu puteam sa merg in localitate cu 60 ca fix la turatiile alea ~2300 incepea zgomotul, trebuia sa bag a5-a ca sa fie mai subturat. Dupa aproape 3500 km l-am dat jos si la sfatul cuiva i-am schimbat uleiul cu un Motul 5W40 si clar e diferenta; v-am spus zgomotul s-a mutat si el pe la 2600-2800. Mai am cunostinte cu aceste motoare si le-am explicat treaba cu uleiul...dar sunt reticenti...treaba lor pacat au masini mai intretinute. Mai e o CHESTIE: cand e rece motorul trage de fuge masina de sub mine...cum se apropie apa de 90 gata se inmoaie.....diferenta nu e mare..da..E. O avea legatura cu momentul cnd incepe ca bata??

Modificat de Helle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate o simti mai puturoasa la plecarile de pe loc pentru ca incalzindu se scade si turatia in ralanti dar daca ai curatat maf , egr si clapeta iar ralanti ul sta la 800 ar trebui sa fie ok...in mers nu prea ai ce sa i ceri decat talpa(nu japca...in limita bunului simt) pentru ca este un benzinar si cuplu in turatii mici nu prea are.Referitor la bataie pana nu umbli si vezi nu prea ai ce sa rezolvi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic asa,daca sigur bate trebuie desfacut/reparat pt a limita eventualele daune ulterioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o mica problema. Cand dau acceleratia pana la fund, deobicei in viteza a 4-a pe la 2000 si ceva de turatii imi da in nas, smucituri usoare timp de o secunda, dupa vreo 2-3 smucituri din astea imi accelereaza normal. Nu am niciun martor si nu-mi iese nimic la diagnoza, ce poate fi? Clapeta de acceleratie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!