Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

11 hours ago, Catalin Tuiu said:

17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current  Asta e eroarea de pe sonda. O bujie intradevar era murdara cu ulei, adica era umeda. A inceput sa miroase si a benzina, inainte nu mirosea asa. Am mers putin aseara cu ea sa vad daca imi mai apare checkul, tot drumul pe care l-am facut nu mi-a aparut si mi-a aparut cand am ajuns in parcare doar checkul fara palpaiala, iar cand am bagat in marsarier a inceput sa palpaie si sa scoata fum alb. Azi o duc la alt mecanic, dar e o distanta de vreo 10km pana acolo, are ceva daca o deplasez pana acolo? Distributia a fost schimbata sambata.

Am rezolvat, era o bobina. Am facut-o dimineata si am mers aproape toata ziua cu ea, nu a mai aparut nici martorul pentru sonda lambda, mi-a zis mecanicul ca probabil bobina aia defecta a dat semnale proaste la sonda si a aparut martorul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa rezolvi primadata sonda...Eu asa as face.Misfire uneori e asociat si cu sonda defecta..Testeaza sonda...apoi treci mai departe.

 Bobina nu raporteaza decat la Ecu..si sonda citeste valorile de oxigen iesite si isi da seama ca nu a fost ars.si Ecu da comanda de schimbare amestec.

.Daca luai  pe rand, cate o bobina  afara vedeai mai rapid.si puteai sa le schimbi intre ele sa vezi daca se muta eroarea.Dar apoi imi zic ca poate venea aceasi eroare..si nu te gandeai la bobina.

Bine ca ai rezolvat.

Modificat de tttrix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari!

Am coborat pe un drum in panta (aprox 4km) cu frana de motor "activata". Am oprit la un semafor si surpriza, masina mea ziceai ca a luat foc - asa scotea fum pe esapament (un fum albastrui si cu un puternic miros de ars). Am tras pe dreapta, am stat cateva minute cu motorul pornit si si-a revenit; spun ca si-a revenit pentru ca am facut un drum de 100 km apoi si n-a mai scos pic de fum. Idei ce ar putea insemna asta?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e fum albastrui insotit si de miros inseamna ca e ulei de motor.Masina iti consuma ulei iar cand ai mers in frana de motor nu l-a ars complet.Cand ai accelerat a inceput arderea lui.Singura problema este ca trebuie sa faci ceva in legatura cu consumul de ulei pentru ca in timp o sa se agraveze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, masina imi consuma ulei, dar "interesant" e ca doar la drumuri lungi (turatii ridicate) mi se aprinde martorul galben in bord; ii completez cam cu 250 ml si se stinge. Compresie la motor am, am verificat-o. De asemenea am si spuma galbena la buson, deci banuiesc sa fie si garnitura cam obosita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

51 minutes ago, Rylich said:

Salutari!

Am coborat pe un drum in panta (aprox 4km) cu frana de motor "activata". Am oprit la un semafor si surpriza, masina mea ziceai ca a luat foc - asa scotea fum pe esapament (un fum albastrui si cu un puternic miros de ars). Am tras pe dreapta, am stat cateva minute cu motorul pornit si si-a revenit; spun ca si-a revenit pentru ca am facut un drum de 100 km apoi si n-a mai scos pic de fum. Idei ce ar putea insemna asta?

Multumesc!

Fix asa pateam si eu si la mine lua 1 L de ulei la 1000km. Am segmentat apoi nu a mai piscat gram de ulei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spuma galbena la drumuri scurte iarna inseamna condens ca sa stii ca motorul asta condenseaza teribil.Problema se pune in felul urmator si anume sa nu ai spuma galbena pe buson dupa un drum lung sau cand este cald afara...compresia ti o ridica consumul de ulei garantat si nu este relevant.Un sfat de la mine vinde cazanul cat inca mai merge ca sa nu patesti ca mine si ca altii sa o mai cumperi odata si tot sa nu mearga bine(un sfat prietenesc).

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la turatii mari iti consuma mai mult ulei.Se aprinde pentru ca ai senzor de nivel al uleiului in baie, si cand completezi se stinge.Am inteles ca se stinge si pentru ca ridici capota, are el un senzor, la modul ca el te-a avertizat si asa stie calculatorul ca tu ai verificat, deschizand capota.Dar cand se aprinde senzorul, daca vrei sa stai linistit o perioada, adica sa pui ulei pana sus pe joja intra cam 500 ml.Si eu l-am segmentat si deja sunt la al 2-lea schimb de ulei si nu mai consuma deloc.Si am si 5w30 care e mai subtire.

Eu zic ca merita sa o faci.Investesti cam 2500 de ron dar macar stii ca ai motorul bun si stii in ce stare e.Daca cumperi alta, nu stii peste ce alte probleme mai dai, chiar poate peste un consum mai mare de ulei.Iar asta nu poti sa o verifici dupa ce faci ceva km cu ea.Iar fum albastru scot cand sunt in ultimul stadiu de consum, adica 1l la 100 de km.Atunci chiar nu mai ai alta varianta decat sa o faci.Si nu uita, si masini noi, fabricate in 2016 consuma si 500 de ml de ulei de la schimb la schimb.Dar nu e o tragedie daca consum maxim 1l la schimb la o masina de 16 ani.Acum sa nu fie exagerat.Cand am luat-o consuma cam 1l la 2000 km, bineinteles ca proprietarul nu mi-a spus.De aceea nu sunt de acord cu " vinde-o cat  mai merge" fara sa instiintezi despre problema.Si dupa 1 an si cateva luni imi cosuma 1l la 100 de km si imi dadea cu fum albastru grav.

@sdR+ Tot ai probleme cu masina? Tot cu consumul de ulei, sau altceva? Eu unul nu am mai avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi, a venit vremea sa schimb si eu bateria si as dori sa primesc cateva recomandari daca aveti chef si timp! :-D 

M-ar interesa in special ca si AH / A (pornire la rece) si de ce nu, ca si marca. Este un golfulet plin de electrica (trapa, senzori ploaie, clima etc etc) si mi se pare ca cea de acum se cam supara cand folosesc o sursa de energie gen cand deschid clima, geamurile etc, mai exact se estompeaza pentru o secunda luminile din bord sau plafoniera daca acestea sunt aprinse, astea pe langa faptul ca sambata a trebuit sa apelez la binevointa unui coleg pentru a o porni! :-D

Va multumesc si va doresc o zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform configuratorului Exide, cea mai bună recomandare este cea Premium de 64 Ah, cu 640A curent de pornire. ;) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar iti trebui o baterie mai puternica, cu un curent de pornire mare.

Eu personal am Rombat Premier 65Ah 640A 12V.

Este cam cea mai puternica care se pune pe masina asta si sa incapa perfect in locas.Cu un amperaj de 65 Ah si curent de pornire 640A eu zic ca face fata cu brio.Si ai si 3 ani garantie la ea.Bateria este etansa cu indicator de stare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

La AZD meu am problema cu temperatura lichid racire, dupa aprox 10-15 km temperatura ajunge la aprox 115 grade, am pus termostat nou, caldura face foarte bine.

Sa fie de la carcasa termostatului cu tija din interior? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat carcasa de la termostat ?

Daca nu,te poti .... in el de termostat :mellow:,trebuie sa cumperi termostat nou + flansa lui.

Nu mai folosi termostatul vechi,este decalibrat pt ca a iesit tija lui mai mult decat trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, kicker said:

Am comandat si carcasa, asta trebuia de prima oara carcasa si termostat

Salut. De ceva timp aveam probleme cu masina in sensul ca pornea greu. Am schimbat pompa de benzina si bujiile, problema a fost de la bobine.

Acum am o problema si mai mare. Masina se opreste in mers. Pur si simplu nu se mai accelereaza chiar daca schimb vitezele, nu se mai accelereaza si se inchide motorul, apas pedala pana la fund si nimic(apare bateria in bord) . Ieri chiar am auzit si un bazait dupa ce s-a oprit pentru cateva secunde. Scot cheia si porneste imediat fara probleme. Am patit sa se opreasca si la fiecare 10, 15 km.

Mecanicul a zis ca trebuie schimbata o piesa posibil, nu mai stiu care (costa 720lei) dar trebuie verificat. Sper sa ma puteti ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/16/2016 at 8:53 AM, aditzu' said:

Segmentat 1.6 16v AZD - dupa 250 km facuti eu trebuia sa completez....Dar a ramas nivelul nemiscat pe joja. Sa speram ca am gasit solutia la consumul de ulei, Va urez succes tuturor in rezolvarea problemei.

1000 km. Nu s-a miscat uleiul de pe joja,  deci pare sa fie in ordine. Voi ce ulei ati folosit dupa segmentare? As schimba inca o data pentru urmatorii 10.000 km. 

Am vazut ca 5w40 original e 40 L..merita ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga cu incredere Mobil 1 5w30 ESP Formula...normal ar trebui acum sa l arunci afara ca ai sa gasesti si ceva span garantat in filtrul de ulei!Eu prima data l am dat afara dupa segmentare la 6 k si era negru tuci iar in filtrul de ulei ceva particule de aluminiu(ceva normal din cauza segmentilor care au mai ''barbierit'' din bloc pana s au asezat dar trebuia evacuat din timp...).Dupa segmentare acest ulei este de uzura si ca atare ar trebui evacuat si inca ceva important adica foarte important  uleiul la benzinare din punctul meu de vedere se schimba undeva la 6500 max 7000 de km asta daca vrei sa ai un plus la viata motorului caci nimeni nu te va invata de bine nici la service nici la reprezentanta(motivul este capacitatea mica a baii si temperatura de lucru).Un aspect este ca era negru tuci dar si vascos si era vara cand l am dat afara nici nu vreau sa mi imaginez cum ar fi aratat la 10 k si cam ce ungere facea.Eu nu cred nici in ulei long life care este un motiv de a scuti banii pentru reprezentante pe , perioada garantiei numai bine ca la iesirea din garantie ai un motor gata de segmentat(ce i drept vorbesc in contul benzinarelor).Oricum fiecare face ce vrea dar este bine sa ai de unde trage si concluzii pentru a fi documentat cat mai bine in vederea luarii deciziilor corecte pentru buna functionare a masinii pe un termen cat mai lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.

Am o teorie legata de uleiul care e potrivit pentru acest motor.

Din cate am inteles eu uleiul are 2 cifre , una in fata W si unul dupa , prima fiind vascozitatea la rece si celalalt la 100 de grade ...

Daca o masina manca ulei , n-ar trebui schimbat cu ulei care are cifra de dupa W mai mare?

Mie de exemplu iarna nu mananca deloc (doar cand pierd ulei cu litrii cand sare pe la joja) iar vara trebuie sa completez c-am un litru ... 2.

Depinde cum o calc si nu merg niciodata subturat.

Deci daca mananca mai mult la cald atunci un 5W50 n-ar fi mai indicat?

Ca vara porneste usor ca e 5W dar daca bagi un 10W aia iarna e si mai groasa ca e tot viscozitate de iarna dar viscozitatea de vara e tot 40 ... deci frectie la picior de lemn ...

Astept parerile voastre.. 

P.S Exista uleiuri 5W50 full sintetic foarte bune si de la Motul si de la Mobil 1 .. deci variante sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema se pune in felul urmator si anume ca daca mananca din motive mecanice(uzura segmenti,simeringuri) se continua revizia cu ulei mai gros...daca motorul este ok si mananca intre schimburi ca este vara si cald se complecteaza si atat(nu vad care ar fi problema atata timp cat uleiul se evapora din cauza temperaturii ori natura motorului)grav este atunci cand ajunge in camera de ardere si este mancat in motor.Este adevarat ca exista uleiuri 5W50 dar nu prea apare in norma specificata de ww pentru acest tip de motoare http://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/eng/volkswagen/golf_iv/1_6-16v/2000-2003/azd/1597/77/ . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, de curand am schimbat valva EGR, si nu o pot adapta prin VCDS, primesc error la fiecare incercare de adaptare, impreuna cu 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine       Labels: 
Control Module Part Number: 036 906 034 CN
  Component and/or Version:  MARELLI 4MV        5164
           Software Coding: 00031
            Work Shop Code: WSC 00000  
        
3 Faults Found:

17812 - EGR System 
            P1404 - 35-00 - Basic Setting not Performed
17851 - Potentiometer for EGR (G212) 
            P1443 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent
17847 - Potentiometer for EGR (G212) 
            P1439 - 35-00 - Error in Basic Setting

Readiness: 1110 0101

la stergere dispar doar ultimile doua, 17851, 17847, prima persistand, repet esuand adaptarea pe canalul 074 dupa procedura Ross-tech(VCDS).

Mentionez ca EGR este Meat&Doria 

EGR Valve

Meat Code: 88072B

Dupa discutiile cu mecanicul, am fost sfatuit sa incerc o adaptare cu VAS, la o reprezentanta VW, intrebarea mea este urmatoarea, este posibila adaptarea acestei piese cu VCDS, in conditiile in care nu e o piesa OEM Pierburg? Daca da, cum altfel? In final, are rost sa merg la reprezentanta VW? sau vor avea si ei aceleasi probleme pe VAS, care le am eu pe VCDS? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor. Bordul imi face figuri, in sensul ca se reseteaza ceasul si tripul chiar daca masina e oprita. Am fost la electrician cu ea dar mi-a zis ca nu are ce sa-i faca daca nu vede exact ce se intampla atunci cand se intampla. Ieri eram in masina, asteptam pe cineva, motorul oprit si am vazut ca afisajul de la bord era aiurea. Am filmat toata treaba ca sa pot arata la electrician ce face. Pana sa ajung la electrician, am zis sa va arat si voua ce se intampla, poate cineva a mai avut asa problema si imi poate spune la ce sa ma astept. Multumesc si scuze de calitatea filmarii.  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi. 

Am o întrebare despre incalzirea mașinii.

Deci se manifestă în felul următor: pornesc motorul, las in relanti, in 10 min ajunge temperatura la 90 fără climatronic pornit. Dacă al pornesc scade inapoi la 70/75 indiferent dacă stau cu încălzirea pornită 5minute sau o oră. După ce închid încălzirea revine in câteva minute la 90, aceeasi treabă o face si când plec la drum. Pornesc cu 90 de grade, dar cum mă duc scade la 70, 80 cu încălzirea pornită sau oprită. Dar in mers nu mai urcă la 90. Dacă trag pe dreapta si opresc încălzirea urcă. O fi termostatul dus? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la 70 grade radiatorul e cald inlocuieste termostatul ,pune OE 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încă nu ştiu dacă e cald sau rece că n-am ajuns să verific furtune si dealea că am crezut că e normal ca pe vremea rece să fie asa, m-a surprins masina unui prieten (golf 3) odată urcat la 90 nu mai coboară. Indiferent că căldura e pe nivelul 4, si merge cu 50 la oră...cel oem c-am la ce pret e in comparatie cu un mahle sau wahler că la astea M-am gândit să iau dacă e dus.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am cautat pt mine,merge si la 1,6 termostat oe 032 121 110b-124lei,la epiesa,mahle,wahle pe la jumate aprox.Am avut pus astea in 2014,azi plinge pe la garnitura putin doar la rece.Urmeaza sa schimb.Sa verifici/schimbi si capac,il strica cuiul termostatului.Indicatorul trebuie sa stea teapan la 90 grade dupa ce s-a incalzit motorul.Cred ca incerc un kit vemo...la 90 lei-daca tine 2 ani e ozon!,nu stiu daca merge la tine...

Imag000.jpg

Capac termostat.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!