Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

tioacastefanut

Salut, am si eu o dilema si poate ma va ajuta cineva.

Citisem undeva ca se poate afla varsta senzorului de oxigen pre-cat. Am facut si eu acest test, in grupul 034 si mi-a iesit o valoare in campul 3 de 0,68. Am inteles ca daca iese sub 0,80 atunci senzorul trebuie schimbat, si valoarea unui senzor nou este de 1,99.

Mentionez faptul ca de curand am fost cu masina la RAR si nu mi-au iesit noxele, adica aveam hidrocarburile mari in turatie, si ma gandesc ca poate o fi din cauza acestui senzor. Voi ce parere aveti? 

 

Modificat de tioacastefanut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca face probleme la cald,fa un test de compresie....Costa pana in 50ron la orice service...asa excluzi ca problema starea motorului.Apoi,diagnoza amanuntita(timpi de injectie,amestec)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tioacastefanut

Nu imi face nici un fel de problema, nici la cald si nici la rece. Test de compresie i-am facut si stau prost la un cilindru, fapt ce mi se confirma si consumul de ulei. Dar dupa parerea voastra sonda trebuie schimbata, sau este prea devreme sa ma gandesc la ea ? (au fost schimbati semeringurile de supape dar consumul tot nu a disparut, iar o segmentare nici nu o iau in calcul, cel putin in viitorul apropiat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca sunt norocos ca imi sta la 850-900 cu clima pornita sa nu, imi statea pe la 750-800 cand era lesinata ca nu respira aer curat si o sa respire si mai bne cand o sa-i anulez si egr-ul, la fel cu am facut la toate masinile pe care le detin. Nu ma intereseaza consumul, demaraj sa aibe si sa nu mai dea in nas cand ramane blocat !!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Sunt nou pe forum si nu am mai postat niciodată ceva pe vreun site așa că sa ma scuzați dacă greșesc pe undeva. Am  un Golf 4 1.6 AZD cumpărat în februarie a.c. fabricație 2001, cu 190000km(aiurea). La cumpărare am fost înștiințat ca trebuia schimbat uleiul( oricum era negru)....buuunn. Am venit cu ea vreo 700km până acasă, am schimbat distributie, plăcute, filtre, bujii si uleiul. Cam după 2000km am sesizat o bătaie la motor(mai accentuat când se încălzea), care se aude în jurul a2000rpm, indiferent, în mers sau pe loc, în partea stanga, lângă cutie, nu foarte tare(dacă nu ești atent ni i nu o auzi). Am fost la 4 mecanici, concluzia lor fiind"cuzinetii la biela". Ulei i-am pus Castrol Magnatec 10w40 si oricum mi se pare cam zgomotoasa în comparație cu alta a unui coleg cu același motor. Mecanicii au zis ca mai pot merge( nu  bani de desfăcut motorul) 2-3-4mii de km, depinde, dar sa încerc cu un ulei mai bun,poate si un aditiv, poate e vreo diferență. Precizez ca am mai făcut cam 2mii de km de când am auzit bătaia, ulei nu papa. Voi ce ziceți, sa strâng bani de piese sau să încerc varianta cu uleiul?Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

b.cristiandrei
18 hours ago, zebrocksky said:

daca face probleme la cald,fa un test de compresie....Costa pana in 50ron la orice service...asa excluzi ca problema starea motorului.Apoi,diagnoza amanuntita(timpi de injectie,amestec)

 

Daca era pentru mine, am lasat masina mecanicului meu 2 zile timp in care a facut si testul de compresie, care a iesit bine! Amestecul este ok, a fost facut cu un fel de manometru daca nu ma insel, timpul de injectie nu stiu exact cum se face!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ii gandit motorul sa stea la 600(nu o idee foarte stralucita). Poti sa il ridici doar daca faci o remapare, dar ECU de pe AZD este destul de pretentios la asa cv Magneti Marelli si cunosc 2 persoane care au incercat asta si s-au ales cu un ECU prajit (ei iti si dau o hartie prin care spun ca nu isi asuma daca cumva ecu nu permite remaparea si se prajeste) caz in care dai din colt in colt sa gasesti ECu potrivit, ramai si cu banii luati si plimbi masina pe platforma de la service.

Solutia mea... vara stau cu clima pornita mereu.... iarna injur :)). Sau cel putin asta am facut pana vara asta cand eu zic ca am rezolvat(dar tot cu clima pornita stau:)).

Vara asta in urma schimbarii pt a 2a oara a bobinelor dar si a curatarii canalului prin care bagi bobina nu mai face. Concluzia mea este ca datorita unei garnituri proaste la busonul de ulei, si a faptului ca trebuie sa completez si intre schimburi ca mananca 1 l la 9000 km imi ajunsese ulei in jurul bobinei de la cil 1, si se prelinsese putin si pe canal. Acest lucru a facut ca in timp sa se distruga respectiva bobina, si de asemenea sa faca contact electric cu blocul motor( am gasit sugestia asta pe un forum din state pt alt motor benzinar da a functionat si pt mine). 

Acest lucru mi-a eliminat de tot trepidatiile, dar inainte de asta eu am mai facut un pas intermediar. Am verificat distributia sa fie pusa la punct... si nu era.

Mecanicul cand a schimbat-o nu a folosit suruburile de blocare pt axele cu came si semnul de catre cutia de viteza... o schimbase la ochi ca "o fost atent sa nu miste. Drept urmare fata de arborele cotit aveam admisia inapoi cu un dinte, evacuarea inainte cu un dinte (si 2 dinti diferenta intre ele deci). Dupa ce am facut acest lucru o mare parte a trepidatiilor sa dus, iar restul se rezolvase in momentul in care am facut ce am zis mai sus cu bobinele.

 

Si da, si la mine o luasem incercari, am schimbat bobinele (de 2 ori), bujiile, senzorul map, si egr-ul toate cu piese noi

 

 

p.s. vedeti ca anulatul egr-ului pe azd nu e asa de usor, adica tot din soft trebuie facut. Daca pui niste table si il lasi in priza sa zic asa el va continua sa incerce sa lucre ca si cum nu ar fi tablele acolo si vei avea eroare de necorelare de calcule ale aerului. La ce ma refer: Ma refer la faptul ca masina avand si EGR si clapeta de acceleratie electronice stie mereu cat sunt deschise. Tot in soft are introdus ca pentru clapeta deschisa la x grade debitu de aer este y. In admisie masina primeste aerul care trece de clapeta+care trece de egr= o presiune (ma rog defapt e depresiune) si coreleaza aceasta informatie cu informatia de la senzorul MAP. Daca tu blochezi EGR-ul cu tabla masina nu stie asta si considera ca pe acolo trece in continuare aer, si cand compara valorile la care se asteapta prin calcule cu ce masoara senzorul MAP ii da eroare si intra in limp mode (care o tine turata la 1200 rpm, pedala de acceleratie nu mai are nici un rol, indiferent cat o apesi de tare turatia nu se modifica, si in care poti merge cu maxim 50 km/h doar plecand si schimband vitezele din ambreiaj). Am testat asta si te asigur ca asa e 

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, PaulG91 said:

p.s. vedeti ca anulatul egr-ului pe azd nu e asa de usor, adica tot din soft trebuie facut. Daca pui niste table si il lasi in priza sa zic asa el va continua sa incerce sa lucre ca si cum nu ar fi tablele acolo si vei avea eroare de necorelare de calcule ale aerului. La ce ma refer: Ma refer la faptul ca masina avand si EGR si clapeta de acceleratie electronice stie mereu cat sunt deschise. Tot in soft are introdus ca pentru clapeta deschisa la x grade debitu de aer este y. In admisie masina primeste aerul care trece de clapeta+care trece de egr= o presiune (ma rog defapt e depresiune) si coreleaza aceasta informatie cu informatia de la senzorul MAP. Daca tu blochezi EGR-ul cu tabla masina nu stie asta si considera ca pe acolo trece in continuare aer, si cand compara valorile la care se asteapta prin calcule cu ce masoara senzorul MAP ii da eroare si intra in limp mode (care o tine turata la 1200 rpm, pedala de acceleratie nu mai are nici un rol, indiferent cat o apesi de tare turatia nu se modifica, si in care poti merge cu maxim 50 km/h doar plecand si schimband vitezele din ambreiaj). Am testat asta si te asigur ca asa e 

 

Masina mea sta la relanti undeva la 650rpm fara trepidatii.

Iar in legatura cu anulatul EGR-ului eu am anulat EGR-ul pur si simplu prin scoaterea mufei si merge fara probleme si fara consum marit de mai bine de jumatate de an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu, da dezactivezi egr-ul si nu mai trepideaza daca scoti mufa, masina nu mai tine cont de el, dar atunci stai cu becul pornit. Ce am zis eu acolo este pentru ca multi sustin aici pe forum ca solutia pt egr este cu o tabla.

 

Cristi...10 cai la masina asta nu sunt ceva wow, si avand in vedere varsta ei, o remapare poate duce la o accelerare a imbatranirii si defectarii componentelor incat risti sa ii grabesti moartea si apoi sa incepi sa scrii pe forum de o problema si de alta.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/2/2016 at 1:01 PM, b.cristiandrei said:

Este cineva din IASI care m-ar putea ajuta ?

Te pot ajuta eu.In PM iti dau datele de contact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am facut segmentare la al meu, plus reparat sau ce a trebuit la chiulasa .Distributia nu a avut decit 18000 si a ramas.Am facut-o deoarece consuma ulei 1l la 640Km.

Totul a iesit bine  dar vad ca nu ii place uleiul 5W40 Castrol,  sau ce pot sa spun, este ca am pus 3,5 l si este pe joja la maxim deasupra la liniile punctate , pina la indoitura de pe joja aceasta este cu vreo 3/4mmm mai sus si se aprinde martorul de ulei pe bord cind turez masina peste 1800/2000 si bipuie de trei ori, dupa care ramine aprins pina la noua pornire cind este stins la ralanti, iar dupa ce il accelerez la 1800/2000 se aprinde din nou cu cele 3 bipuri  si ramine aprins iar in rest totul ar fi OK.

Senzorul de presiune l-am schimbat, iar pe tester nu da nimic nici o eroare.

Este prea mult ulei eu stiu ca nu este senzor care sa spuna aceasta la AZD 1,6/16V...???

De functionat in general, merge bine dupa aceasta reparatie, sa vad cum se comporta in continuare ....

Cineva poate sa spuna ce ar putea fi ??? sau ce as putea sa fac???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Miercuri dimineata am programare la service pentru urmatoarea problema :in treapta a 4 a la 60 de km/h am 2500 de rpm,iar la 80 in aceeasi treapta sare de 3000 rpm.

Masina trage nimic normal,numai ca atunci cand e clima pornita si masina plina numai cu persoane zice ca trebuie impinsa ca sa treaga.

Este senzorul de turatie de vina ?

Si cam ce firma sa aleg si un pret estimativ,am cautat la autokarma pe net dar nu am gasit unde este bagat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu turaţiile nu ai nimic in neregulă. Aşa e şi la mine si la alte azd-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Pana acum nu erau asa de cand am luato

Modificat de dragomiricacristinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 03.08.2016 at 11:09 PM, Helle said:

Salutare! Sunt nou pe forum si nu am mai postat niciodată ceva pe vreun site așa că sa ma scuzați dacă greșesc pe undeva. Am  un Golf 4 1.6 AZD cumpărat în februarie a.c. fabricație 2001, cu 190000km(aiurea). La cumpărare am fost înștiințat ca trebuia schimbat uleiul( oricum era negru)....buuunn. Am venit cu ea vreo 700km până acasă, am schimbat distributie, plăcute, filtre, bujii si uleiul. Cam după 2000km am sesizat o bătaie la motor(mai accentuat când se încălzea), care se aude în jurul a2000rpm, indiferent, în mers sau pe loc, în partea stanga, lângă cutie, nu foarte tare(dacă nu ești atent ni i nu o auzi). Am fost la 4 mecanici, concluzia lor fiind"cuzinetii la biela". Ulei i-am pus Castrol Magnatec 10w40 si oricum mi se pare cam zgomotoasa în comparație cu alta a unui coleg cu același motor. Mecanicii au zis ca mai pot merge( nu  bani de desfăcut motorul) 2-3-4mii de km, depinde, dar sa încerc cu un ulei mai bun,poate si un aditiv, poate e vreo diferență. Precizez ca am mai făcut cam 2mii de km de când am auzit bătaia, ulei nu papa. Voi ce ziceți, sa strâng bani de piese sau să încerc varianta cu uleiul?Multumesc!

Da-i baia jos si schimba cuzinetii de la biele. Nu te juca! Daca se gripeaza ... i-ai pus cruce motorului, stramba vreo biela ori o arunca prin bloc. Un set de cuzineti e ieftin. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 03.08.2016 at 23:09, Helle a scris:

Salutare! Sunt nou pe forum si nu am mai postat niciodată ceva pe vreun site așa că sa ma scuzați dacă greșesc pe undeva. Am  un Golf 4 1.6 AZD cumpărat în februarie a.c. fabricație 2001, cu 190000km(aiurea). La cumpărare am fost înștiințat ca trebuia schimbat uleiul( oricum era negru)....buuunn. Am venit cu ea vreo 700km până acasă, am schimbat distributie, plăcute, filtre, bujii si uleiul. Cam după 2000km am sesizat o bătaie la motor(mai accentuat când se încălzea), care se aude în jurul a2000rpm, indiferent, în mers sau pe loc, în partea stanga, lângă cutie, nu foarte tare(dacă nu ești atent ni i nu o auzi). Am fost la 4 mecanici, concluzia lor fiind"cuzinetii la biela". Ulei i-am pus Castrol Magnatec 10w40 si oricum mi se pare cam zgomotoasa în comparație cu alta a unui coleg cu același motor. Mecanicii au zis ca mai pot merge( nu  bani de desfăcut motorul) 2-3-4mii de km, depinde, dar sa încerc cu un ulei mai bun,poate si un aditiv, poate e vreo diferență. Precizez ca am mai făcut cam 2mii de km de când am auzit bătaia, ulei nu papa. Voi ce ziceți, sa strâng bani de piese sau să încerc varianta cu uleiul?Multumesc!

Multumesc de răspuns. Da sunt conștient de riscuri dar nu-i problema daca ar fi doar cuzinetii, ar mai fi arborele de rectificat+cuzinetii de la palier+ ca nu stiu ce mai găsesc pe acolo în neregulă. Manopera cel mai ieftin 600lei, în total cam 1500de Ron, bani pe care nu îi prea am....sa vina salariul si vedem....                                        O altă problemă....am schimbat EGR, cel vechi era anulat cu o tablă si becul în bord e astupat, cu unul de la un prieten. Pe tester îmi dă eroare ceva legat de potentiometru, l-am probat la baterie pe pinii 1 si 5 si si se saltă supapa aia din interior. As vrea sa stiu daca se poate măsura cu un aparat de măsură mufa ce vine din instalație si ce valori trebuie să aiba....sa nu cumpăr egr-ul degeaba. Cred că m-ați înțeles. Multumesc anticipat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Am fost astazi la service si miau spus ca e posibil sa ma lase discul de ambreiaj,dar nu e grav deocamadata.

Am si niste mici trepidatii cand calc ambreiajul dar nu mereu face asa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel Mai intai fa o aerisire la ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10.08.2016 at 14:41, cata72cata a scris:

 Helle nu cheltui bani aiurea mai intai schimba cuzinetii uite aici cum se face si schimba si senzorul de bataie,detonatie http://www.mister-auto.it/it/sensore-di-detonazione/vdo-s107646001z_g3921_a083S107646001Z.html

 

Mersi pentru sfatul tau, azi mai vizitez un mecanic să vedem asta ce zice. Care-i treaba cu senzorul ala, cu ce se ocupă si de ce l-as schimba ? Vreo părere cu problema legata de EGR. Multam!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

b.cristiandrei

Salut colegi, am atasat un video in linkul din postare pentru a ma ajuta sa depistez mai exact de ce se aud asa stergatoarele, iti fac nervii praf la un drum mai lung! Tin sa precizez ca am scos ansamblul de stergatoare,care aveau acele doua bucse foarte gripate,am reusit si le-am scos, le-am pus vaselina din belsug si dupa se miscau foarte fluid! O fi motorasul? Nu stiu ce sa cred, dar este foarte enervant! La inceput nu se aud, dupa vreo 5 minute de sters,in special la viteza mica incep sa se auda ca in video-ul din link! Poate a patit vreunul dintre voi si ma poate sfatui ce sa fac! Va multumesc!  https://goo.gl/photos/mJRKtuoc2WhqScdt6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

b.cristiandrei
4 hours ago, b.cristiandrei said:

Salut colegi, am atasat un video in linkul din postare pentru a ma ajuta sa depistez mai exact de ce se aud asa stergatoarele, iti fac nervii praf la un drum mai lung! Tin sa precizez ca am scos ansamblul de stergatoare,care aveau acele doua bucse foarte gripate,am reusit si le-am scos, le-am pus vaselina din belsug si dupa se miscau foarte fluid! O fi motorasul? Nu stiu ce sa cred, dar este foarte enervant! La inceput nu se aud, dupa vreo 5 minute de sters,in special la viteza mica incep sa se auda ca in video-ul din link! Poate a patit vreunul dintre voi si ma poate sfatui ce sa fac! Va multumesc!  https://goo.gl/photos/mJRKtuoc2WhqScdt6

Nimeni nu a patit? Imi scartaie ca si cum s-ar intinde un arc, dar nu am idee de la ce anume ar putea fi! :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10.08.2016 at 14:41, cata72cata a scris:

 Helle nu cheltui bani aiurea mai intai schimba cuzinetii uite aici cum se face si schimba si senzorul de bataie,detonatie http://www.mister-auto.it/it/sensore-di-detonazione/vdo-s107646001z_g3921_a083S107646001Z.html

 

Mersi pentru sfatul tau, azi mai vizitez un mecanic să vedem asta ce zice. Care-i treaba cu senzorul ala, cu ce se ocupă si de ce l-as schimba ? Vreo părere cu problema legata de EGR. Multam!!                                                            

Am fost la un al 5-lea mecanic....."pfoaaa, tu știi ce bate?  Nu stiu ..zic, asta-i bătaie de bolt/piston!!". Acu părerea mea și pe cine am mai întrebat...boltul/ pistonul ar trebuii sa bata mai rău la rece si in orice turație în schimb la mine bate doar pe la 1800-2200 rpm si doar după ce se încălzește un pic motorul. Poate greșesc eu!!

On 13.08.2016 at 10:47, cata72cata a scris:

Senzorul de detonație http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/18-benzina/49-senzor-detonatie.html iar legat de egr se curata si se adapteaza daca nu functioneaza ze schimba. 

Mersi de raspuns, legat de senzor bănuiesc că ar fi trebuit să-mi apară ceva pe tester(si am fost la vreo 4) iar legat de egr, mă interesau niste valori acolo la mufa care a intra din instalație în EGR. Va salut!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!