Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salut. Am o problema la incarcare. Motorul oprit - 12,4 v, motorul pornit - 13,6 v, faruri aprinse 13,4 v, faruri, ventilatie la maxim si dezaburire luneta - 12,5 v. Masuratorile le-am facut atat cu voltmetrul cat si cu vagcom-ul si valorile erau f apropiate. De asemenea am facut masuratori si direct la alternator si valorile erau cu 0,1, 0,2 v mai mari. Banuiesc ca de aici rezulta si problemele mele cu oscilatia ralantiului. (am observat ca acestea apar mai ales cand am porniti mai multi consumatori). 

Ce spuneti? Sa fie problema din regulatorul de tensiune, sau altceva? Cum as putea verifica? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 


 

On 6/13/2016 at 9:02 AM, flopanu said:

O intrebare...

Are ceva daca pun un EGR de pe un 1.4 pe un 1.6? Am luat de la o cunostinta un EGR (are 1.4)pentru motorul meu AUS(1.6),l-am montat,sters check engine,merge bine, si stau unu pic pe ganduri daca am facut bine ce am facut...

PS: stiu ca nu e arie dedicata AUS dar nu am vrut sa deschid un topic pentru atat!

Mersi!

 

On 6/16/2016 at 1:33 AM, Muraru Dan said:

Daca o luam logic, egr-ul e doar o valva controlata electronic ce inchide sau nu fluxul de gaze arse evacuate.

Acum, daca difera ceva e acea flansa ce se prinde intre blocul motori si egr-ul propriu zis, ce-ti da debitul sa zic asa.

Daca prinderea s-a facut etans si totul s-a potrivit eu zic ca nu ai de ce sa-ti faci griji.

Cursa banuiesc ca e aceeasi , nu cred sa difere intre motorizari.

 

 

On 6/21/2016 at 5:02 AM, Muraru Dan said:

Legat de egr de 1,4 pe 1,6 am vorbit teoretic. Acuma totul tine de cursa potentiometrului, de diametrele camerelor egrului, de diametrul supapei.

Daca omului ii merge bine masina si dupa zile de mers si exploatata in divers conditii ii merge bine, atunci eu zic ca nu are de ce sa-si faca griji.

 

 

Dupa un drum de Brasov-Bucuresti si retur,la intoarcere pe la Comarnic Check Engine aprins! Mers constant undeva la 100 km/h(120 in depasiri). Bineinteles am ajuns acasa si tot nemernicul asta a aparut: 16786 - EGR System P0402 - 35-00 - Excessive Flow. A mers bine 2 saptamani(numai in oras)fara nimic aprins sau alte simptome , dar se pare ca la drum lung il ia damblaua...

Am vazut mai sus o schema cu diferite masuri cu voltmetru,o sa masor si eu mufele de la EGR sa vad poate imi da ceva pe cablu/mufa.

Daca nu,ramane sa caut un EGR de 1.6...:banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu mergi cu mufa scoasa la EGR? Eu il am anulat de mai bine de jumatate de an si masina merge mai bine decat cu EGR functional. Plus ca nu mai bagi mizerie in motor. Consumul este acelasi, iar acceleratie este sensibil mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 27.06.2016 at 8:31 PM, sdR+ said:

Salut! Am verificat clapeta dupa ce am mers cu masina, dar nu chiar imediat si acea clapeta din capac era pe aer rece. Am gasit urme de ulei la filtru de aer si pe furtunul din partea dreapta, ce se introduce in iesirea capacului. Din ce cauza oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am observat ca masina imi scoate din nou un fum albastrui. Am segmentat.o acum 4 luni si am facut 4500 km . La 1500 am schimbat uleiul.

ce problema ar putea fi ? Am verificat si nivelul e intact. Mentionez ca fumul a iesit dimineata la ora 7 si masina nu a mai fost pornita de aproximativ 15 ore. Fumul a esit in timpul cuplului de viteze 1 2 3.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/28/2016 at 10:19 PM, Radu Mircea said:

De ce nu mergi cu mufa scoasa la EGR? Eu il am anulat de mai bine de jumatate de an si masina merge mai bine decat cu EGR functional. Plus ca nu mai bagi mizerie in motor. Consumul este acelasi, iar acceleratie este sensibil mai buna.

Sincer am fost si eu ceva timp cu mufa scoasa si parca tot asa mergea,dar nu curatasem si clapeta si poate de aia nu am simtit nici o diferenta.Am vazut ca nu e nici o schimbare,am dat jos inca o data EGR si clapeta,le-am curatat,pus inapoi si aia a fost.

ACum de cand am schimbat EGR ala de pe 1.4 imi trage ca niciodata,urca in ture frumos fara a o inneca(cum facea inainte) DAR la drum lung se pare ca nu-i place...:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt multe discutii pro si contra pe tema anularii EGR-ului... fiecare face cum considera. Eu zic sa cureti clapeta de acceleratie bine si sa o adaptezi si sa anulezi EGR-ul si sa mergi ceva cu timp cu el si ai sa simti diferenta. Oricum clapeta da doar fluctuatii la relanti. Eu curat clapeta trimestrial, e o operatie care dureaza jumatate de ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Apropo de EGR & Co., conduc o Bora 1.6 16v AZD cu 101500 km (reali, o am de nouă). Acum 4 săptămâni mi s-a aprins martorul EPC în bord şi maşina nu se mai tura aşa cum era normal.. parcă ar fi fost limitată cumva. Am mers cam o sĂptămână cu ea în modul ăsta, uneori se aprindea alteori nu. Când am avut timp am dat jos şi curăţat clapeta de acceleraţie, am re-montat-o, nu am pus diagnoza pe ea, nici înainte, nici după re-montare. După curăţare maşina a mers bine cam o săptămână. Ieri, subit, după schimbarea din a2a în a3a nu "am mai avut pedală" mai precis apăsam degeaba şi nu se tura deloc (spre deosebire de înainte când deşi se tura, nu o făcea "la capacitate"). Problema asta cu pedala mi-a apărut de 3 ori în 2 zile şi se rezolvă de la sine fie prin neapăsarea ei timp de 2-3 secunde şi apoi "kickdown" fie prin schimbarea într-o treaptă inferioară.

 

Ce aş putea încerca să-i fac? Defapt.. de la ce ar putea fi, să nu mă duc habarnist la băiatul cu diagnoza sau la service.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am schimbat bobinele de inductie. Ce parere aveti despre motorul meu , mie mi se pare un zgomot ciudat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am citit aici, nu stiu ce sa spun si imi voi cere scuze de la bun inceput daca nu postez unde trebuie si rog un moderator sa-l mute la locul sau in cazul in care gresesc, sunt nou aici si, se intampla ... bun, revenind ... si eu am AZD 1.6 16V din 2002 si un consum la relanti nu scot niciodata mai mic de 0.7 l/h, citit in calculatorul de bord, nu initeleg de ce ... plus ca mi se pare ciudat cum masina mea cateodata nu porneste ... ca si cum i s-ar taia alimentarea la combustibil, motorul invarte si nimic ... iar intr-un final porneste parca sugrumata, zbate undeva la 300-400 rpm si in scurt timp isi revine la 850-900 rpm normal ceva inexplicabil pt. mine intrucat niciun mecanic / service nu stie de ce, toate consumabilele schimbate, iar ECU nu inregistreaza nicio eroare ... ! vreo idee ?! multumesc, anticipat!

 

rog persoanele care considera ca am gresit cu aceasta postare, sau locul unde trebuia sa o scriu, rog inca odata sa nu critice si doar sa ma ajute cineva care a mai intampinat sau are vreo idee! multumesc inca odata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil presiunea la pompa de benzina, regulatorul de presiune sau garnitura lui crapata.

Incearca sa dai la automat fara sa astepti sa se stinga becurile in bord, instant cum ai bagat cheia in contact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, 53mad a scris:

Posibil presiunea la pompa de benzina, regulatorul de presiune sau garnitura lui crapata.

Incearca sa dai la automat fara sa astepti sa se stinga becurile in bord, instant cum ai bagat cheia in contact.

merge fara probleme ... masina se comporta excelent ... are unele momente cand se comporta astfel .... nici nu stiu cum sa ma exprim :)) face asa cand vrea ea .... :D de doua-trei ori pe luna ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu probleme cu AZD-ul meu,e cam lesinata cand se incalzeste, nu prea mai are vlaga in ea, relantiul oscileaza si am lag in acceleratie toate problemele se petrec cand e motorul cald. Benzina ai bag combinata 95 si 100 de la omw,rompetrol,motorul merge rotund, nu intrerupe, nu consuma ulei, nu am nimic aprins prin bord.Cateodata cand dau inapoi si nu o accelerez mai tare, scade turatia si se aude in tacanit ca de avans,uneori se opreste motorul. Pe mine ma deranjeaza ca nu prea are vlaga si am lag la pedala de acceleratie cand e motorul cald si temperaturi ridicate afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CosminMarian
9 hours ago, FaKyRu said:

Am si eu probleme cu AZD-ul meu,e cam lesinata cand se incalzeste, nu prea mai are vlaga in ea, relantiul oscileaza si am lag in acceleratie toate problemele se petrec cand e motorul cald. Benzina ai bag combinata 95 si 100 de la omw,rompetrol,motorul merge rotund, nu intrerupe, nu consuma ulei, nu am nimic aprins prin bord.Cateodata cand dau inapoi si nu o accelerez mai tare, scade turatia si se aude in tacanit ca de avans,uneori se opreste motorul. Pe mine ma deranjeaza ca nu prea are vlaga si am lag la pedala de acceleratie cand e motorul cald si temperaturi ridicate afara.

Aceiasi problema cu acceleratia o am si eu, dar niciun mecanic nu ia i-a dat de cap. Am vazut ca am clapeta din capacul de motor blocata pe aer cald, o sa mut pe aer rece si revin cu detalii. Am citit aici, ca mai multi posesori au avut problema cu clapeta blocata pe cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi daca mutati acea clapeta pe aer rece sa nu va asteptati la minuni...lag in pedala am la fel ca voi...iar la mine prima sonda lambda a fost vinovata de lesinul motorului bineinteles si cu martor in bord...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Vreau sa schimb pedala de acceleratie la golf 4 1.6 AZD si am gasit una de pe o masina cu volan pe dreapta, exista vreo diferenta intre ele?(ma refer la prinderea in podea si prinderea pentru capacelul de protectie de sub bord.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e motorul rece raspunde bine la acceleratie si e vioaie dar cand se incalzeste motorul,raspunde mai greu acceleratia , oscilatii cu sau fara ac pornit si e cam puturoasa pana la vreo 3200 ture, apoi trage binisor. Clapeta nu am mai curatat-o cam de un an, posibil sa am oscilatii de la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Teoretic nu ar trebui sa fie nicio diferenta de prindere in podea a pdalei de acceleratie. Este acelasi sistem.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...cine ma poate ajuta si pe mn cu o problema...dimineata cand o pornesc dupa 3 mn mirose a gaze nearse de nu poti sa respiri,pe testar numi apare nimik,nici o eroare

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Cr3itooS said:

salut...cine ma poate ajuta si pe mn cu o problema...dimineata cand o pornesc dupa 3 mn mirose a gaze nearse de nu poti sa respiri,pe testar numi apare nimik,nici o eroare

Si la mine miroase cand e motorul rece, dar imi place mirosul, e din cauza ca am scos catalizatorul de pe galerie. 

Cum iti merge motorul dupa segmentare? Ti-a mai consumat ulei? eu nu am completat nimic in 9000 km si e la nivel. Acum in motor am Castrol Magnatec 10w-40 si vreau sa ai pun Castrol edge 5w-30 sa vedem cum merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am segementat eu motorul acum 4000 de km, si nu mi-a consumat ulei deloc.Am eu Castrol edge titanium 5w-30. Nu mi-a consumat deloc, dar am impresia ca e cam zgomotos motorul la relanti. La urmatorul schimb trec pe Motul 5w-30 sau Liqui Moly 5w-30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mn nu este scos catalizatoru,dar in fine.Motoru nu mia consumat nici un gram de ulei,data trecuta am avut Mobil Super 2000 X1 10W-40 ,dar aku am trecut inapoi pe Castrol Magnatec 10w-40,parca este mai vioi motoru cu ulei asta.Cred ca data viitoare o sa i pun si io tot Castrol edge 5w-30 sa vad daca i vreo diferenta

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va recomand 5w40 este cel specificat pentru tipul vostru de motor. Mult superior 10w40 mineral.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/1/2016 at 10:00 PM, AndreiAnd27 said:

Astazi am schimbat bobinele de inductie. Ce parere aveti despre motorul meu , mie mi se pare un zgomot ciudat.

 

Nu mi se pare nimic iesit din comun. Motorul se aude normal. Ceea ce am observat, dar poate ma insel, e ca se zbate cam tare motorul. Cand e motorul oprit se misca usor daca misti de el cu mana ? Sa nu fie slabit suportul din dreapta, cum te uiti la masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie schimbate ambele ambele tampoane,cel de la motor si ce l de la cutie....si ca sa nu se mai auda tacanitu ala schimba rola intinzatoare si rola de ghidaj si o sa fie ca noua.Si ca sa vezi daca sunt tampoanele bulite baga in viteza , pune pe cineva sa miste fata ,spate de masina si o sa vezi ca se misca mai rau

,

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!