Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Pompa de servo, verifica uleiul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de egr de 1,4 pe 1,6 am vorbit teoretic. Acuma totul tine de cursa potentiometrului, de diametrele camerelor egrului, de diametrul supapei.

Daca omului ii merge bine masina si dupa zile de mers si exploatata in divers conditii ii merge bine, atunci eu zic ca nu are de ce sa-si faca griji.

 

Legat de scaderea turatiei la viraj maxim, se stie ca nu e bine sa se tina virajul mai mult de 15 secunde, pompa atunci e in sarcina maxima si uleiul se va incalzi destul de repede.

Ecu insa ar trebui sa "vada" ca e virat la maxim volanul si sa incerce sa compenseze variatiile de turatie. Asta in caz normal.

Daca insa pompa introduce stres mult mai mare, e normal sa se opreasca motorul.

Poate fi de la ulei, poate fi chiar de la pompa.

In mod normal, la 5 ani e bine sa se schimbe uleiul de servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Cand e cald motorul , apa la 90 de grade, imi intra greu in treapta 1 si 2 si masalier.. dar cand motorul e rece dimineata, intra foarte usor.

E semn ca ambreajul e pe duca ? Si inca ceva...cand motorul e cald masina trage greu. Are multe ture dar nu pleaca, nu are vana, in schimb cand motorul e relativ rece cand ii dau talpa..merge de rupe asfaltul.

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se tureaza cum spui , demareaza greu si creste in ture, ambreiajul e pe gata, la rece nu prea conteaza, toate intra in viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e mult..dar se simte un pic. Dupa ce am condus-o aproape 1000 km stiu cum se duce cand ii dau a 3 a cap cand e rece...si cum se duce cu a 3 a cand e cald motorul.  Devine o idee mai lenesa.  Iar cand e calda..cand bag a doua, intra mai greu..iar 1 din 30 de incercari ..refuza sa intre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.In speranta ca poate primesc si eu un sfat o sa postez aici problema mea.Masinuta mea golf IV 2002 azd 1.6 16v consuma mult(pe autostrada mers cu 90-100 km/h imi arata un consum de 10-11,5l,in oras noaptea mers constant cu 60km/h consum 8-9l)nu trage ( o panta care putea fi urcata usor cu a 2-a nu a reusit decat cu 1-a) scoate fum cand accelerez dar nu mereu am observat sau mi sa parut ca incepe sa faca lucrul asta dupa ce am mers mai mult in frana de motor,ulei nu a consumat si nici antigel nu lipseste,in afara de asta merge si in suturi nu foarte pronuntat dar se simte.Cand am luat masina aveam erori pe prima sonda lambda si egr.Am cumparat o sonda lambda second mergand pe ''incredere'' ca a fost luata de pe o masina venita pe roti din germania fara erori.Am schimbat sonda am curatat clapeta am curatat egr si le-am adaptat pe amandoua am sters erorile.De la egr au disparut erorile si de la sonda s-au mai imputinat.O sa pun si log-ul cu ce erori am avut inainte si dupa schimbare sonda.Eu cred ca este ceva electric pe traseul de la sonda la calculator si probabil mai trebuie si o schimbare de bujii.Scuze pt postul lung dar poate aveti niste idei mai bune.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca nu trage, ai verificat primul catalizator sa nu fie sparta sita si sa fi infundat evacuarea.Motorul nu poate sa respire si poate de asta consuma si mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu am facut asta dar multumesc de sugestie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa am patit.Nu mai tragea deloc, la deal doar cu a 2-a si a 1-a. Am desfacut primul catalizator pe dedesubt, si aveam sita sparta, si s-a infundat evacuarea.Nu mai stiu daca consuma si mai mult.

Modificat de ionutMK4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si cu ce mi-a iesit la diagnoza.Mai bine poate imi recomanda si mie cineva un mecanic bun ca sa-i fac o verificare mai amanuntita.

Diagnoza 1.txt

Diagnoza 2.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eduard.lucaci

Salut,

a schimbat careva suportul cutiei de viteze si suportii motorului?

are rost sa schimb doar suportul cutiei de viteze daca exista uzura si la cei de motor?

cati suporti sunt in total: suport c.v, suport motor dreapta, suport motor stanga?, si acel "dogbone" ?

cam cat v-a costat si ce marca merita, pentru ca am citit ca multi au preferat sa-i puna pe cei vechi inapoi dupa ce au luat noi si aparusera vibrati in caroserie sau volan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 3 in total...unul sub masina(dogbone adica suport antibalans)si cei doi suporti ai motorului(in dreapta langa distributie ai unul iar in stanga al doilea care este si cel care tine cutia de viteze...)Trage de capacul motorului  cu miscari ferme inainte si inapoi(adica inspre parbriz si inapoi cum te uiti la masina din fata...) si ai sa vezi singur ce trebuie schimbat si ce nu...Nu stiu unde ai vazut ca ''Altii au preferat sa il puna pe cel vechi in detrimentul celui nou pentru ca au aparut vibratii in caroserie sau volan''...:banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Acum cateva minute mi s-a aprins martorul EPC cu mesajul "engine workshop". Am mers cu el aprins cateva sute de metri, am oprit si repornit  s-a stins. Am ajuns acasa, i-am mai dat o pornire, iar aprins cu acelasi mesaj. Am mai pornit-o si iar stins, totul ok. Motorul se aude si se comporta normal. Aveti idee ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eduard.lucaci
12 hours ago, sdR+ said:

Sunt 3 in total...unul sub masina(dogbone adica suport antibalans)si cei doi suporti ai motorului(in dreapta langa distributie ai unul iar in stanga al doilea care este si cel care tine cutia de viteze...)Trage de capacul motorului  cu miscari ferme inainte si inapoi(adica inspre parbriz si inapoi cum te uiti la masina din fata...) si ai sa vezi singur ce trebuie schimbat si ce nu...Nu stiu unde ai vazut ca ''Altii au preferat sa il puna pe cel vechi in detrimentul celui nou pentru ca au aparut vibratii in caroserie sau volan''...:banghead:

Mersi de raspuns. Pe aces thread am citit, acum nu am cautat chiar toate dovezile dar sunt care spun ca au pus noi si s-au dus la scurt timp, comportandu-se mai rau decat cei vechi si originali.

un exemplu

Quote

M-a mancat si pe mine sa schimba toate tampoane desi trebuia schimbat doar dogbone-ul.  Am pus lemforder cu exceptia celui de sus (dreapta) care e febi pentru ca nu se gaseste pe nicaieri lemforder. Din pacate in urma operatiunii m-am ales cu vibratii in volan mai ales la rece. Aveti idee daca e de vine febi-ul sau daca sunt toate la un loc? Acum imi pare rau ca nu am pastrat tamponul vechi de la motor pentru ca l-as fi pus la loc.

Am tras de motor, si se misca foarte usor cel de la c.v., cel din stanga e destul de teapan. La cel de antibalans nu imi dau seama.

Modificat de eduard.lucaci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am vazut ca mai multe persoane spun ca au probleme cu trasul masinii. Am si eu aceiasi problema cu un golf 4 1.6 16V AZD seria de motor, dar aceasta problema apare atunci cand motorul este cald. A gasit cineva vreo solutie? Stie cineva care ar putea fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alabalaportocala

Salutare. As avea si eu o intrebare. De vreo 2 saptani a inceput sa fasaie ceva in interiorul masinii( un fasait destul de tare), si cu motorul oprit si in mers. Fasaitul dispare in momentul cand apas pedala de frana, si reapare instant cand iau piciorul de pe pedala. Mentionez ca tot de vreo 2 saptamni a inceput si sa se tureze cand pornesc motorul putin mai mult de cat ar trebui( pana pe la 1100 ture,si scade repede pana la turatia normala) , iar pedala de frana e foarte tare cu motorul oprit( inainte era moale chiar si cu el oprit.). Totusi frana functioneaza perfect. Stie cineva ce ar putea fi? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

2 hours ago, CosminMarian said:

Salut! Am vazut ca mai multe persoane spun ca au probleme cu trasul masinii. Am si eu aceiasi problema cu un golf 4 1.6 16V AZD seria de motor, dar aceasta problema apare atunci cand motorul este cald. A gasit cineva vreo solutie? Stie cineva care ar putea fi problema?

Nu cred că este o problemă anume, sunt destule cauze care pot provoca asta. Trebuie făcută o diagnoză şi văzut parametrii de funcţionare a unor componente: sonda lambda, senzori temperatură, catalizator, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand incepe prin a te uita la capacul motorului sa nu ai clapeta de admisie blocata pe aer cald...apoi dupa cum a spus si colegul de mai sus... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, lupo_bv said:

 

Nu cred că este o problemă anume, sunt destule cauze care pot provoca asta. Trebuie făcută o diagnoză şi văzut parametrii de funcţionare a unor componente: sonda lambda, senzori temperatură, catalizator, etc

Salut! Am facut diagnoza acum o saptamana si nu am avut decat o eroare legata de motorasul de la clima, care baga aer in masina. In rest toate sunt in parametrii. Sondele sunt noi, au mai putin de un an  de zile si senzorul map la fel.

19 hours ago, sdR+ said:

In primul rand incepe prin a te uita la capacul motorului sa nu ai clapeta de admisie blocata pe aer cald...apoi dupa cum a spus si colegul de mai sus... 

Salut! Unde mai anume sa ma uit? Unde este localizata acea clapeta?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update la problema mea cu EPC si engine workshop. Am fost la diagnoza, circuit electric sistem de franare intrerupt. Becurile pe frana nu mergeau, le-am schimbat, EPC tot aprins. Constat ca nu mai functioneaza geamurile. Scot becurile, erau incinse. Plec la elwctrician, o siguranta arsa. Pun becurile la loc, totul ok. Nu stiu ce sa mai cred. In plus electricianul mi-a zis ca ar fi trebuit sa se ridice geamurile din cheie, insa nici asa nu mergea. Cica asta ar fi alta problema. A mai patit cineva? Scuze ca postez la topicul asta dar am plecat de la mesajul "engine workshop"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puteti sa postati o fotografie cu calpeta de admisie aer si acel termostat ca nu am inteles unde sa ma uit si nici nu l-am identificat . multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, de curând am cumpărat un golf 1.6 SR 101 cp..problema este ca uneori..pana in 2500 de ture trage i suturi, iar când schimb vitezele..se aude un pocnit usor in zona pedalei de acceleratie..nu scoate fum..nu face alte probleme..doar atât..am facut o diagnoza si apăruse ceva cu sonda lambda..dupa ce am sters eroarea, nu a mai aparut..am inteles ca poate fi de la clapeta de acceleratie..bujii..injectoare,bobină, pompa de benzina, a mai patit cineva asta? As fi recunoscător pt orice informatie. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

55 minutes ago, IONUTBgolf said:

puteti sa postati o fotografie cu calpeta de admisie aer si acel termostat ca nu am inteles unde sa ma uit si nici nu l-am identificat . multumesc

 

Daca te uiti la topicul pus de sdR+ putin mai sus o sa fie la un momentdat poza cu capacul de motor si indica acea bifurcatie. Spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!