Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

 

 

Da acesta este motivul. AZD - ul si BCB -ul sunt mai "speciale".

Eu nu am inteles care e treaba cu "speciale". Nu mi s-au parut nimic speciale la ele. Eu am DENSO cu 3 electrozi si pana acum nu am avut nici un fel de problema. Si nu sunt cu electrod ascutit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Poti incerca sa cureti MAP-ul. Este senzorul de langa joja, negru cu o mufa prins cu 2 torx uri de 20. Se scoate cu atentie si se curata cu betisoare de urechi. Fa un check la masa de la bujii, scoate capacul cu filtrul de aer si in stanga langa buson ulei vei gasi un surub de 6 (cheia de zece) desfaci si curata contactorul. Am impresia ca doar BCB ul are 2 mase.

Legat de bujii vezi sa fie cele bune, deoarece azd ul are bujii speciale.

Bafta!

De acord cu tine, sensorul MAP poate cauza o gramada de probleme, ar trebui curatat dar cu grija. Ce vrei sa spui cu "bujii speciale"?
Salut, senzorul MAP l-am schimbat de o lună. Tot nu pornește bine dimineata dacă nu las mai mult pe contact. Bujiile au doi ani, am luat tot asa care trebuie schimbate la 60000 și oricum tot aceeași figura a făcut-o și iarna trecuta cu pornirea. Verific codul de la bujii sa vad de treaba asta speciala pentru AZD. O sa merg undeva măsoare presiunea în rampă și poate poate scap cu pompa.

Filtrul de benzina l-am schimbat a revizie de 2 luni.

Masina sta parcata pe vreo bordura / trotuar?
Nu sta parcată pe bordură sau trotuar.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista bujii speciale pt azd/bcb, doar bujii recomandate.

Cele oem, sunt cu platina, acel electrod singur de altfel ascutit, care sunt cele recomandate.

Dar la fel de bine va merge cu orice bujie ce are aceleasi specificatii de temperatura si aceeasi dimensiune.

Eu am experimentat si beru ultra x, si ngk cu 3 electrozi si oem ce le am acum pe masina care sunt facute defapt de Bosch si cu toate nu am avut pic de pbme.

Atat doar ca cele cu platina teoretic menajeaza mai mult bobinele, dand scanteia mai usor sa zic asa si personal am curaj sa le tin 60.000 in motor.

Pe restul le-am schimbat inainte de 30.000 si aveau urme usoare de uzura.

 

Deci excludem bujiile, sigur nu e de acolo.

 

Iar ca timp, indieferent de nr de km se recomanda inlocuirea lor la 4 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca era dezamorsarea sist de alimentare,se verifica usor.Inainte sa ii dai cheie,pui contactul de 3-4 ori si apoi pornesti motorul.Daca porneste si asa tot greu,vezi sen de temperatura(g2/62) sau daca face aleatoriu(nu doar la prima pornire) poate fi si senzorul de pe volant(g28)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,Am un golf 4 1.6 16v AZD din 2002 recent adus din Germania,am probleme cu motorul,are toane cand se taie gazul si se plafoneaza cateva secunde si are momente cand isi da drumul si trage,merge ce merge apoi iar se plafoneaza..Cand o pornesc imi sta martorul ckeck engine aprins si daca o acelerez usor de cateva ori imi zice in bord eroarea ABGAS werkstatt !! si se simte un miros de benzina  la exterior.In rest porneste usor,relantiul sta normal fara oscilatii,nu tremura..Am schimbat uleiul si filtrele, zic o fi de la cel de benzina,curatat clapeta acceleratie,egr curatat,dar tot asa merge fara nicio schimbare,Acum am benzina si de 95 si de 100 in rezervor..Oare din ce sa fie?Multumesc!!

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  1. Salut.Fix acelasi model am si eu, din acelasi an, adus din germania acum o saptamana.Nu am probleme cu plafonatul motorului cum au tu.Martorul cu check engine sta si la mine aprins, si imi apare la fel eroarea ABGAS werkstatt.Si asta am patit-o dupa ce am alimentat cu benzina de 98 de la Rompetrol, inainte aveam de 100 de la OMV.Ma gandesc ca de la asta este.Abia astept sa se consume asta sa bag iar de 100 de la OMV.O sa merg cu ea turata putin sa se curete catalizatorul poate dispare eroarea.Si la mine se simte miros de benzina la exterior dar am crezut ca este de la alta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mn e buba ca are toane cand trage cand se ingenuncheaza,ultima oara iam bgt tot de la omv de 100 dar e amestecata cu cea de 95.Proprietarul de la care am luat-o mia zis ca sa aprins martorul de cand a bagat benzina din romania,dar spune el ca nu avea problema asta cu taiatul gazului.Am sa incerc sa o tin in ture  sa se curete catalizatorul,acm iam scos si mufa de la sonda de dupa catalizator,poate se schimba cv,dar nimic..O sa ma duc sa o pun pe tester zilele astea.Masina are 181 de mii de km si tot de o sapt l-am luat,mai am numere de germania pana pe 25 dec.L.am luat din targ din cluj,eu sunt din prahova ,si de abia am vnt cu el de acolo,acm vad ca si-a mai dat drumul putin dar tot nu merge cum trebuie..

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faceti diagnoza cu VCDS ca altfel nu le dati de capat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms.o sa ma duc zilele astea..Mai bn imi luam un TDI si rupea locul.Mai am un logan diesel,sunt mai multumit de el ca de golf la performante..Sper sa ai dau de cap!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o masina ce nu e in deplinatatea facultatilor functionale nu o sa fii multumit. Legat de diesel, nu comentam, insa pbme specifice sunt mult mai multe si mai grave decat la benzina.

 

Insa se pare ca unora nu le place cititul. Cred ca umplu 100 de topic-uri numai unde am vazut eu scris " sa se efectueze o diagnoza inainte de orice dat cu presupusul si orice alta interventie".

Sunt masini ce au destula electronica si astfel multa batauie de cap inutila poate fi anulata.

 

Apoi, spui ca ai eroare de emisii. Bun.

Sa luam logic. Acestea apar cand sonda 2 de dupa catalizator semnaleaza gaze nearse.

Faptul ca ai scos acea sonda nu ajuta la nimic. Ea nu are absolut nici un rol in buna functionare a motorului, ea e pusa acolo doar pt monitorizarea catalizatorului, a eficientei acestuia si a semnala orice functionare defectuoasa a acestuia. Pe scurt, e pusa acolo din considerente de protectie a mediului. Atat.

 

In schimb, prima sonda, cea din compartimentul motor, de pe galeria de evacuare, e cea responsabila cu reglarea amestecului. Daca vei avea eroare de sonda lambda 1,( S1) atunci e clar, nu ti se regleaza amestecul benzina/aer corect si e normal sa ai erori.

Apoi, trebuie verificate bobinele de inductie sa nu prezinte urme albe pe ele (scapa curent), sa nu aiba crapaturi sau umflaturi pe ele, starea "fiselor" care e acel cilindru de metal sa fie perfecta, izolatia de cauciuc ce calca pe bloc sa fie intacta.

Apoi, bujiile, care sa fie mai noi de 4 ani si sub 60.000 Km daca sunt cele cu platina.

 

Acestia sunt primii pasi ce trebuie facuti/verificati si dupa aceea mai vorbim.

E usor sa dai cu pietre intr-o motorizare atat timp cat habar nu ai sa o diagnostichezi corespunzator.

 

Iar ca performante dinamice, un logan diesel nu depaseste un azd in stare buna de functionare. Testat de mine.

 

Dar ma repet: pune un tester pe masina si vezi ce erori iti gaseste. Altfel nu vorbim decat in principii si nimic la obiect.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms pt sfat !!!Poate o fi calizatorul infundat,bobinele si bujiile sunt ok,nu tremura,nu intrerupe,merge rotund,nu am oscilatii la relanti,Decat ma enerveaza eroarea aia in bord cu Abgaz si martorul cu check engine.Cand am cumparat-o nu avea vlaga mai deloc,acm de cand iam schimbat filtrele,uleiul,curatat egr si clapeta fara sa-i fac adaptare,merge mai binisor,acelerez treptat urca in ture apoi se plafoneaza cateva secunde, apoi isi da drumul si trage bn,merge ce merge apoi iar nu mai are putere cateva secunde..Egr-ul cum il probez dat jos de pe motor daca merge sau nu?La Dci-ul meu ramasese blocat pe deschis,nu mai tragea deloc,fum la greu,si rontaia de parca mergea fara motorina,l-am curatat am mers vreo 2 luni apoi sa blocat iar..Pana la urma am anulat egr-ul si merge de mananca asfaltul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu mirosul de benzina tot de la sonda sa fie? Ma cam sperie, nu sunt urme pe jos de scurgeri sau altceva, motorul este curat.Sa ma ingrijorez sau nu.Eu luni pe 15 am RAR'ul, sper sa imi faca acolo verificari complete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu stiu de unde e,pune testerul si vezi ce rezultat iti da,sa nu fie prima sonda,eu iam scos mufa si ramanea turata la relanti dar dupa ce o conectam la loc revenea la normal,dar tot imi face probleme cand trage cand nu..

Modificat de FaKyRu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e cu o masina de 13 ani si 180.000 de Km.Am sperat sa nu am probleme de genul.Am renuntat si eu la 1.9 tdi pentru ca imi era frica de injectoare, si eu nu fac multi km, si am dat de altele.Eu cred ca trebuie sa schimbam sonda lambda.Am vazut ca nu sunt chair asa de scumpele.Sper sa o schimb si sa nu mai am probleme.Da eu cred ca e si de la benzina.De acum doar OMV de 100.Motorul trage bine,dar cu eroarea asta nu cred ca mai merge mult, miroase a benzina cateodata si imi trage putin dreapta.Cam asta am depistat momentan.De curiozitate cat ai dat pe ea?.Eu am dat 2900 euro, am mai negociat de la 3000, si ma costa 220 euro taxa de mediu, este euro 4.Niste poze   : http://imgur.com/7Ul40ix,JpXPlmU,xBxgU9V,6uUvQ2W,E5qLTse,ADM1cQU,jKsrzH5,0y5yG0u,PuuJcFD#2

Modificat de hanesti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat 2500 de la 2850 cat cerea si am 181 de mii,Este Model Special al meu,nu am scris nimic pe haion,Imi place cum merge,dar treb sa o pun pe tester  sa vad ce are de imi taie gazul cateva secunde si dc imi arata eroarea cu abgaz si martorul ckeck aprins..Despre TDI depinde cum il nimeresti,am avt un golf 1 TDI de1.9 si am avt 315 mii si nu iam fct nimic decat consumabilele,dar am renuntat la el si l-am dat la fier vechi,motorul il am..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Special este si al meu.Cu incalzire in scaune,pe praguri scrie Special la mine.Si pe benzina depinde cum il nimeresti.Iti urez succes in rezolvarea problemelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu nu are incalzire in scaune..Nu mai e ca noua,o rezolv,tie iti scartaie cumva cureaua de alternator?la mn scartie usor dar daca dau cu ulei pe partea exterioara nu mai scartaie,dar pt o perioada scurta..Ms !!asemenea si tie boss..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia puneti voi mana si cititi cateva pagini in urma. Cam pe la pag 225 opriti-va si vedeti ca vi se da mura-n gura cum se probeaza egr-ul.

Apoi, daca lucreaza cum trebuie si e curat, adaptati-l, la fel si clapeta.

Insa degeaba merge actuatorul egr-ului daca potentiometrul sau nu citeste miscarea corect. De aceea o diagnoza ar mai rezolva din dileme.

 

Mai are azd-ul asta ceva senzori pe admisie, gen un senzor map, curatati-l insa cu bagare de atentie si pe acesta.

Daca nu merge search-ul, aici e link-ul http://vwforum.ro/topic/107458-diy-curatare-senzor-mapsenzor-presiune-vw-16-16v/

 

Iar daca nu si nu si sustineti ca aprinderea e ceas, dati cu aghiazma peste motor poate isi revine :) Glumeam, avand in minte reclama aceea cu golful 5 care e sfintit de popa.

 

Dar, sa stam sa analizam putin.

Cand exista acel miros de benzina? 

Cand e motorul rece sau cald?

La rece e normal sa miroasa pt ca neffind cald, implicit catalizatorul nefiind cald, acesta nu realizeaza reactiile de transformare a gazelor nocive in co2 si apa, astfel incat miroase a Dacie 1300.

Dar odata catalizatorul incalzit, atunci nu mai trebuie sa miroasa nici chiar daca ai vreo bobina arsa de-ti baga pe evacuare vapori de benzina la greu.

Caz in are de vina e catalizatorul.

 

Va dati voi seama ca la anii astia conteaza modul in care motorul, implicit masina a fost intretinuta, nu prea mai conteaza ca e atn, azd, bcb, etc.

Cateva revizii sarite cu vederea sau facute de mantuiala si e suficient.

Degeaba arata masina bine pe dinafara, altfel de fapt nici nu are cum, caci in vest nu sunt gunoaiele de pe grumurile noastre, daca proprietarul a ignorat intretinerea din varii motive.

 

Iar sa dai cu ulei peste curele eu sincer nu am auzit sa se recomande nicaieri.

Daca scartaie, scoti din buzunar vreo 80 lei si cateva zeci manopera si ai schimbat-o in 5 minute. Simplu, fara fel si fel de solutii care numai ortodoxe nu sunt.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Eu am vb despre pornirea grea dupa ce astepti sa se stinga martorii din bord. Am urmat sfatul unui coleg care a sugerat sa dau de 3/4 ori contact si numai dupa sa pornesc masina, spunea ca ar putea fi pompa de benzina. Zis si facut. Abia am putut sa pornesc masina. am lasat sa anvarta de cred ca 7/8 ori si si atunci a pornif foarte greu, sacadat, mai sa nu moara motorul. Asta a fost ieri dimineata. Azi dimineata cand am pus contact, am si invartit cheia, si surpriza! Nici n-a apucat sa anvarta o revolutie intreaga si a pornit masina. Sincer bujiile nu le-am schimbat, A spus mecanicul ca daca porneste bine masina si nu face figuri  nu este necesar. Pareri?

 

 

P.S. Mentionez si faptul ca dupa prima pornire daca mai am treaba pe undeva si opresc masina, cand al pornesc iar astept pana se sting martorii si porneste perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mirosul de benzina se simte cand motorul este cald, se simte in aer pe langa toata masina, dupa ce fac km buni cu el, ma opresc, ma dau jos din masina si simt miros de benzina ca la dacie 1300.Imi dau seama ca, conteaza foarte mult cum a fost ingrijita masina in toti cei 13 ani ai sai.Eu am niste inspectii tehnice din germania si cam atat de unde reiese ca nu are probleme, si ca are km reali.Ca si stundent la varsta de 22 de ani imi vine greu sa fac reparatii majore la ea.Am ales Golf 4 pentru ca am crezut eu ca e cea mai fiabila, am ales benzina pentru ca fac Km putini.Este prima mea masina si nu stiu deloc mecanica, egr, clapeta acceleratie sunt termeni care i-am auzit acum pe forum.Eu o sa incerc sa o pun la punct, dar usor in timp, nu pot tot dintr-o data.Eu nu sunt genul sa fortez masina la turatii ridicat, din contra am mers doar la consum, linsitit, fara accelerari puternice, schimbat pana in 3000.Masina se comporta excelent, in special la pornirile dimineata, porneste imediat, si o las 10 minute sa se mai incalzeasca motorul.Am problema cu eroarea ABGAS werkstatt si simt mirosul de benzina.Toate astea dupa ce am pus benzina de 98 de la rompetrol peste benzina de 100 de la OMV.Inca mai dau vina pe pompa proasta.

Muraru Dan am citit toata sectiunea cu masina ta.O masina foarte frumoasa, care se deosebeste de un golf obosinuit.Am vazut ca tu tot cu AZD te descurci, si nu ai avut probleme majore.La fel am grija si eu de a mea, desi o am de o saptamana.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu stiu foarte multe despre benzinare,in schimb la diesel ai stiu simptomele,stiu cum trebuie sa merg..Am zis sa imi cumpar si o benzinara pt ca e mai ieftin la intretinere,dar se pare ca ma duce mai mult ca un diesel.Sper sa ai dau de cap cu taiatul gazului si cu eroarea Abgaz..In legatura cu mirosul de benzina mie imi miroase doar cand e motorul rece,daca merg cu ea cativa km nu mai miroase.Eu zic sa ai dai cox ,urca pana in 4-5000 de ture sa se mai curete instalatia si nu te mai ingrijora,ca nu se strica nimic..Eu nu o mai gadil prea mult ca o stric,asa ca ai dau talpa in limita bunului simt..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este normal sa se simta miros de benzina nici la rece nici la cald.Mai intai verificati se nu iasa vapori de benzina pe la canistra carbon sa nu fie rupte furtumurile sau chiar sa iasa unde sunt inbinate cu valvola.O sa pun o poza.Mai verificat si furtumurile de la valvola de presiune care este la injectoare.Puneti contactul si uitati-va sa nu fie umed sa nu piarda pe acolo.Ar trebui sa mirositi pe la motor poate asa va dati seama.Nu este de jucat cu mirosul de benzina.

post-130029-0-20786900-1418201825_thumb.

post-130029-0-30953800-1418201836_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hanesti, mirosul de benzina il simti in jurul masinii?

Pai nu e prea bine daca el vine din compartimentul motor. Verifica furtunele de la canistra de carbon, cea care tot tacane, verifica sa nu ai fisurate

precum colegul Cata ti-a recomandat furtunele ce alimenteaza rampa de injectoare.

 

Eu am banuit ca simti miros doar pe esapament, iar in cazul in care e asa, atunci eu cred cu tarie ca tu nu mai ai elementul catalitic (sitele) din catalizator, poate nu mai ai catalizatorul deloc.

 

Legat de clapete si egr, daca nu te pricepi, apeleaza la cineva care a mai facut.

Sunt pe forum topic-uri dedicate clapetei si egr-ului, a senzorului map si astfel iti poti da seama macar despre ce operatii e vorba.

Ca esti nou iti dau linkurile, search-ul nu functioneaza din ce am vazut f bine pe forum, nu stiu din ce cauza:

 

http://vwforum.ro/topic/66128-diy-curatare-clapeta-acceleratie-motor-16-16v-azd/

http://vwforum.ro/topic/107458-diy-curatare-senzor-mapsenzor-presiune-vw-16-16v/

http://vwforum.ro/topic/66114-diy-curatare-valva-egr-motorizari-14-16-benzina/

 

Nu e greu, insa daca nu esti prieten cu surubelnita si cu o trusa de scule s-ar putea sa nu te descurci. Apoi, daca nu ai un vagcom la indemana, un spary de curatat clapete si carburatoare, la fel, nu te apuca de capul tau. Informeaza-te mai intai si incet incet pune-o pe picioare.

 

Masina mea merge perfect pt ca am si avut noroc de una f bine intretinuta insa am si avut grija de ea, respectiv am servisat-o ca la carte, fara nici un fel de compromis si cu piese oem, chiar daca unele dintre piese au fost putin mai scumpe.

 

O fi ele golfurile 4 f. fiabile insa la 10+ ani conteaza cel mai mult intretinerea, nicidecum fiabilitatea de noua cand a iesit masina din fabrica.

 

Tommy, Bujiile e f important sa fie in stare buna, iar daca nu ai un istoric al lor schimba-le. Da-ti seama ca daca sunt uzate pot face figurile cu care te confrunti tu. Pornirea grea dimineata poate avea f multe cauze, senzori de temepratura, turatie, regulator presiune rampa combustibil, etc. 

Ideal ar fi sa ii faci o scanare daca nu ai facut-o, daca e un senzor atunci sigur e semnalata pbma, daca nu ai erori, uita-te la regulatorul de presiune din rampa de injectoare, e posibil sa iti fie fisurata membrana si sa faca figuri. Dar, ralantiul cum iti este? Oscileaza?

 

Fakyrule, tu da jos egr-ul, eu zic ca de acolo sut pbmele tale si citeste postul 255 si curata-l, respectiv verifica-i functionarea sa fii sigur ca e viu si potent.

Apoi, incearca o calibrare a sa, a clapetei si poate scapi de pbme. 

 

 

Legat de problema data de mixarea benzinelor, nu are treaba benzina, Omv, Rompetrol, au carburanti f buni, eu merg cu Efix 95 si merge masina ceas.

Deci repet, nu-i de la benzina.

 

Dar, pt cei ce au masinile de curand, vedeti ca in zona rotii dreapta spate, dedesupt se afla filtrul de benzina.

Costa putin, pana in 30 lei si se schimba f usor.

Schimbati-l, daca nu aveti un istoric al lui.

Cum multi nu il schimba, nescriind nicaieri in cartea de service intervalul de schimb al acestui filtru, insa eu recomand sa se schimbe la 2 schimburi de ulei, hai max 50.000 Km, va dati seama ca daca aveti 100 k+ Km cu filtrul original e cam mult pt un filtru, cu toata calitatea carburantilor din vest. In acest filtru se opreste apa rezultata din condensul din rezervor si intr-un timp asa de mare sigur nu mai e in stare buna.

 

Si schimbati uleiul la max 10.000 Km, puneti ulei 5w40 gen Motul, Mobil, multe pbme cu consumul de ulei e din cauza utilizarii fie a uleiului prost fie a neschimbarii sale la timp. Se colmateaza segmentii de curatire si de aici pbme. Deci mare grija si cu uleiul.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!