Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Oscileaza intre 600-1000 doar la cald, la rece cand lucreaza socul nu are probleme, am facut o alta diacnoza si se pare ca releul de incarcare e dus........la relanti fara consumatori are 13.7v dar cu faruri aprinse si ventilator pornit scade la 12.5....... acuma sa vedem daca schimbarea releului rezolva problema........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ca ai probleme la supapa Egr. Daca ai pe cineva cu tester, iti propun sa tragi jos mufa de pe supapa si sa vezi daca mai oscilieaza, asta o poti face si cu masina pornita si oprita. Testerul iti trebuie sa stergi eroarea(se aprinde check engine ca s-a tras jos mufa). Si eu am aceasi problema. La rece 1000/1200 rpm, la cald oscileaza dar nu asa periculos ca la tine. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Santinel, nu ai incarcarea buna. Releul nu-i bun. La rece fara consumatori fara nici un pic de modestie trebuie sa ai 14.2. Cartea zice sa fie 14 V +- 0.2, dar eu iti spun ca am 14.2 la pornire, scade usor inspre 14V dupa un drum.

 

Daca aprind farurile si tot ce vrei nu imi scade 0.1V orice as face.

 

Deci pe scurt, releu cu pbme. Pun pariu ca de aici sunt oscilatiile.

Dar tu curata si clapeta, daca e murdara degeaba o calibrezi, e frectie la picior de lemn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata inainte de plecare, cat timp este nevoie sa lasi masina la incalzit sa nu ai probleme???

 

Inteleg ca trebuie sa ai o anumita temperatura la ulei sau ceva de genul.

 

Mentionez ca nu am computer bord deci nu stiu ce temperatura are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clapeta curatata si adaptata, releul de incarcare schimbat si tot la fel (atata ca acuma merge bine incarcare) descoperire noua, daca scot mufa de la EGR nu mai are nimic ...  parca vad ce pret are o supapa EGR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Cred ca e ok sa cumperi o supapa EGR de la demembrari. Eu am luat-o cu 150 de lei si deocamdata sunt multumit. Un EGR nou e vreo 500-600 de lei si sincer nu am avut banii astia. Poti sa incerci sa vezi si depinde cum te intelegi cu cei de acolo de la dezmbrari poate prinzi ceva ok.

 

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici e problema cu piesele din dezmembrari , fiind o piesa care se ''strica'' ai toate sansele sa prinzi una care o sa aiba o durata de viata destul de scurta... exact cum ai spus ''putin noroc''. (500-600 lei chiar e mult...)

Modificat de alexnoszx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am prins pierburg care e si pe oem la 450, garantie 2 ani, dar eu zic ca nu mai am treaba cu el never daca tine tot atat ca si cel original, am dat un ban in avans dar nu mai am nervi si stres fiindca vreau sa tin masina si sa nu mai am treaba cu asta...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda banuiesc ca la modelul asta electric nu mai ai ce curata..............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au probleme cu EGR-ul va dau eu un pont: curatati-l.

 

EGR_ul este defapt o valvula care are un "pistonas" care deschide sau inchide circuitul gazelor arse pentru a fi recircultate in admisie. Problema este ca in timp, datorita funinginei si a microimpuritatilor rezultate din ardere. Aceiasi problema am avut-o si eu cu EGR_ul, asa ca l-am desfacut si am vazut ca acel pistonas nu se actiona corect, adica se deschidea dar nu cat trebuie. 

Asa ca l-am pus in benzina pentru o seara si a doua zi, am alimentat solenoidul EGR_ului la 12 V si apoi am oscilat alimentarea ( oprit/pornit ) pentru ca pistonasul sa se deblocheze prin oscilarea lui. Se repeta aceasta operatiune pana pistonasul culiseaza usor si se inchide/deschide complet.

 

Apoi se adapteaza EGR_ul ( canalul 74 daca nu ma insel ) si asta ar trebui sa fie tot. Eu de un an de zile de cand l-am curatat nu am nici un fel de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai facut cu partea electrica?

Ai bagat supapa numai pana la jumatate?

Ai asteptat sa se usuce, sau asa de benzina i-ai bagat current?

Curent cu ce i-ai dat, direct de la baterie?

Sau cu ceva adaptor...?  

Pe care pini ai pus firele?

 

SergiuD: De unde ti-ai luat cu 450?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La care parte electrica te referi, cea care a ramas pe masina ? La aia nu am umblat.

Da, am bagat in benzina doar partea metalica din aluminiu, acolo unde actioneaza acel pistonas. 

EGR_ul l-am alimentat separat de la un alimentator de 12V

Nu mai tin minte exact, dar o sa ma uit pe Autodata si o sa postez aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna. am avut curea de distributie rupta vara asta si am scapat ieftin , doar 2 supape indoite.

Daca tot s-a umblat la motor si scotea ceva fum negru am schimbat segmentii si la chiulasa tot ce trebuia schimbat, ghiduri supape , semeringuri,... . Dupa operatiunea asta am probleme dimineata la pornire pana se incalzeste motorul. trepideaza prea tare si pe tester apare missfire cil 1 si 3. dupa 2-5 min (depinde de vremea de afara ) merge normal si pe tester nu mai apare nimic. mentionez k am bujii , fise si bobina inductie noua. care poate fi cauza ? in bord nu-mi apare nici o eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg. din cate am inteles Xedex e destul de scump, ma mir ca l-ai gasit asa ieftin. Oricum ms, o sa trec pe acolo sa vad , poate imi iau si eu una. :-D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate si asa ceva? :blink:  :tuktuk: Dar acum vad ca tu ai Polo, cred ca de aia a fost mai ieftin. De care ti-au dat? Pierburg? Asi vrea sa intreb de la cei ce stiu, aceasta marca se baga si din fabrica(stock)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva timp,mai exact din primavara,mi se ard bobinele de inductie.Ieri am schimbat doua dar nu imi mai dispare din bord eroarea si mai ciudat cand opresc motorul are un tremurat ciudat.E posibil sa fie de la EGR? Am scos mufa de la EGR si aceeasi simptoma.Multumiri anticipate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La care parte electrica te referi, cea care a ramas pe masina ? La aia nu am umblat.

Da, am bagat in benzina doar partea metalica din aluminiu, acolo unde actioneaza acel pistonas. 

EGR_ul l-am alimentat separat de la un alimentator de 12V

Nu mai tin minte exact, dar o sa ma uit pe Autodata si o sa postez aici.

La ce pini ai alimentat EGR-ul ca sa iasa pistonasul sa-l poti curata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar sunt pinii 1 si 5. Uite o poza din autodata.

post-84028-0-93891900-1417382579_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Dupa operatiunea asta am probleme dimineata la pornire pana se incalzeste motorul. trepideaza prea tare si pe tester apare missfire cil 1 si 3. dupa 2-5 min (depinde de vremea de afara ) merge normal si pe tester nu mai apare nimic. mentionez k am bujii , fise si bobina inductie noua. care poate fi cauza ? in bord nu-mi apare nici o eroare.

Schimba bujiile/bobinele intre ele. ( 1 cu 2 si 3 cu 4) si vezi cum se comporta si unde iti da missfire. Daca ai missfire din nou la 1 si 3, atunci e o problema de cablare/mufare. Eventual curata cu spray de contacte mufa care intra in bobinele de inductie, chiar daca vizual totul este ok. Daca ai missfire la 2 si 4, atunci ceva este in neregula cu bobinele/bujiile.

 

Iti dau un sfat, desi unii vor spune ca nu e bine, eu am procedat asa de fiecare data cand am avut missfire: scoate toate bujiile si toate bobinele. Pune bujiile la locul lor in bobinele de inductie ( nu le monta inapoi in motor, trebuei sa fie afara, la vedere ). Aseaza-le astfel incat sa faca contact cu sasiul din aluminiu si oarecum la distanta de alte fire. Pune pe cineva sa dea o cheie si urmaraste daca toate bujiile dau scanteie.

 

O alta problema care ar putea fi, bujia nu este stransa corespunzator si sa nu scape compresie si astfel ai pierdere de compresie cu motorul rece, iar cand se incalzeste se dilata si atunci nu mai pierde compresie.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar sunt pinii 1 si 5. Uite o poza din autodata.

faci te rog un print scrin si la motorul AZD ca poate nu e acelsi conector la EGR , poza pusa de tine e pt ATN ms mult :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de trepidatiile la relantii....si la mine cand o apuca o ia ca nebuna...pe tester imi spune doar ceva de "Admision flow" (nu mai retin exact)..banuiesc ca de la EGR...insa cand o "ia la vale" observ ca si acul de la temperatura urca si coboara de nebun si el. Niste amici mi-au spus ca ar fi motorasul acului insa eu inclin spre termostat spre senzorul de temperatura insa pe tester nu zice nimic de el. Aaaa...si inca o chestie : am ovservat ca daca pornesc compresorul relantiul imi trepideaza la 750-1000 , daca il opresc imi oscileaza la 500-750. Atasez doua linkuri cu problemele:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

faci te rog un print scrin si la motorul AZD ca poate nu e acelsi conector la EGR , poza pusa de tine e pt ATN ms mult

Este identic si la AZD fara nici un fel de discutie. Atata timp cat acolo sus scrie 1,6 16V 1999-2001 nu ai de ce sa iti faci probleme. Masoara cu ohmetrul si vezi daca ai 8ohmi la bobina solenoidului si atunci aceia sunt pinii. Daca ai rezistenta mare, infinit, sau mai mica cu 2-3 ohmi, atunci solenoidul nu este bun si EGR-ul intr-adevar trebuie schimbat

 

Legat de trepidatiile la relantii....si la mine cand o apuca o ia ca nebuna...pe tester imi spune doar ceva de "Admision flow" (nu mai retin exact)..banuiesc ca de la EGR...insa cand o "ia la vale" observ ca si acul de la temperatura urca si coboara de nebun si el. Niste amici mi-au spus ca ar fi motorasul acului insa eu inclin spre termostat spre senzorul de temperatura insa pe tester nu zice nimic de el. Aaaa...si inca o chestie : am ovservat ca daca pornesc compresorul relantiul imi trepideaza la 750-1000 , daca il opresc imi oscileaza la 500-750. Atasez doua linkuri cu problemele:

 

nici nu a fost nevoie sa ma uit la filmulete si sa imi dau seama ca ai o problema atata timp cat check engine este aprins si posibil sa fie de la EGR sau una/ambele sonde lambda.

Sterge erorile si vezi cum se manifesta si cam dupa cati kilometrii ti se aprinde din nou check engine.

Legat de compresor, da, e normal ca atunci cand pornesti compresorul sa creasca turatiile de relantiu pentru a putea mentine aceiasi putere de relanti ( ca sa ai destula putere sa pornesti de pe loc ) dar nu ar trebui sa iti oscileze. Oscilatiile inseamna ca ECU incearca sa adapteze niste parametrii care sunt necorespunsatori sau eronati.

Nu am inteles totusi daca la tine se misca doar acul de la turometru aiurea, sau si motorul creste/scade in turatii in conformitate cu ceasul indicator ?

 

Legat de indicatorul de temperatura, schimba-l, este defect. Nu are ce erori sa iti apara doar daca exista scurcircuit sau open circuit...dar la tine senzorul trimite informatii gresite care sunt luate de bune si posibil de aici sa apara si fluctuatiile de turatii pentru ca ECU adapteaza timpii de injectie si in functie de temperatura motorului si cum la tine temperatura oscileaza brusc atunci si motorul se tureaza aiurea. Ca sa testezi, scoate mufa de la senzorul de temperatura si vezi cum se compornta la cald si la rece. In cazul asta ECU o sa ia o valoare prestabilita si o sa o foloseasca pe aia mereu atata timp cat nu va exista nici o informatie de la senzorul de temeperatura. Vezi daca iti mai fluctueaza motorul cu mufa de la senzorul de temeperatura scos. O sa iti dea eroare, asa ca ai grija sa stergi erorile dupa.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!