Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Baieti, am o intrebare! Azi seara am c-am descarcat acumulatorul masinii, am pus in prieten sa ma impinga sa pornesc masina ca nu aveam cablu sa imi de-a current. A inceput sa rostogoleasca masina, fiind la vale, am pus contact, bagat in a 2-a, am lasat ambreiajul incet. Deci toate ca la carte, masina a pornit, dar mi-a aparut semnul Check Engine (galben/ portocaliu) in bord. Am lasat vreo ora buna sa mearga sa incarce acumulatorul. Am mai umblat dupa aia vreo 2/3 ore cu masina, a fost oprita/pornita de cateva ori, dar semnul nu a disparut. De la ce s-a aprins, si se mai stinge fara sa duc sa puna mecanicul testerul? Ms :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...Atasez o poza in care apare valoare indicata de senzorul de temperatura pe vag-com. Este ok sa am aceasta temperatura cand pe ceasurile de bord imi indica 90 grade dupa o distanta de 10-15 km parcursi, iar temperatura de afara de 1 grad?

Oricat de turat as merge tempatura masurata nu creste peste aceasta valoare decat are o variatie de plus minus 2 grade, iar imi bord imi indica 90 grade.

La ce temperatura ar trebui sa deschida termostatul?

post-22767-0-11233100-1416904052_thumb.j

post-22767-0-38454600-1416904067_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura aia de 90 grade nu este chiar 90 grade. Ca să te convingi, intră pe Instruments şi acolo o să vezi temperatura reală. Dacă diferă prea mult de cea de pe Engine atunci este o problemă cu senzorul de temperatură.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, acul sta la 90 intr-o plaja mult mai mare. Asa e facut sa fie.

Din ce stiu si sper sa nu gresesc, parca termostatul ar trebui sa fie full deschis la 95 grade. De deschis el incepe sa se deschida undeva pe la 40 parca si tot se deschide pana ajunge complet deschis la temp maxima spusa mai devreme.

Dar degeaba termostatul lucreaza bine daca senzorul nu trimite temp corect ecu-ului.

Exista 2 sensori ce masoara temp agentului de racire: G62 si G2.

Desi snt un crop comun, G62 da valori pt ecu, G2 da valori pt cluster.

Daca G62 e defect vei avea un consum marit, daca doar G2 e dus vei avea afisaj prost.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut nu reusesc sa scap de o eroare . manifold pressure sensor (g71) implausibile signal .este cumva senzorul map? si consumul e marit ,si se aprinde in special dimineata cand plec mai repede ,se aprinde chek in +esp ,esp se stinge daca opresc motorul si il repornesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca este defect afecteaza si consumul? Si de ce se aprinde cel mai des dimineata cand nu stau mai mult de 2 minute sa se incalzeasca ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă semnalul oferit de senzor este aiurea atunci nici amestecul nu va fi ok cu urmări din cele mai diverse, de la funcţionarea necorespunzătoare a motorului până la consum crescut. Dar după cum ai văzut în link-ul de mai sus nu este obligatoriu să fie senzorul dus, mai pot fi şi alte cauze: contacte imperfecte, aer fals etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara,

mi-a aparut si mie eroarea asta pe tester

1 Fault Found:
01486 - System Function Test Activated
            000 - -

 

stie cine va ce inseamna ....ca nu se sterge... MULTUMESC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti se poate afla cu vag com daca motorasul pas cu pas lucreaza in parametrii optimi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc lupo ,chestia e ca de cateva luni consuma mai mult adica cu 3-5 % ,fata de inainte si inca o problema ce ma forteaza sa plec fara sa se incalzeasca bine e ca la bordul meu consumul mediu pleaca de la 15,9 ,daca stau pe loc 5 minute dupa ce plec de pe loc se actualizeaza si consumul mediu care creste brusc la 35-40% :( in ani trecuti ce tin eu minte pleca de la 15,9 si crestea maxim undeva la 18% si dupa scadea si la 7% in oras ,acum sub 9-10% nu o mai scot ,de exemplu in vara brasov-buc am scos 4,7% 4 persoane si mers 90/100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gianys

te-ai jucat cumva cu "output test" si nu ai terminat secventa de controale ?in ce modul ai eroarea ?

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am avut astazi parte de o patanie......... Aveam bateria cam slaba si am observat chiar si in mers ca in clipa in care porneam dezaburirea/incalzirea oglinzi parca mergeam franat, toate bune pana in clipa in care opresc la o trecere de pietoni si ma trezesc ca-mi moare motorul.........dau sa pornesc iar si 0 curent..........martorii n bord se aprindeau dar electromotorul nu mai invartea deloc, imping ca romanul masina pe marginea drumului ma duc la piese auto iau o baterie noua o pun pe masina si porneste fara probleme, doar sa ramane parins martorul de la evacuare gaze, mai fac cateva ture cu masina si dupa mai mult de 10 minute se stinge martorul respectiv, dar ramane o urata oscilatie de turatie la relanti... Aveti vreo idee despre ce poate fi? Inainte de "moartea subita" nu a mai facut asa ceva, benzina nu poate fi pentru ca, cu aceeasi benzina am umblat tot wekendul la drum lung pot sa zic si totul a fost ok ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă-i o adaptare de clapetă cu vagcom-ul. Probabil s-a pierdut adaptarea din cauză că ai rămas fără baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm mi-a trecut prin cap sa masor incarcarea, 12.5 cu motorul oprit 12.5 cu motorul pornit nu incarca :icon_cry:  poate sa fie din aceasta cauza fluctuatia de relanti? sau nu incarca datorita fluctuatiei de relanti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic cred că ai schimbat bateria degeaba. Când ai pus bateria nu ţi-a măsurat încărcarea pentru a-ţi da garanţie?

Cauza fluctuaţiei cred că este ce am scris mai sus. Oricum este exclus să nu ai încărcare datorită fluctuaţiei, probabil releul de încărcare este dus.

Rezolvă prima dată problema încărcării şi după aia mai vezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mi-a masurat la magazinul de unde am cumparat bateria, m-a trimis in alta parte pt. garantie, cineva cu care colaboreaza ei din cate am inteles....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cu motorul pornit nu ai macar 13.8 V, atunci ti-a picat releul de incarcare si masina merge doar pe baterie.

Daca vei continua sa folosesti masina, vei descarca si bateria noua.

 

Cu motorul oprit e bine sa ai min 12,5 V, ideal 12,7-12,8

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea cu incarcarea am "rezolvat-o" mecanicul care mi-a schimbat cureaua de la alternator sti-l dreq cum a reusit dar a lasat mufa de la alternator de jumatate scoasa, acuma incarca, cu motorul pornit am 13.7-13.8 banuiesc ca o sa mai cresca putin tinand cont de faptul ca am umblat ceva azi doar pe baterie fara incercare, a ramas partea cu oscilatiile de la relantiu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caută pe cineva cu vcds/vagcom să-ţi adapteze clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi :) , dimineata o sa incerc varianta "manuala" la adaptarea clapetei si daca nu merge o sa caut sper sa nu fie nimic mai grav.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...Atasez o poza in care apare valoare indicata de senzorul de temperatura pe vag-com. Este ok sa am aceasta temperatura cand pe ceasurile de bord imi indica 90 grade dupa o distanta de 10-15 km parcursi, iar temperatura de afara de 1 grad?

Oricat de turat as merge tempatura masurata nu creste peste aceasta valoare decat are o variatie de plus minus 2 grade, iar imi bord imi indica 90 grade.

La ce temperatura ar trebui sa deschida termostatul?

 

Exista 2 tipuri de termostate, de 83 si 87 de grade, tu ai de 83, caloriferul poate raci motorul sub temp. termostatului deoarece circuitul lui nu trece prin termostat, termostatul inchide doar circuitul radiatorului.

 

 

Multumesc pentru sfaturi :) , dimineata o sa incerc varianta "manuala" la adaptarea clapetei si daca nu merge o sa caut sper sa nu fie nimic mai grav.....

 

Nu ar strica o curatare inainte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda clapeta adaptata din tester, umpic mai bine dar tot nu a disparut problema, acuma sa gasesc pe cineva sa o curete sa vedem asa.......... :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ai verificat daca nu are cumva si alte erori ? Descrie mai bine problema ca nu cred ca s-a inteles exact ce problema ai. Da mai multe detalii in ce sens oscileaza, cam cu cate rotatii, in ce gama de rotatii, este la rece, la cald, mereu ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!