Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Buna! Am observat ca odata cu venirea sezonului rece intampin ceva probleme la pornire: dau cheie si masina porneste "la sfert", dar dupa aproximativ 30 sec 1 minut se ineaca si se opreste. Asta se intampla doar atunci cand o pornesc dupa 5-6 zile de stat si afara sunt temperaturi sub 5grade celsius. Stiu ca am probleme cu sonda din catalizator si egr (trebuie inlocuite) dar daca tot le cumpar si am discount pt mai multe vroiam sa stiu daca nu cumva e posibil sa fie problema si de la bujii sau pompa benzina. Bujiile nu sunt schimbate de aproximativ 3 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai simplu. Bujiile se shimba la cca 4 ani insa in fucntie de ce fel sunt eu recomand schimbul la max 30.000 Km cele cu un singur electrod de nichel sau la max 50.000 Km la cele cu un singur electrod de platina sau cele cu mai multi electrozi de nichel. Dar, daca o bujie e uzata, ea se manifesta indeosebi la pornire, nu face figuri dupa nu stiu cat timp. Acolo ma duce gandul la un senzor, la un corp precum egr-ul ce nu functioneaza optim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai egr-ul nu functioneaza deloc. Am scos mufa deoarece se oprea masina in mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu remediaza ce ai defect pe masina, verifica sa ai si instalatia de aprindere in stare perfecta si apoi vezi ce si cum. Cat timp ai ceva ce nu functioneaza cum trebuie poti avea oricand fel si fel de manifestari din partea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminbv88@yahoo.com

Salut.

Am si eu o problema la un golf 4 1.6 AZD.

Motorul cald, stau la semafor si dintr-o data la relanti incepe sa oscileze...da sa moara motorul ,se accelereaza si tot asa...daca o accelerez eu ,sau plec de pe loc nu mai face. Este a 3-a oara cand imi face in decurs de 1 luna.

Ce ar putea fi? Ce nu i-ar conveni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu asta de curand si acum 2 zile mi s-a aprins checkul de motor. La mine e sonda lambda de vina, si asta are logica, pt ca valoarea masurata de ea influenteaza direct injectia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Si eu pateam asa, aveam variatii la relanti dupa ce se incalzea. De vina a fost EGR-ul. Poti verifca simplu daca e sau nu ala de vina. Trebuie doar sa scoti mufa de la EGR si sa vezi daca mai are variatii.

Eu mi-am schimbat EGR-ul cu unu de la dezmembrari si pana acum functioneaza si nu mai am variatii. 

 

Oricum, mare grija si cu calitatea benzinei si mai poti verifica si clapeta de acceletarie.

 

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminbv88@yahoo.com

Problema este ca nu face tot timpul.

Oricum cand este motorul cald si sta la relanti, daca deschid capota parca nu merge chiar rotund 100%, iar la turometrul sta undeva la 650 rot/min fara variatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu's foarte pregatit in domeniul asta, dar nu cred ca un motor pe benzina mai este pornit la 650 rpm....

La mine relantiul nu scade sub 780-800 rpm si functionarea motorului nu imi pare ca sufera in vreun fel, exceptand alte probleme pe care le am.

Corectati-ma daca gresesc!

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminbv88@yahoo.com

de la 0 ai 4 liniute pana la 10, gradatia fiind din 200 in 200 rot. Cand este motorul cald sta undeva intre [cenzurat] 3-4, deci o turatie de 650-700 rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

650rpm este relantiul la acest motor,pana se incalzeste putin sta la900-1000rpm cat este actionat socul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat timp e motorul rece, ecu nu prea ia in considerare valorile date de sonda lambda 1, egr-ul inca nu e functional 100% pt ca inca nu sunt gazele la tempt optima, smdp. Odata cu incalzirea, incepe sa lucreze egr-ul, implicit odata incalzita sonda lambda ecu nu mai foloseste date presetate, ci prea semnale de la aceasta. Daca oricare dintre acestea nu functioneaza in parametrii, e normal sa ai oscilatii in functionare, sa nu iti mearga rotund motorul. Mersul rotund tine desigur si de instalatia de aprindere, orice bobina sau bujie ce nu functioneaza in parametrii influenteaza fara discutie mersul rotund.

La fel, daca clapeta de acceleratie e imbacsita, astfel incat nu permite ajustari fine ale aripioarei, atunci e perfect normal sa se manifeste variatii ale turatiei sau mers neregulat al motorului. 

De aceea o minima servisare anuala ce cuprinde curatarea clapetei, egr-ului, verificarea bujiilor si inlocuirea lor inainte de termenul dat de producator sunt sfinte.

 

Conteaza si carburantul folosit insa de regula nu se prea ajunge la fluctuatii asa mari din cauza acestuia decat doar daca se alimenteaza cu cine stie ce gunoi de benzina.

 

Ralantiul pe vremea asta rece cam dupa 5-6 Km de mers ajunge sa se stabilizeze la valoarea nominala, care e de 700 rpm fara ac (exact intre liniutele 3 si 4) si 900 cu ac pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Se pare ca in ultima vreme numai peste ciudatenii dau.

Un amic cu un AZD are urmatoare problema:la relanti daca face pedale pe frana creste turatia pana pe la 1400rpm iar dupa ce lasa frana in pace,motorul scutura un pic apoi revine la relanti stabil dar insotit de epc si check engine.

Relantiul oricum e suspect pt ca ii sta oricand la 1000rpm.Pe scanare zice de senzor map corelare implauzibila si de aer fals detectat.Clapeta e curata,adaptat,ok.

Eu m'am agatat de problema evidenta:ce lagatura e intre frana si fctionare motorului?Furtunul cu supapa unisens dintre admisie si servo frana.

Supapa am verificat'o "mosnegeste"...am suflat,am tras...e unisens in continuare.Furtunul nu e fisurat.

Sterg erorile dar DOAR la prima franare mai puternica apar iar martorii.

Ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

servofrana e uzata si scapa vacum, se poate detecta simplu prin intarirea pedalei la cateva secunde de la oprirea motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci e "tulumba" de servo?

si cand fac pedale baga aer in admisie mai mult sau cum de innebuneste motorul?

 

PS:are cineva o schema ceva al sistemului de franare,mai exact servo frana cum "colaboreaza" cu motorul,cum fctioneaza?

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe oala de la servo frana este un furtun  de plastic. Trage-l din aceasta - este un simplu stut  infipt intr-o garnitura de cauciuc.

Tii mana pe capactul conductei si verifici manifestarile sa vezi ca dispar. Da, trage motorul mai mult aer decat este contorizat si saraceste amestecul. (asa numitul aer fals)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

l'am scos,pornit motorul si astupat capatul care intra in servo...motorul merge rotnd dar tot pe la 1000rpm....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi ca să-i răspundem care este legătura tulumba de servo şi funcţionarea motorului.

Legătura asta este regulatorul de presiune din galeria de admisie. El foloseşte vacuumul din admisie pentru funcţionare.

Uite aici cum funcţionează

http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/18-benzina/98-regulator-presiune-benzina.html

Practic orice aer fals pe admisie provoacă anomalii în funcţionarea lui

Schema admisiei ar fi cam asta

http://workshop-manuals.com/volkswagen/polo-mk3/power_unit/4cv_fuel_injection_and_ignition_system/mixture_preparation_system_electronic_inj.gas/servicing_injection_system/removing_and_installing_parts_of_the_injection_system/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saru' mana....materialul didactic perfect pe care il asteptam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am si eu o problema la un golf 4 1.6 AZD.

Motorul cald, stau la semafor si dintr-o data la relanti incepe sa oscileze...da sa moara motorul ,se accelereaza si tot asa...daca o accelerez eu ,sau plec de pe loc nu mai face. Este a 3-a oara cand imi face in decurs de 1 luna.

Ce ar putea fi? Ce nu i-ar conveni?

Posibil valva EGR nu mai inchide bine, am avut si eu aceleasi simptome tot pe un AZD. Verifica cu vag-com-ul de erori. La mine EGR a fost blocat pe deschis, la curatare am gasit un fragmet metalic de 4-5 mm care bloca inchiderea.  Asta s-a mai intamplat de vreo 3 ori in interval de o luna-doua dupa care nu am mai avut probleme. Mecanicul a analizat frahmentele metalice dar nu si-a dat seama de unde provin, erau niste tablite subtiri cu striatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un coleg are nevoie de ajutor si am primit mesajul sau:

 

Salut am vazut ca in postarile tale te pricepi la motoarele 1.6 azd ..am si eu o problema gen : COMPRESIE MOTOR PREA MARE!! ...GOLF 41.6 AZD 2002
Stie cineva ce este de facut in acest caz?? ..stiu ca in cazul in care compresia este scazuta se va secmenta motorul..dar in caz contrar?? ..Am facut test compresie si pe 3 cilindri iese 17 respectiv 17,5 si pe unul 12,5 (deci unul singur merge in parametrii normali) ...senzor detonatie imi apare pe tester..l-am schimbat si degeaba tot apare..

PROBLEMA ESTE CA NU MAI TRAGE MOTORUL MAXIM 100 km/h!!

Din ce am mai citit pe forumuri: ulei vechi(vascozitate scazuta,ungere 0),garnitura de chiulasa crapata (nu am apucat sa o verific),benzina proasta ..ma poti ajuta cu probl asta?? ..nu ma lasa site-ul sa postez problema sa o discutam toti..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu are dreptate...

Problemele de etansare nu au rost aici, astea ar produce eventual compresie scazuta...

Senzorul de detonatie nu tb schimbat, el saracul iti afisa efectul compresiei marite

Drumuri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un coleg din Brașov care ma poate ajuta cu ceva acum? Va rog..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar dacă ar vrea să te ajute nu ar avea cum, nu ai spus despre ce este vorba, nu ai scris un nr. de tel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!