Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Fii linistit, poate fi de la baterie. Daca e slaba si poate are si vreo pbma se intampla sa faca asa. 

eu am avut si inca am cateodata aceleasi simptome cu varta mea si stiu sigur ca e de la baterie. Mi-a facut idn al doile-a an decand am cumparat-o.

Ce sa faci, greu mai gasesti o baterie buna calitativ in zilele astea.

Dar, la fel de bine pot fi cauzele descrise mai sus. Sfatul meu e sa verifici incarcarea bateriei. De regula daca iti scade sub 12.5 V la rece dupa o noapte de stat asta poate fi cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare... Am schimbat pompa de benzina(doar motorasul) cu una after market foarte ieftina dar care face presiune iar masina se comporta ok cu ea.

Intrebarea este daca poate sa mi faca vreun scurt in rezervor (in ea intra 12v) fiind de calitate mai proasta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot arde infasurarile din cauza lacului de mai prosta calitate. Insa nu cred ca e cazul sa te gandesti sa iti faca scurt si sa se aprinda benzina, nu cred ca e cazul, e totusi izolata pompa in sine de mediul din rezervor, altfel era dezastru iti dai seama.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut bucati o pompa de benzina azi,,ce am remarcat este faptul ca benzina trece exact prin ea, printre stator si rotor. Isi face racirea in benzina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare legata de turatie: Ce se intampla cand turatia atinge nivelul rosu? Mentionez ca acesta la mine incepe la 6500 turatii? unii spun ca manca o caruta de ulei, altii ca se arde motorul, altii ca nu are ungere de la jumatatea turatiilor in sus, am mai auzit si ca se opreste alimentarea sau ceva de genul. Acum nu mai stiu de cine sa ascult. Pareri? Cum influenteaza motorul aceste turatii? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se opreste ungerea? Pai pompa de ulei e mecanica si atunci chiar ai cea mai mare presiune. Asta desigur sa ai si ulei bun, caci altfel nu-i de bine.

 

Motorul are rev limiter, adica nu poate trece de acea zona rosie nici mort.

 

Nu se intampla absolut nimic daca nu e abuzata aceasta acceleratie la maxim, nu se prea recomanda pt a mentine fiabilitatea in cote maxime depasirea frecvanta a 2/3 din turatii insa atat timp cat motorul se afla in miscare si are suficient aer pt a se raci, instalatia de racire isi face treaba, uleiul e de buna calitate si astfel nu devine apa de ploaie la solicitari mari, nu se intampla nimic.

Desigur, toate aceste lucruri trebuie sa se intample doar la temperatura optima de functionare, adica cand acul e al 90 grade, altfel pot apare uzauri premature insa in timp. 

 

 

Dar daca vreodata intr-o conditie de criza in trafic, unde trebuie acceleratie puternica, sa iesi dintr-o situatie la limita, sa nu stati sa va ganditi ca vai de mine sa nu depasesc 4500 de ture ca nu-i bine. Datii pedala ca teoretic motorul poate duce mult mai mult din ce stiu ele default sunt limitate cam la 80% din turatia maxima, deci teoretic el suporta un chin mult mai mare. Doar atat, in aceste situatii sa apasati la maxim pe acceleratie, altfel, cand mergeti normal nu are sens sa abuzati de motor pt ca una la mana poti sa-l uzezi daca nu se intrunesc conditiile prezentate mai sus si consumi carburant garla.

 

Le: adevarat, daca sunt neetanseitati mari la semeringuri, segmenti, data fiind presiunea mult mai mare datorata turatiei mari ( deci exclus ca la turatii mari ai presiune mica la ulei) uleiul e normal sa fie consumat in cantitate mai mare.

 

Deci sa concluzionez, daca motorul e sanatos si in deplinatatea facultatilor functionale, daca esti in miscare unde are racire buna, desi nici pe loc nu ar trebui sa fie pbme, nu va avea nici pe naiba.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai sunt atatia, dupa 10+ ani sa zicem sarumana daca mai avem vreo 90-95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

 

Ms de informatii.

Eu nu prea abuzez in halul asta de motor.

Turatia maxima la care o duc este in jur la 5/5.500, si asta numai in drumuri lungi(afara orasului) in treapta a 5-a.

In oras nici vb. Dar am vrut sa ma asigur ca sa stiu un lucru pe viitor.

Am niste colegi care se cred foarte destepti, desi eu nu cred ca au citit vreo data un forum sau ceva legat de motoarele lor, si functionarea lor.

Cand am luat masina(acum un an) nu stiam mai nimic despre acest motor, dar dupa frecventarea forumului, pot sa spun ca incep sa ma familiarizez cu ea.

Dar nu e niciodata prea tarziu sa inveti cate ceva nou.

 

Ulei bag Castrol 5/40 deci cred ca o fi bun.

Legat de ulei... acest motor in cei 10.000 de km la cat trebuie schimbat uleiul , aproximativ cat mananca in afara de cei 3.5/3.7 care e bagat la schimb? 

Eu la 5/6000 nu mai stiu sigur de cand am schimbat am terminat cutia cu 4L , si am mai cumparat una de 1L si din ala mai am vre0o 2/300 ML. E un consum normal sau ar trebui sa trec pe 10/40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Depinde de km motorului si de modul cum a foast uzat si intretinut. La varsta medie de 10 ani a unui astfel de motor, daca nu au fost schimbate semeringurile de la supape sau segmentii la cele mai uzate e cam normal consumul asta de ulei.

Daca tii la masina si ai si ceva banuti doparte e bn ca la urmatorul schimb de ulei, daca tot dai uleiul jos, schimba si semeringurile si masoara (macar) gradul de uzura al segmentilor.

In caz ca e nevoie daca tot ai motorul desfacut schimba-i.

Pana atunci poti sa faci un test de compresie sa vezi, din exteriorul motorului, daca segmentii au scapari.

Eu sunt intr-o situatie mai naspa cu motorul meu, mananca 1 L la 2500-3000 km [emoji43] dar nu merg foarte mult cu ea si nici nu am avut banii necesari reparatiei.

Pe langa asta nu am gasit o recomandare de service de incredere pentru operatiunile astea, fara sa fie vorba de reprezentanta(ca la astia mai platesc odata maina)

Poate ma ajuta cineva (locatie Bucuresti)

Drumuri bune si fara evenimente!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C-am cat costa o asemenea operatie (schimbarea simeringurilor)?

Al meu e in 174.5 mii, si cand l-am luat era in 168 mii si ceva.

De schimbat nu stiu daca au fost, dar stiu ca inainte de schimbarea uleiului de mine anterior a fost bagat tot Castrol.

 

Am gasit abtibildul pe usa sofer.

Cand am vb cu mecanicul despre papatul de ulei mi-a zis imediat ca schimbam cu 10/40.

Daca schimb simeringurile pot ramane la 5/40? Sau si in acest caz tre sa bag mai gros?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!!!

Piesele nu sunt foarte scumpe (semeringurile 60-70 ron si segmentii 150-200 ron) dar trebuie sa desfaci chiulasa, baia de ulei, etc. Si chiturile de garnituri pt toate cele care trebuie desfacute sunt ceva mai scumpe 450-500 ron.

Ar mai fi uleiul care trebuie schimbat daca dai baia jos si antigelul.

La toate astea se adauga manopera si asta iar e scumpa ca e o operatiune la motor si presupun ca vrei un mecanic bun [emoji12].

Daca gasesti un service serios prin Bucuresti cu preturi umane sa imi lasi si mie un mesaj!

Drumuri bune si fara evenimente!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut nu pot scapa de o eroare .17566-manifold pressure sensor(g71): implausibile signal.p 1158-35-10-intermitent .se aprinde dupa 2 minute de la pornire dimineata impreuna cu esp ,daca opresc motorul se stinge esp dar ramane martorul galben aprins ,se mai stinge el in mers singur dar se reaprinde la alta pornire,am mai observat ca se mai stinge dupa ce alimentez ..ce sa fie senzorul map sau clapeta ????? Cum pot verifica senzorul map ??? Si de la senzorul map defect imi poate consuma mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare am si eu o eroare ... si nu stiu ce este :

01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
            008 - Implausible Signal - Intermittent

 

00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left  (G47)
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

Modificat de gianys
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baterie slaba! 

La pornire ECU-ul taie din alimentarea auxiliarelor pentru a putea porni motorul, iar in acel moment apar acele erori. Cand porniti nu se aprinde si ABS-ul?


Senzorul map este in partea stanga langa joja. Ai nevoie de un torx de 20 deoarece ai 2 suruburi de dat jos. Cu grija si atentie poti scoate lejer senzorul. Eu cand l am scos l-am curatat cu betisoare de urechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! De vreo 2 saptamani motorul scote un sunet ciudat, se aude un vuiet usor de zici ca ar fi electric sau ca atunci cand mergi in marsarier se aude asemanator. momentan nu este foarte deranjant dar ma gandesc ca e inceputul unei probleme si nu as vrea sa se agraveze. Stie cineva de la ce provine acel zgomot ? Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se aude doar in mers mai mult ca sigur e de la cutia de viteze.

Pentru gianys:

Ai senzorul abs fata stanga busit, ori mufa are contact imperfect, si eu am avut senzorul distrus si l-am schimbat acum o saptamana.

Prima eroare cred ca e din cauza lichidului, verifica nivelul si etrierele, iti scapa presiunea pe undeva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude si pe loc dar cand o turez putin...la relanti nu se aude nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu care este problema ta, nu am mai intalnit, poate te ajuta altcineva care a patit-o.

Totusi cred ca ei ceva neetanseitate pe undeva si la preaiune mare scapa aer/gaz. Poate la evacuare ceva...

Roaga pe cineva sa te ajute, deschide capota si pune-l sa accelereze asa cum ai facut in filmulet si incearca sa gasesti sursa zgomotului.

Ca reecomandare eu as incerca sa o rezolv cat mai rpd, nu as merge cu motorul asa, nu de alta dar in timp e posibil sa te coste mai mult reparatia [emoji20]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica tampoanele tobei, verifica capacul ce vine peste galeria de evacuare sa stea fix, acolo mi se pare ca intra ceva in rezonanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Se aude si pe loc dar cand o turez putin...la relanti nu se aude nimic.

 

Astazi am observat ca s-a mai accentuat sunetul. am facut o filmare

 

https://www.youtube.com/watch?v=sFr0U9nloBo

 

Am aflat pana la urma sursa zgomotului... rulmentul din fulia compresorului de AC este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine de stiut

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! In vara am schimbat intreg kitul de accesorii(role + curea), dar si rulmentul de la fulia compresorului.De cand cu venirea frigului si al umiditatii mi se pare ca s-a schimbat zgomotul produs in zona kitului de accesorii.Am postat un clip, cu rugamintea de a ma lamuri daca se aude normal.Va multumesc anticipat!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ticaitul e de la electrovalva canistrei in rest nu stiu ca sa zic, nu mi se pare periculos zgomotul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!