Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Nu aveam eroare dar relantiul statea la 600,facand o gaura mica intra aier si sta la 650.Am sa pun o poza.Aveam probleme cand stand pe loc si miscam volanul relantiul se ducea in jos si la fel se intampla cand ridicam sau coboram geamul.Acum cand ridic sau cobor geamul relantiul sta nemiscat,a mai ramas problema cand rotesc volanul (stand pe loc) se duce relantiul in jos dar nu ca inainte mai putin.Sunt altii care spun ca e normal dar de ce cu ceva timp in urma nu se intampla?Eu cre ca erg-ul meu nu lucreaza bine.Chiar daca l-am curatat.Legat de spuma de pe dopul de la ulei motor sau spuma de la separatorul de ulei pe care o am nu sunt convins ca e normal chiar daca apa de la motor ramane la fel la culoare si nivel.Cam un an in urma am schimbat termostatul pt ca s-a blocat pe deschis dar nu stiu de nu s-a crapat si un pic garnitura de la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am o problema cand deschid capacul de pe vasul de antigel ese presiune si va intreb de nu acel vas are o supapa de eliminare a presiunei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu am inteles eu bine. Tu sustii ca la ridicarea/coborarea geamului oscila ralantiul si dand o gaura in acel tub s-a remediat?

Legat de servo, adevarat ca pompa de servo creaza o solicitare suplimentara, insa in mod normal nu ar trebui sa existe o scadere a turatiei la rotirea volanului.

Doar la bracare maxima presiunea creste mai mult insa atunci ecu intervine pt a pastra turatia la valori optime si la fel, ralantiul nu trebuie sa oscileze.

E posibil ca pompa ta sa-ti mearga greu si sa creeze o solicitare mult mai mare decat e normal.

Insa, desi nu am studiat in detaliu sistemul, stiu ca exista un switch pe circuitul de servo care ii spune ecu-ului sa creasca turatia cand se bracheaza volanul la maxim.

Acum, fie intradevar e un switch pe circuit, poate in pompa desi eu parca nu am vazut o mufa electrica pe pompa, fie exista acel switch chiar in volan, pe spira lui spre exp.

Ei, acum e partea interesanta. Daca tu ai o pbma electrica la volan, e posibil ca ecu sa primeasca semnal intermitent tocmai pt stabilizarea turatiei ce tine de partea de servo si de aici pbmele.

Pt ca, sincer, dat fiind ca ai avut si pbma cu oscilatiile la cobotrarea/ridicarea volanului eu cred ca tie ti se trage de la o pbma electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da:egr-ul lucreza electronic si de el nu inchide la timp pt ca partea electrica e veche din cate am inteles are si el un potenziometru sau ce-o avea inauntru, atunci cand ecu ii spune sa inchida pt a marii un pic turatia el(erg-ul) raspunde cu intarziere si de aici relantiul se duce un pic in jos si apoi revine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. asta legat de egr.

http://vwforum.ro/topic/34904-valva-egr/page-16

Uite aici la 315 o schema a egr-ului.

Are intradevar un potentiometru il el ce ii da ecu-ului raspuns asupra activitatii, iar bobina ce e in egr e controlata direct de ecu pe baza mapelor din ecu.

Insa daca tu stai pe loc si rotesti volanul, respectiv cobori/urci geamul, egr-ul nu are nici o treaba, el nu e actionat de ecu.

Din ce stiu egr lucreaza doar in sarcina, nicidecum la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zici!Tu zici ca egr-ul la relantiu nu lucreaza atunci astupa-l si vei vedea diferenta.Dupa ce se incalzeste motorul el ramane un pic deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El lucreaza doar dupa 60 de grade, pana atunci e inchis.

De asta iti spun, dac la rece iti face fite, atunci e posibil sa fie si din alta parte.

Daca ai egr-ul defect, blocat ( de obicei se blocheaza pe intredeschis insa nu e o regula), e normal ca la anularea lui sa ai o imbunatatire a comportamentului masinii.

 

Insa nu mi-ai raspuns la intrebare.

Dupa ce ai dat gaura respectiva, nu a mai facut fite la coborarea/ridicarea gamului?

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca probleme sunt la al 2 golf 4 AZD ..... la primul dupa 210000 incepuse sa consume ulei 1 litru si jumatate  in plus la 10000 de km... la cel de acum nu am niciun fel de problema 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza f mult cum s-a mers cu masina, cum a fost exploatata.

 

Per ansamblu e e un motor bun, simplu, personal il consider mai bine ganditi decat surata lui in 8 valve. Si mult mai usor de mesterit la el, exp curatarea clapetei, egr-ului, schimbul bujiilor.

 

Insa cum e supus uzurii, va dati seama ca sunt f multi factori ce i-o pot accentua.

Dupa mine, mersul subturat, chiar daca nu are turbo, sub 3000 ture sa-l chinui cand e incarcat sau cu acceleratii la podea nu-i face f bine, iar mersul pe distante scurte indeosebi iarna e crima pt motor.

Accelerarea trebuie sa se faca liniar si chick down ii poti da dupa 3000-3500 fara pbme ca deja are suficient cuplu sa-si faca treaba.

Astfel se menajeaza si cutia de viteze.

Vrei sa depasesti? retrogradezi astfel incat sa ai 3000 de ture minim si ti-ai facut treaba, nu te apuci sa-i dai pedala la fund cand tu ai sa zic 2000 de ture.

 

Nu stiu daca a remarcat cineva, insa am auzit si la masina mea si la a altcuiva tot cu motor azd. Intre 2000 si 3000 ture precum si in sarcina mare, la viteze peste 140-150, se aude cum crantane diferentialul in cutie. Cred ca el face zgomotul acela, ce nu e un zgomot permanent, fluctueaza la secunda, uneori mai des. Asta doar daca intre 2 si 3000 se forteaza f tare, iar dupa 150 cand se accelereaza.

Daca se ia usor, nu se aude acel zgomot, auzibil de altfel la mine cand aveam geamul jos. La viteze mari daca ascultam cu atentie se auzea, desigur cand era liniste in masina.

Acum, cand am schimbat uleiul in cutie se mai aude insa extrem de incet si trebuie sa stii cum face sa-l auzi. Dar de facut tot face. eu de asta zic ca-i de la transmisie pt ca s-a diminuat la schibul uleiului. Cred ca tot acest zgomot e acela ce se aude si la plecarea de pe loc cand se forteaza, spre exp cand pleci in rampa.

 

La rece, cand sub 10 grade, lasati motorul la ralanti macar 30 secunde, poate si mai mult.

Personal nu plec de pe loc pana cand nu vad consum instant de 1.6 L.

Si, iarasi o spun, incercati sa mergeti cu masina macar 7 km.

Dupa 3-4 km motorul e cald insa veti vedea ca ralantiul nu sta inca la 700 ture.

Apoi, daca aveti ocazia sa faceti noxele, cum de altfel le-am facut eu intruna din saptamanile trecute, unde dupa un drum de 5 km m-am dus la rar ( eram in pauza de masa si vroiam sa termin repede), noxele nu mi-au iesit perfecte, desigur, cu valori infime in plus. Asta pt ca catalizatorul nu era suficient incalzit. Desi respectivul vroia sa-mi de-a ok-ul, pt mine si sa vad eu acolo zero pe afisajul respectivului aparat de masurat noxe, am mai mers cativa km cu masina in total sa fi fost vreo zece si mi-au iesit perfecte.

De asta spun, sa se duca tot condensul, sa se evapore tot ce-i in tobe, sa ajunga si transmisia la temp optima de functionare sunt necesari cca 7-8 Km.

Asta asa sa rezum incercarea mea de a pune anumite probleme specifice in functie si de modul de exploatare al utilizatorului.

Daca nu se exploateaza corect motorul, se uita de revizii, se foloseste benzina proasta, e clar, problemele se vor inmulti si vor apare pbme.

Legat de egr si clapeta, eu unul le curat anual. Nu e un chin si nici un efort financiar mare cele 2 spray-uri de curatat carburatoarele ce le folosesc insa, decand fac asta sincer masina nu mi-a facut o fita.

Inainte, cand haban nu aveam ce-i ala egr macar, recunosc ca masina era mai lesinata cand afara era f cald si din cand in cand mai imi dadea in nas fara motiv.

Dar de-a atunci sa tot fi trecut 5-6 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu poze unde am facut gaura tub erg.Nu-mi mai da probleme cand ridic/cobor geamul a ramas putin cand rotesc volanul dar ca sa fiu bine iteles relantiul revine repede la pozitia lui.Am remarcat ca si relantiul sta mai sus un pic adica peste 600.Acuma motorul merge rotund inainte parca torcea ca o mata sau mai bine zis parca inspira si expira.

post-130029-0-21198500-1393251084_thumb.

post-130029-0-23119400-1393251102_thumb.

post-130029-0-62095200-1393251125_thumb.

post-130029-0-91095600-1393251147_thumb.

post-130029-0-45722500-1393251166_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, e usor coborat ralantiul.

Oricum, ciudat. Mai ales faza cu geamurile.

Eu in locul tau, sa scot din ecuatie pompa de servo, as face urmatoarele:

M-as duce la un service ce are elevator, as ridica masina sus pt a nu crea stres in directie, apoi as da cureaua de la servo jos si as porni masina.

Daca acumulatorul e bun cele cateva minute cat o tii pornita nu ar trebyui sa-l afecteze.

As lua stanga dreapta de volan si daca nu mai oscileaza e clar, poate fi de la pompa de servo.

Asta sa scoti incet incet necunoscutele din ecuatie.

Insa, ia mai fa un experiment: ia stanga dreapta de volan insa cu mufa de la egr scoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am probat ce spui tu nu se schimba nimic.Cand este un consum mai mare ecu mareste un pic turatia totul este electronic iar defectul poate fii din mai multe locuri si anume din locurile din care ar trebui sa intre mai mult oxigen eu cum am mai spus cred ca egr-ul nu mai lucreaza la parimetrii optimali.Mai poate fi si de la canistra cu carboni chiar daca valvola lucreaza.De scoti furtumul care intra in valvola canistrei ve vedea sau vei auzi cum motorul mareste turatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cata, daca scoti furtunul de vacuum de la canistra e normal sa se tureze motorul pt ca el sesizeaza pierderea de vacuum si incearca sa o suplineasca prin turatie.

Oricum, incearca daca poti faza cu datul curelei de accesorii jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc si cu datul curelei jos.


alynul filmatul nu se incarca.

Ce rol are surubul din imagine de la pompa servo?


Cel cu sageata rosie.


Scuzati!!

post-130029-0-73476900-1393265695_thumb.

post-130029-0-03777600-1393265827_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sezorul Maf l-ai curatat? se gaseste in zona jojei de ulei, prins in doua suruburi. Scoti mufa de la el, va mai trebui sa mai scoti o mufa de mai jos pt a avea loc, dupa care il scoti si il cureti. La mine era foarte imbacsit si el este una din sursele de trepidatii ale relantiului. Eu l-am curatat pentru ca la un mom dat am primit eroare pe el dupa ce a trepidat motorul agresiv de a si murit dupa vreo 6 trepidatii si dupa asta si-a revenit si nu a mai aparut nici eroarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cata72cata

acel "surub" este holender-ul de prindere a furtunului de inalta presiune .furtunul de acolo se "duce" la caseta de directie . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floro_st205 la mine acel surub este infiletat de tot si nu pleaca nici un furtum din el.Poate te referi la asa ceva vezi poza.

alynul senzorul map il poti curata cu sprayul cu care curati clapeta.Eu folosesc WYNN'S Air Intake & Carburetor Cleaner.

post-130029-0-19317300-1393274005_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alynul eu am pulverizat pe el sprey de curatat carburatorul, altii am vazut ca folosesc sprey de curatat frane...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la ce altceva ar mai putea fi in afara de map


mai zicea careva ca probabil sa faca asa de la motorasul pas cu pas.... ce naiba o mai fi si ala si unde e amplasat? ca eu nu gasesc nimic de el pe net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza f mult cum s-a mers cu masina, cum a fost exploatata.

 

Per ansamblu e e un motor bun, simplu, personal il consider mai bine ganditi decat surata lui in 8 valve. Si mult mai usor de mesterit la el, exp curatarea clapetei, egr-ului, schimbul bujiilor.

 

Insa cum e supus uzurii, va dati seama ca sunt f multi factori ce i-o pot accentua.

Dupa mine, mersul subturat, chiar daca nu are turbo, sub 3000 ture sa-l chinui cand e incarcat sau cu acceleratii la podea nu-i face f bine, iar mersul pe distante scurte indeosebi iarna e crima pt motor.

Accelerarea trebuie sa se faca liniar si chick down ii poti da dupa 3000-3500 fara pbme ca deja are suficient cuplu sa-si faca treaba.

Astfel se menajeaza si cutia de viteze.

Vrei sa depasesti? retrogradezi astfel incat sa ai 3000 de ture minim si ti-ai facut treaba, nu te apuci sa-i dai pedala la fund cand tu ai sa zic 2000 de ture.

 

Nu stiu daca a remarcat cineva, insa am auzit si la masina mea si la a altcuiva tot cu motor azd. Intre 2000 si 3000 ture precum si in sarcina mare, la viteze peste 140-150, se aude cum crantane diferentialul in cutie. Cred ca el face zgomotul acela, ce nu e un zgomot permanent, fluctueaza la secunda, uneori mai des. Asta doar daca intre 2 si 3000 se forteaza f tare, iar dupa 150 cand se accelereaza.

Daca se ia usor, nu se aude acel zgomot, auzibil de altfel la mine cand aveam geamul jos. La viteze mari daca ascultam cu atentie se auzea, desigur cand era liniste in masina.

Acum, cand am schimbat uleiul in cutie se mai aude insa extrem de incet si trebuie sa stii cum face sa-l auzi. Dar de facut tot face. eu de asta zic ca-i de la transmisie pt ca s-a diminuat la schibul uleiului. Cred ca tot acest zgomot e acela ce se aude si la plecarea de pe loc cand se forteaza, spre exp cand pleci in rampa.

 

La rece, cand sub 10 grade, lasati motorul la ralanti macar 30 secunde, poate si mai mult.

Personal nu plec de pe loc pana cand nu vad consum instant de 1.6 L.

Si, iarasi o spun, incercati sa mergeti cu masina macar 7 km.

Dupa 3-4 km motorul e cald insa veti vedea ca ralantiul nu sta inca la 700 ture.

Apoi, daca aveti ocazia sa faceti noxele, cum de altfel le-am facut eu intruna din saptamanile trecute, unde dupa un drum de 5 km m-am dus la rar ( eram in pauza de masa si vroiam sa termin repede), noxele nu mi-au iesit perfecte, desigur, cu valori infime in plus. Asta pt ca catalizatorul nu era suficient incalzit. Desi respectivul vroia sa-mi de-a ok-ul, pt mine si sa vad eu acolo zero pe afisajul respectivului aparat de masurat noxe, am mai mers cativa km cu masina in total sa fi fost vreo zece si mi-au iesit perfecte.

De asta spun, sa se duca tot condensul, sa se evapore tot ce-i in tobe, sa ajunga si transmisia la temp optima de functionare sunt necesari cca 7-8 Km.

Asta asa sa rezum incercarea mea de a pune anumite probleme specifice in functie si de modul de exploatare al utilizatorului.

Daca nu se exploateaza corect motorul, se uita de revizii, se foloseste benzina proasta, e clar, problemele se vor inmulti si vor apare pbme.

Legat de egr si clapeta, eu unul le curat anual. Nu e un chin si nici un efort financiar mare cele 2 spray-uri de curatat carburatoarele ce le folosesc insa, decand fac asta sincer masina nu mi-a facut o fita.

Inainte, cand haban nu aveam ce-i ala egr macar, recunosc ca masina era mai lesinata cand afara era f cald si din cand in cand mai imi dadea in nas fara motiv.

Dar de-a atunci sa tot fi trecut 5-6 ani.

nu inteleg cum puteti spune ca mersul sub 3000rpm este subturat cand in cartea masinii spune clar ca pentru reducerea consumului si a poluarii se trece intr'o viteza superioara la 2000rpm(asta cand masina e goala). si il legatura cu acele 30sec sau mai mult de asteptat cand motorul este rece...motoarele noi pot pleca de pe loc imediat cu i'ai dat cheie cat de cald sau frig e afara. si cu intretinerea motorului ai dreptate. tu cumperi o masina cu 150k+ km la bord si o intretii ca la carte, dar cine stie cum a fost intretinuta de neamul de la care ai luato. pentru ca si asta e cunoscut, dupa 150k km se cam duce cate una cate alta si vrei nu vrei trebuie sa schimbi cate ceva mai ieftin sau mai scump. 

acuma vin cu o intrebare. care e turatia la care trebuia sa stea relantiul. am vazut ca tu ai spus ceva de 700rpm, am mai citit ceva pe aici de 650. mi'e imi sta la 850 cand ajunge la 90grade si cand e rece undeva intre 1000 si 1100.

incearca sa scoti mufa de la egr. chiar daca l-ai curatat e posibil sa se fi dus bobina care misca tija din interior sau e posibil sa nu il fi curatat bine. spray-ul ieftin de carburator (la 15-20lei) e bun pentru murdaria de pe suprafetele pe care le stergi cu carpa, dar in cazul asta trebuie ceva mai puternic sa patrunda prin depozitele de pe tija si sa le dizloce. mecanicul la care am fost eu a spus ca a dat mai bine de 100lei pe un tub din ala. oricum, scoate mufa egr-ului si vezi daca isi revine. exact aceleasi oscilatii le'am avut si eu.

Modificat de Ionut2790
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la ce altceva ar mai putea fi in afara de map

mai zicea careva ca probabil sa faca asa de la motorasul pas cu pas.... ce naiba o mai fi si ala si unde e amplasat? ca eu nu gasesc nimic de el pe net.

motorasul pas cu pas e motorasul din clapeta de acceleratie, dar daca ar fi ala nu ar merge bine nici in rulare, nu doar la relanti. incearca sa cureti senzorul, eventual inca o data egr-ul si apoi sa cauti si altele. si verifica inca o data sa fie si adaptat egrul. daca si dupa astea face figuri o data cand trepideaza decupleaza mufa de la egr, foarte multi au descoperit ca desi egrul era curatat si nu dadea eroare nu mai functiona in parametrii si si0au dat seama doar dupa ce au scoz mufa acestuia, moment in care masina nu a mai trepidat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!