Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Prima sondă din faţa catalizatorului este responsabilă de noxe, ea contribuie la reglarea amestecului carburant/aer şi prin urmare şi a noxelor. Cea de după catalizator măsoară eficienţa catalizatorului. Dar mai pot fi şi alte cauze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare lume, detin un Golf 4 1.6 16V AZD din 2001 si sunt multumit de el. Problema e ca de vreo luna a crescut consumul in oras foarte mult ( am facut cam 40km cu 50ron ). Simptomele care au aparut sunt: 1. Cresterea puterii motorului de la 1500rpm in sus ( daca pana acuma pentru o accelerare frumoasa eram nevoit sa o duc peste 2500rpm acum chiar daca e sub 2000rpm motorul trage destul de bine ). 2. Acul de pe indicatorul de benzina scade si urca fara nici o logica, nu cu mult dar dintr-o unitate scade si urca cand are el chef cam cu 1/4. Filtrul de aer e schimbat destul de recent ( l-am verificat si nu e murdar ) , am schimbat si bujiile nu de mult ( la 45.000 km ) dar asta dupa ce a inceput sa creasca consumul. Termostatul de la motor functioneaza bine ( in max 10 min e apa la 90 C ). Ambreajul prinde sus ( dar asta e de cand am luat masina din 2009 ). In exterior la drum lung consuma bine cam 7%. Mecanicul la care ma duc eu mi-a recomandat sa ma duc la un test de calculator cu ea... iar cel cu testerul mi-a recomandt sa ma duc la mecanic pt ca el nu credea ca imi v-a da ceva valori aiurea. :)) A mai patit cineva asa ceva? E cineva din Cluj care ma poate ajuta cu un test amanuntit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil EGR-ul sa aiba probleme. In bord nu ti s-a aprins "Check Engine"?

:offtopic: Tu mergi cu benzinar sub 2000 rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut ! Am o problema in alegerea unei truse de scule pentru masina din semnatura.Ce imi recomandati o trusa care sa cuprinda cat mai multe cheii si accesorii pentru masinunta.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Robotelul, nu merg cu masina sub 2000rpm , doar am observat ca am putere mare si sub turatia de 2500 si atunci am facut cateva teste, iar de la 1500rpm am putere la motor indiferent de viteza. Avand in vedere ca am masina de atatia ani o cunosc destul de bine iar schimbatul vitezei se face fara sa ma uit la turometru, insa ce am mai observat e ca "plaja" de schimbat viteza fara ca masina sa fie turata a scazut sub 2000rpm. Insa de cand am observat ca scad rotatiile pe minut am fost foarte atent sa nu cobor sub 2200rpm si sa schimb viteza abia dupa ce am trecut de 2800rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si care ar fi acest senzor de turatie si unde se afla. ma puteti ajuta cu un link ceva? se poate sa nu apara pe tester? de la el imi poate murii si motorul? cam cat ar costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Sunt nou pe forum. La masina din semnatura am avut faimoasele oscilatii la relanti cand motorul ajungea la 90 de grade si cand porneau ventilatoarele. Am schimbat: egr, sondele lambda, toti senzorii luati de pe alt motor functional, garniturile de la galeria de admisie, garnitura de la clapeta de acceleratie, am verificat bobinele, am curatat mufa de la ecu, rezultat 0. Am schimbat clapeta de acceleratie (noua) si au disparut oscilatiile ! Deci se pare ca misterul cu aceste oscilatii este din pacate afurisita de clapeta de acceleratie. Va doresc sa nu aveti probleme cu asa ceva (caci iti mananca nervii!) dar daca aveti, schimbati clapeta si va merge ca noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate clapeta mergea doar curatata,sunt nenumarate cauze ,eu am schimbat egr si am scapat de oscilatii,mai o apuca cateodata dar eu cred ca e de la sonda lambda ,momentan merge bine masina ,de cand am schimbat uleiul cu un ulei bun nemtesc a scazut si consumul de ulei,azd-ul este foarte pretentios,cred ca toti care aveti imi dati dreptate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clapeta e ok, egr-ul la fel curatate ambele+ calibrate insa tot nu am scapat de trepidatii. nu mai zic de bujii, bobina, distributie, etc care sunt noi. se poate sa fie de la un senzor si sa nu mi se aprinda pe bord, sau de la regulatorul de presiune de pe puntea injectoarelor- cand ii scot furtunul de vacum trebuia sa faca mai rau masina, insa nu se intampla nimik? pompa de benzina este in parametrii. ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul lucru pe care l-am facut a fost curatarea si adaptarea clapetei insa nici un efect in cazul meu, pe urma egr-ul nou si tot nimic. Aveti dreptate sunt nenumarate cauze care fiecare influenteaza in felul ei. La mine oscila tot timpul cand se incalzea la 90 de grade nu doar cateodata. Este foarte important sa gasim simptomele exacte ca sa putem rezolva aceste defecte pacatoase. Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal . Am si eu o problema cu AZD-ul meu ! Ieri dupa ce l-am scos de la spalatorie turometrul a ramas blocat la 1200rpm , cu mici oscilatii , motorul vibrand mai puternic decat normal si nu mai avea vlaga in el la propriu, deabia trage , nu se accelereaza , ajunge in 2200rpm pe liber . Am dat capacul de la motor jos si am observat ca clapeta nici nu se misca atunci cand accelerez (bineinteles cu motorul pornit ) ! multumesc astept pareri, am sa merg sa fac si o scanare. plus ca am aprins EPC in bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clar e de vina clapeta....nu cumva ai spalat si motorul?poate scapi doar cu o readaptare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit verdictul ... clapeta :(  , cu toate ca azi cand am pornit masina totul era normal iar apoi a revenit problema ! marti merg sa o schimb , cred cu una sh , cea noua e prea scumpa si am mai vz si ulei pe la caseta de directi ceea ce ma demoralizat complet ! am sa va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna. Hai sa-ti spun ce-am patit cu AZD-ul meu acum vreo 2 ani. Dintr-o data relantiul a sarit la 1200 rpm , EPC si CHECKUL aprins. Nu se mai accelera si scanarile dadeau clapeta. Din fericire in servisul respectiv se mai afla un AZD si , surpriza , clapeta mea mergea pe acel motor. In cele din urma s-a dovedit a fi niste fire electrice intrerupte dintre clapeta si calculator motor. Nu stiu , poate ai si tu aceeasi bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua

          Am un prieten cu un golf 4 1.6 16 v motor AZD. Am o interfata KKL 409 si nu vrea sa se conecteze la motor. Nu numai la motor, nu vede decat ESP-ul . Poate sa imi spuna cineva dc nu imi vede motorul?

Precizez ca masina este din 2003.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi martori in bord si BC ul se aprinde si se stinge sau are o lumina slaba si un ticait in bord . Faza e ca a doua zi de ce era totul normal si apoi mai tarziu dupa ce am stins motorul si l am aprins din nou aceeasi problema ! asta imi da de gandit , daca ar fi clapeta cu adevarat nu ar fi trebuit sa cedeze de tot fara a mai fi sanse de revenire !  :unsure: Pe unde mai exact sunt firele de care zici ! mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In spatele bateriei este o carcasa de plastic ( cred ca ''gat de lebada'' ii zice ), acolo mi-au schimbat cam un metru de cablu.Asta dupa multe ore de verificari , luat la puricat fiecare fir electric ,fiecare pin din mufele de pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana sa mi se intample asta , ma trezeam cateodata in trafic ca se accelera singura , in special cand o lasam pe liber , urca pe la 1500 1700 rpm si acceleram din pedala apoi isi revenea ! :-S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ajuta si pe mine cineva cu mai multe date despre masina mea,dotari din fabrica ,ce euro iese la RAR,si altele..WVWZZZ1JZ2W452580

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un golf 4 1.6 16v din 2001, l-am cumparat din italia la 95000 km si acum am vreo 115000. am oarecum niste ,,probleme'' sa le zic asa pe care le presupun eu ca nu sunt in regula cu masina. 

 

Prima ar fi,cand am fost cu masina la RAR nu am putut trece (bine pana la urma fara sa remediez problema am reusit oarecum sa il trec) noxele nu mi-au iesit au fost exagerate, si in bord de cand am venit cu masina si cand am bagat benzina din RO a inceput sa imi stea aprins CHECK ENGINE'ul, si cand bag benzina de 100 sau 99 mi se stinge.Am pus testerul pe ea de mai multe ori, si singura problema care mi-a iesit a fost sonda lambda, trebuie sa zic ca chekul acela de imi sta mereu aprins e tare enervant si inca nu am schimbat sonda dar mai intai vroiam sa va cer parerea d-voastra ma gandeam ca poate a intampinat cineva aceeiasi problema ca si a mea, o alta problema ar fi motorul subturat la relanti cand atinge temperatura maxima, imi sta la 600-700 rmp , cand sta la relanti are mici oscilatii si cand o opresc cu motorul cald si o pornesc iar , are momente cam mereu cand porneste cam in ,,suturi'' asa inecanata din ce cauza sa fie ? in rest la 100 km/h am consum de 6 3000 de turatii cum are un golf 4 de aceasta motorizare nimic iesit din comun , consumul in oras e cam maricel 11 ceva de genul.servodirectia trebuie sa mentionez ca merge destul de greoi, din ce caza poate fi ? Un prieten mi-a spus ca trebuie schimbat discul de ambreiaj, ma gandesc ca daca era discul de vina nu mai mergea la fel si consuma mai mult nu ? Sunt foarte multumit de ea si vreau sa o pastrez sa o intretin dar sunt aceste mici sau mari probleme care nu imi plac deloc, checkul acela aprins repet nu a iesit nimic pe tester decat sonda lambda, subturata la relantii si servodirectia.in rest cand o pornescc la rece o ia din prima fara probleme. Se poate sa fie discul de vina sa trebuiasca schimbat? cand e la temepartura maxima motorul se aude un tacanit, probabil din cauza turatiie foarte mici pe care o are si nu merge rotund?..

 

Astept cu nerbdare raspunsurile voastre,chiar nu stiu ce sa fac si am preferat decat sa ma duc prin service-uri sa arunc banii aiurea sa aud parerea voastra si ce m-ati sfatuii sa fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil trebuie sa-i schimbi sonda lambda daca da cod de defect, eu am mers mult timp cu benzina de 95 dupa care am trecut pe 98 si nu mi-a dat niciodata cod de defect dar am schimbat amandoua sondele (daca ti se pare scumpa sonda NGK, poti sa mergi pe DENSO, este mai ieftina si face treaba buna). Relantiul este normal (la mine are 680 rpm pe vagcom), referitor la oscilatii eu aveam cand ajungea la 90 de grade scaderi de maxim 100 rpm si din pacate nu s-au rezolvat decat schimband clapeta de acceleratie cu una noua. Pornirea in ,,suturi" poate sa fie si de la clapeta murdara sau sonda lambda, bujii, bobine de inductie ; la servodirectie incearca un schimb de ulei dar numai pe original (50 ron un litru, intra cam 700g). Ambreajul daca este pe duca prinde sus pedala iar discul ,,patineaza" adica mergi cu ea la o anumita viteza dintr-o data apesi acceleratia la fund si practic ai aceeasi viteza doar turometru urca. Sper sa-ti fie de folos, numai bine.

Modificat de 53mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@53mad Multumesc mult, faza cu ambreiajul e cam dubioasa, aveam vreo 100 km/h si deodata cand ma uit la turometrasj aveam vreo 4000 de turatii aproape si normal trebuie la 100 sa am 3000 si apoi am scoso din viteza am bagato iar si am apasat pedala si si-a revenit, din ce cauza sa fie ? cand urc pantele cu ea si o calc urca trage nu se simte diferenta ca si cum ar murii, dar faza e ca are momente cand e cam puturoasa nu situ si au mers mai multi prieteni cu ea si mi-au zis ca e cam puturoasa nu prea trage cum ar trebuii si mi-a zis ca vina ar fi probabil discul.

Da adevarul este ca nu am verificat bujiile ,bobinele si da sonda lambda ar putea fi marea cauza, din cate am inteles Sonda Lambda are 3 senzori daca nu ma insel ,si pe tester i-a aratat cad l-a pus cauza fiind sonda si mai exact preciza un anumit senzor numai stiu care si mi-a spus ca e cam pe duca sonda si trebuie schimbata, servodriectia greoaiee se poate cauza si din cauza bucseriei neschimbate? Si da faza cu ambreiajul mi-a cam dat de gandit pentru ca ambreiajul meu tine cam sus dar in rest nu prea mi-a facut figuri incat sa ma convinga ca este de vina si trebuie schimbat, consum este ok sunt multumit sa zic de partea asta, dar ce pot sa zic poate are un inceput de sfarsit.. chiar nu stiu ce sa zic, si cu partea cu servo o sa ii schimb uleiul, si o sa verfici bujiile ,bobinele si eventual o sa ii schimb sonda. Si cu faza subturata la relantii m-am gandit ca poate ar putea fi debimetrul de vina nu ?  Astept parerile voastre, sper sa ajung la un raspuns mai concret.  Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa ai si senzorul MAP murdar daca zici ca nu prea trage cateodata, directia poate sa mearga greu si din cauza bucselor, pivotilor, rulmentilor de la capul telescoapelor, din cauza dereglarii geometriei rotilor dar toate astea trebuie verificate. Eu zic totusi sa incepi cu sonda lambda, curata mufa cu un spray de contacte si daca nu vrea nici asa probabil ca este dusa. Motorul asta nu are debitmetru.

Modificat de 53mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok multumesc frumos, o sa ma duc sa ii fac niste verificari sa vad desper ce e vorba in legatura cu toate problemele astea si o sa revin cu un raspuns.

 

Astept intre timp daca ma puteti ajuta si cu alte pareri si propuneri multumesc anticipat.

Modificat de ClaudiuBFC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!