Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Cam acelasi zgomot il am si eu in bord, in aceiasi zona....desi nu este pronuntat...ma cam sacaie. Problema ar fi de la gura de ventilatie pentru parbriz...s-a cam slabit si nu ai cum sa ajungi la ea decat daca desfaci bordul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tehnics care e turatia normala relanti cand ajunge la 90 de grade C la motorul AZD ?.Ce interfata imi poti recomanda pentru diagnoza/versiune/producator?Multumesc !

Modificat de nsl_rocket
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatia optima este in jur de 750-800 rpm. Ca diagnoza exista VAG-COM-ul care poate fi diferite feluri ca si conectare -USB, serial ( pentru pc - eu am vac-com 409.1 si un Ross-Tech original ) sau device stand-alone (eu am Memoscan U-600 si e foarte bun ). Turatia trebuie sa fie fixa la relanti, nu sa oscileze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu care ar fi diferenta intre vag-com 11.11 si vag-com 409.1 probabil diferenta numarului de coduri de eroare recunoscute, mai mic in cazul lui 409.1 si alte diferente.Nu voi desface inca clapeta pana nu imi cumpar interfata si dupa o scanare voi lua masuri.totusi la mine e 850 rpm de ce ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum e cu HEX+CAN HEX-COM(se refera la portul serial?)ce e recomandat pt ce masini avem noi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e 680-700 rpm la cald :) Ia un 908 sau 10.6 ...nu iti bate capul cu hex,can daca nu ai bazele ..alea sunt protocoale de comunicare.Cel care iti vinde interfata iti da si softul.Presupun ca o iei pt tine,nu sa faci meserie din diagnoza.Ca si idee,la astea clone,lipsesc librariile unor motoare,printre care si azd.Deci,o sa mai ai nevoie de ajutorul nostru.Poate o data cand vin acasa,ne intalnim la un suc si iti arat ce si cum.Iti va fi un pic greu(din cauza lipsei librariei pt azd) pt ca nu vei avea valorile de referinta pt fiecare valoarea reala a parametrilor monitorizati de tine.

Varianta e o interfata originala.

La tine turatia poate fi influentata de senzor temperatura al apei(g2/62),MAPului,aer fals,clapeta acceleratie murdara,egr cu probleme,etc,etc.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, sunetul,  este chiar unde se intalneste sfarsitul bordului si parbrizul, atasez si o poza.

Am sa merg sa imi dea bord-ul jos ca sa rezolv situatia, eu am pus cauciuc in zona respectiva ca sa nu se mai auda..

post-116655-0-46561600-1376254267_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andysan, asa e si la mine. Din cate se pare gura de ventilatie pentru parbriz din acea zona, cu timpul nu mai este rigida in suportul ei si scartaie.

 

 

si cum e cu HEX+CAN HEX-COM

cum a spus si @zebrocksky, sunt protocoale si tipuri de conexiuni - CAN este protocol de comunicare intre ECU si device-ul VAG-COM. COM vine in general ( cel putin din practica generala )  de la portul serial al calculatorului. Varianta VAG-COM 409.1 este varianta light si tot ce poti sa faci este monitorizarea parametrilor motorului, vizualizarea erorilor si stergerea lor. Variantele originale de vag-com ( cum sunt de exemplu Ross-Tech ) au si alte optiuni cum a spus si zebrocksky

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interfata o iau pentru mine doar pentru a scana si sterge eventualele erori posibile din ECU.Nu inteleg de ce la polo 1.4 8v 6n din 1996 la cald turatia e 900 rpm si mi se pare ok.Totusi mi se pare mica turatia pentru 680-700.Eu am avut probleme mari pe autostrada la intoarcere in sensul ca trebuia sa o aaccelerez ca sa nu imi moara motorul din cauza turatiei si sa apas ambreajul cand dadea sa moara motorul la cuplarea de cutia de viteze(era drum aglomerat bara la bara).Se mai aude o bataie ceva sub masina pe la toba cred cand e intr-o treapta inferioara si conduc subturat putin ca un zgomot metalic.

Modificat de nsl_rocket
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi clapeta(murdara) sau egrul sa faca problemele asstea de subturare si "dat in nas"...astea sunt cam cele mai costisitoare...

problema mai poate fi influentata de filtre,bujii uzate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa mi te rog idul tau zebrocksky.Eu sunt din Roman dar momentan sunt in Spania si pe aici nu am cu cine sa ma sfatuiesc.Vreau sa vorbesc cu tine mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsl_rocket, fa rost de interfata aia vag com si da-i o scanare, e buna si kkl409. Vezi ce erori ai la scanare, iar daca nu ai nimic, vine momentul sa le investighezi pe rand dupa cum zicea zebrocksky. Si eu am turatia la relanti sub 800 si e in regula, n-are nimic, atata timp cat relanti sta fix. Simti ca pierde si putere, o simti ca pe un trabant ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o simt ca un trabant doar ca am avut probleme cand m am intros cu ea din Germania in sensul ca am prins bara la bara si nu statea relantiul deloc cand sa cupleze murea motorul daca nu o acceleram putin mai mult.Acum si a mai revenit dupa un drum de 2000 de km :D oricum am comandat un vag com 11.11.3 sper sa fie buna si ce sa zic sa vad ce erori imi da.Nu am mai lucrat cu interfata decat am vazut si mi a fost pusa pe polo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat EGR, si ..urata treaba, ca nu-mi merge adaptarea, si totusi la adaptare misca, ticaie, voltajele is corecte pe canal 074.

2 Faults Found:
17812 - EGR System: Basic Setting not Performed
        P1404 - 35-00 - -
17847 - Potentiometer for EGR (G212): Error in Basic Setting
        P1439 - 35-10 - - - Intermittent
Am dat adaptarea pe canal 074 cum se face in mod normal si cum la valva veche mergea, dar la valva noua, face ADP run apoi ERROR. Ce poate sa fie sau cu ce am gresit eu ? Valva nou are codul 036131503R .
Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GATAAAAAAA. Doar ce am terminat masina la ora asta ( am stat pana acum sa o montez ) ...adica pus ulei, apa, dat cheie....si a pornit.

A pornit cam balbait dar si-a revenit imediat....am lasat-o 20 de secunde, am oprit-o si apoi a pornit la sfert. Ce mi se mare un pic ciudat...parca e un pic mai zgomotoasa ( ca si cum as avea o mica gaura in toba de esapament)...dar fiind in garaj posibil sa ma insele ecoul ( pana acum doar nevasta-mea folosea garajul ). Apoi, scanare si ghici ce ? Aceleasi erori care le-a aratat si JuiCe mai sus...dar exact aceleasi. Banuiesc ca trebuie sa fac ceva kilometrii pana se adapteaza EGR_ul...dar nu asta e baiul...sa mearga. Mai imi ramane aprins EPC-ul...desi la scanare nu am nici o eroare...dar o sa vad si cu ala care e treaba

Maine o dau jos de pe rampa si o scot la plimbare, dupa care ma apuc de schimbat discuri/placute la toate rotile si ma duc urgent la ITP. Va tin la curent cum se comporta cu segmentii noi.

As spune o seara buna...dar deja e dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Brava pentru manopera complexa, ca nu prea a fost usor deloc :D Ai incercat si tu sa faci basic settings la EGR si nu ti-a reusit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

.....Valva nou are codul 036131503R .

 

Conform ETKA codul ar fi 036131503M. Acum nu ştiu care ar fi diferenţa între ele pentru că la o verificare încrucişată într-un program de piese zice că şi 036131503R este ok pentru maşina ta. Înclin să cred că nu aici este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari ma poate ajuta si pe mine cineva cu un cod de la senzorul ESP cel de la pedala de frana ???sta aprins (nu tot timpul ,si se aprinde dupa ce pun frana adica ating pedala )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

.....Valva nou are codul 036131503R .

 

Conform ETKA codul ar fi 036131503M. Acum nu ştiu care ar fi diferenţa între ele pentru că la o verificare încrucişată într-un program de piese zice că şi 036131503R este ok pentru maşina ta. Înclin să cred că nu aici este problema.

 

Am mai vazut pe ceva forumuri din afara  ca acelasi EGR a reusit cu bine la adaptare, deci e si pentru AZD. Dar ce e ciudat ca nici vechiul EGR nu mai pot sa-l adaptez(care mergea ADP OK, nu dadea eroare) , si asta dupa ce am lasat masina fara curent vreo 3-4 ore. Clapeta merge OK, insa EGR - ERROR. Am sapat pe o gramada de forumuri externe si nimic. Cica s-ar putea ca fara furtunelul de vacuum de la EGR, potentiometrul sa nu mearga bine si sa dea eroare la adaptare, insa am pus furtunelul de la vechiul EGR si nimic..O sa merg asa o vreme cu el. Intr-adevar ca am o interfatza fake, dar daca era sa nu mearga, nu puteam adapta nici clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stergeti toate erorile, doar atat, nu recalibrati nimic.  Apoi luati masina la drum si mergeti putin cu ea. Refaceti scanarea cu stergerea erorilor daca mai sunt si abia dupa aceea incercati recalibrare din nou.

 

Si eu am avut odata pbme cand mi-a murit bateria, aveam erori de lipsa de comunicare pe partea de abs, de clapeta, de egr, engine workshop aprins in bord si fel si fel de prostii.

Le-am sters, insa unele mai ales cele cu probleme de comunicare intre module nu au vrut sa se stearga, am mers cu masina cativa km ( de mers mergea fara pbme), am refacut scanarea si apoi am reusit sa sterg complet erorile. Deci e posibil sa o mai ia si razna ecu-ul, trebuind sa se mearga putin cu masina pt a-si recapata sanatatea mintala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nice one! Mersi mult Dan, m-am mai linistit si-mi amintesc ca mai citisem in cateva locuri sa rulez cativa km dupa intrerupere curent pana isi revin valorile prin ECU. O singura eroare am la scanare cea in care zice EGR must perform basic settings, o sterg si apare instant iar. O sa rulez cativa km asa, dupa care mai incerc recalibrarea. Pare ca si motorul merge mai rotund, mai ales la relanti fara EGR auzeam ceva tzacanit, cred ca de la detonatii nedorite, acum suna de parca macina ceva fin. Relanti parca sta cam jos, undeva la 680 690 rpm, dar sper sa nu fie problema, in rest toate cele bune :) Cred ca cu atata studiu de caz pe egr ma fac docorand in materie de EGR :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vrea sa schimb bucsele bascula la golfete, ma refer la cele mari. Le-am si cumparat deja, am dat doar 25lei pe bucata. Problema este ca doua service-uri, bine, unele cam micute de cartier m-au refuzat cu schimbarea lor, ceea ce m-a pus pe ganduri putin. Este chiar asa de complicata aceasta operatie ? Are cineva idee cam cat ar costa ? Si inca ceva, pe langa cele doua bucse mari mai sunt si alte bucse car ar trebui schimbate ? Ma gandesc ca daca tot demonteaza sa mai schimb si restul, tot ma apuc de treaba. 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucsele mari de la bascula daca ai un pic de indemanare le poti schimba singur.Eu le-am schimbat singur si este chiar usor.

Teoretic ar mai fi si bucsa acea mica de la bascula dar aia pica cel mai greu,trebuie chiar sa iti bati joc de masina ca sa rupi acea bucsa.

Eu o schimbasem si pe acea mica dar bucsa originala era in stare perfecta dar am zis ca daca tot desfac sa o inlocuiesc si pe aia.

Am dat pe ea vreo 25 lei parca Lemforder.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vrea sa schimb bucsele bascula la golfete, ma refer la cele mari. Le-am si cumparat deja, am dat doar 25lei pe bucata. Problema este ca doua service-uri, bine, unele cam micute de cartier m-au refuzat cu schimbarea lor, ceea ce m-a pus pe ganduri putin. Este chiar asa de complicata aceasta operatie ? Are cineva idee cam cat ar costa ? Si inca ceva, pe langa cele doua bucse mari mai sunt si alte bucse car ar trebui schimbate ? Ma gandesc ca daca tot demonteaza sa mai schimb si restul, tot ma apuc de treaba. 

Multumesc!

 

Operatia in sine de schimb a bucselor mai ales daca ai si o presa e frectie la picior de lemn. Insa, mie cand mi le-au schimbat, mi-au dat bratele jos, de aceea poate le e greu sa faca operatia daca intradevar musai trebuie dat bratul jos. 

Dar, daca tot ajungi acolo e bine sa schimbi si bucsele mici de la bascula sa stii ca ai totul ok pe masina.

Incearca sa gasesti un sevice cu elevator, cu prese, bine echipat, altfel te vei trezi ca iti vor repara masina folosind ciocanul si te poti trezi cu alte probleme.

 

 

Nice one! Mersi mult Dan, m-am mai linistit si-mi amintesc ca mai citisem in cateva locuri sa rulez cativa km dupa intrerupere curent pana isi revin valorile prin ECU. O singura eroare am la scanare cea in care zice EGR must perform basic settings, o sterg si apare instant iar. O sa rulez cativa km asa, dupa care mai incerc recalibrarea. Pare ca si motorul merge mai rotund, mai ales la relanti fara EGR auzeam ceva tzacanit, cred ca de la detonatii nedorite, acum suna de parca macina ceva fin. Relanti parca sta cam jos, undeva la 680 690 rpm, dar sper sa nu fie problema, in rest toate cele bune :) Cred ca cu atata studiu de caz pe egr ma fac docorand in materie de EGR :D

 

In teorie, chiar daca deconectezi bateria si lasi ecu fara curent el nu are voie sa o ia razna. Eu intradevar o data am avut acest gen de pbme insa, de regula nu am  mai avut chiar daca au mai fost ocazii cand am lasat masina fara curent.

Dar sunt cazuri si cazuri si catedata problemele pot fi de acolo de unde nici nu te astepti.

Verifica si mufele sa nu fie oxidate, sa nu fie murdare, verifica si cablajele sa fii sigur ca ai exclus tot in afara de egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 ...vin cu o problema...destul de ciudata: dupa 100 de km fix, conduceam si am tras pe dreapta sa vb la telefon, timp in care motorul s-a oprit subit. Am pornit din nou, motorul era turat la vreo 1100-1200 rotatii si oscila dar nu aveam nici un control asupra acceleratiei...apasam acceleratia fara nici un rezultat. Am oprit si am pornit din nou...la fel. Pana la urma am scos borna la baterie ( noroc ca aveam un briceag multifunctinal care mereu il tin la mine in masina )...am lasat vre-30 de secunde  si am pus din nou borna si am pornit, de data asta cu succes. Ajuns acasa am scanat erorile si una era ceva de genul: Insuficient throtlle voltage....ca si cum nu ar fi avut tensiune la actuatorul clapetei de acceleratie. M-am uitat la mufa clapetei de acceleratie si este prinsa foarte bine.

Legat de motorul care tocmai l-am segmentat, se comporta foarte bine...desi a durat mult...am pus accent pe fiecare detaliu si rezultatele sunt pe masura...cum am zis mai inainte, cel mai bun mecanic pentru masina mea sunt eu :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!