Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

esti sigur ca senzorul de la axa cu came este bun ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

Revin cu noutati...si chiar daca o sa ma cam fac de ras...o sa o spun ca am reusit sa desfac suruburile de la bielele pistoanelor cu cheie inelara de 10 :D...desi pana acum incercasem fel si fel de chei. Dupa ce am scos pistoanele, stupoare, cilindrul inca mai avea urmele de la ultima honuire, iar pistoanele sunt doar putin uzate ( se vede in poze ), cuzinetii nu au fost schimbati, dar par cat de cat in regula. Am curatat suprafata motorului si suprafata chiuloasei ( vezi pozele ) . Am facut o planeitate a chiuloasei cu o bucata de geam si fanta de lumina ( suna ciudat dar merge ) si arata ok. Acum a mai ramas de scos supapele ( care pentru moment nu am gasit o metoda anume...poate aveti voi o idee ) , in schimb au aparut cam 2 probleme:

1. Cand am dat jos cele 2 suruburi buclucase de la baia de ulei, am polizat un pic ...si din pacate am polizat si din volant ( se vede in poza ). Cam cat de mult ar afecta lipsa...daca afecteaza, o sa umplu cu sudura si polizez )

2. Segmentii noi pe care i-am luat, parca par un pic mai mari decat cei care sunt acum pe piston ( am pus primul segment pe piston si l-am strans in dispozitivul care prinde pistonul ca sa il introduci in cilindru ) si segmentul se inchide complet. Voi ce spuneti, sa ii pun pe aia noi sau sa ii las pe cei care sunt acum ? Desi cei care i-am cumparat sunt dimensiunea standard, dar vad ca nu apare tipul de motor AZD pe cutie ( AUS/AHW/AUB/AUD ), dar dupa ce m-am uitat pe net se pare ca s-ar potrivi. Eu nu stiu acum daca fostul proprietar a alezat cilindrul pana la urmatoarea cota.

post-84028-0-51923000-1375732994_thumb.j

post-84028-0-31591700-1375733006_thumb.j

post-84028-0-05548200-1375733020_thumb.j

post-84028-0-73142100-1375733030_thumb.j

post-84028-0-61193400-1375733044_thumb.j

post-84028-0-84936000-1375733061_thumb.j

post-84028-0-96020600-1375733074_thumb.j

post-84028-0-05411200-1375733085_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu inteleg un lucru:de ce ai polizat acele suruburi de la baia de ulei?nu ai putut sa le desfaci sau......?

Si sa schimbi si cuzinetii chiar daca arata bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Dar nu inteleg un lucru:de ce ai polizat acele suruburi de la baia de ulei?nu ai putut sa le desfaci sau......?

am scris cu cateva posturi mai sus....nu sunt intr-o pozitie convenabila si nu am avut pe moment unealta necesara asa ca am vrut sa fac un pic de loc...pana la urma am rezolvat-o cu un imbus cu cap rotund

Legat de cuzineti, am vrut sa ii comand si pe aia, dar cei de la care cumparam eu piesele mi-au spus ca nu neaparat urgent daca nu sunt uzati...acum ce draq sa mai zic, ca imi pare rau ca nu i-am comandat, doar ca sunt departe de romanica si aici sunt scumpi al draq, iar de schimbat ii pot schimba si cu schiuloasa asamblata ( doar dau baia de ulei jos ) cand ii voi avea.....oricum ce ma arde cel mai mult pe mine sunt cele 2 probleme  mai sus mentionate.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.daca ar fi fost masina de f1 s'ar fi simtit un dezechilibru in volant;la tine nu e cazul chiar daca e cam neortodox ce ai facut acolo.Nu cumva volant avea deja scobituri pe diametru special pt acele suruburi.Intreb pt ca la mine nu are dar la altele am vazut

2.bine ar fi cu un ceas comparator sa masori interiorul cilindrilor sa te convingi daca a fost sau nu alezat si apoi sa alegi alti segmenti.|Daca tot ai ajuns pana aici ar fi pacat.Chiar daca se potrivesc,nu imi inspira incredere de vreme ce la 1.6 8v se potrivesc dar cod de 1.6 16v AZD nu au...deci o diferenta cred ca ar fi...poate la calitate daca nu la dimensiuni.Legat despre segmentii de ungere(cei zig-zag) cauta niste informatii despre cei tip arc,nu lamela cum ai tu.Am inteles ca sunt mai buni,se ancraseaza mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...doar JuiCe stie cum am facut ...si poate sa spuna clar ca nu am folosit zeama de lamaie. :D

Am vazut rezultatele curatarii catalizatorului si pot spune ca sunt extraordinare ,felicitari ! ma bate gandul sa ma apuc si eu de lucrarea asta .Cu ce si cum a-ti curatat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Am vazut rezultatele curatarii catalizatorului si pot spune ca sunt extraordinare ,felicitari ! ma bate gandul sa ma apuc si eu de lucrarea asta .Cu ce si cum a-ti curatat

 

@boramarcel, catalizatorul l-am curatat cu un biax (dar in lipsa de merge si o bormasina )  si cu o freza de biax pana s-a luat toata calamina. Dupa oeratia asta fagurii se cam indoaie unul peste altul asa ca trebuie curatat mai fin, asa ca am luat o perie lamelara si am polizat pana cand fagurii nu mai aveau "buza". Apoi am scufundat catalizatorul intr-o baie calda de apa cu detergent, si apoi l-am spalat cu masina de presiune (poti sa te duci la o spalatorie sa ti-l curete bine de impuritati - eu am prin gospodarie si astfel de masina ) apoi am suflat bine cu aer sa iasa toata apa din el. Rezultatul e cel din poze. JuiCe poate confirma :D.

 

 

 

1.daca ar fi fost masina de f1 s'ar fi simtit un dezechilibru in volant;la tine nu e cazul chiar daca e cam neortodox ce ai facut acolo.Nu cumva volant avea deja scobituri pe diametru special pt acele suruburi.Intreb pt ca la mine nu are dar la altele am vazut

2.bine ar fi cu un ceas comparator sa masori interiorul cilindrilor sa te convingi daca a fost sau nu alezat si apoi sa alegi alti segmenti.|Daca tot ai ajuns pana aici ar fi pacat.Chiar daca se potrivesc,nu imi inspira incredere de vreme ce la 1.6 8v se potrivesc dar cod de 1.6 16v AZD nu au...deci o diferenta cred ca ar fi...poate la calitate daca nu la dimensiuni.Legat despre segmentii de ungere(cei zig-zag) cauta niste informatii despre cei tip arc,nu lamela cum ai tu.Am inteles ca sunt mai buni,se ancraseaza mai greu.

1. da, intradevar cam neortodox, dar suruburile alea erau inpenite cu loctite si riscam sa stric capul la surub...desi am batut in capul surubului cu ciocanul si o bara de fier ca sa il destepeneasca, si tot greu a mers. Oricum am vb deja cu un sudor profesionist sa imi incarce la sudura acolo. Pe volant nu exista nici o degajare pentru desfacere.

2.O sa vorbesc azi cu cineva sa vad daca are sa imi imprumute un ceas comparator. Eu cand am comandat segmentii i-am comandat dupa seria de la sasiu iar firma de la care am cumparat nu e una "de la coltul blocului" iar marca de segmenti sunt Goetze, destul de buni, nu made in china. Acum uitandu-ma pe internet am vazut ca motoarele AUA, AHW, AUB au aceiasi dimensiune la cidlindru , difera doar cursa pistonului ( vezi poza ), deci nu cred ca ar fi o poblema pentru ca daca cilindrul era alezat la urmatoarea cota (+0.25/+0.5) si pistonul era la fel , la urmatoarea cota (+0.25/+0.5), atunci segmentii cei noi nu mi-ar fi intrat pe piston sau in cel mai rau caz, nu s-ar fi inchis perfect.  O sa pun pe un piston segmentii cei noi si cu putin ulei voi culisa pistonul in cilindru sa vad cum se misca fata de cum este acum.  Segmentii nu am cum sa ii mai schimb...eu sunt in alta tara si i-am luat din Romania....deci exclus :D. 

Acum o sa caut un dispozitiv de scos supapele...sa vad daca gasesc la cineva. Mersi tuturor de ajutor, va tin la curent cu progresul.

Apropo, ca eram sa uit, o metoda buna de a curata suprafata chiuloasei, eu am pus pasta de polish pe un geam si am frecat geamul de supfarata chiuloasei si e chiar ok, mai ales ca asa poti verifica unde nu exista planeitate ( chiar se observa si cele mai mici deformatii ) . Mai am de curatat tachetii si supapele. 

Inca nu m-am decis in situatia catalizatorului...sa il scot sau sa il las asa ? 

post-84028-0-17093200-1375782953_thumb.j

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa intreb si eu pe cei in masura sa-mi raspunda la problema legata de consumul de ulei al motorului meu...care varianta ar fi optima dintre urmatoarele 3:-schimb ulei de la 10w40 la 15w40

                                             -aditiv pentru ulei sau tratament motor

                                             -segmentarea motorului

...mentionez ca am completat in 9000km aprox 4 litri ulei .Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

efectuarea unui test de compresie sau a unui leakage test(mai greu de gasit asa ceva) sa se determine unde e problema...ori la segmenti ori la supape...

Demontarea chiulasei si verificarea simeringurilor de la supape...daca ele sunt de vina,se inlocuiesc si nu se segmenteaza motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut cam 2000km de la schimbul de ulei, verificat nivel, putin peste jumate, am completat cam 200grame si a ajuns iarasi pe maxim, deci posibil undeva la 1L in 10.000 km, si totusi uneori dupa o stationare mai lunga, la pornire am fum albastru gros in spate. De unde poa' sa fie? daca consumul de ulei totusi nu e mare.

Si acum o intrebare legata de consum ulei, segmentare si compresie. Daca motorul consuma ceva ulei si are compresia mica, se reflecta asta si in pierderea de putere a motorului ? In ce masura influenteaza compresia , puterea si raspunsul motorului ?

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns dupa teste am sa revin cu un post...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de 1l/1000 km este destul de ok. După o staţionare mai lungă scoate bujiile şi dacă au ulei pe ele atunci este de la supape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa spui 1 litru la 10.000km :lol: nu la 1000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scuze de neatenţie :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot influenta supalele/garniturile supapelor mersul unui motor sau puterea acestuia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca scapa compresia pe langa ele,normal ca da....in rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...update.

Astazi am desfacut supapele, cele de admisie sunt curate, cele de evacuare erau pline de calamina. Le-am curatat si am curatat si canalud de evacuare din chiulasa ca avea foarte multa mizerie. Am pus poze..banuiesc ca nu mai trebuie sa scriu " inainte" si " dupa " :D

O chestie care ma framanta: supapele de evacuare au un joc mai mare in ghidul de supapa decat supapele de admisie. Este normal ?  Afecteaza cu ceva ?

post-84028-0-12456600-1375904031_thumb.j

post-84028-0-97243200-1375904072_thumb.j

post-84028-0-67858400-1375904092_thumb.j

post-84028-0-31834000-1375904109_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, foarte incarcate cu calamina supapele, la a  3 poza mai trebuie curata zona care etanseaza pe scaun si de asemena trebuie curatat si scaunul supapei.Dupa ce termini de curatat supapele si le montezi la loc, pui chiulasa cu fata in sus si pui benzina ca sa vezi daca tin bine supapele (asa faceam la dacie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...calamina de pe talerul supapei a ramas in urma slefuirii manuale...bineinteles ca voi face rectificarea supapelor pe scaunele lor si voi face si testul de etanseitate cu benzina ( desi cand am dat chiulasa jos am pus benzina in camera de ardere si nu curgea - am scris intr-un post anterior ) . Ma gandesc ca consumul de ulei este si din cauza acelui joc dintre supapa si ghidul supapei - cel mentionat mai sus. Nu stiu ce sansa sau metoda sa aplic pentru a micsora acel joc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...update

Dupa ce ieri m-am chinuit vreo 2-3 ore sa slefuiesc 2 supape cu flux de electrod pisat si amestecat cu vaselina, astazi am fost si am cautat pasta de slefuit supape si am gasit la pachet cu 2 granulatii...gros si fin, apoi treburile au mers ca unse...in 10 minute era gata o supapa. Am pus poze...cu Je in actiune si cu super-unealta de slefuit si cum au iesit supapele de evacuare. Daca am chef si timp poate le pasuiesc si pe cele de admisie, desi alea sunt foarte cuarte si arata bine....posibil le voi da doar cu pasta de granulatie fina si doar atat..

L.E: Nu am avut comparator sa masor, dar am masurat cu sublerul si diametrul in capul cilindrului este de 76,58 -76,6 mm. Pe piston este stantat 76,475, deci este pistonul standard, asa ca am pus noii segmenti, i-am uleiat si am bagat pistonul in cilindru...se misca foarte bine, apoi am pus in piston care era cu vechii segmenti si aproape ca aluneca singur sub prorpia greutate...deci segmentii luati sunt ok.

post-84028-0-63906300-1376066044_thumb.j

post-84028-0-37292400-1376066054_thumb.j

post-84028-0-98395300-1376066131_thumb.j

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut de o luna aproximativ am fost in Germania dupa un golf 4 azd.O intrebare care este turatia normala a relantiului?Am o nelamurire deoarece la polo 1.4 6n 1996 turatia la relanti era de 900 rpm fix dupa ce motorul ajungea la 90 de grade C. La AZD e intre 900 si 800 rpm(850 rpm) nu o oscileaza acul turometrului decat foarte putin insesisabil sa zic la prima vedere.(1 mm-1.5mm oscilatie).Problema a inceput de pe autostrada din Germania.Mentionez ca masina are acum putin peste 42000 km reali.Masina nu prea a fost scoasa din garaj in Germania.Am toate revizile la ea totul e bine.Problema e turatia la relanti si uneori dupa ce am scos capacele la canistra de carbon se aude doar cand vrea zgomotul ala tic tic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tacanitul de la canistra de carbon e normal sa nu se auda mereu. Arunca un ochi la clapeta de acceleratie, sa nu fie murdara.

Esti sigur ca acei km sunt reali? Ca ar veni mai putin de 4000 pe an...  :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am toate reviziile masina am luat o de la neamt de la firma lui acolo avea un caddy si o duba pentru marfa.Masina a fost luata de el inca din 2002 pe firma cu factura cu pretul ei de achizitie 17500 E, la vremea aia si a condus o mai mult sotia lui a fost masina ei.Ea avea serviciul in oras, am fost invitati la ei la servici, acasa am vazut unde lucreaza fiecare, ba chair am dormit in casa pentru o naopte pana sa fac actele cu ei pentru masina.Imi place mult masina mai ales ca e varianta highline.Ce mi a zis neamtul din cate imi amintesc ca ia dat nota mica la TUV la sonda lambda, si ca mi sa aprins odata ieri si am scos bornele de la baterie in speranta ca va disparea dupa ce pornesc masina lumina-senzorul din bord cel portocaliu.Acum nu mai apare decat cand pun contactul si dispare dupa ce pornesc motorul.


nu stiu cum sa ajung la clapeta de acceleratie la polo 6n imediat am ajuns la ea.La azd am capac pe motor si nu stiu cum se da jos :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tragi in sus de capac din partea de fata de la colturi dupa care treci la partea din spate.da furtunul din spate jos(trage de el ca iese).capacul are niste bucse de cauciuc care intra pe niste plasticuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,
Din bord, mai precis in zona dintre bord si parbriz, e un zgomot enervant care se amplifica la denivelari. Daca apas cu mana bordul, acesta nu mai suna. Daca bag mana intre bord si parbriz acest sunet dispare. Ma poate ajuta cineva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!