Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Zice ca in dreptul la cilindrul 2 pe acolo vine uleiul si ca acoli este presiunea mai mare..a mers bine pana s.au umplut tachetii cu ulei...explicatia asta a avut.o el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@geo...de meserie sunt inginer pe instalatii navale...de orice natura, chiar si hidraulica...si iti spun: presiunea intr-un sistem este identica in orice punct...ce presiune ai la tachetul 1 ai si la tachetul 4 ai si la cuzinet si oriunde in motor...ceea ce zice mecanicul sunt prostii. 

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci inseamna ca are altceva...a mers in 4 cam 2, 3 minute ..pana au inceput tachetii sa nu mai tacane...cum au tacut cum a incrput motorul sa mearga in 3..mi.a mai zis o chestie, crede el ca cineva a polizat coada la 2 supape pe cilindrul 2 dar nu stie de ce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crede el ca cineva a polizat coada la 2 supape pe cilindrul 2 dar nu stie de ce..

 

...un mecanic meserias nu crede...ci este sigur daca a polizat sau nu...ca se vede clar.

 

Eu anu trecut cand mi-am schimbat cureaua de distributie am curatat tachetii si i-am umplut la loc cu ulei curat...si cand porneam nu se auzeau deloc...ciudat ca la tine tacane tachetii...pentur ca ar fi trebuit sa ti-i curete, nu sa ti-i goleasca de ulei. Posibil sa ramana un tachet blocat din cauza mizeriei cand se umplu cu ulei. Cauta pe topicul asta ca am scris undeva cum am curatat eu tachetii ( fara sa ii desfaci ).

 

Asa ca si idee: anu trecut cand am bagat masina in service am mai si stat un pic pe capul lor acolo...ca mi-au montat suportul de la rulmentul de directie ( cel din capul telescopului ) invers si mi-a iesit juma de suport afara din caroserie...si unde mai zici ca era un service laudat. Asa ca m-am cam convins eu cu mecanicii astia si am ajuns la o concluzie: mecanicii sunt buni pe categorii, la fel ca medicii...unii se pricep f bine la unele dar la altele sunt varza si plus de asta, la noi in Ro inca se mai merge pe principiul, lasa ma ca merge si asa.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la cele 2 suruburi buclucase,am reusit cu un imbus cu cap rotund prelungit prin sudura(coada) cu un fier beton sub forma de L....

De pus inapoi,nu le'am mai pus....de 1 an nu curge nimic pe la cele 2 surburi lipsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor nu cred ca-i de bine la mine. Am facut putin sub 2000 km de cand am facut schimbul de ulei si azi(10w40 aral blutec) am pus masina pe un plan drept, am lasat masina vreo 3-4 ore dupa care am verificat nivelul de ulei.

De la nivelul maxim pe joja la schimb, a scazut la putin sub jumatate zona min-max. E ok consumul asta in 2000 km ? De unde imi dau seama cand sa completez si cat anume ? Mentionez ca uneori doar, dupa o pauza de 1-2 zile cu masina, o pornesc si scoate cam 1 minut fum albastru mai gros, dar numai cand o taie capul, nu mereu face chestia asta. O sa ma duc sapt viitoare la un garaj mai specializat, sa-mi faca o compresie la rece si cald, sper sa nu ajung asa repede la segmentare.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...daca vrei sa vezi daca papa ulei motorul, fa urmatorul test: coboara o panta de o lungime de 1km cu frana de motor astfel incat motorul sa fie cam pe la 3000rpm, dar nu apasa deloc acceleratia in timpul asta....cand ajungi la baza pantei apasa acceleratia si uita-te in oglina retrovizoare si vezi daca ai fum albastru....daca ai asa ceva, 70% papa ulei. Ideea e urmatoarea: cand esti in frana de motor la AZD, injectoarele si bobinele de inductie nu functioneaza ( nu da benzina si nici scanteie ) ...astfel daca ai scurgeri de ulei pe la supape sau segmenti, acestea se vor acumula in cilindru-evacuare. Cand calci acceleratia atunci tot uleiul adunat va lua foc dintr-o data si vei avea fum albastru pentru ca e in cantitate mare.

Scurgerea de ulei poate fi si din cauza ne-etanseitatii garniturii de la epuratorul din baia de ulei, pe la senzorul de ulei din baie, pe la joja si pe la busonul de ulei...ca sa fii sigur, cauta un spray de curatare si curata tot ce inseamna ulei de pe motor.

O alta metoda de a verifica daca motorul consuma ulei sunt bujiile...daca au calamina pe ele inseamna ca papa ulei.

apropo...lasa masina mai multe ore...vreo 4-5 ore, 1-2 nu e de ajuns....cel mai bine dimineata.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testat azi cu fumul, nu scoate deloc dupa o panta cu frana de motor si accelerare apoi puternica, zero fum. Eu am observat fum doar la pornire dimineata, in principiu dupa 2-3 zile de stationare, dar ciudat e ca nu de fiecare data face asa. Verificat ulei, e fix la jumate joja, dupa exact 2000km, deci vreo 400 500 ml la 2000 km => ~2 litri la schimb, incepe sa sune grav ? :)

Nu am vazut ulei pe nicaieri la motor asa la o inspectie vizuala si nici jos in garaj ca sa am pete.

As da vina pe semeringurile de la supape, banuiesc ca in stationare tot uleiul ce e in partea de sus la axele cu came, se scurge prin supape direct in camera de ardere, si de-acolo apare fumul doar dimineata.

Alta faza e ca inainte de a face drumul de sapt trecuta de ~800 km am verificat uleiul si era spre maxim, dupa drum, la jumate doar, s-ar putea sa-mi consume ceva si in mers.

M-am programat sapt viitoare la un test de compresie asa ca la carte si acolo o sa vad si bujiile, eventual sa cer si niste pareri cam ce ar putea fi de vine si niste costuri estimative..daca merita o revizie capitala  :icon_confused:

Nu as vrea sa ma apuc la segmentat cat inca merge binisor.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Sunt nou pe aici , am un golf 4 1.6 16V (AZD) model highline 2001 si am si eu o problema ! Uneori , (de obicei cand e cald motorul) cand il las la relanti cu farurile aprinse , fluctueaza intensitatea luminii (precizez ca becurile sunt dupa specificatii luate ) ! poate stiti ce ar putea fi. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alternator...schimba releul de incarcare.Sau bateria proasta sau f veche.Inainte de astea verifica tensiunea de incarcare cu un multimetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 bateria am schimbat-o anul trecut ( varta ) momentan merge bine ! Ai idee cat ar costa un releu de incarcare ? Inainte de toate am sa merg sa fac o verificare dupa cum ai spus   ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la 80 de lei in sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Cunosti in Iasi serviceuri dedicate pe asa ceva ? Ai putea sa imi dai cateva indicatii ? Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,revin cu cateva intrebari :

 

-Ce ulei de servo si ulei de cutie sa cumpar ?

-Un cod pentru senzor de temperatura\racice si eventual cateva preturi !?!?!

 

Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor temperatura am luat eu recent la 50 lei verde. Intreaba la cei cu magazinup ca stiu toti ce ulei ai nevoie. Pt cutie sa iei ulei 75w90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieftin senzorul,dar sunt mai multi producatori dex.FEBI....care ar fi recommandat ca si producator ma refer ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun ar fi hella dar e un senzor care poate fi luat ca si consumabil. Nu investi prea mult ca isi face rolul si unul mai ieftin. Ia pe verde se pare ca.s mai rezistente

Lucian si la mine mai oscileaza uneori luminile la relanti, mi.a masurat un electronist incarcarea si e ok deci nu.ti face mari griji pana nu da semne serioase partea electrica. Apropor de cati amperi ora ai bateria? Eu am de 55 doar si poate e putin mica si de.asta poa sa faca dar nimic altceva alarmant

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry:) citisem aiurea de pe tel dar in fond am raspuns intr.un post la ambele intrebari, sau am incercat:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia asta o face de cand am masina  :)  ! 2 ani implinesc in septembrie. 60 amperi , nu mai stiu exact , cred ca e si singura baterie de la varta care se potriveste ! Mai sunt si oscilatiile turometrului de la relanti cateodata , si sonda lambda care s a aprins odata cu alimentarea masinii cu benzina din Romania ! Asta e si la golful tatalui meu si nu mi am mai facut probleme  :unsure: , in rest motorul merge super ok , testat frecvent pana la limita rosie a turometrului. Am reusit sa ating pragul de  200Km/h si mai mergea un pic . Mie sincer imi place acest motor , are si un sunet specific !  :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

Revin cu noutati...dupa ce am reusit sa desfac cele 2 suruburi buclucase de la baia de ulei asa cum a spus @zebrocksky , am desfacut si chiulasa.....si surpriza: pistoanele erau curate, cilindrul nu are pic de buza iar camera de ardere e curata. Doar supapele de admisie au calamina pe ele, cele de evacuare sunt doar cu funingine.

Acum vin cu alta problema: ce cheie am nevoie pentru a desuruba suruburile de la bielele pistoanelor ? ( sunt niste suruburi cu dinti, nu este nici in inchi, nici in metric...ca am incercat cu toate cheile posibile )

Pun cateva poze.

post-84028-0-98757300-1375564439_thumb.j

post-84028-0-23926500-1375564465_thumb.j

post-84028-0-43749700-1375564501_thumb.j

post-84028-0-53724100-1375564519_thumb.j

post-84028-0-58607100-1375564533_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cumva acolo iti trebuie chei tip E? http://rubitek.bizoo.ro/vanzare/305259/Trusa-tubulara-tip-E-9-piese-E10-E24-1-2-6425

Nadeja,daca vrei sa mai tina nu'i mai da benzina de 95 si tine'o cu ulei bun din scurt(max 10k km).La faza cu bateria ai smuls un zambet...sunt multe care se potrivesc...singura restrictie e data de dimensiunile bateriei.Spre ex eu am bosch de 72

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Acum sunt in dilema care ar fi mai potrivita , 98 de la mol sau 99+ de la petrom ! :icon_confused: uleiul il schimb frecvent folosesc mobil 10w40 nu am avut probleme cu consumul ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din punctul meu de vedere 10w4o e gros...

Eu folosesc cu succes 99+ de la petrom de peste 4 ani si nu am avut nici o problema la capitolul combustie(schimbat sonde sau altceva) iar uleiul e wurth 5w40 la un motor cu peste 300k km...si care nu e menajat deloc :)

Ca si idee cat de "nemenajat" a trecut prin 2 schimburi de ambreiaj si o cutie...in rest,nimic decat revizii stranse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut..chiar nu a rezolvat nimeni problema cu missfire pe cilindrul 2 daca este compresie, bujii noi, bobine si injectoare schimbate intre ele, ?am mai vb cu cineva tot cu AZD si nu ii da de cap de ceva vreme ...chiar nu se poate rezolva ?

Modificat de georgevio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!