Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Stiu ca nu trebuie dat blocul motor jos, deasta intreb cum se suspenda tipul acesta de motor, fiindca ca sa poti da chiulasa jos trebuie demontata distributia si pentru aceasta se demontaza si tamponul motor care e prins oricum de chiulasa parca, dar daca demontezi si baia de ulei ca sa dai jos pistoanele sa verifici segmentii nu prea mai ai de ce sa sprijini motorul, deasta am intrebat fiindca stiam ca mai sunt care au facut operatiunea... probabil ajunge sa fie sprijinit in zona de sub ambreiaj cu un butuc dar nu sunt sigur si deasta am intrebat altii cum au procedat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mia suspendat masina pe ambele parti si sub cutie a bagat un chituc ca sa poata sa lucreze lejer...da sa meritat investiţia merge de rupe..iam facut schimbi de ulei la 8 mi de km fara sa mi mănânce gram de ulei

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am schimbat ambreiajul ,am vazut cum mecanicul a suspendat motorul cu un,,U,, sprijinit pe marginea aripilor (unde sant suruburile de prindere) si de un inel de pe blocul motor (care e prins pe el) . daca nu ma insel e sub capacul de aer.sper sa te ajute asta. Bafta !

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la mine au agatat oarecum blocul motor cu vechea curea de la distributie(aia mai mare bineinteles) de o teava metalica rotunda pusa vertical cu nervurile capotei(o parte pe acel cheder de langa stergatorul stanga iar cealalta parte deasupra ventilatorului mic)totusi mare atentie...ceva care sa amortizeze in plus bagat dedesubt nu ar strica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesc metoda cu un "chituc" sub cutie ca ofera mai mult spatiu de lucru si poate mai safe, cum ziceam mai sus pus cat mai aproape de ambreiaj, dar e bine cateodata sa mai ai si alte variante.

Va multumesc pentru exemple.

 

PS - voi ati vazut/auzit de compresie masurata mai mare decat cea specificata in manual?  In documentatiile testerelor de compresie se mentioneaza ca acest fapt e cauzat de depunerile din camera de ardere fiindca defapt creste raportul compresiei. Din cauza acestui fenomen cred ca multi masoara compresie buna deci induce in eroare ca si etansarea din camera de ardere ar fi buna... :bom:

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu exact asa cum ai scris in PS se poate intampla, dar mai exista si versiunea 2 cand iti mananca ulei, ai impresia ca nu etanseaza bn si defapt decat segmentul de ungere e uzat, ceilalti doi care tin presiunea sunt ok si poti avea compresie buna chiar daca mananca ulei si nu ai depuneri (cazul meu, rezolvat)

Si acum sa pun si eu un PS:

Recomandari de producatori (eventual si locul de unde ati gasit un pret bun, trimiteti pe privat sa nu facem spam) pentru:

-egr

-senzor map

-clapeta de acceleratie

Multumesc! Drumuri bune

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa punem aici pt ca poate interesa pe mai multi:

 

Clapeta VDO.

Egr de la Pierburg.

 

Acestia fiind si producatorii de oe.

 

Senzor map banuiesc ca ceva de la Bosch, Hella, dar nu bag mana in foc ca nu ar fi si alti producatori buni.

 

Senzor de temperatura Hella care face oe.

 

Eu ce am inlocuit (clapata, egr, senzor g2/g62 de temperatura) au fost cumparate de la Volksparts la pret fff bun. 800 clapeta si egr-ul 5xx lei ceva de genul.

 

Nu va zgarciti, alti producatori ce nu sunt de top ofera o calitate complet aleatoare, de aceea pbmele pot persista chiar daca puneti piesa noua pe masina.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am probleme cu pornirea - golf 4, AZD, 1,6 -, iar in ultima perioada din ce mai des. Indiferent daca motorul e cald sau rece.

Simptomele sunt urmatoarele:

 

- In momentul in care incerc sa pornesc, motorul se zguduie puternic, mers neregulat, ramane aprins pe bord martorul baterie. Dupa 2 - 3 incercari, uneori si mai multe, porneste, martorul baterie se stinge, motorul se stabilizeaza rapid (1-2 secunde) si merge normal. Am observat ca daca il las mai mult sa mearga pe baterie (5 secunde) si il opresc la urmatoarea pornire merge normal.

- la incercarile ratate de pornire - fum dens si miros de benzina la esapament

 

Am verificat efentuale erori stocate cu vag com, nu am nici una, am fost si intr-un service unde mi-au verificat cat incarca alternatorul, mi s-a spus ca incarca foarte bine, mecanicul mi-a mai spus ca dupa parerea lui ar fi clapeta de acceleratie care se blocheaza cate o data si ulterior isi revine.

Am curatat clapeta si valva egr si tot asa face (in trecut am avut probleme cu egr, o tablita foarte mica blocase pe deschis, motorul pornea din prima dar trepida puternic, dar a dat eroare rapid).

Problema asta o am de mult, de cativa ani, imi facea asa destul de rar initial, o data la cateva luni si numai cu motorul cald, acum imi face cel putin o data pe saptamana. Ce ma deranjeaza cel mai mult e ca nu da nici o eroare. Sa ma apuc sa schimb piese scumpe si dupa aia sa vad ca nu trebuia, am mai patit-o.

 

Am nevoie de un sfat, poate vre-un coleg s-a confruntat cu o problema similara. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti.

 

Am o mica nelamirire in legatura cu consumul masisnutei mele.

Era o vreme cand imi consuma foarte putin (cel mai mic 7.8 si cel mult 8.5) in oras.

Acum de vreo 2 luni jumate observ ca a crescut consumul la 10.2(2000-2250 rpm)  10.4(2300-3500 rpm) .

Am incercat sa schimb si la 2000 de turatii , mergeam cat se putea cu viteza constanta in trapta a 4-a cu 50-55 km/h. 

Erori nu am, masina merge foarte bine, deci nu simt nimic in neregula cu ea.

De la ce poate fi acesta crestere de consum?

Mentionez ca incalzirea merge pe 'econ' si asta foarte rar , cand am iesit in afara orasului nu mergea climatronicul si si in afara am scos consum de 9.5 ... :grrrrrr: , ceea ce e extrem de mult, fiindca in afara am scos si consum de 6.4 cu aerul conditionat pornit (testat de la plin la plin).

Cauciucurile sunt aceleasi, cu care scoteam si mai putin , clapeta/egr/map curatat si adaptat.

Ulei la nivel ... nu-mi dau seama de unde sa-mi vina surplusul acesta.

 

Ceva idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sa nu ai fisuri pe evacuare, aerul isi face de cap cu sondele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o fasie de hartie te plimbi pe tot traseul, urmaresti mai ales imbinarile sau zonele negre, motorul binenteles la relanti.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea culmilor, am schimbat bujiile, NGK 3 electrozi, a luat-o motorul razna. Adica ii da in nas, trebuie sa fac o frana usoara de motor apoi accelerez usor, si se aude ca turbina de avion cand ajung pe la 2500-3000 turatii (daca ajung la 3000). Bujiile vechi erau varza, miezul era terminat, fara urme de ulei, si culoare normal (caramizie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Sunt nou in bransa si am o mica nelamurire referitoare la nivelul de ulei...am tot citit prin manuale si prin specificatii ca in motorul AZD ar incapea 3,2/3,5 l ulei.

Masina este recent cumparata Bora 1,6 16v 192000 aprox 2000 facute de mine si am facut schimbul de ulei si filtre...la service am achizitionat un bidon de 4l Castrol Magnatec 5W40  . Sunt putin pe ganduri cu nivelul de ulei care este la indoitura de MAX peste portiunea cu striatii...voi ce ma sfatuiti e OK asa?

Si inca o nelamurire ar fi in legatura cu masticul de la imbinare oala/aripa interioara ...pare o mazgaleala,asa iese de pe portile fabricii?...parca la Dacia veche era mai aspectuasa...

 

 

Multumesc anticipat!

post-155288-0-42618600-1445673734_thumb.

post-155288-0-88227100-1445674235_thumb.

Modificat de voodoo_is
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulkeiul e putin parca prea mult. Ar merge sa scoti putin.

 

Legat de acel mastic, cred ca mai bine zis e sudura aceea. Nu iti fa griji, o fi ea nearatoasa insa e bine protejata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo, bujiile sunt cele NGK, din postarile anteruoare. Am fost cu talonul (proaspat obtinut) si cu acel cod.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi și de ce zici că au 3 electrozi?
NGK PZFR6J-11, codul pe care l-am pus eu are un singur electrod, dacă nu mă crezi da o căutare pe net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut băieti. Imi puteti spune sau atasa o poza cu surubul(gaura) de unde se umple cutia de viteze? M-am uitat la clipuri video dar se pare că diferă că la a mea nu e asa cum a fost in clip.:-( am găsit aia de unde se scurge uleiul, iar un prieten mi-a spus că tot de acolo trebuie umplut dar cu cva pompă si este un indicator pana la care se bagă uleiul. Clipul e postat de BmacVags tot de 1.6 dar nu stiu ce an. O fi altă cutie de viteză Decât cel pe care al avem noi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde gasesc si eu bujii originale bosch 101905601 R1, sau ceva compatibil de la bosch, am folosit NGK PZFR-11J si merge cam urat cu ele,le-am dat jos dupa 100 km si le-am pus iar pe cele vechi, masina fiind pe gpl si cu acele bujii de la bosch mergea super dar am cam 80 de mii cu ele si vreau sa le schimb .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut băieti. Imi puteti spune sau atasa o poza cu surubul(gaura) de unde se umple cutia de viteze? M-am uitat la clipuri video dar se pare că diferă că la a mea nu e asa cum a fost in clip.:-( am găsit aia de unde se scurge uleiul, iar un prieten mi-a spus că tot de acolo trebuie umplut dar cu cva pompă si este un indicator pana la care se bagă uleiul. Clipul e postat de BmacVags tot de 1.6 dar nu stiu ce an. O fi altă cutie de viteză Decât cel pe care al avem noi?[/quote

Trebuie scoasă protecția de plastic de la cutie, virezi stânga si ai sa vezi pe cutie un imbus mare (de 19 cred), pe acolo se umple cutia pana curge afara, se pune imbusul înapoi si se strânge. Atenție sa nu-l strângi mai mult decât a fost strâns.

Modificat de 53mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo, pe alea mi lea dat vanzatorul. Prostia mea ca nu am cautat cum sunt pe net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde gasesc si eu bujii originale bosch 101905601 R1, sau ceva compatibil de la bosch, am folosit NGK PZFR-11J si merge cam urat cu ele,le-am dat jos dupa 100 km si le-am pus iar pe cele vechi, masina fiind pe gpl si cu acele bujii de la bosch mergea super dar am cam 80 de mii cu ele si vreau sa le schimb .

Pai trebuie sa cauți bujii pentru gpl. Cam toți producătorii trebuie sa aibă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ poinitilius, mi-e teama ca trebuie sa le schimbi, altfel nu o sa mearga bine

@nemett_t, pt. LPG

Bosch: FR6LI332S (se schimbă la 30 000 km)

NGK are LPG6 dar sunt aproape triple la pret fata de Bosch (ce-i drept ţin şi nr. dublu de km: 60 000)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!