Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Recommended Posts

Sunt posesorul unui golf IV, motor 1.6 16V benzina, AZD. Masina a fost a tatalui meu care mi-a dat-o mie in folosinta. Am condus Fiesta si renault scenic si ambele sunt mult mai silentioasa ca motorul de pe golf. La golf am impresia ca am diesel sub capota in nici un caz benzina.Toate consumabilele sunt schimbate deci nu cred ca asta ar fi problema.Ma gandesc ca obisnuinta cu sunetul de pe celelalte masini ma face sa cred ca benzinarul este foarte zgomotos?

Link to comment
Share on other sites

E cam zgomotos, si mie mi se pare asa la AKL din 2000-2001. Oricum, verifica tobele si nivelul de ulei (raguseste cand scade) :D

Link to comment
Share on other sites

Faza cu uleiul pica.O sa verific conducta de evacuare sa vedem daca de la ea este.

O chestie ciudata mi se pare de asemenea ce imi indica CB la consum care probat nu este real. Consumul la relanti nu este mai jos de 4.0 l/100 . Consumul calculat pe distanta Oradea - Ploiesti (aprox. 530 Km) a iesit undeva la 6.5. Mai are cineva problema asta cu indicatorul de consum al CB?

Link to comment
Share on other sites

te-ai uitat la consumul mediu, da? nu la cel instant?

din cate stiu CB preia informatiile referitoare la consum de la injectoare si se mai intampla sa nu fie intotdeauna f exact. oricum nu cred ca ar trebui sa fie o diferenta asa de mare.

inca o data, atentie sa te fi uitat la consumul mediu si nu la cel instant (care poate fi si 0% la 200km/h daca o lasi in frana de motor)

Link to comment
Share on other sites

consumul instant este de 4.0l/relanti iar mediu este undeva intre 9,5 si 10 .Mai jos nu am reusit sa il scot incercand toate variantele. O sa stau maine sa o tin la relantiu sa vad ce consum mediu imi da.Prima data m-am speriat de ce imi arata CB.Sa vezi consum instant de 50l/100 era sa imi stea inima in loc.

Link to comment
Share on other sites

Deci la tine afisaza CB un consum mai mare decat in realitate ?

Cum ai verificat consumul la relanti pt a vedea daca cel masurat de CB este real ?

Link to comment
Share on other sites

faza cu relantiu nu am verificat-o doar am citit alte posturi si am vazut ca alti au un consum de de maxim 1l/100. Referitor la consumu mediu am verificat facand plinul la oradea dupa care cu kilometrajul la 0 am venit la ploiesti adica aproximativ 530 Km dupa care am facut iar plinul. Rezultatul a fost de 6.5-6.6 l/km(avand in vedere ca se merge numai prin sate aproape si orase jumatate din drum cred ca il pot considera consum mediu) pe cand CB imi arata media undeva la 9,8.

Link to comment
Share on other sites

RazvanBlade

consumul tau mediu chiar ca e mare...

in legatura iar cu sunetul la motor, chiar cand pornesti se aude ca si un diesel pt 1-2 sec dar apoi e foarte silentios.

de asemenea ca sa facem o comapratie am acelasi motor ca al tau si parintii au scenic 1.9 dci.

pot spune lejer ca golfu` meu e MULT mai silentios.

sper sa rezolvi cumva cu consumul tau. bafta !

Link to comment
Share on other sites

referitor la ce iti arata CB: daca esti in miscare (rotile se misca), chiar daca tii masina la relanti, iti poate arata 4-5-6l %.

cat despre consumul instant, incearca sa pleci tare cu a 1`a si sa schimbi sus. te vei minuna pe unde poate ajunge :icon_thumright: e normal.

ma repet, am mai auzit ca se poate sa fie ceva diferente intre consumul real si cel aratat de BC, dar la tine imi pare cam mare diferenta asta.

incearca sa-i mai faci tu din nou consumul real..

bafta!

Link to comment
Share on other sites

O chestie mai faina, porneste masina si stai pe loc cateva minute si vezi consumul mediu 1 nu 2 :D Poti ajunge si la 50 %... sau peste :lol: Asa ca :) Cel mai bine e consumul mediu... Sau la pompa ... cat intra, cat ai facut ---> consum real

Edited by Zhe_Fox
Link to comment
Share on other sites

salut

Si eu am un 1.6 AZD 2002 (adus din de. in august anul trecut).

140.000 am acum. Si e silentios.

La mine toarce frumos de la 3800 in colo :) atunci il aud :). Poate ai ceva probleme.

CONSUM:

Pun benzina 98 (de 3luni)!

La relanti 0.4-05.

in oras cu klimatronic 10-12

in afara de ex: curtici-salonta-arieseni = 188km( 4 oameni in masina ,bagaje, klimatronic): 7.2 la dus , 6.9 la intoarcere;

Am schimbat distribuita,pompa apa ,filtrele ,ulei in noiembrie anul trecut

Sapt trecuta a murit alternatorul(diode ,releu.. )+sensor de presiune.+ceva maruntisuri

Mai apare martorul evacuare gaze (vezi alte topic-uri+posibile probleme si solutii); in rest sunt happy, pt mine e numai buna!

Total costuri in 9000km = 1500lei.

Cam atit legat de AZD-ul subsemnatului!

Noroc!

Link to comment
Share on other sites

Am revenit.Azi m-am urcat dinou in scenic si nu mi se mai pare asa de zgomotos golful decat undeva in turati superioare peste 3500. Referitor la consum nu ma deranjeaza faptul ca ala arata niste numere astronomice o data ce eu am un consum decent. Ma gandeam sa nu fie vreo problema ceva oricum o sa ii fac o diagnoza. Mentionez ca azd-ul are schimbate distributia la 89.000 si acum am in bord 97.000

Uleiul si filtru l-am schimbat acum 6 zile si urmeaza sa ii schimb filtru de aer si de benzina.

In somn ma gandeam l-a o chestie patita de tatal meu pe scenic cand i-au cazut bobinele de inductie si motorul ii mergea ca draq si deci sigur pe viitor o sa schimb bobinele si bujiile.

Multumit pana peste cap de tinuta ei de drum doar partea stopurilor spate nu imi place.

Link to comment
Share on other sites

In legatura cu consumul instant la relanti: Consumul instant il face computerul de bord din 400 in 400 de m deci consumul la relanti fara ca masina sa se miste nu are cum sa ti-l arate corect. CB iti arata ultimul consum inregistrat, poti sa stai cu ea 1h nemiscata. In plus consumul la relanti nu se exprima in l/100km pt ca stai pe loc, ci se exprima in l/h, functie care se regaseste la variantele mai noi de golf. Din cate stiu un consum la relanti normal ar fi undeva intre 0.7 - 1 l/h

In legatura cu zgomotul. Eu am AZD si nu mi se pare deloc zgomotos. In sarcina 4000-5000 de turatii e normal sa se auda mai tare dar la relanti nu-l aud nici cu geamurile deschise. In ultima vreme se pare ca mi se ard sitele din toba din cauza turatiilor si sunetul s-a mai marit si s-a mai ingrosat. Dar in nici un caz de la motor.

Edited by gabyte00
Link to comment
Share on other sites

@gabyte00 Consumul instant se masoara din 30 in 30 de metri. Asa scrie si in manual ( in caz ca i-mi amintesc bine) :lol:.

Link to comment
Share on other sites

Se poate sa ai dreptate nu am manualul in fata, ideea e ca se masoara intr-un interval de m atunci cand masina e in miscare, consumul real la relanti nu poate veni din aceasta functie decat daca CB iti arata l/h

Link to comment
Share on other sites

Don Quijote

De unde culege informatia CB-ul pentru a putea indica consumul instantaneu-sa zicem?Ca restul consumurilor este aritmetica.

Link to comment
Share on other sites

Mig 4:Sal,

am un Golf 4 cu motor AZD 1.6 16V 105 CP de 6 luni si am asa: consum relanti 0.8%, condus 2500-3500(autostrada 4000) rpm - 8%. Zgomot normal pt o masina din clasa/varsta asta.

Ce am mai observat: - chestia cu benzina de 98* e foarte foarte discutabila (locatie pompa, CO exacta, aditivi, adaptabilitate ECU, drum si altele...)

- nu e zgomotoasa deloc daca mergi in ritm redus (vezi mai sus) si schimbi toate consumabilele la timp

- AGR (EGR) cu probleme

Link to comment
Share on other sites

De unde culege informatia CB-ul pentru a putea indica consumul instantaneu-sa zicem?Ca restul consumurilor este aritmetica.

de la injectoare

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi se pare aiurea sa se calculeze consumul instant la fiecare 400 metri, asta inseamna ca se schmba valoarea odata la 30 de secunde aproximativ, cand mergi prin localitate sa zicem. E total aiurea, aia se actualizeaza la secunda sau poate mai des nu la distanta parcursa. Dovada? consumul cu masina la punctul mort stand pe loc, cand nu se parcurge nici un metru, accelerezi si CB schimba valoarea imediat, de-aia ii si zice instant !!!

Ce stiti voi cu 400 metri e posibil sa fie actulalizarea consumului pentru calculul autonomiei. Adica cat mai merge masina cu ce are in rezervor, da asta nu cred ca are golful, nici al meu din 2003, numai la passat am asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Consumul intradevar este undeva la 6.5 calculat pe o distanta aproximativa iar ptr cei care cunosc problema traseul a fost ploiesti-targoviste-campulung-curtea de arges-balea lac- brasov -ploiesti (o porcarie de drum pana la brasov). Raman la ideea ca este zgomotoasa iar undeva de la 3800 parca conduc o masina cu motor de avion. Dar cum am mai spus poate ca asa este normal si fac eu pe disperatul cu ea. Putere are merge impecabil, toate functioneaza ca la carte, (apropo cum av intra voua in treapta I de viteza ca la mine intra putin mai greu), ii place benzina de 95 dar cu ceea de 98 chiar ca nu imi este rusine si nu scrie pe rezervor ca trebuie pusa neaparat de 98. (Consumul a fost cel afisat de CB).

Link to comment
Share on other sites

Pe rezervor nu scrie ceva de genul 98/95? Eu am pus prima data 95 si era foarte zgomotos motorul. Am pus de 98 (ma rog, 99+), s-a mai diminuat zgomotul. Oricum, ader si eu la ce au spus colegii de mai sus, pana la turatii de genul 2000-2500 nici nu se aude, poate doar noaptea, cand e liniste deplina.

Apropo, tu ai pe fata interioara a capotei un fel de mocheta? Ma gandesc ca e pusa pentru insonorizare, iar daca nu o ai...

Link to comment
Share on other sites

sal.am si eu Golf 1.6 cod AZD si e silentios tare...pun numai benzina de 99+(petrom),din clipa cand am luat masina.

multi imi zic sa pornesc motorul sa il auda,cand este deja pornit :).

mai tare se aude compresorul de climatronic decat motorul la relanti.

cred ca ai ceva probleme cu el,in caz ca face zgomot

Link to comment
Share on other sites

Nicio problema nici la mine, se aude ceva mai tare dupa 3500-4000 rpm. Benzina pun de 95 si nu-i nicio problema. :lol:

Link to comment
Share on other sites

A fost mult dezbatuta problema benzinei 95/98 de pe capacul rezervorului. Pune benzina numai de la 98 in sus, benzina din Romania nu se ridica la luxul de a fi ceea ce scrie pe pompa.

Eu am pus o perioada numai 98 de la mol, dupa care am trecut pe Evo Euro 5 si ocazinal Carera 100 de la OMV.

Te sfatuiesc sa faci la fel, e o diferenta f mica la litru dar o sa eviti multe probleme ce pot aparea.

Link to comment
Share on other sites

O sa va urmez sfatu si o sa pun benzina 98. Pana una alta am patit alta.Am reusit sa fisurez parbrizu in dreapta jos de la o piatra. M-am mai linistit cu zgomotu motorului.Intradevar la relanti nu se aude deloc iar i n mers undeva dupa 3000 de tuati.I-am dat 180 km/h si zgomotul de habitaclu este decent la 5000 de turati. In schimb am depistat alt zgomot si asta dimineata cand motorul este rece.In momentul accelerari undeva intre 1500 si 2000 de ture se aude un zgomot fin sa zic metalic asa care dispare apoi la turati superioare. Stie cineva de la ce ar fi sau a auzit cineva asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!