Jump to content

Probleme Cu Ambreiajul


pufi68
 Share

Postare recomandată

am si eu o pb cu ambreiajul pe care am rezolvat o nu f ortodox....

am pus placa de presiune de wartburg, cu rulment nou si disc original folosit f putin...sunt model cu inel pe soare si cu rulment neghidat

inainte aveam placa originala dar nu noua, acelasi disc si rulment original

dupa schimbarea de mai sus si montare am constatat ca nu intra in viteze nici de frica...nu debreia absolut deloc

mecanicul care mi l e a montat, a desfacut motorul si a pus niste saibe distantiere intre placa si volant

apropiind motorul de cutie pt strangerea prezoanelor a constatat ca furca nu are joc de loc, cablul de ambreiaj fiind desfacut...

drept pt care a pus niste saibe distantiere cam de 4 mm, de data asta intre motor si cutie....asa rulmentul a capatat un usor joc pe ax si am putut sa i pun si cablul dar slabit f mult....practic i am pus in capat 2 piulite din care una e stransa cam 3 sferturi...

acum functioneaza...dar eu unul nu sunt cu sufletul impacat....

ce sa i fac, o las asa..merg pana cade?...exista riscul sa stric volant in momentul pornirii? cred ca electromotorul numai intra complet pe dintii volantei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • pufi68

    18

  • SKULLMAN

    11

  • tonic

    5

  • sergiup

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu stiu de ce a trebuit sa apelezi la "inovatii".

Mecanismul de debreiere trebuie sa fie precis si trainic, nu recomand adaptari la acest capitol, mai ales cu saibe distantiere intre motor si cutie...

Incearca cu piese originale, chiar cele de pe masina. Daca are santuri de uzura nu foarte adanci (atat volantul cat si placa), se poate rectifica relativ usor, la orice strung.

Placi de presiune se gasesc. Recomand cu soare, evita eventualele trepidatii la demaraj. Daca gasesti o placa model mai vechi cu catei, ai mare grija la reglajul acestora, sa fie perfect aliniati. Poti folosi un boloboc ori un simplu pahar cu apa pt a verifica alinierea.

Bafta!

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este ca e o mare gresala sa pui distantiere intre motor si cutie. si nici macar saibele dintre placa si volant. sa ma ierti, dar e o mare prostie. daca ma gandesc asa virtual (fara sa vad exact ce se intampla) as zice ca soarele ajunge la captul cursei si discul nu se elibereaza. rezulta ca ori discul este prea gros pentru configuratia asta, ori placa de presiune este prea "inalta" ca sa zic asa. parerea mea :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa nu gresesc. dar acum vreo 4 ani cand mi-am pus disc de amreiaj de wartburg pe broasca, a trebuit sa polizez putin miezul discului, pentru ca la strangerea placii de presiune, atingea in surubul de prindere al volantei. uite si un desen rapid in paint. dimensiunile din desen nu sunt neaparat cele reale, adica partea polizata era mult mai mica decat reiese din desen. dar din cauza asta, nu se efectua debraierea.

sper sa ma fi exprimat corect.

cat despre saibe, eu zic sa renunti. este destul de riscant.

post-138-1214032757_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar care e ghesheftul cu placa de wartburg? e mai fiabila? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am schimbat tot asa cu unul de wartburg, aveam rulmentul de presiune cu ghidaj, si placa de presiune fara, ca asa se pupa.

este asa cum a zis si alex, ca si la mine imi atingea putin de piulita de la volant,

eu l-am lasat asa

nu erau probleme, nu se simtea nimica in cazul meu, dar depinde de cat de mare ai si shaiba de distanta care prinde volantul, sar putea sa fi fost putin mai mic,

cand am incercat prima data si am pus placa de presiune tip soare cu ghidaj, nici nu puteam sa invart motoru din caza la cat de tensionat statea.., dupaia miam dat seama ca el trebuia sa fie fara guler daca avea ghidaj ptr rulment.

o poza cu o placa de presiune cu guler am facut.

si da.. daca treci de la placa cu catei la placa de presiune tip soare... se simte diferenta, sls potrivindu-se fara nici o modificare( aici mai trebuie sa vezi si discu daca il schimbi si pe ala)

:blink:

post-7466-1214045166_thumb.jpg

post-7466-1214045175_thumb.jpg

post-7466-1214045185_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seby,

am pus exact modelul de placa pe care ai pozat o tu, cu rulment fara ghidaj si cu disc original, din ala fara arcuri...

trebuia sa fi pus si discul de wartburg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DEci eu nu mai inteleg....

Daca ai pus placa de presiune ce o are sebi in poza, aia cu clopotzel in varf, cu volant de 180, rulment de presiune fara ghidaj si cu ORICE disc de ambreiaj broasca sau wartburg ar trebui sa fie beton, sa nu ai probleme.

Eu am aceasta configuratie cu placa de presiune de wartburg cu clopotzel si rulment de presiune de VW original si nu comenteaza.

Sa ai grija sa nu pui pe rulment neghidat placa soare de wartburg fara clopotzel in capat ca iti gripezi rulmentul sau rupi furca.

Faptul ca nu ai arcuri pe discul de ambreiaj te va ajuta la plecari mai sportive..dar reversul este ca ai vibratii mai puternice si socuri mai mari pentru motor.

bafta.

dar care e ghesheftul cu placa de wartburg? e mai fiabila? ;)

Nu neaparat mai fiabila, ci doar mai ieftina si mai usor de procurat.

Diferentza intre una de VW mexico(brazil) si una de wartburg nu sunt la calitate, ci la pretz dupa parerea mea......daca prinzi o piesa germana.....alta poveste...:)

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

d asta nici io nu inteleg...mai ales ca multi au mers fara pb pe varianta asta...

la volant n am umblat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa niste poze acolo, asa o sa imi pot da seama.

sau fa diferenta dintre placa de presiune veche si una noua cum ai schimbato pe aia, mai trebuie vazut daca discul de ambreiaj mai este in limitele care sunt... nu mai stiu exavt parca 8mm sau ceva pe acolo. o sa caut.

oricum, da motorul jos si vezi ce sa intamplat, ce freaca acolo, ce joaca.....

nu este deloc ok sa mergi cu distantierele alea.

eu am dat pe o placa de presiune wartburg second, dar buna 60 de ron, si merge foarte bine,

stai cateva zile fara masina dar fa-o cum trebuie ca sa nu iti strici motorul sau sa ramai cu ea in drum.

numa bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este ca n am cu cine sa o fac si unde sa o mai duc...

singur nu pot sa dau motorul jos si nici sa l pun la loc si in afara de asta...o sa ma uit la ambreiaj ca vitelu la poarta noua... :angry:

si n am nici dorn din ala de centrare a discului si placii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat si placa si discul, ambele de wartburg. Au mers si merg fara nici o modificare. Din ce spui tu e clar fie ca ai discul prea gros fie ca rulmentul este prea gros.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu la fel. placa si disc de wartburg si merge excelent. de altfel am tot vorbit cu pufi pe yahoo si i-am spus ca la mine a mers fara absolut nici o modificare. in plus sunt chiar f multumit de cum merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de schimbarea asta am distrus 2sau 3 placi cu catei. poate din cauza mea, poate nu. Oricum de atunci merge ca unsa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la rulment nu m am gandit....desi e nou e italienesc si n ar fi exclus sa fie mai gros...

asa e, am vb si cu sergiu si cu victor inainte...

nu mi explic ce are...oricum..de mers asa cum e acum, merge f bine.... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu m-as culca pe o ureche. Din cauza saibelor va intra mizerie si va "toca" la rulment si la disc. Deapartand cutia de motor, datorita cuplului motorului vei supune la forfecare suruburile si vei crea cuplu in gaurile din cutie ceea ce va duce la cedarea carcasei cutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am schimbat furca care s-a rupt am schimbat si placa si discul si rulmenutul si bucsele si cablul. practic am schimbat tot.

rulmentul care l-am pus e tot italienesc si nu am avut nici o problema.

pufi nu lasa masina asa! :) nu este o solutie buna nici macar ca si compromis. in plus ar fi pacat sa faci compromisuri cu masina ta in special pe partea tehnica. solutia cu distantiere iti va crea mari probleme in timp dupa parerea mea. incearca sa gasesti solutii si sa descoperi care e problema si inlatura inventiile de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti dreptate si dupa cum spuneam la inceputull topicului nici eu nu sunt cu inima impacata....

deci....are cineva timp, chef si scule adecvate sa ma ajute sa dau motorul jos in wk asta, sa vedem despre ce este vb?

fac cinste :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este ca n am cu cine sa o fac si unde sa o mai duc...

singur nu pot sa dau motorul jos si nici sa l pun la loc si in afara de asta...o sa ma uit la ambreiaj ca vitelu la poarta noua... :D

si n am nici dorn din ala de centrare a discului si placii...

Motorul dat jos si pus la loc iti ia maxim 3 ore singur folosind metoda scandura - 6 caramizi - cric si scos pe lateral .

Pentru centrare - metoda coada de matura dupa prelucrarea cu o foaie de smirglu !!!.

Spor la treaba.

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a fost odata cand l am dat si singur jos...

acum am cerut ajutorul din mai multe motive....

cererea mea ramane valabila in continuare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, o parere din exterior este intotdeauna binevenita, si munca e cu spor cand se bea o bere in 2 la o mecanica"fina" la :rolleyes: masina:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
misu ploiesteanu

ok, sa vad daca am inteles bine :

1-placa de wartburg cu guler+disc de wartburg+ rulment neghidat( de 180 in cazul meu) functioneaza bine- productie??? ca doar nu or fi din RDG nu ca ar fi rau ca tot nemti erau. :huh: am gasit noi cu 150 placa si 60 discul

2-placa 180 de wart cu soare ofera o forta de cuplaj mai mare decit cea de 180 cu catei??? :) am cu catei in stare excelenta dar vreau sa cresc capacitatea la 1600 si in cazul asta nu mai este necesara cresterea diametrului volantei, asa-i?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
misu ploiesteanu

intre timp am facut rost de volant de 200 completa cu disc si placa de presiune. alta problema placa de presiune e cu soare dar tot are 3 pirghii care sunt actionate de rulment, inel nu exista in centrul pirghiilor :ceuameni: urmeaza intrebarea; trebuie rulment ghidat evident, dar merge cu pirghia pentru rulment neghidat??? revin cu poze ale placii pt ca pe mine m-a lasat ko...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

revin....cred ca mai am un pic si ajung la vb lui Tonic....

se intampla un mou fenomen cu ambreiajul....astzai am patit o pt a 2 a oara.....

merg si la un mom dat cu piciorul apasat pe ambreiaj s a auzit un clanc si pedala s a slabit, nemaireusind sa debreiez

am tras de toate alea si cablu era un pic slabit....am strans piulita din capul cablului....i am mai pus o contra si am plecat, dupa cateva zile am mai pus inca o contra

astazi dupa 2 saptamani de functionare...acelasi clanc aceleasi simptome.....strang piulitele, cea originala si cele 2 contre si plec....

se poate sa se fi uzat filetul de la cablu si sa scape in timp?

atat cablul cat si piulita fluture sunt noi.....

ati mai patit asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!