Jump to content

Motor defect inchidere portbagaj


gelula
 Share

Postare recomandată

Cine a facut, stie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Sincer cred ca e inghetat ceva acolo, ieri pe la pranz am deschis fara probleme portbagajul , apoi seara la 18:00 nu a mai vrut, totul se aude ca si cand ar functiona normal, ce am observat ciudat, daca deschid usile din telecomanda se actioneaza si deschiderea portbagajului, normal, ei, cand apuc zona aceea de la portbagaj si incerc sa ridic de el se aude ca si cand se incuie portbagajul, ca si cand apasarea mea ii da comanda de a se incuia....

Merci mult pentru informatii, o sa astept primavara pt a face operatiunea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ce auzi tu asi crezi ca s-ar incuia, de fapt cred ca auzi actuatorul cum revine in pozitia initiala. in functie de uzura, delay-ul intre deschidere si revenire poate fi mai scurt sau mai lung

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau efectiv e uzat mecanismul si cand tragi de clapeta, blocheaza broasca.

La B5 e un sistem foarte complex de parghii in mecanismul ala de deschidere (nu broasca), iar la uzura se comporta haotic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am patit-o si eu cu acel actuator, l-am desfacut multumita colegilor care au postat pe forum, l-am uns cu vaselina din belsug, a mers de vreo 6 -7 ori dupa care iar a ramas pe pozitia deschis. In perseverenta mea l-am mai desfacut o data si am mai bagat ceva vaselina si din nou dupa 6 - 7 incercari iar s-a blocat pe deschis. Mai se poate face ceva la el sa functioneze sau trebuie inlocuit cu unul nou ? Daca trebuie sa cumpar poate-mi dati si o mana de ajutor de unde pot sa-l achizitionez in Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E uzat melcul din el. Nu mai ai ce-i face. Pune altul si ai scapat de griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare baieti !

M-a lasat si pe mine motorasul la Auditz :(. L-am desfacut bucata cu bucata, l-am uns pe toate partile , am pus si spray cu silicon pe "arc" care de fapt este o lamela luuuuuunga de otel si facuta sul ca hartia igienica. Motorasul in sine merge perfect, l-am probat la 6/12 V.

Problema apare la deschidere, cand apas butonul pe telecomanda sau buton de pe capota porbagaj, se misca juma de cursa axul acela de palstic(cel alb), daca mai apas odata pe buton face cursa si mai putin iar daca continui ajunge ca nu se mai misca deloc motorasul.

Practic se comporta ca si cum nu ar avea destula putere sau destula tensiune sa traga parghia, face gen ca la masinile de jucarie cand sunt terminate bateriile

Daca apas axul manual, merge foarte bine.

Modificat de pcmarius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic mai bine sa cumperi altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact - asa se comporta cand nu mai ai ce sa faci din el...... pe original e in jurul la 100 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va cred :) ca trebuie altu nou dar nu este nimic blocat, rupt sau ne la locul lui.... asa am mai cumparat multe lucruri noi si sa constat apoi ca era alceva .

Am sa masor maine daca vine destula tensiune pe mufa ........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai are putere motorasul - de obicei se intampla cand exista ceva probleme la lamele sau colector. Poti verifica faza cu curentul - pune voltmetrul pe mufa si da-i comanda de deschidere.

P.S. - daca gasesti un motoras cu aceleasi specificatii, poti incerca sa il inlocuiesti numai pe ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact la asta ma gandeam si eu. Eram pregatit sa desfac carcasa motorasului sa curat lamelele dar am zis sa-l alimentez cu un traf de calitate (12v constant/ 1A real) cu tot ansamblul sa vad daca are putere sa comprime "arcul" si din fericire este chiar puternic si comprima instant.

Motorasul alimentat din mufa sa originala dar lasat in "Aer" ( neconectat la tija cu mecanismul de deschidere) nu are putere sa se comprime 100% , decat alimentat separat din traf de calitate. De fapt de unde este alimentat motorasul in portbagaj? mai are ceva circuite ? pt ca am vazut vreo 2 cutiute metalice sub capota cu o antenuta wireless.... ma gandesc ca alea sunt pt telecomanda sau sunt comune!?

Uitati despre ce e vorba: : http://www.youtube.com/watch?v=8p0AvXYPBp4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, asa face cand are probleme motorasul..ba deschide, ba nu....ma indoiesc sa ai altceva. Poti incerca sa il desfaci sa ii cureti colectorul si sa incerci sa mai comprimi un pic lamemelele pe el. Inainte de a schimba un lucru, poti incerca sa il repari....poate sa iasa, poate sa nu....dar de pierdut nu ai nimic.

P.S. -ce an e masina ta, ca nu scrie in profil.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2002, pai tocmai asta e problema in videoclip ai vazut ca merge perfect iar pe masina nu, se comprima cam jumate si suna parca ar fi alimentat la vreo 6 v doar.

HAi ca il desfac sa vad ce zice dupaia .

Merci pentru colaborare :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ai masurat cat iti vine pe mufa lui, cand dai comanda de deschidere ? Trebuie sa iti vina 12v timp de vreo 2 secunde....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad eu la tine problema este foarte simpla. Imagineaza-ti ca dintr-un fir litat cu 12 lite de exemplu s-au rupt 10 si mai sint intregi 2 . Atunci ce intensitate mai este in stare sa transfere firul ?! Si de asta o sa-ti dai seama punind un voltmetru in paralel pe contactele mufei , cu motorul cuplat la mecanism si o sa vezi ca atunci cind ii dai comanda o sa apara 12v dupa care imediat scade la 6-7 v . Sa ne spui si noua daca am avut dreptate. Unde este ruptura pe fir ? asta ramine sa descoperi tu. Acelasi efect il are si o mufa cu contacte murdare, sau un releu cu contacte perlate, la amperaj lucreaza ca o rezistenta inseriata cu motorul si ii fura din tensiune. Din ce am vazut in filmulet buba nu e in motoras.

Vezi ca doar cu aparatul fara motoras cuplat la mecanism o sa-ti dea sigur 12v , de asta trebuie pus motorul in paralel si cuplat la mecanism, sa fortezi un amperaj mare ( citiva amperi ) si atunci o sa apara si caderea de tensiune...

Si sa nu uit, acelasi efect il are daca legatura la masa nu este buna ( fir ciufulit sau legatura oxidata...)

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum banuiam din pacate, cablajul este vinovat. Nici macar fara motoras nu imi arata 12v constant.

Filmulet Multimetru http://www.youtube.com/watch?v=SY6p7ZqFeCI.

O alta problema care am descoperit-o este la bricheta, cand apas pe ea sa se incinga dupa max 1-2 secunde se decupleaza . Normal ar trebui sa se inroseasca dar la mine doar se incalzeste putin. Nu prea stiu de unde sa incep !?

SA fie vreo siguranta slabita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune un bec, sau un instyrument analogic, ca astea digitale au rata de refresh mare si nu indica cum trebuie.

Trebuie stranse un pic lamelele in care sta bricheta cand o apesi, vezi sa faci operatiunea asta cu contactul luat si siguranta scoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat pe direct curentul atit pe pini cat si direct pe fire; valoarea maxima indicata 10,2 A deoarece peste aceasta valoare se decupleaza Multimetru.

Deci pica si varianta cu oxidarea piniilor sau a firelor arse/subtiate cum zicea colegu lucian.

Am sa incerc maine cu motorasul in sarcina sa vad cat curent/tensiune primeste .

Modificat de pcmarius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai masurati curentul IN SCURT ca o sa ardeti partea de iesire din modulul de confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta banuiesc ca e filmat, cand apesi pe clapa, nu ? pai, e bine - nu tine 12v pe el, cat apesi tu, ci doar ii da impuls de deschidere. Acum, parca trebuia sa stea un pic mai mult pe 12v.....dar, vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sint de acord cu Al Bundy, nu mai masura intensitati, sau daca o faci masoara numai inseriat cu consumatorul respectiv ( motor, bec, etc ) .Tu ai masurat de fapt curentul ( intensitatea ) capabila a firelor si sursei la scurtcircuit . Ca sa va faceti o idee ce inseamna asta, puneti un fir de circa 1m, destul de subtire pe bornele bateriei ( scurt intre borne ) citeva secunde si o sa vedeti ce repede se incinge si ce se intimpla cu izolatia lui.

Amperajul masurat de tine este nesemnificativ pentru motoras , el are nevoie de tensiune nu de amperaj ca sa mearga cum trebuie.

Cum spunea Cristi lamelele din locasul brichetei sint de fapt din bimetal. Ela tin fortat corpul brichetei apasat in contact . Cind se incalzeste spirala brichetei ele se departeaza una de cealalta din cauza caldurii si dau drumul corpului brichetei care este aruncat de arc in spate, decuplind bricheta. Deci cu cit lamelele string mai tare cu atit bricheta este tinuta mai mult in contact. Faci probe pina iti convine timpul , de fapt cit de rosie este spirala. Alimentatoarele au buza care vine prinsa in lamele din plastic si de regula sint mai mari ca diametru decit bricheta si de aceea le largesc. Asa ca periodic lamelele trebuie recalibrate pentru bricheta.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am decapsat motorasul, am curatat rotorul si periile cu spray pt contacte ( era plin de funingina de carbune ) in final a iesit totul ca nou si foarte curat, parea ca are mai "multi caluti" :) .

In final le-am montat toate pe capota si din pacat aceeasi simptoma , tija nu se trage complet mai ramane circa 1cm exact cat e necesar pt deschidere. MAi bine il arunc ca stau de 2 saptamani cu porbagajul in "aer".

AM gasit motoras de Lexus cu specificatii identice la doar 9$ cu transp inclus, poate ajuta si pe altii cu probleme la capota urmatorul link ( Mabuchi Motor )

Modificat de pcmarius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe original, tot actuatorul e vreo 90 lei....poate si mai ieftin. Acum, decizia e a ta, dar nu scapi pana nu o sa il inlocuiesti - schimbi motorasul. Unele se repara..altele nu, stii ca eu ti-am mai scris asta...

Spor si asteptam sa vedem cum ai rezolvat-o :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari colegi, mia venit motorasul de pe ebay cost total 18,5 lei fata de 120lei nou kit complet. AM schimbat rotita zimtata de pe ax, a trebuit invetsati pinii de pe mufa deoarece se pare ca cel de pe Lexux are polarizarea inversata.

In final a iesit treaba buna, este foarte puternic motorasul iar deschiderea este ca noua.

Mai am o mica problema sa zica asa la capoa portbagaj, am schimbat un amortizor si la deschidere daca a-i dau drumul se deschide singura si la capat de cursa se izbeste; nu se opreste incet se comporta ca si cum ar fi prea tari amortizoarele.

La capota sa intervenit acum 2 ani din cauza unui accident si probabil desteptii de la reprezentanta :banghead: ............................ exista vreun reglaj ceva sau au ceva tampoane?

Modificat de pcmarius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!