Jump to content

Mi-am Prajit Catalizatorul


Henty
 Share

Postare recomandată

Am o problema f grava la un Passat din 2001 pe benzina motor de 1.6.

Acum cateva zile in 5 km dupa ce am plecat de acasa mi-am prajit catalizatorul asa de tare se incalzea acesta de la gazele din motor!

Am pus unul nou si intr-un minut de la pornirea motorului iar se incalzeste. Am scanat masina si doar misfire la cilindrii 1 si 4 apare si atat. Compresia si motorul sunt perfecte.

Nu stiu la ce sa se mai gandeasca mecanicii. De ce iasa asa cald aerul din motor?

Modificat de Henty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce iasa asa cald aerul din motor?

Glumesti, nu ? :beerchug:

Catalizatorul este eficient doar la temperaturi f. mari, deci este normal sa se incalzeasca.

Modificat de LYM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar dupa 5-10 km imi iese fum din zona lui. Ca si cand aerul e prea cald. Chiar daca am luat esapamentul de dupa el jos.

Ceva nu cred ca e ok totusi. Asa l-am prajit si pe primul in 5 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:beerchug: In catalizator temperatura poate creşte la 1400

Modificat de GtSport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:beerchug: In catalizator temperatura poate creşte la 1400
Modificat de Henty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa ai noroc si sa fie o problema minora, bujiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa ai noroc si sa fie o problema minora, bujiile.

S-au uitat la ele si par ok. Porneste super masina.

Doar ca mecanicii cred ca ceva nu e ok la ardere ca e prea cald aerul ce iasa prin galerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cilinder misfire acestea ar peutea fi cauzele:

Faulty spark plug or wire

Faulty coil (pack)

Faulty oxygen sensor(s)

Faulty fuel injector

Burned exhaust valve

Faulty catalytic converter(s)

Running out of fuel

Poor compression

Defective computer

Oricum in primul rand as verifica cam tot ce tine de aprindere, fise, bobina apoi senzorii de temperatura, oxigen si lambda.

PS: Nu mai da "quote" la mesajul anterior, e interzis de regulament, se intelege la ce ai raspuns.

Modificat de GtSport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci. Oare cu ce sa le zic sa inceapa?

Compresia e super pe fiecare cilindru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresia la motoarele pe benzina nu are a face cu arderea/aprinderea. Numai la diesel MAC(motoare cu aprindere prin comprimare) apare problema cu arderea combustibilului din lipsa compresiei.

Mai repede as merge pe partea de aprindere, bujii, fise, bobina, la fel cum a zis colegul mai sus.

Cu ce sa incepi? pai foarte simplu, cu ce e mai ieftin si usor de remediat. Daca nu e de acolo, treci mai departe si tot asa.

Multa bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Sper sa ii dea de capat azi ca de 4 zile e masina in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca a fost bobina dusa de aceea era eroare de aprindere la cilindrii 1 si 4.

Acum nu stiu cum sa fac sa vad ca e totul ok si ca nu ard si catalizatorul cel nou. Din scanarea masinii nu a mai aparut nici o eroare.

Cum as putea proceda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ai rezolvat-o. Eu nu inteleg ce vrei sa spui cu arsul catalizatorului, care e facut sa se incinga. De fapt, nu e nimic la o masina care sa se incalzeasca mai mult decat catalizatorul, astfel incat sa-l arda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu banuiesc ca acea bobina dusa mi-a facut praf catalizatorul din cauza arderilor necorespunzatoare. Cand l-am luat jos era ca si caramida arsa numai bucati erau inauntru. Sau sa se fi dus ca si coincidenta ambele in acelasi timp. Masina are 87000 de km reali.

Ce mi frica acum e ca nu imi dau seama macar ochiometric cat de tare ar trebui sa se incazeasca zona aceea cu catalizatorul si evacuarea.

Data trecuta cand am deschis capota iesea fum si parca si o flama din zona unei sonde lambda.

Modificat de Henty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalizatorul nu l-ai ars , l-ai spart din cauze exploziilor pe evacuare. Daca nu ai avut aprindere pe cilindrii 1 si 4 amestecul care trebuia sa arda in cilindrii a trecut in evacuare unde s-a aprins de la gazele de evacuare de la ceilalti cilindrii. Asta a dus la o ardere mai mult sau mai putin exploziva in galeria de evacuare soldata cu spargerea catalizatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa ai dreptate, catalizatorul sa fi fost distrus datorita faptului ca iti intra pe evacuare foarte multa benzina nearsa. La fel si in zona sondei lambda, s-ar putea ca flama sa fi aparut de la aprinderea benzinei care o aveai pe evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Deci ar trebui sa stau linistit daca scanarea nu a mai scos nici o eroare la cilindrii. Imi era sa nu fie tot ca inainte arderea si sa il distrug si pe noul catalizator.

Ca altfel banuiesc ca doar asa uitandu-ma la motor si catalizator nu imi pot da seama daca e mai cald decat normal sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut 100 de km cu masina si totul pare ok. Totusi ce am observat e ca daca scot masina din viteza la peste 60 de km/h acul de la turometru oscileaza intre 600 si 1000 de rotatii pe minut si doar pe la 50 de km/h sau mai putin sta constant la 850 rotatii pe minut. Inainte nu imi facea asa. Statea tot timpul la 850 indiferent ce viteza aveam (bineinteles fara sa fie in viteza masina). Ar mai trebui oare ceva reglaje?

Modificat de Henty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am schimbat si sonda lambda cea din fata catalizatorului. Mi s-a aprins becul pe bord si la scanare era defecta. Se prajise si ea cand mi-am terminat catalizatorul.

Ceea ce mi se pare ciudat acum e ca daca fac 10-15 km si apoi ma opresc se aude dinspre catalizator cum se raceste si unele contractari de tabla. Inainte nu auzisem asa ceva la vechiul catalizator. El a fost scanat si temperatura ajunge la 650 de grade in el deci ar fi ok din acest punct de vedere.

Mie tot mi se pare ca se incalzeste prea tare acea zona cu catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la masinile noi se aude catalizatorul mai ales dupa "forja", dar si in mod obisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa se auda cum se contracta materialul, nu vad ce te tot framanti atata pe tema asta cand toata lumea iti spune ca este perfect normal.

Si o teava de esapament de dacie se incalzeste super mult, fara niciun fel de catalizator, care-i problema? te arde la fund? :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ce ziceti si m-am mai linistit. Doar ca sa faci 8-10 km si se se auda asa sunete si contractii mi se parea ciudat. Le aud si de la 2-3 m de masina asta mi se parea aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalizatorul meu e facut praf. e acolo la locul lui dar nu mai are sitele in el. de 4 ani. vad ca merge si asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel nu e asa sensibil catalizatorul ca si la cele pe benzina din ce am auzit.

Oricum cand m-am vazut acum o luna cu masina iesind fum de sub capota si aproape arzand catalizatorul acum as fi in stare sa ma uit sub capota la fiecare drum. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Ceva tot inca mi se pare ciudat la catalizator. Daca fac 10-15 km prin oras se incalzeste atat de tare incat cand ridica capota se aude de parca prajesc ceva in ulei si parca se topeste ceva in el. Ca sa nu mai zic ca contractiile le aud de la 2-3 m de masina desi deja am 5000 de km de cand l-am schimbat.

Se poate scana cu vagcom-ul sa se vada la ce temparatura lucreaza sau ce temperatura are la un moment dat in el? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!