Jump to content

MAF - Debitmetru Aer - probleme


lucian.f
 Share

Postare recomandată

Salutare,

 

Vin si eu cu o problema careia nu reusesc sa-i dau de capat:

2.0 TDI PD 16V 140 CP 2007.

Imi apare cod de eroare P0101 (semnal debitmetru de aer neplauzibil) dar foarte rar si numai in conditiile in care tai brusc acceleratia (spre ex. tempomat pe autostrada - frana).

Motorul functioneaza in continuare fara alte simptome in afara becului aprins in bord.

Am inlocuit pana acum: debitmetrul de aer (Bosch) - probabil inutil, supapa AGR (era fisurata membrana de actionare) si clapeta de admisie de dinaintea supapei AGR (erau rupti 2 dinti din coroana dintata de actionare, dar aparuse si cod de eroare specific).

Uneori circul 3-4 saptamani fara sa mai apara eroarea. Mi-a aparut si in zona de serpentine, pe coborare in frana de motor.

A mai avut cineva aceasta problema?

 

Urez o seara frumoasa tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Sunt nou pe aici, de fapt abia acum am inceput sa dau de gustul masinii :D si vreau sa va spun povestea mea in speranta ca voi rezolva problema ei. 

Mi-am luat un Golf 4 2004 1.9 AXR din Germania anul trecut, iar astazi m-am gandit sa il testez pentru ca simt ca nu mai e ca la inceput: (problema: acum am un demaraj slab si un consum mai mare).

Am facut rost de un tester. Am cautat pe youtube cum se scaneaza pentru ca nu stiam. Am scanat, am salvat log-urile VCDS dar problema e ca nu stiu sa le interpretez.

Am citit alte posturi si din ce vad cred ca am probleme cu MAF-ul, de fapt nu stiu si va rog sa ma ajutati.

Am atasat un link cu MAF-ul cand accelerez putin cat si o alta valoare la relanti. Nu stiu daca e suficient insa am atasat ce am mai vazut pe aici. Daca mai trebuie sa atasez alt printscreen va rog sa imi spuneti.

 

Link printscreen: http://postimg.org/image/djr10d7bf/

 

De asemenea am atasat si erorile de la modulul auto-scan din VCDS:

01336 - Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent

 

01038 - Central Locking Thermal Protection

 

00930 - Locking Module for Central Locking; Rear Left (F222)
27-10 - Implausible Signal – Intermittent
 

Va multumesc pentru intelegere si sprijin.

 

O seara frumoasa in continuare.

Modificat de sherban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU asa trebuie sa procedezi, cauta topicul "loguri turbina/interpretarea lor, vezi cum se face un log apoi il postezi acolo.

Ce ai facut tu e neconcludent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatie romytaxi.

 

Voi urma cele indicate de tine.

 

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut.... am facut un test si vreau sa stiu daca totul este ok pentru ca nu prea trage .. astept un raspuns .. multumesc !

,Group A:,'003,,,,Group B:,'010,,,,Group C:,'011

,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP

,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,900-1250,sensor -f96-,2100-2600,100%,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%

Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP, mg/str, mbar,, %,STAMP, /min, mbar,, %

,0.65,3045,735.0,818.3,4.8,0.01,779.1,989.4,1567.8,43.9,0.33,3003,1805.4,1801.8,62.6

,1.62,3150,710.0,774.2,4.8,0.97,808.5,989.4,1778.4,43.5,1.29,3171,1774.8,1766.7,61.8

,2.64,3339,670.0,686.0,4.8,1.95,754.6,989.4,1684.8,35.3,2.30,3297,1550.4,1626.3,63.4

,3.70,3507,710.0,656.6,4.8,3.00,671.3,989.4,1532.7,30.6,3.36,3465,1499.4,1521.0,62.6

,4.78,3591,775.0,578.2,4.8,4.06,641.9,989.4,1485.9,29.0,4.42,3591,1468.8,1474.2,63.0

,5.86,3633,850.0,539.0,4.8,5.14,548.8,989.4,1333.8,20.4,5.50,3633,1315.8,1310.4,59.8

,6.85,3633,850.0,539.0,4.8,6.20,529.2,989.4,1287.0,20.0,6.53,3633,1315.8,1298.7,58.2

,7.81,3654,850.0,539.0,4.8,7.17,543.9,989.4,1298.7,20.0,7.49,3654,1315.8,1298.7,57.4

,8.86,3675,850.0,553.7,4.8,8.14,548.8,989.4,1310.4,20.0,8.49,3654,1305.6,1310.4,57.8

,9.92,3675,850.0,543.9,4.8,9.20,558.6,989.4,1322.1,20.0,9.56,3675,1305.6,1322.1,58.6

,11.00,2730,265.0,465.5,4.8,10.27,494.9,989.4,1287.0,0.0,10.64,3339,1050.6,1205.1,53.8

,12.08,2184,240.0,313.6,62.6,11.36,475.3,989.4,1193.4,0.0,11.72,2268,1009.8,1193.4,42.2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa log-ul cum trebuie, sa-l putem citii....Trebuie sa rezulte un tabel excel - fa setarile in acest sens

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna seara colegi,

Am si eu o problema cu passat-ul meu, 1,9tdi avf 131cp. De la o vreme dupa 2000 ture, se gatuie, intrerupe si nu mai are putere, indiferent daca o calc sau daca accelerez usor peste 2000 ture. D-abia am facut revizia, deci filtrul de motorina, cum mi s-a mai spus nu poate fi problema. De asemenea, am incercat sa ii scot mufa de la debitmetru si merge prost, doar ca parca merge liniar, nu mai intreurpe. Am desfacut si intercooler-ul si pare sa fie intreg, de asemenea si furtunele de aer care pleaca/intra in el(nu sunt crapaturi sau imbatraniri ale cauciucului vizibile). Am facut si o scanare cu vagcom-ul si nu a dat nicio eroare. Va atasez o poza cu un log facut cu masina (de la ~1100rpm pana ~30000rpm pedala la podea, dar banuiesc ca e de ajuns). Dupa cate se vede valoarea data de debitmetru este mult mai mare decat referinta. As avea urmatoarele intrebari: 

  • Este debitmetrul defect? Se poate verifica intr-un fel? Nu as vrea sa cumpar unul fara sa stiu sigur ca aceea este cauza.
  • Poate cauza altceva de pe circuitul de alimentare cu aer acele valori mari citite de debitmetru?

Orice parere este binevenita, Va multumesc

log_debitmetru.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maf ul iti masoara mai mult pt ca ai presiune mare in turbina....posteaza un log pe grupurile 3 10 11....sau curata geometria turbinei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum masoara maf-ul mai mult ca are presiune prea mare in turbina ?

maf-ul e ok sa masoare/afiseze valoare mai mare, decat cea specificata de ECU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simplu ...maf ul masoara si in functie de presiune din gr 11...la 1250mg masurate de maf ii corespunde o presiune in turbo de min 2500mbari,si nu e OK deloc pt un b5 de 131cp la care ECU cere max 2350mbari....de asta I am zis ca trebuie curata geometria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o geometrie ancrasata o vezi direct din presiunea care o face vs. cea specificata.... nu ai treaba cu valoarea raportata de maf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, ionut10a said:

Simplu ...maf ul masoara si in functie de presiune din gr 11...la 1250mg masurate de maf ii corespunde o presiune in turbo de min 2500mbari,si nu e OK deloc pt un b5 de 131cp la care ECU cere max 2350mbari....de asta I am zis ca trebuie curata geometria

Salut, voi face zilele astea si un log la presiunea citita de map ,cele din grupa 11 si o sa il postez in speranta ca vom gasi o solutie la problema.

1 hour ago, F l o r i n said:

cum masoara maf-ul mai mult ca are presiune prea mare in turbina ?

maf-ul e ok sa masoare/afiseze valoare mai mare, decat cea specificata de ECU

Salut, intradevar mai am si un log mai vechi si maf-ul imi indica o valoare mai mare a debitului de aer decat referinta, dar acela avea un varf ( suprareglaj) , iar dupa aceea se stabiliza, sa zic in jurul valorii de 900mg. In schimb acum diferenta este cu aproximativ 50% mai mare si mi s-a parut o diferenta prea mare. Ce am mai observat este ca la relanti, valoarea citita fluctueaza destul de mult si de aceea mi-am pus problema ca ar putea sa fie murdar/stricat.

* Din pacate sunt la munca si nu am logul vechi pentru a il putea uploada

Modificat de Ic3GeO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la relanti nu este relevant.

un debitmetru murdar/defect, va avea valori mai mici decat cele specificate.

un debitmetru bun va afisa valori mai mari decat cea specificata, la wot.

sa depasim momentul, geometria o verifici pe 010 si 011.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, F l o r i n said:

la relanti nu este relevant.

un debitmetru murdar/defect, va avea valori mai mici decat cele specificate.

un debitmetru bun va afisa valori mai mari decat cea specificata, la wot.

sa depasim momentul, geometria o verifici pe 010 si 011.

Ok, multumesc. Voi face un log in cursul weekend-ului si il voi posta. In cazul in care se determina ca geometria turbinei este imbacsita/murdara, operatia de curatare se poate face si "in regim propriu" sau doar in cadrul unui service specializat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum, depinde de sculele care le ai, indemanare, etc - ideea este ca o poti face si tu, daca ai cu ce si te pricepi - trebuie sa demontezi turbina de pe masina, desfacuta... si mai departe, curatare sau inlocuire geometrie variabila

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, F l o r i n said:

acum, depinde de sculele care le ai, indemanare, etc - ideea este ca o poti face si tu, daca ai cu ce si te pricepi - trebuie sa demontezi turbina de pe masina, desfacuta... si mai departe, curatare sau inlocuire geometrie variabila

Mi-ai putea recomanda pe cineva care se ocupa cu inlocuirea/curatarea geometriei turbinelor? Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posteaza log cu gr 10 si 11...sa fim siguri ca geometria e de vina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi, revin cu logul pentru presiune. Atasez si un log cu valorile citite de debitmetru in timpul log-ului. Log-urile au fost efectuate intre 1500-3500rpm. Din cate se vede valorile citite de debitmetru sunt mari pe parcursul log-ului, desi presiune nici nu atinge valoarea maxima a referintei.

Va atasez si un log mai vechi, facut prin luna august. Mi se pare ciudat faptul ca in logul nou efectuat pe maf, acesta afiseaza o valoare constanta, in schimb pe logul vechi afiseaza o valoare ce variaza ( ce corespunde din punctul meu de vedere cu o citire reala, nu neaparat corecta, a unei valori).

Totodata, am actionat tija de la geometria variabila cu o seringa, tin sa mentionez ca se misca ( nu este blocata). In schimb nu stiu cu ce usurinta ar trebui sa se miste. A incercat cineva sa o unga cu WD-40 /spray cu vaselina ?

Va multumesc

log_presiune_2.PNG

log_debitmetru_2.PNG

log_debitmetru_august.PNG

log_presiune_august.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu are nimic,nu ai suprapresiune cum am banuit 

In rest pune un maf identic ca marca ,cu ce ai avut pe masina ...fiecare maf cu carcasa lui altfel fluxul de aer se modifica

Un maf care masoara prea mult probabil poate modifica si consumul

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut colegi,

Revin cu solutia problemei. Valorile foarte mari date de maf erau cauzate de un furtun crapat aflat pe iesirea din turbina. Totodata aceasta era si cauza presiunii scazute vazute pe map.

 

O seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare,ma poate ajuta cineva cu o mufa de la MAF la un Sharan 1,9 TDI 110 cp / 81 kw AFN? Bineinteles contracost,am un pin rupt in mufa,am incercat peste tot si nu am gasit,nici in dezmembrari,nicaieri,multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua, atasez mai jos o poza cu valorile pt debimetru meu de pe un passat b6, 105 cp, 1.9 tdi. Va rog sa.mi spuneti daca valorile sunt cele normale pt aceasta masina . Log.ul a fost efectuat cu OBDeleven pe canalul 03 motor, in treapta 3cu  3500-4500 rpm. Precizez ca odata scos mufa de la maf trage ceva mai bine cu o idee, desi pt treapta 1 mi se pare foarte lenesa masina. Mai precizez ca turbina a fost reconditionata de curand iar geometria variabila nu a fost afectata.

Screenshot_20180614-155031.png

Modificat de Originalul
Completari ulterioare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt a diagnostica maf ul trebuie sa faci log in mes pe canalele 3,10 si 11...il postezi in topicul dedicat

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, ionut10a said:

pt a diagnostica maf ul trebuie sa faci log in mes pe canalele 3,10 si 11...il postezi in topicul dedicat

Imi poti da un link te rog spre topicul dedicat? deoarece l-am cautat dar nu am reusit sa-l gasesc. Eu am facut doar pt canalul 3 in mers, crezand ca nu mai e necesar sa fac log si pt canalul 10 respectiv 11 deoarece am reconditionat turbina:) mersi de info

Modificat de Originalul
Completari formale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!