Jump to content
lucian.f

MAF - Debitmetru Aer - probleme

Recommended Posts

lucian.f

Salut

As dori sa demontez debitmetrul de aer de la masina din semnatura, dar am observat ca este nevoie de o chie speciala.

Trebuie sa ii fac o curatire pentru ca simt ca nu mai merge bine la peste 140Km/h. Trebuie sa repornesc motorul in mers. :)

Mai bine zis este nevoie de un cap de surubelnita in stea care trebuie sa aibe o gaura prelucrata in centru.

Se gasesc capete de astea sau trebuie sa imi "fabric" unul?

Pe la serviceuri nu vreau sa merg pentru ca o sa imi ia bani pentru orice.......

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fritz

Si io am cautat asa ceva si am rupt tapusile din surub si a mers perfect doar cu surubelninta in stea

De verificat este de verificat turbina sau scoate mufa de la debitmetru si vezi daca merge mai bine e de la debitmetru daca nu turbina...parerea mea

Share this post


Link to post
Share on other sites
SAlex

Nu prea cre ca este de la debitmetru de aer. Simptome asemanatoare am si eu, da in urma scanarii a rezulat ca trebuie sa curat turbina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mad79

verificati daca se misca tija de la supapa de pe turbina

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fritz

ACTUATOR se cheama si este situat sub pompa de vacum de la turbina

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucian.f

Salut

Cred ca o sa rup si eu tepusile alea, ca sa scot debitmetrul. Probabil o sa pierd garantia pentru ca nici un an nu am de cand l-am schimbat. (Pierburg)

Off topic Cei de la serviceul de unde l-am cumparat au spus ca si voi ca e de la turbina, dar testul l-au facut stand pe loc cu mototul la relanti. Oare asa se face??

Turbina a fost curatata acum un an si trebuie sa spun ca era in stare super buna. Pun motorina numai de la Mol si nici nu merg batraneste cu ea tocmai din cauza asta.

Tija nu e intepenita si nici furtunele de vacum nu sunt crapate. Asa ca mi-a ramas numai debitmetrul de aer.

Ma gandesc ca de asta trebuie sa repornesc masina in mers.

Figura asta o facea numai o data pe luna maxim. In ultima perioada s-au inmultit. In rest 140 - 180 Km/h (unde permite drumul) :icon_thumleft:

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites
WoW

De la turbina sigur

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zabin

Turbina, limp mode, cand iei contactul se reseteaza eroarea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rapier

Si eu zic turbina...se manifesta ca "limp mode". Numai ca sa fii atent, cred ca e legat mai degraba de turatie si cum o "calci" la turatia respectiva, decat de viteza. Poti face test...mergi si accelerezi usor si vezi daca mai face...dupa care mergi si ii dai "blana" sa vezi daca nu cumva atunci se blocheaza.

Cap din ala in stea cu gaura in centru am si eu si Cipos. Eu voi fi la Sibiu la Intalnirea de Primavara care se tine la Fantanita Haiducului in acest weekend, deci in cazul in care ai rabdare poti veni pe acolo si rezolvam debitmetrul daca mai e cazul (adica il demontam si daca ai altul il schimbam). Am vorbit de asemenea cu Cipos care e priceput la turbine si chestii din astea...a spus ca daca esti sigur de turbina, furtune, etc, poate fi si de la electrovalva. A zis ca nu are timp acum, dar sa-l suni maine dimineata sa vorbesti cu el si iti spune ce poti sa mai incerci (are numarul la profil)

Testul de turbina (log-ul) nu se face pe loc. Se face in treapta a 3-a pornind de la 1700-1800 rpm si dai "blana" pana pe la 3000-3500 rpm, se logeaza rezultatul cu VAG-COM. Daca nu rezolvi cu asta la colegii din Sibiu, putem incerca si in weekend un log daca vii acolo (o sa am si VAG-COM cu mine)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucian.f

Salut

Mersi de info.

Ieri am mers cu masina pe o portiune mai buna de drum si am incercat tot felul de chestii ca sa vad daca mai intra in limp mode.

Nu a mai intrat deloc si mergea masina ca o racheta. Am mers constant dupa care "blana" pana la 180. Am repetat dar degeaba. :P

Astept sa treaca ploaia si ma duc sa vad daca tija actuatorului face cursa completa fara sa agate.

Tipul de la sevice care a facut scanarea cred ca e mult in urma cu astfel de chestii. A tinut-o la relati 10 minute ca sa imi dea vreo 7 posibile probleme care le puteam gasi si pe forum. Nimic concret.

Asa ca nu dati banii aiurea pe tot felul de "specialisti" de 2 lei (vechi).

Revin cu info.

Share this post


Link to post
Share on other sites
e_danut

Acum un an cand am luat masina fostul proprietar a decis sa o spele temeinic. Frumos din partea lui, numai ca dupa cateva ore de stat in garaj, in aceeasi zi masina a refuzat sa plece de pe loc adica: scotea un fum teribil si daca voiai sa pleci de pe loc se oprea motorul.

Nu se putea tura usor peste 1500 ture, dar daca depaseam 2500 ture mergea ca unsa.

In fine am plecat la 900 ture de pe loc, am accelerat si am fortat cam 20 km si si-a revenit , si de atunci a mai facut probleme o sigura data, dar f scurt.

Azi dupa o mica ploicica a revenit problema. Nu se putea tura decat f greu peste 1500 si puteam circula numai dupa 2500 ture. Am citit pe forum ca limp mode se manifesta la turatii mari ceea ce nu e cazul meu , nu se poatea depasi o anumita limita de viteza, si se reseteaza dupa ce iei contactul. Mentionez ca eu atingeam usor 190 km / ora .

In urma sfaturilor de pe forum am deconectat mufa de la debitmetru si surpriza, masina trage mai bine ca niciodata, adica daca inainte simteam o mica diferenta intre apasarea pedalei si demarajul masinii acuma cum ating pedala se simte muuuuult mai bine . In plus nu am auzit sa fluere turbina niciodata chiar ma intrebam daca nu cumva este o pb la turbina, azi dupa ce am scos mufa fluera parca era flacau.

Intrebarea mea, de ce se manifesta pe ploaie ? am dat jos tot suportul de filtru de aer, si nu am gasit fisuri, toate tuburile par a fi etanse. Pe unde intra apa? sau ce se intampla.cat pot sa merg asa fara debitmetru, care sunt consecintele.

Probabil ca maine daca conectez la loc debitmetrul nu o sa mai am probleme ceva timp.

Oricum am sa in schimb, dar nu as vrea sa il nenorocesc si pe cel nou . Poate aveti ceva sfaturi in plus. Intre timp maine o sa il curat pe cel vechi in alcool izopropilic cf sfaturilor de pe forum.

Si multumiri celor care au pus atatea sfaturi despre acest subiect.

Edited by e_danut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zabin

Curata pinii de la mufa de debitmetru cu un spray de contact, poate ai noroc sa ai un contact inperfect. Daca pui mufa inapoi si merge iar rau masina inseamna ca e debitmetru defect

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fritz

Cum zice si Zabin...curata mufa de la debitmetru de aer. Dar daca tu zici ca masina trage mult mai bine fara mufa pusa este clar 100% ca este dus debitmetrul de aer sau ai un contact imperfect la mufa de la debitmetru de aer cat si de la mufa care intra in acesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
moscraciun785

Din cate stiu cu mufa scoasa masina foloseste niste setari predefinite pentru dozarea aerului si conbustibilului si atunci masina merge mai bine decat daca foloseste datele de la debitmetru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fritz

Intradevar cu mufa scoasa masina foloseste niste date predefinite dar in momentul cand debitmetrul de aer este in stare perfecta de functionare valorile emise de acesta sunt mai bune decat cele predefinite de producator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruno

Salut !

Pentru masina din semnatura am cumparat un debitmetru nou ( Pierburg). Dupa vreo 200 km mi s-a aprins pe bord martorul cu motoras ( check engine) .

Masina merge extraordinar de bine, a scazut si consumul, trage fluent ( fara sa se chinuie) - diferenta majora , insa nu dispare martorul galben...

Pe un tester mai vechi a aparut eroarea Debitmetru, ea a fost stearsa, dar dupa 30 km a aparut iarasi ( de precizat ca testerul era de generatie mai veche unde nu am gasit codul moturului de la masina mea - am folosit alt tip de motor)

Care credeti ca ar fi problema ??? Debitmetrul sau sa ma duc la un tester de generatie noua( VAG COM )?

Multumesc,

B.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bamse

Atata timp cat nu poti posta exact eroarea, eu zic sa faci o scanare cum trebuie si sa postezi eroarea fie aici fie in topicul Scanarea cu Vag-Com - erori aparute

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruno
Atata timp cat nu poti posta exact eroarea, eu zic sa faci o scanare cum trebuie si sa postezi eroarea fie aici fie in topicul Scanarea cu Vag-Com - erori aparute

Salut !

Asa voi face, ma duc azi la Service, ca intre timp s-a bulit si macaraua de la geam.

Revin cu detalii !

B.

Share this post


Link to post
Share on other sites
terrabyt

Debitmetru pe care l-ai pus nu e compatibil cu motorul, la diagnoza o sa ai semnal implauzibil de la debitmetru. :icon_thumleft: O sa trebuiasca sa iei altul, original, comandat dupa cod de pe ala vechi.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruno

Hah,

Am fost la diagnoza, s-a resetat eroarea, si becul nu mai sta aprins. Sper sa si ramana asa ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
terrabyt

O sa vedem in zilele urmatoare, daca nu mai apare ai scapat. Esti norocos in caz ala, eu am avut asa cateva si nici cum pana nu s-a pus ce trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruno
O sa vedem in zilele urmatoare, daca nu mai apare ai scapat. Esti norocos in caz ala, eu am avut asa cateva si nici cum pana nu s-a pus ce trebuie.

Terrabyt , ai avut dreptate ...

eroarea a aparut din nou.. insa masina merge belea... si consumul e mai mic..

Ii rog pe cei care au o solutie sa ma ajute, chiar nu as vrea sa pun la loc vechiul debitmetru ...

(Probabil imi cumpar un cablu ptr VAG si imi pun un laptop in portbagaj, si anulez eroarea oridecate ori apare :-) ) .

Serios vorbind, credeti ca poate afecta in vreun fel performanta motorului , poate crea probleme ?

PS: am contactat si producatorul, sa vedem ce raspuns primesc de la ei ...

Multumesc!

B

Share this post


Link to post
Share on other sites
terrabyt

Daca masina trage ok si nu se plafoneaza la un moment dat, si nu te deranjeaza martoru atunci e ok. Problema consta ca la un moment dat debitmetru da o valoare aiurea si ecu nu stie sa o interpreteze si dupa verificarea pe care o face zice da eroarea debitmetru semnal implauzibil-> martor aprins.

Daca vrei sa il schimbi dute cu seria veche a debitmetrului si asa il comanzi. Se da impreuna cu carcasa cu tot, la asta banuiesc ca ti-a dat doar debitmetru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bamse

Bruno da-mi seria de sasiu sa-ti dau codul de debitmetru care-ti trebuie pentru motorul tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruno
Bruno da-mi seria de sasiu sa-ti dau codul de debitmetru care-ti trebuie pentru motorul tau.

Multumesc baieti pentru implicare :-)

Masina trage ca o bestie, ieri am facut un drum de 200 km, si nu imi vine sa cred ce poate mororul ala :-) .

Nu aveam treaba cu treptele , nu schimbam vitezele decat in situatii extreme... masina zboara... numai ca becu' ala ma dispera..

Ca sa ii raspund lui BAMSE : seria sasiului este : WAUZZZ8E85A100847. - Motorul e de tip BKE . Iar eroarea pe care am primit-o pe un tester : Mass Volume Airflow circ ... 16485 P0101

Terrabyt, legat de sensor original .. vorbim de sume mari in Brasov... sare de 1000 de RON, si sincer.. mai bine cu becul aprins, sau cu debitmetrul vechi ( BOSCH) care ... poate nu v-am zis e ok, insa simt ca dupa 3000 de ture nu mai are vlaga motorul, iar acceleratiile sunt mai putin brutale. Experimentul cu debitmetrul PIERBURG o am de la un Audi B5 ( 2000) pe care l-am avut acum un an. Acolo insa nu am avut probleme cu martorul de pe bord.. Aveam un motor AJM daca nu ma insel.

Tnx !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri