Jump to content

Launch Control?


sorin_balan
 Share

Postare recomandată

in urma lecturarii unui forum strain am aflat ca masina mea ar avea un fel de launch control.

treaba se desfasoara in felul urmator:

-se apasa ambreiajul

-se cupleaza viteza 1

-se apasa acceleratia la maxim (turatia o sa urce numai pana la 3000 rpm si o sa ramana acolo)

-se ridica brusc piciorul de pe ambreiaj

am verificat si merge. merge numai cu esp pus. daca se scoate esp-ul turatia nu mai ramane la 3000 rpm

acum cine vrea sa incerce sa-mi zica si mie daca merge. acolo se vorbea numai de rs tdi si de leon cupra cu acelasi motor 2.0 170 cp diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-se cupleaza viteza 1

-se apasa acceleratia la maxim (turatia o sa urce numai pana la 3000 rpm si o sa ramana acolo)

-se ridica brusc piciorul de pe ambreiaj

As avea cateva nelamuriri: ceea ce ai descris tu inseamna ca o sa poti merge cu treapta 1 la 3000 rpm fara sa atingi acceleratia (eu asa inteleg)? Dar daca vrei sa cresti viteza si sa urci intr-o treapta superioara? In plus, chestia cu ridicat brusc pedala de ambreiaj la 3000 rpm nu mi se pare prea sanatoasa pentru acesta, mai ales daca o repeti in mod constant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce se castiga cu asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Launch control e un mod optimizat de plecare. Dubios mi se pare ca il face cu esp on, pentru ca in general merge cu esp off, tocmai ca sa aiba piesa dintre scaun si volan controlul total al masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acceleratia se tine apasata. chestia ciudata e ca turatia ramane exact la 3000 rpm. nu creste mai mult cat e pedala de ambreiaj apasata.

dupa ce dai drumul ambreiajului creste si turatia si schimbi a 2-a.

acum nu stiu sigur daca se poate numi launch control sau e vreun sistem care nu te lasa sa omori masina prea mult. de plecat pleaca destul de bine. nu scartaie rotile si nu da in nas nici in viteza 1-1 si nici in a doua (daca apesi acceleratia mai cu grija).

o sa incerc intr-una din zilele astea sa cronometrez cat scot pana la 100. atat cu "launch controlul asta" cat si varianta clasica cu esp dezactivat.

Modificat de sorin_balan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mai incercat cineva cu alta motorizare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.9 TDI nu este .. era si logic ...nu e chiar un motor sportiv nu .. iar wikipedia defineste launch control ca fiind asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e o functie secundara a ECU-ului de pe acel motor, controlul turatiei fara sarcina, nu neaparat launch control. E recomandat oricum la motoare turbo sa se evite turarea puternica fara sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ai dreptate. tocmai am facut un mic test (nu foarte concludent pentru ca am pus o fata sa ma conometreze si a uitat de 2 ori sa apese stop)

masuratorile au fost facute din momentul ridicarii piciorului de pe ambreiaj pana in momentul atingerii vitezei de 100 pe climatronic. nu stiu daca butoanul de stop a fost apasat exact in momentul in care era afisat 00 pt ca eram cu ochii la drum.

cu "launch control" am scos 9.14 secunde si fara (cu esp dezactivat) 8.7 secunde.

o sa fac mai multe incercari cand o sa am pe cineva mai de incredere care sa cronometreze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cronometrarea clasica e vax. filmeaza un gps cu functia de viteza activata si analizeaza filmul la nivel de cadru (cum fac si mythbusters) - nu exista sistem mai precis si sigur, din care ramai si cu o dovada, nu doar "pe cuvantul meu/fugi bah de aici"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si gps-urile astea clasice (PNA/PDA) au un anumit lag. Daca vrei sa fii precis ori citesti timpii de pe VAGcom (parca am vazut ca se poate), ori un accelerometru.

Totusi, sunt 99% sigur ca nu exista launch control pe o manuala, si inca 99% sigur ca feature-ul respectiv e doar o protectie la over-revving a motorului respectiv la gol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, cred ca este un simplu sistem care sa nu te lase sa omori motorul.(am vazut chestia asta pe un golf R32, care pe loc nu te lasa sa-l ambalezi mai mult de 4000rpm). Eu am un RS benzina si sincer am plecat si de la 5.000 rpm....deci... o sa incerc la varmiu care are o Altea FR 2.0tdi 170cp sa vad daca are/exista asa ceva si o sa revin cu alte pareri.

Ambalare placuta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

citesc si imi pun mainile in cap

ce launch control ma ?

alo, launch control e DOAR si DOAR pe DSG !!!

si se face cu ESP SCOS, altfel degeaba tii pe frana ca e cuplata si nu poti accelera

- se scoate esp

- se cupleaza S(port)

- se calca frana

- se tureaza in 2400 rpm (la 3000 ai aderenta prea mica si scartai degeaba ..) - asta-i la mine dar difera de la un motor la altul

- se da drumul la frana

- se accelereaza tare la inceput dar la foarte putin timp (1 sec) se lasa pedala de acceleratie doar la jumate pentru a prinde aderenta, cand ai simtit ca a prins atunci o calci si ramai cu ea calcata

(nu conteaza ordinea la primele 2)

stiu ce zic ca am facut zeci de LC-uri, poate nu m-am exprimat bine, dar asa se face.

ce vrei tu sa zici cu ambreiajul .. deci cutii manuale ... pai asta faci cu orice masina :lol: asta faceam eu cu cielo pe vremuri .. o turam si lasam brusc ambreiajul .. altfel se ineaca (daca doar o accelerez brusc)

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin , mai e pe forum un topic in care se povesteste despre LC, si acolo e intarita pozitia lui dreadfull, adica putem vorbi doar daca avem DSG, ori la tine din cate imi dau seama , e cutia manuala ... deci ceea ce incerci tu, e irelevant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dredfull mai citeste o data primul post ca sa nu-ti mai pui mainile in cap degeaba.

Am intrebat doar pentru ca turatia ramane la 3000 rpm chiar daca pedala e la fund. Din cate am inteles la nici o alta motorizare nu se mai intampla asta.

Topicul oricum e vechi. Din partea mea se poate inchide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai limitare nu inseamna ca ai si LC

LC-ul se face cu ESP scos, nu poti sa-l faci cu ESP pentru ca iti cupleaza (la cutiile automate)

repet, la manual nici vorba de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am citit ce ati vb mai sus.

Am O2 - FL 1.4 TSI - Nu ma lasa sa turez mai mult de 3.900rpm si daca am ambreiaj apasat si daca e lasat. MAX:3.900rpm

Eu asa zic ca aceste sisteme sunt doar pt siguranta motoarelor, sa nu turam pana la maxim. :)

@sorin balan: De aceea se opreste la 3.000 ca tu ai Diesel, si turatie e pana la 4.500rpm. Iar la mine e pana la 6.000rpm acolo incepe zona rosie si de aia ma limiteaza la 3.900rpm.

Cum am citit eu, acest LC este la motoare mari...Porsche GT2 am auzit ca face minuni cu acest sistem:

Modificat de Pandras29
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citesc si imi pun mainile in cap

ce launch control ma ?

alo, launch control e DOAR si DOAR pe DSG !!!

Launch Control este pentru cutiile automate, nu doar pentru DSG.. este si la alti producatori de masini..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da bine asa si masinile de F1 au LC ... eu vorbeam de termenul folosit in "anturajul" VAG-ului .. iar LC pe tiptronic n-am vazut, poate astea mai noi .. eu cel putin n-am (nu vb despre masina din semnatura), dsg-urile in schimb vin din fabrica cu aceasta functie

Modificat de xxnelu
Te rog sa nu mai dai QUOTE/REPLY la mesajul anterior. Foloseste Add Reply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu stiu daca este vorba despre acelasi lucru ca la DSG, dar am incercat azi (BKD) si cu aASR ON si cu ASR OFF si a mers. Ce am castigat? A plecat destul de bine in ambele variante, am sa incerc odata cu VAG Comul sa vad daca intr-adevar este un mod de a scoate timpi mai buni la plecare de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
a mai incercat cineva cu alta motorizare?

La Golf 1.9 tdi (bxe parca). ASR pornit sau oprit, cu masina in treapta 1, nu trecea de ~ 2900 - 3000 rpm. In neutru motorul putea fi turat pana cand intervenea limitarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

interesant ce spui. si eu am observat chestia asta intamplator (limitarea la 3000)

o sa ma joc cu ea maine si revin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dsg-urile in schimb vin din fabrica cu aceasta functie

Eu am DSG si nu am LC. Am incercat doar de 2 ori: ESP off, Sport, Frana, si cand atingeam acceleratia dadea sa plece. Se simtea cum incerca sa debreieze. Asa ca am renuntat pentru ca imi e mila de cutie. Ma deranjeaza o chestie... plecarea de la 0 se face destul de lent. In treapta I, pana la ~1800 de ture nu scartaie nimic, apoi rupe anvelopele...

Chestia cu plecatul ma gandesc sa nu fie din cauza ca trebuie facut schimbul la uleiul de la cutie.

Am citit undeva ca LC ar fi dezactivat pentru 2.0TDI pentru protejarea cutiei. Cuplul ar fi prea mare, si ar uza cutia (sau ambreiajele) prematur. Totusi parca se poate activa din VAG-COM.

Oricum... cutia este geniala si fara plecari cu sc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista launch control (parca) dupa MY07 la DSG inclus in pachetul default.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La mine se manifesta ca la sp!der.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!