Jump to content

Consum Bora 2.0 Benzina


martini
 Share

Recommended Posts

sal

de cateva zile sunt proprietar de vw bora 2.0 benzina 115 CP ( model 2002 )

am fost cu ea la service inainte s-o cumpar, am facut toate testele posibile si au zis ca e ok.

i-am facut consumul dupa ce am facut actele ( fostul proprietar sustinea ca in oras mai mult de 11 nu ia si in afara 6, nu am crezut eu ca e chiar asa, dar nici cat am calculat eu ulterior ), si cu un mers mai agresiv si cu climatronic pornit mi-a luat 17,4

nu mi-a venit sa cred si am incercat sa merg usor, economic, si la consumul mixt (70% in afara orasului cu 100km/h in treapta 5 ) fara sa mai deschid climatronicul, si mi-a luat 12,3

acum, ce va intreb :

- cum se poate reduce consumul ? asa e motorul asta de insetat sau e vreo piesa defecta, vreun reglat "dereglat" ?

- mai are cineva modelul asta ? cat va consuma ?

va multumesc si astept lamuriri, ca daca e real consumul asta si nu se poate scadea, cred ca voi fi nevoit s-o vand

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • martini

    11

  • Beshcu

    5

  • _GOLF4_

    3

  • CruiserGTI

    3

Un prieten, Golf4 2000, motor 2.0i, consum in Alexandria ~13. Eu zic ca motorul acesta este destul de insetat si slab din punct de vedere al performantelor in ciuda capacitati destul de mare.

Link to comment
Share on other sites

Am avut acest motor pe un sharan din `98, si imi consuma 8-9 in afara (daca mergeam sportiv sarea la 10), si in oras cam 13-14, iarna uneori 17. Masina ta insa e semnificativ mai usoara si are aria frontala mai mica, insa ai euro4, fata de euro2 al meu. Teoretic si normele de de-poluare influenteaza consumul, insa practic cred ca e vorba de un procent foarte mic.

Consumul afisat de tine insa este exagerat de mare, parerea mea e ca ar trebui sa ai un consum de 7-7,5% extern, condus economic spre normal, si cam 11-13 in oras. Acum depinde si de ce oras vorbim, consumul difera daca-l faci in Buzias fata de consumul de Bucuresti (sau Constanta, tot aia e).

Link to comment
Share on other sites

sal

motorul e euro 2, la ITP mi-a zis nenea ala de acolo ca e in talon un cod

e trafic aiurea in constanta, insa nu a venit inca vara cu 150.000 de turisti pe fiecare weekend, de abia incepe sa se umple. in conditiile de trafic aglomerat cat o sa-mi consume ? 20-25 ? creca mai bine scap de ea, daca nu reusesc sa dau de cineva care sa imi scada consumul.

sa spun vreo 12-13 in oras la trafic moderat mi se pare acceptabil.

desi fostul proprietar mi-a zis ca a schimbat la ea filtre si avea facturi, ma gandesc totusi sa schimb eu iar macar filtrul de aer si de benzina, sa nu fie de acolo ...

alte idei mai aveti de unde ar putea fi risipa asta ?

PS : ca sa nu ziceti ca nu apreciez masina daca tot o "vorbim de rau", vroiam sa zic ca am si un espero din 97 si o fiesta noua, insa bora le depaseste pe ambele la frana si servodirectie; e o masina f buna insa asta daca reusesc sa ii reglez consumul.

Edited by hbogdan
Quote inutil. Foloseste AddReply sau FastReply. Citeste te rog Regulamentul.
Link to comment
Share on other sites

Ai facut vreo scanare cu vag-com-ul?? Ma gandesc la sonda lambda, ca aceasta creste consumul.....si filtrul de aer schimbal.. Eu la a mea il schimb la maxim 5000km...

Link to comment
Share on other sites

Oricum cred ca asta e consumul ei nu cred ca o sa rezolvi foarte multe...cand ai luat masina trebuia sa te gandesti ca totusi e motor de 2.0 nu e 1.4 sau 1.6 si sa iti consume maxim 9-10 in oras

Edited by :::AL3X:::
Link to comment
Share on other sites

Ar fi o solutie!! Eco-tuning, sau ceva de genu. Iti scade consumul dar iti ia din putere. Sunt curios ce consum pot eu sa scot cu un 2.0,in conditiile in care la TDI reusesc si 11 in Alexandria... :screwy:

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca trebuie sa intri in panica e motor de 2000 , am avut si eu 2000 pe kadet gsi si pe vectra b cam asa se duce consumu undeva la 10 mers lejer si 15-18 mers agresiv , eu am motor 1.4 si daca-i dau blana imi ia si 10-11 in oras iar la mers linistit in oras undeva la 8 ziua si 7 seara la un motoras asa mic , deci ce e benzina consuma nu ai ce sa-i faci , de ce nu ti-ai luat diesel daca te sperie consumul ? :screwy: benzinarele is bune in afara consuma destul de putin prin romania un drum suceava bacau 5.5 , germania romania 4.8 asta e ... benzinaru nu e k dieselu consuma dupa cum il conduci , vezi ca mai sunt topic-uri deschide despre consum in aria MOTOARE pe benzina da-i un search acolo bafta!

Link to comment
Share on other sites

Sincer mi se pare un pic cam mare consumul.Ar trebui sa-i faci o scanare.Motorul de 2.0 este cam lacom si are putina putere.O varianta mai buna era motorul de 1.8 cu 150 cp si cu un consum cam ca acelasi a lui 2.0.

Link to comment
Share on other sites

Fratilor,va plangeti aiurea :screwy: io scot consum si de 12% in minunatul bucuresti,la motorasul de 1.4,si schimb la maxim 3000 ture,in mod normal la 2500 ture.

De summitul NATO am reusit sa scot 9% la pompa,si sa mers lejer de tot!

La un peugeot 407 2.0 benzina 140 cai am consum de 15 la suta in orash la un mers agresiv!

Asta nu mai e orash de facut consumuri,o sapt poate consuma 13,in alta consuma 10,depinde de ce blocaje prinzi.

Esti sigur ca ai consumul 17? nu trebuie resetat computerul si mers 10 km si gata te uiti pe el si iti arata consumul,mergi 100 km si dupaia te uiti pe el,ca mai scade,dupa ce il resetezi iti creste cate 100 ml la 10 secunde la semafor.

Link to comment
Share on other sites

sal

multumesc pt raspunsuri

sa raspund si eu acum :

bescu - am scanat cu de toate la service inainte sa o cumpar, si mi-au zis ca e totul ok; filtrul de aer insa intr-adevar nu l-am schimbat insa maine dimineata am deja programare, si cred ca schimb si filtrul de benzina .... just in case ; eco tuning ? hmmm ... imi scoate vreun cilindru sau ceva ? :icon_cool:

:::AL3X::: - sa zicem ca nu a fost numai alegerea mea si nici banii mei, deci am fost putin fortat sa o iau pe asta... si singurul lucru care nu mi-a placut la ea de la inceput a fost motorul prea mare. initial vroiam un polo tdi si am ajuns sa luam bora 2.0 benzina ... no comment

cezarsv - vroiam tdi ... cum ziceam mai sus ... insa masina asta nu va merge prea mult anual, adica sa zicem 3000-4000km si ne-am gandit ca si un consum de 12-13 nu e prea costisitor avand in vedere kilometrii condusi; totusi peste 17 e prea mult

stevee - asta l-am gasit cand ne-a ars buza, nu am mai apucat sa cautam, luat de la o cunostinta .... stii cum e

golfix - am mers 155km cand am facut primul consum, si nu m-am bazat pe nimic decat pe calculul precis si real PLIN-PLIN. nici nu are oricum calc la bord sa imi arate consumul instant. la al doilea consum am mers vreo 130 km din care 90 in afara orasului, drum liber, 90-100 cu treapta 5

hbogdan mi-a recomandat pe cineva, merg maine la baietii respectivi, vad ce zic si cei de acolo.

multumesc inca o data

va doresc multi kilometrii fara evenimente

Link to comment
Share on other sites

Ecotuning= Eco+tuning si semnifica optimizarea motorului in vederea obtinerii unei economii de carburant. Insa Eco semnifica de asemeni ca proprietarul acestui vehicul respecta mediul inconjurator, ca se simte implicat in ceea ce priveste emisiile de CO2 si de risipa resurselor naturale.

O firma din Germania spune asa:

How much do you safe exactly?

Between 2.5 and 6 litres per 100km. Depending on the engine, the vehicle load, the road, but also how the truck is driven.

Edited by Beşcu
Link to comment
Share on other sites

sorin_balan

"how the truck is driven." cred ca acolo e vorba de camioane care au motoare mult mai mari decat autoturismele.

la un motor normal cred ca economia e pana intr-un litru si nu se pierde din puterea motorului dar nici nu se castiga.

la 3000-4000 km/an nici nu stiu daca merita investitia.

incearca o scanare cu vas-ul la un dealer VAG poate are ceva in plus fatra de vag-com (daca zici ca ti-au testat-o deja cu el)

numai bine.

Link to comment
Share on other sites

Da ai dreptate. Acum m-am uitat pe site si era vorba de motoare mari. Imi cer scuze! Dar tin sa cred ca ai vreun defect la masina de ajungi la asa consumuri, sau poate vreun por la rezervor si curge.

Link to comment
Share on other sites

salut, eu sunt un fericit posesor de 2.0, cu toate ca unii spun ca are cilindree mare si putere mica (adica nu se intelege de ce scoate cu f putin mai mult decat un 1.6 16v) eu sunt foarte multumit de motorul meu. cand am cautat masina am vrut cilindree cat se poate de mare 1.4 si 1.6 erau excluse, diesel nu ma atrage...cateva detalii despre motorasul meu: AQY, 1984 cc, 85 kW/5200, 170 Nm/ 2400, acceleratie pe cablu, cutia de viteze 02J. Mie mi se pare un motor robust, silentios si foarte bine gandit (dar bineinteles este al meu si il laud :lol: )

Cateva exemple de consum: in afara Iasi - Cluj 6.4% fara clima (nu am depasit 90km/h ca am mai avut un partener cu o daciuta)

Iasi: 11 -12 - 13% - depinde cum conduc

Iasi - Bucuresti: 7.5 - 7.9% mers repede fara clima, 8.4 - 8.6% cu clima.

Link to comment
Share on other sites

2.0 aspirat de la VW este din vremea cand motoarele consumau cu galeata. Si asa a ramas pana la moarte, un motor pentru dusmani si pentru cei care cumpara norma de poluare (de cand euro4 inseamna taxa mica se vand si astea in Romania, inainte nu se uita nimeni la ele).

Sfatul meu, nu mai da banii pe teste, schimburi de componente etc. Fa-i intretinerea corecta, adapteaza-ti stilul la un condus lejer, de pensionar si bucura-te de masina... pana o vinzi. Asa e masina, ea nu se schimba.. se poate schimba stilul tau de condus.

Pe viitor, intreaba inainte de a cumpara... si nu pe vanzator.

Link to comment
Share on other sites

sal

redfighter : acum e masina la "doctor" si pe calculator i-a gasit deja 2 probleme la clapeta de acceleratie, unghiul prea mare, deci mergea innecata. ma mir cum de astia de la primul service ( bosch) nu au sesizat asta. deci ai intuit bine, sper sa fie doar asta problema, insa am insistat sa ii schimbe si filtrele de aer si benzina sa stau eu linistit ca nu e (si ) de acolo

sorin-balan : sper sa rezolv problema si gata, dar daca tot e nesatula de benzina si acum, o sa tin minte de VAS, pana acum a fost pusa la vag-com.

dan-wolf : la asa consum visez si eu

r&d : eu conduc economic, in teste insa am condus o data mai agresiv sa vad cat ia, si apoi normal; stai linistit, ca nu sunt maniac sa o scartzai la semafor sau sa schimb pe la 5000, ca tot eu platesc reparatiile, nu e bagata pe vreo firma sa nu imi pese ...

promit sa revin cu detalii cand o iau de la service, seara asta sau maine, si cel mai sigur dupa inca vreo 100-150 km de condus prin oras cand voi stii consumul nou. multumesc pt raspunsuri

numai bine

Link to comment
Share on other sites

cristianionut

Daca te ustura la consum treci pe GPL, dar tu mergi putin, ca sa nu zic foarte putin intr-un an cu masina si nu stiu daca se amortizeaza investitia.Pretul la GPL este mai mic, motorul merge mai bine deoarece arderea este mai buna cu GPL dar pierzi din puterea motorului, peste 10%.

Link to comment
Share on other sites

2.0 aspirat de la VW este din vremea cand motoarele consumau cu galeata. Si asa a ramas pana la moarte, un motor pentru dusmani si pentru cei care cumpara norma de poluare (de cand euro4 inseamna taxa mica se vand si astea in Romania, inainte nu se uita nimeni la ele).

Sfatul meu, nu mai da banii pe teste, schimburi de componente etc. Fa-i intretinerea corecta, adapteaza-ti stilul la un condus lejer, de pensionar si bucura-te de masina... pana o vinzi. Asa e masina, ea nu se schimba.. se poate schimba stilul tau de condus.

Pe viitor, intreaba inainte de a cumpara... si nu pe vanzator.

adica daca eu am cautat in mod expres motor cu cilindree mare inseamna ca sunt propriu dusman, caut norma de poluare, sunt pensionr si nici nu ma pricep. data viitoare cand o sa vreau o masina trebuie sa intreb ce le place la altii si sa-mi iau si eu. E4 taxa mica....dar asigurarea si impozitul zic ca sunt mai mari la 2.0.

spre mirarea ta eu am cumparat ce am vrut eu, un motor vw mare cu acc pe cablu.

Link to comment
Share on other sites

Prin anii 8x cand s-a nascut generatia asta de motoare, motoarele de 2.0 aveau in jur de 115cp (Vectra A, Laguna 1, Passat).

Prin 98-99, concurenta (Renault, Opel) a trecut la o noua generatie de motoare aspirate de 2 litri, cu putere in jurul valorii de 140cp. cei drept, doar euro3, dar cu un consum decent.

VAG a preferat sa tin mumia in viata si a trecut-o la normele euro4.

Pana la integrarea Romaniei in UE, daca cumparai un Golf sau Passat cu o asa motorizare, ramaneai cu el pe viata.

Dupa 2007, odata cu TPI, un motor bun(1.9TDI) era dezavantajat de taxa cu cel putin 1k euro mai mare fata de niste motoare benzinare a caror singura parte pozitiva era norma euro. Sau daca 1.4 , 1.6 sau 2.0 au ceva avantaje fata de concurenta, astept sa o aud.

Singurul motor pe benzina de la VAG pana in cilindreea de 2.0 inclusiv care merita luat este 1.8T(asta pana la aparitia TFSI,TSI). Restul... solutii de compromis

Link to comment
Share on other sites

research&developement cred ca exagerezi, repet, am avut si eu acest motor si inca pe o caroserie maaare, si in general am fost multumit, masina se misca onorabil, nu mi-a fost niciodata frica sa intru in depasiri iar pana in 160km/h tragea mai mult decat decent, si inca ceva, fenomenalul cuplu de 170 Nm este disponibil deja de la 2400 rplm, aproape de turatia de cuplu pt un TDI.

Motorul este ultra-fiabil, nu este pretentios si intr-adevar este foarte silentios, la semafor trebuia sa ma uit pe turometru sa ma conving ca motorul functioneaza. Am vandut masina la peste 200.000 km, insa probabil reali avea peste 300.000 (masina a fost luata de la o firma producatoare de tzigari), nu cred ca "aia" in 6 ani au facut doar 135.000 km, la cat am luat-o eu). Motorul consuma 1 litru de ulei intre schimburi, un consum rezonabil zic eu, e adevarat insa i-am dat mereu, vara-iarna, ulei mineral, ulei de calitate dar mineral, 20W40.

Consumul intr-adevar este putin mai mare decat la motoarele concurentilor, dar 1-2l/100km nu e un capat de lume si nici nu e un criteriu care sa te faca sa spui ca "e cel mai naspa motor care s-a facut vreodata".

Te intreb, un consum urban de 13%, pe un Golf de 2.0 benzina ti se pare un consum exagerat de mare? In oras orice masina consuma peste 10%, si chiar un Golf TDI se apropie vertiginos de 10% in oras, asa ca daca stam si ne calculam nici macar consumul nu e atat de dezastruos.

E adevarat, nu e atat de reusit ca si 1,8T, dar eu as alege din nou 2,0 in defavoarea 1,6 si sa nu mai pomenesc de 1,4.

Edited by SHARANEL
Link to comment
Share on other sites

sal

am promis ca revin cu raspunsuri dupa ce rezolv problema :

deci dragilor, problema era ca fostul proprietar s-a bagat ori el ori a dus-o la vreun mecanic nepriceput, si a fost desfacuta piesa aia cu clapeta de acceleratie, iar cand a fost pusa la loc, in loc sa o puna cum era, a scapat un surub din cele 4 care o fixeaza si o sigileaza; nu a fost suficient de interesat sa puna alt surub sau nu a vrut sa se chinuie ca e intr-adevar intr-o pozitie aiurea, asa ca a lasat-o prinsa in doar 3 suruburi, iar prin locul nestrans unde era deja fanta libera, intra aer la greu, astfel dandu-i calculatorul peste cap, si innecand-o. deci masina mergea foarte innecat. baiatul care mi-a rezolvat-o ( de care sunt f multumit ) mi-a schimbat si bujiile, iar cele scose ( nu le pot zice vechi deoarece nu aveau mai mult de 1 luna afirma baiatul asta ) erau negre si foarte incarcate ... imi aduc aminte cand aveam dacie si era relantiul prost, sau platina, sau scapa ulei pe bujii, tot asa aratau. bujiile vechi erau luate de la cardinal, deci probabil tot acolo s-au si montat.

asta era problema principala, ca de aici efectele mergeau in valuri la mai multe sisteme, insa acum sunt ok.

ma mir tare ca la service la bosch cand au pus-o pe calculator nu si-au dat seama de eroarea de la clapeta, unghiul fiind mult prea mare, ceea ce ma face sa nu mai merg la ei daca nu si-au dat seama nici macar de atata lucru

i-am facut consumul aseara si a iesit aprox 8 la mers destul de agresiv, mixt, in afara mers maxim cu 160. in urmatoarele zile o sa vreau sa ii fac consumul doar oras mers normal ( cat de normal poate fi traficul in constanta vara )

sper sa fi terminat cu problemele de consum, si acum sa incep sa ma bucur de ea!

cristianionut : era o idee gpl-ul, dar masina asta o sa mearga anual sub 5000km ( eu merg zilnic cu alta, cu asta mai rar )... merci de idee, insa ma bucur ca am rezolvat problema

redfighter din arad : felicitari pt intuitie ! :vaidecapulmeu:

multumesc inca o data tuturor celor care mi-au venit in ajutor cu sfaturi si idei, sa auzim numai de bine !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

revin cu consumul actual dupa reparatia clapetei de acceleratie : mers economic 400km in afara orasului, cu climatronic pornit continuu, 7,4%

sunt super multumit de consum, si curios cat ia in trafic vara in constanta ( sambata am facut in 90 minute 5km in mamaia, noroc ca eram cu un o alta masina ) - sfatul meu sa evitati sa va plimbati cu masina in weekend in mamaia, mai bine o parcati ( daca aveti noroc sa gasiti loc ) si mergeti pe jos unde aveti treaba, ca scutiti niste timp.

numai bine

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

deci cat iti ia acum in oras?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!  

Nu sunt de acord (nu vizitez)