Jump to content

Cand Pornesc AC-ul Scade Turatia Si Se Opreste Motorul


Gebeleizis
 Share

Postare recomandată

venind caldura am constatat ca nu mai imi baga frig in masina si am mers sa reincarc cu ceva freon instalatia de AC. Toate bune si frumoase, am incarcat freon (care peste iarna, nemaipornind aerul conditionat, s-a pierdut), numai ca a aparut urmatoarea problema:

daca merge motorul la relanti, cand pornesc ACul scade foarte mult turatia (pana pe la 500 de rot/min) si aproape moare motorul.

Daca mai si turez un pic din acceleratie si iau piciorul de pe pedala, in timp ce e pornit AC, atunci negresit se opreste motorul.

Care sa fie problema? Ati mai patit careva asa? Cum ati rezolvat?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand pornesti A/C calculatorul trebuie sa tina relantiul constant,depinde ce tip de injectie ai,poti avea o valva sau un furtun sarit/infundat sau dispozitivul care tine relantiul murdar/defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta ar trebui sa faca, dar nu face. Incearca sa compenseze pierderea de putere crescand turatia, dar nu reuseste. Iar cand sunt in mers si de la turatie mare coboara la relanti, nu mai reuseste sa ramana nici pe la 5-600 rot/min si se opreste motorul.

Clapeta de acceleeratie este perfect curata. Daca ar fi vorba de un furtun iesit, valva etc , cum spui tu, nu ar trebui sa faca figuri si fara sa am A/C pornit? Ori masina merge perfect fara A/C! dimineatza cand o pornesc (motorul rece) socul automat creste turatia, coboara apoi singura la turatia normala etc...

Numai cand pornesc aerul conditionat are probleme. :D

PS. motorul este 1,6 benzina ALM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca ai un contact imperfect in mufa care vine de la ECU la AC si prin care acesta comanda cresterea turatiei la relanti cu AC cuplat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este sa dai jos filtru de aer si toate mufele care le ai pe la adimise sa le cureti cu spray de contacte.Si daca tot esti cu el in mana poti sa dai si pe la fise ,bujii si delcou si vezi daca ii vreo diferenta.Eu am avut ceva asemanator cu ce ai tu si asa am rezolvat.bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca ai un contact imperfect in mufa care vine de la ECU la AC si prin care acesta comanda cresterea turatiei la relanti cu AC cuplat

aaa...pare plauzibil un contact imperfect. dar nu stiu unde e pozitionat ECU & mufa de care zici. Imi poti da ceva indicii? Tnx.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce iti dau acum este valabil pentru G3 motor1,8, posibil ca si pe Polo sa fie asemanator. Nu am schema pinilor de la ECU pentru motorul tau, pentru altele da.

ECU este in cutia de apa sub stergatoare. Acolo nu pare a fi nimic in neregula. Primul fir care vine de la ECU este din pinul 33 al mufei cu 45 de contacte si are culoarea albastru. El intra in conectorul T2e pinul 2 vezi pdf. Urmareste schema unde scrie J 257-acela este ECU. Conectorul se afla in spatele blocului de relee. Al doilea fir ce vine de la ECU este verde cu gri si intra in conectorul T2e pinul 1 si de acolo, prin conectorul cu 8 pozitii la intrerupatorul AC

g3_schemaelectrica_ac.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hm... multumesc frumos, dar... conectorii aia functioneaza! ii aud sub bord cum tzacane cand cupleaza si decuplezza compresorul de A/C...

Sper ca despre aceia este vorba... jos, sub volan si mai in stanga, in spatele 'torpedoului' este o placa cu sigurante si relee, iar in spate conectori. care se aud cum lucreza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se aude este releul de la AC. Conectorii sunt niste mufe, nu fac niciun zgomot. Daca se aude si compresorul inseamna ca instalatia functioneaza insa la relanti calculatorul nu trimite semnal pentru cresterea turatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se aude si compresorul, cupleaza, decupleaza. instalatia AC merge ok.

multumesc pt sugestiile de pana acum. am sa incerc sa dau de urma acelor conectori si firele de care mi-ai spus...desi...daca sunt in spatele panouului de sigurante...pare destul de complicat pt mine.

Mai spune-mi ceva , te rog:

daca ECU comanda totusi cresterea turatiei, cine ar trebui sa faca asta? Adica cum se produce cresterea turatiei?

ca poate calc da acea comanda, dar cine ar trebui sa o execute, nu o face...

Si poate imi zici (tu sau alticneva care mai citeste topicul asta - multumesc anticipat) ce parere ai despre urmatoarele posibile cauze care mi s-au sugerat in ultimele zile (caci am auzit atatea pareri incat nu stiu ce sa mai cred...):

1. este gripat rulmentul de la compresor, motorul nu face fata acestei forte de rezistenta si din cauza asta scade mult turatia...

2. presiunea in instalatia de AC este prea mare.

3. clapeta de acceleratie defecta.

tnx

Modificat de paul_ral
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU comanda totusi cresterea turatiei , atunci motorasul pas cu pas de pe corpul clapetei de acceleratie mai deschide un pic clapeta . Dar nu e neaparat ca , corpul clapetei sa fie cauza problemei tale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Nu vad a fi rulmentul de la compresor. Atat timp cat nu este cuplat AC acesta merge usor, nu uruie. In fapt, atunci cand lucreaza AC-ul, compresorul are un cuplaj asemenea ambreiajului. Uzura acestuia face posibila patinarea si deci forta intampinata ar fi mai mica. Eu exclud compresorul.

2. Daca presiunea in instalatie ar fi prea mare atunci nu ar mai cupla AC datorita supapei de presiune.

3. Posibil un defect al clapetei, sau sa nu ajunga semnalul.

Am ceva documentatie foarte amanuntita pt functionarea injectiei mono-motronic(cuprinde scheme explicite) da-mi mailul si ti le trimit. Sunt in germana dar asta nu e un impediment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca buba la tine e compresorul. Ambreiajul functioneaza, decuplat nu transmite miscarea in comresor, si cand culpeaza incearca sa invarta compresorul care e posibil sa aiba vreun pistonas din interior gripat, sau sa fie toate gripate si sa se fi blocat de tot. Uita-te daca iti patineaza cureaua in momentul in care cuplezi AC.

Daca spui ca nu iti functioneaza AC, inseamna ca nu iti merge AC-u, nu motoru' masinii.

Desfa-i compresorul si du-l undeva la verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta mea cu compresorul meu de la masina care parea bun dar interiorul erea varza(rulment,piston,etc),cupla dar degeaba! Motorul mergea foarte bine si cu conpresorul terminat.Dupa reparatia compresorului capitala motorul merge la fel.Parerea mea , nu este de la compresor!

Modificat de sorin74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca buba la tine e compresorul. Ambreiajul functioneaza, decuplat nu transmite miscarea in comresor, si cand culpeaza incearca sa invarta compresorul care e posibil sa aiba vreun pistonas din interior gripat, sau sa fie toate gripate si sa se fi blocat de tot. Uita-te daca iti patineaza cureaua in momentul in care cuplezi AC.

Daca spui ca nu iti functioneaza AC, inseamna ca nu iti merge AC-u, nu motoru' masinii.

Desfa-i compresorul si du-l undeva la verificat.

Dar NU am spus ca nu functioneaza AC-ul.

El merge bine merci, face rece de numa', compresorul cupleaza, decupleaza, nu uruie, cureaua nu patineaza... Doar ca la relanti trebuie sa accelerez din pedala ca sa nu se opreasca motorul.

Cu AC-ul pornit, turatia de relanti coboara ff mult incat aproape se opreste motorul (cca 500 rot.mon) iar uneori chiar moare de tot .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cantitate prea mare de freon.Incearca sa mai golesti apasand valva prin care s-a facut umplerea.Fa incercari eliberand cantitati mici si observand modificari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salutare, am citit cate ceva din tot ce s-a spus despre clima, compresor de clima dar totusi am o mica problema, intrebare de necunoscator de vw-uri prea bine...iarna asta (-10grade) incercam sa pornesc AC-ul si nu se intampla nimic mai mult decat aprinderea ledului de pe butonul de AC, nu crestea nici turatia, nici consumul instant si nici macar nu se auzea/simtea vreo schimbare...am mai auzit ca sub -7grade nu porneste AC-ul...stie careva sa ma lamureasca ? multumesc frumos anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
manea marius

salut am si eu aceeasi problema pe care o are si Gebeleizis si vreau sa stiu si eu cum se poate repara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o chestie numita compensator de relanti. Sau compensator automat de relanti. Eu incerc sa ii dau de cap ca nu-mi tine relantiul...

Ai putea incerca o readaptare a clapetei, de obicei asta rezolva problema ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manea marius

Da a zis ceva mecanicul de regulator de relantii daca ar fi de la el se poate remedia sau sa cumpar altul si la ce pret pot gasi bijuteria ca mia mancat zilele merg cu geamul deschis si tot praful il iau cu mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
manea marius

hmm se pare ca toata treaba statea in cablul de acceleratie.....strans un pic si gata problema acum sa vad cat tine toata treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca eu trebuie sa fiu contra mereu :), la mine problema e inversa, cu ac-ul pornit se tureaza prea mult motorul. Problema se manifesta aleator dar in ultima vreme se intampla destul de des si anume..merge normal...apoi ma trezesc ca nu mai scade sub 1100-1200 de ture desi am piciorul luat de pe acceleratie...uneori imi sta si la 1500-1700 de ture. Daca apas de cateva ori pedala de acceleratie sau decuplez aerul totul revine la normal..turatia de ralanti~800 de rpm. Se exclude un blocaj mecanic la ansamblul cablului de acceleratie pt ca am verificat si era lejer si dupa cum am mai spus....decuplarea aerului readuce turatia motorului la normal. M-am gandit si la compresor cum ca ar fi uzat si nu ar opune suficienta rezistenta dar si daca incerc sa compensez un pic din ambreiaj, stand pe loc...turatia tot nu scade, deci rezistenta compresorului ar iesi din schema. Alte idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

aceeasi problema o am si eu, da sa moara motorul la relanti cand cuplez AC.....exista rezolvari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut cam aceeasi problema, cand cuplam A/C-ul si ma opream la semafor (adica luam piciorul de pe acceleratie) scadea relanti-ul pana pe la 350-400 rpm si murea motorul. La mine s-a rezolvat simplu, am curatat clapeta de acceleratie (si am re-adaptat-o prin metoda clasica) si totul a revenit la normal. Ar fi o idee pe care ai putea-o incerca si tu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!