Jump to content

Sunet Dubios Si Furtun Rupt


dorneanucostel
 Share

Postare recomandată

dorneanucostel

azi dupa ce am oprit masina si mam uitat in fata la grila am observat un sunet neintalnit pana acum......motorul era oprit.....se auzea ca un tiuit din dreptul bobinei...nu era un sunet continuu....tiuia din 5 in 5 sec.dupa aproximativ 40-60 sec s-a oprit ......stie cineva ce poate fi??

a doua problema a fost ca mam uitat sub masina si in spate sub spoilerul din spate in partea stanga am gasit un furtum subtirel cazut in jos...nu stiu de la ce poate fi ......nu e in dreptul rotii ci fix sub spoiler...am incercat sa trag de el dar nimic....a mai patit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

In mod normal dupa ce opresti motorul nu ar mai trebui sa auzi decat eventual motorasul ventilatorului (in cazul in care motorul a fost incins si a pornit). Eu am trecut printr-o situatie asemanatoare. Oprisem motorul si fiind in fata masinii am auzit ca un bazait dar continuu. Am ridicat capota dar elicea de la ventilator nu se invartea. Dupa ceva timp bazaitul s-a oprit.Mi-am dat seama ca acel bazait vine de la motorasul ventilatorului al carui ax isi facuse joc in elice si se invartea in gol. Am schimbat ventilatorul si gata. Furtunasul gasit e posibil sa fie de la luneta. Vezi daca mai vine apa la luneta sau nu. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorneanucostel

Furtunasul nu e de la luneta....apa vine la luneta si merge si stergatorul....e un furtunas transparent cu diamentrul de 2-3 milimetri.si cu auzitul de la ventilator nu stiu ....are ceva daca nu il schimb.....poate dauna cu ceva???iak in seara asta nu sa mai auzit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Fa un test ca nu ai ce pierde. Lasa motorul sa mearga pana cand se cupleaza ventilatorul si verifica daca elicea de la ventilator se invarte sau se invarte numai axul motorului. Daca ventilatorul se cupleaza dar elicea nu se invarte trebuie sa schimbi ventilatorul sau sa incerci sa-l lipesti(nu-ti recomand pt. ca nu ai cum sa-l echilibrezi). Poti circula cu masina fara ventilator dar cu mare atentie sa nu-ti creasca temperatura peste limita. Daca temperatura creste aproape de limita(110 gr C) trebuie sa lasi motorul cateva minute la ralanti apoi sa-l opresti pana cand antigelul ajunge la temperatura normala de lucru aproximativ 80 gr. C. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorneanucostel

ventilatorul acela porneste si la pornirea motorului sau doar cand pun in functiune AC....azi am pornit masina si elicea nu se invartea.....a inceput sa lucreze elicea doar cand am pornit AC-ul....e normal???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Tu ar trebui sa ai doua ventilatoare, unul mai mare pentru racirea motorului si unul putin mai mic pentru AC. Ventilatorul motorului porneste cand temperatura agentului de racire atinge o anumita valoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorneanucostel

Pai eu ziceam de ventilatorul mare........ala porneste doar cand pornesc si AC-ul....pe ala mic de care ziceai tu sincer nici nu lam vazut :offtopic:.....faza e ca am mers ieri vreo 60 km fara oprire si temperatura nu a trecut de 90 de grade...presupun ca acel ventilator o fi pornit in mers si sa pastrat o temperatura constanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu credeam ca ventilatorul cel mare este pentru motor si cel mic pt AC dar vad ca e invers. Cum ai vazut ca nu trece temperatura peste 90 grade, ai avut vag-ul cu tine? Eu totusi pentru siguranta ta iti recomand sa faci testul cu masina pe loc. Poti porni si AC asa vezi ca iti merg ambele ventilatoare. :blush:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorneanucostel

pai temperatura in bord era fix 90 grade.....zimi te rog unde anume e cel deal doilea ventilator....ala mic....chiar mam uitat si azi si nu am vazut nimic....poate poti sa pui o poza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicatorul din bord sta la 90 grade chiar daca tie iti porneste ventilatorul. Temperatura exacta o poti afla cu vag-com-ul. Ai poza cu cele doua ventilatoare :icon_thumright: post-10189-1213166163_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorneanucostel

ms mult pentru poza...am sa ma uit si revin cu detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorneanucostel

mam uitat la masina si e doar un singur ventiloar......e 1.4 TDI motorul....poate difera de cele 1.2 .am atasat si o poza

post-24310-1213195930_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

smariansilviu

eu am 1.2 si am un singur ventilator exact ca la tine in poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca e un singur ventilator care porneste deci e ok inseamna ca sunetul acela provenea din alta parte. Imi pare rau dar nu imi dau seama de unde. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorneanucostel

am vb cu cineva care are tot un polo....e polo clasic......si mia zis ca e posibil ca ventilatorul sa nu se invarta din cauza ca radiatorul este curat(nu este imbibat de praf , muste si alte chestii care dauneaza) si racirea se face cum trebuie fara ajutorul ventilatorului.....acum nu stiu ce sa cred.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel rar porneste ventilatorul de racire (fara sa implicam AC-ul ca atunci sigur porneste). Asa ca stai linistit cu ventilatorul.

Incearca sa localizezi exact de unde vine sunetul.

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorneanucostel

sunetul nu sa mai auzit.......chiar azi am testat...nici urma de sunet.....chiar nu stiu de la ce a pornit acel sunet dubios

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Indicatorul din bord sta la 90 grade chiar daca tie iti porneste ventilatorul. Temperatura exacta o poti afla cu vag-com-ul. Ai poza cu cele doua ventilatoare :angry: post-10189-1213166163_thumb.jpg

Scuze de interventie, cum adica indicatorul sta fix la 90, nu o sa observi pe el daca creste temperatura ...sa se modifice si indicatorul sa arate 100,110..etc? adevarat ca nici la mine nu trece de 90 orice fac...am urcat la Rinca la 2000m pe serpentine cu 4 oameni in masina...si nimic nu trece de 90 indicatorul de temperatura...desi pe acolo cind mergeam cu dacia fierbea de doua ori moturul pina sus si mai completam cu apa...etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorneanucostel

Pai chiar deloc nu trece.....mai mult de 90 nu sa urcat niciodata ...si am fost si pe la predeal cu ea (prin serpentine) si nimic.....urca de la 0 pana la 90...chiar nu stiu cum e mecanismul la polo tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa fie un furtun pentru o comanda vacumatica. La masina mea am observat in partea dreapta deasupra planetarei drepte un furtun care freca de aceasta pentru ca era scapar din suportii lui. Si e vorba de o masina sub 20 000 km!

Oricum la zgomotul pe care il face acest motor(1,4 TDI) e destul de dificil de auzit un furtun cu pierderi sau de ce nu si un zgomot de rulmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am precizat in postul #10 indicatorul de temperatura ramane constant la 90 grade atata timp cat toate functioneaza ok (nu sunt avarii la sonde,ventilator,etc). Asta nu inseamna ca si temperatura este constanta. Valoarea temperaturii se poate vedea cu ajutorul vag-com-ului. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu furtunul, este normal ca furtunul sa se lipesca la pornirea motorului....adica se plosteste nu mai ramine la forma de furtun...ca si cum suge cineva aerul din el si se lipesc pur si simplu peretii furtunui, este normal? sau nu are voie nici un furtun de la masina sa se comporte astfel? mai precizez ca la accelerare brusca is revine furtunul ...apoi iar se plosteste la relantii ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca un motiv sa crezi ca e un furtun de la o comanda vacumatica. Trebuie luat la puricat toate comenziile vacumatice de pe motor. Poate e chiar de la turbo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci furtunul care se lipeste prin sugere este cel notat cu 35 in poza, ce este obiectul in forma de melc? notata cu 30 in poza, este normal ca acel furtun nr35 la relantii sa aibe peretii lipiti...iar la oprirea motorului sa revina furtunul la forma de furtun?

post-16284-1218053777_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un furtun in spatele spolerului dar este in partea dreapta si la fel de curios am fost si eu incat sa trag de el :( dar nu s-a intamplat nimic.

Iar de ventilator... eu am doua pe 1.2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!