Jump to content

Ventilator Motor


stefad
 Share

Postare recomandată

Salutare. Am si eu o problema cu un polo clasic...motor 1.4. Treaba e in felul urmator...ajunge la 90 de grade....porneste doar ventilatorul de la clima pana scade sub 90 de grade...masina are climatronic, releul a fost schimbat, ventilatoarele sunt bune....cel mare am reusit sa il fac sa porneasca doar cu ac pornit si nu a mers mai mult de 1 min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu o problema cu racirea la motor am schimbat termostatul de la motor si termocupla de pe radiator si electro ventilatorul tot nu porneste cam ce ar poutea sa aiba mentionez ca electro ventilatorul merge l-am probat pe direct si functioneaza pe ambele trepte .

Am facut o scanare cu vag-comul si temperatura la motor ajunsese undeva la 110 grade dar pe cesurile de bord tot 90 de grade arata ventilatorul tot nu pornise.

Ma poate ajuta cineva cu un sfat va rog ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa vezi daca se alimenteaza,pune termocupla in scurt (scoti mufa din termocupla si faci scurt cu un fir)si vezi daca porneste ventilatorul.Verifica daca porneste ventilatorul atunci cind dai drumul la AC,si daca tot nu porneste inseamna ca ai siguranta arsa sau ceva in neregula la cablaje.Eu am gasit pe unul care,curios,nu facea contact in mufa termocuplei desi contactele erau curate si la locul lor... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua! Am cumparat in luna august a.c un VW Cross Polo 1.4/55KW fabricatie 2006 cu numai 22400Km parcurisi. Pt ca a stationat f mult, ITP-ul si Revizia Tehnica erau expirate de cava timp. Am doua nelinisti la care caut raspuns:

1. Cat de grav este faptul ca i-am facut Revizia Tehnica abea acum in 20 noiembrie, la 22850 km ( in cartea service, se specifica f clar ca schimbul de ulei se va face la 21600 km sau in anul 2009)?

2. Cand am cumparat masina, stiam de un defect; odata pornit motorul, ventilatorul intra in functiune si nu se decupleaza nici cand scoti cheia din contact. Fostul propietar mi-a spus ca de vina este electovalva. Am schimbat acea electrovalva si nimic! Se comporta la fel! Am schimbat si releul de clima, cod 1J0...... si iarasi nimic! A ramas ca posibil defect doar blocul CLIMATRONIC. Precizez ca la Revizia Tehnica, s-a facut si o diagnoza computerizata a masinii. Alte probleme nu sunt.Ce ma sfatuiti?

UN amanunt: cel care a facut diagnoza mi-a spus ca a auzit cum ca acest defect este des intalnit la VW Polo echipate cu Climatronic si ca fabricantul le rezolva in garantie dar si in post garantie. Ati auzit in acest sens de asa ceva?! Multumesc anticipat pt ajutorul acordat.

Modificat de leontescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta un electronist(de preferat,un prieten),desfaceti climatronicul si masurati iesirea din climatronic catre releele de cuplare ale ventilatoarelor(maretul 1J0...).Sint sigur ca elementul de comanda catre relee,aflat in PCB-ul climatronicului are ceva de spus...

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica ce crezi ca se intampla? Ai intalnit vreo situatie concreta? Spune-ne si noua, daca e asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electronist chiar sunt de mai bine de 20 de ani! Insa la masina nu-mi vine sa ma bag pt ca n-am desfacut niciodata nimic, nici macar un surub la ea sau la oricare alta. Plus ca fara schema...e cam la ghici, pe orbeste cum s-ar zice. Am sunat la Porche Nord/ Pipera- Tunari. Mi-au zis ca un test computerizat este 200 lei; daca se dovedeste a fi blocul climatronic ( deci excluse ca defecte electrovalva si releul 1J0....), distractia costa 2500 lei.

Este un Service de electrica auto aproape de mine. Ma gandesc sa merg mai intai la ei... Ce-mi da de gandit: masina asta a stat destul de mult si in repetate randuri. O fi vreo setare de facut in Climatronic? Ati auzit de asa ceva? Citisem undeva pe forum dar nu mai stiu pe unde...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatie am intilnit,nu la Polo,ci la BMW unde,odata pornit climatronicul,ventilatoarele nu se mai opreau,problema fiind un integrat(nu mai retin denumirea lui)cu 4 pini.Odata schimbat asta,merge tot normal.Ma gindesc ca astia de la VW folosesc tot ceva asemanator,pentru ca in interiorul lui 1J0... asta nu are decit niste relee(2 la numar) si niste rezistente,ca am disecat eu vreo citeva.Ar mai fi ceva.Daca pornesti climatronicul si il opresti imediat ce incepe ventilatorul mare sa se invirta,mai face asa?Schema la climatronic nu cred ca are nici dealerul...am zis sa incepem cu ce e mai usor,verificarea iesirii de comanda din climatronic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manifestarea acestui defect nu are legatura cu punerea in functiune a climatronicului, insa nu exclude posibilitatea ca acest bloc sa fie cauza; e chiar probabil! Deci, odata pus contactul general, ca folosesc sau nu climatronicul, ventilatorul este alimentat cu tensiune ramanand cuplat si dupa oprirea motorul apoi cheia scoasa din contact. O simpla pornire si defectul se manifesta! Pt cine ma poate ajuta cu o schema electrica: tipul motorului este 1.4 BKY. / 55Kw. Daca este necesar, comunic si seria de sasiu

Modificat de leontescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai scos si mufa de la termocupla sa vezi daca mai face asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele 4 sigurante sunt OK?? adica s177, s 269, s180 si sb18 . DAca da, atunci mai ramane climatronicul,. Scoate mufele de la clima si vezi daca tot porneste.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal n-am umblat la masina... Unde sunt acele sigurante? Va referiti la cele de pe baterie? Acelea sunt OK! Mi-ar trebui o schema. Am sa ma uit dupa orele 12 cand am sa pot sa cobor la masina. Am instrument de masura deci nu va fi o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu va suparati unde gasesc si eu releul de la electroventilator unde este pozitionat ???

Mi-ar fi de folos o schema sau chiar o poza

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e modulul care iti comanda ventilatoarele.La g4 e pozitionat sub baterie,trebuie data bateria jos si suportul pe care sta ea.Am senzatia ca si la polo e aceeasi pozitionare..dar nu sunt sigur 100%.

post-64586-0-79780700-1323785935_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut,

Vreu sa explic si eu in cateva cuvinte o problema legata de ventilatorul de racire de pe radiator :

Ideea e ca nu porneste cand trece termperatura peste 90 grd. (trafic de bucuresti etc.)

Am verificat senzorul de temp. (termocupla) astfel : am facut sunt intre firul maro ( pe care exista curent verificat) si unul din celelalte doua fire (maro cu verde parca) - mufa de la senzor are trei fire. Cu suntul facut astfel releul facea clank....deci merge releul pe o faza cel putin ( sau asa cred).

Am scos mufa de la ventilator si am pus un bec de 12 V - insa nu se aprindea, deci nici ventilatorul nu are cum sa porneasca.

Mentionez ca ventilatoarele, au fost verificate pe direct.

Intrebarea mea este daca am procedat corect si daca mai pot verifica si alt ceva pentru a rezolva problema.

Multumesc anticipat de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sogiranta de la ventilatoare e ok ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigurantele de deasupra bateriei, cele 4 sunt bune (25A, 30A, 5A,5A) altele cred ca nu mai sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca aia principala este de 40 A,este a 3-a de la stinga la dreapta din cele 6 stantate din tabla pe capacul bateriei.Daca e buna,desfa si vezi daca nu au sarit pastilele de la relee,ca se mai intimpla.Are 2 relee in el,se poate inlocui cel defect,daca e cazul,sau schimba unitatea cu totul.Dar poate e de la siguranta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Multumesc, o sa verifi si revin cu rezultatele, insa relelel unde se afla sub baterie cumva, pot ajunge pe deasupra la releu sau trebuie sa ma bag sub ea.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am verificat insa nu e de la siguranta, daca fac sunt pe mufa de la senzorul termic, pe una din cele doua turatii se aude releul, dar pe turatia 2 nu se mai aude zgomotul specific.

E posibil sa fie de la releu?Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul este sub lonjeron in stinga fata,se vede daca dai carenajul de plastic al rotii jos.Daca clantane si siguranta e buna,e ceva cu cablajul in neregula sau cu releele in modul(s-au dus pastilele sau ceva).

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut am si eu o problema cu ventilatoarele..am masurat si imi vine 12 v doar cand pun tastele pe un fir gros si un fir din cele 2 subtiri...imi explica cineva cum functioneaza ..mentionez ca nici cel de clima nici cel de racire nu functioneaza...am verificat din sigurante si sunt bune toate..stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce taste?

Tua i 2 fire groase rosu si maro, trebuie sa ai 12V intre ele, si ami ai inca 2 fire subtiri: pe unul trebuie sa ai 12V cand pui contactul si pe celalalt daca dai tu 12V trebuie sa plece ventilatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!