Jump to content

Dinam Sau Alternator


dexter
 Share

Postare recomandată

Sa inteleg ca doar alternatorul si soclul de la ulei trbuiesc schimbate? si nimic mai mult!? multumesc din nou

scuze am vrut sa scriu releul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai mai intai de toate: instalatia veche a masinii este pe 12volti sau pe 6volti? In cazul in care e pe 6v cred ca e mai complicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este complicat sa schimbi de pe 6 pe 12, ci doar trebuie sa schimbi becurile, releul si motoru de stergator..

nu este complicat.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru dinam de 12v schema de regulator si pentru a nu schimba motorasul de la stergator o schema de coborit tensiunea de la 12v la 6v (copyright niq)..eu am folosit montajelul asta si merge perfect, chiar am un buton cu doua 3pozitii si asa ca am facut stergatorul cu doua viteze ..avind la dispozitie 6v si 12v

post-17229-1223740534_thumb.jpg

regulator.bmp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietenii mei!!! colegul meu are o broscuta din 1968, motor 1300 11 F, pe dinam, o are in reparatie generala (vrea sa o faca sa suporte"consumatorii" din ziua de azi "intradevar doreste sa puna multi") si nu stie ce mai trebuie sa schimbe pe langa faptul ca va inlocui dinamul cu un alternator(ar mai fi o intrebare daca exista un alternator mai puternic de 55Ah pt kafer si ce mai trebuie adaugat sau inlocuit). Va rog ajutati-ne, va multumim mult

Modificat de Iulian020
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi s-a mai zis mai sus :

pe langa alternator mai trebuie piciorul lui ( care este mai scurt decat cel al dinamului ) pompa de benzina mai inclinata ( posibil ) si releu de incarcare

pe langa toate astea trebuie umpic bricolata instalatia electrica .

cam atat ...

mai sus de 55 Ah nu cred ...

bafta !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: multumesc

Modificat de Iulian020
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar mai fi o intrebare daca exista un alternator mai puternic de 55Ah pt kafer

In spatiul destinat bateriei de acumulatori, incape si una de 65Ah (cred ca la un momentdat aveam chiar una de 75Ah). Daca la asta va refereati cu 55Ah...

Daca e vorba de altceva, atunci nu inteleg intrebarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai n-a zis nimeni nimic de baterie, de alternator era vorba in propozitie. nu prea se intelege lumea pe topicul asta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternatorul da un curent. Ala se masoara in amperi (A). Acumulatorii au o capacitate. Aia se masoara in amperi-ora (Ah). Amperajul dat de alternator te intereseaza in mers, ca sa ai un bilantz de puteri pozitiv (adica sa dea mai mult decat consuma totzi lautarii si luminile si alte alea). Capacitatea bateriei te intereseaza cand stai, cu motorul oprit- cu o baterie mica nu potzi da la nesfarshit la cheie si nici nu potzi sta cu orele cu lautarii doinind. Adicatelea poti sa ai si un difuzoroi cat roata carului, daca ai alternariciul de putere corespunzatoare si nu pui muzica cu motorul oprit, poti sa ai si o bateriutza de 45 Ah.

Bine, treaba e un pic mai complicata, cu cat capacit e mai mare cu atat si curentul maxim pe care il da bateria la pornire e mai mare, de aceea la Tico are de... 35 Ah parca, iar eu la bus mi-am luat de 72.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai n-a zis nimeni nimic de baterie, de alternator era vorba in propozitie. nu prea se intelege lumea pe topicul asta..

Pai am vazut si eu ca n-a zis nimeni nimic de baterie, de aia eram in dubiu daca la asta se referea cu 55Ah.

Ca altfel nu se intelege despre ce e vorba.

Foarte sintetizata si corecta explicatia lui Mishu :Driver: (curentul de pornire poate fi chiar peste 100A)

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista alternator si de 75Amp si chiar de 85Amp. Vedeti pe airheadparts.com

Am vazut la un moment dat chiar si mai mari de 85 dar nu mai stiu exact magazinul/site-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze , daca sa inteles altceva (vizavi de spatiul alocat bateriei...sau altceva...), pe prietenul meu il intereseaza ce trebuie sa schimbe pe VW kafer ca sa poata suporta consumatorii cum ar fi : CD, DVD, VIDEOPROECTOR si ....) . Cu alte cuvinte cu muzica foarte puternica. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii trebuie o instalatie dedicata sistemului audio-video, asa cum trebuie la orice alta masina. Baterii suplimentare, condensatori, cabluri serioase, sigurante, tot tacamul. Si in mod normal, un alternator bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am la masina alternator cu releu incorporat,dar.. nu incarca. am pus alt releu, dar e tot asa, adica nu incarca .

oare gasesc doar relee defecte sau mai trebuie pus ceva acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releul nu e singura componenta ce se poate defecta, mai exista diode, mai exista carbuni, mai exista infasurari. Controleaza-le si pe-astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa precizez ca alternatorul este proaspat bobinat. deci...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ai legat beculetul martor din bord NU va incarca in veci

asta o stiu si eu mai nou ...

pare-se ca releul isi trage "alimentarea" prin beculetul din bord :blush:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin beculetzul din bord trece curentul de excitatie al alternatorului, astfel cand pui contactul trec 12 v prin beculet pana la alternator, acolo intalneste masa care trece prin bobinajul altenatorului (motorul e oprit) dupa ce alternatorul incepe sa genereze curent beculetul se stinge deoarece primeste + 12 v din ambele parti, nu mai este nici o diferenta de potential.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi s-a mai zis mai sus :

pe langa alternator mai trebuie piciorul lui ( care este mai scurt decat cel al dinamului ) pompa de benzina mai inclinata ( posibil ) si releu de incarcare

pe langa toate astea trebuie umpic bricolata instalatia electrica .

cam atat ...

mai sus de 55 Ah nu cred ...

bafta !!!

Exista de 80 Ah . Pretul difera in functie de putere si aspect exterior (crom, mat).

vezi : http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?Pr...043-903-023-ACH

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ai legat beculetul martor din bord NU va incarca in veci

asta o stiu si eu mai nou ...

pare-se ca releul isi trage "alimentarea" prin beculetul din bord :rolleyes:

becul sta aprins chiar dupa ce motorul este pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este aprins asa doar putin difuz, atunci inseamna ca ai un consumator mare pe circuitul de la contact de unde e legat becul.

daca sta aprins si lumineaza puternic, inseamna ca ai probleme cu releul de incarcare. Vezi la un atelier incarcarea sau daca ai tu un aparat BUN de masura fa-i testul acasa.

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releul nu e singura componenta ce se poate defecta, mai exista diode, mai exista carbuni, mai exista infasurari. Controleaza-le si pe-astea.

cum se pot controla diodele, ca alternatorul este bobinat proaspat, releul e nou, deci...mai raman diodele (sau mai este si altceva)

.

IMG_0175.jpg

L.E. asta-i alt alternator, cel pus pe masina , cu releul nou , este identic cu acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
toata lumea pare sa omita cel mai important lucru: vizual, dinamul este tubular, cu acelasi diametru la ambele capete, pe cand alternatorul are capatul dinspre pulie mult mai "gros" decat cel dinspre turbina. (sau se fac si aici artificii de care eu nu stiu... gen dinam in corp de alternator? :angry:).

Alternator: post-11126-1212723360_thumb.jpg

Dinam: post-11126-1212723365_thumb.jpg

asta e un detaliu care mi-a scapat

multumesc

sigur e dinam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!