Jump to content

Dinam Sau Alternator


dexter
 Share

Postare recomandată

Salutare

Cu riscul de a supara pe cei care sunt maestri in ale broscariei si electricii mai am o dilema.

Treaba sta felul urmator:

Joia trecuta am cumparat de la un membtru forumist un "dinam".Foarte fericit astazi am legat la "bornele'' lui un bec si l-am invartit de i-a venit greatza, dar culmea becul nu s-a aprins.Acum exista 2 variante 1

1-dinamul sa fie ars

2-dinamul e defapt alternator

acu cum imi dau seama dc e functional sau dc e alternator?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune o poza sa ne dumirim.....poti invirti pina iti vine acru ca tot nu face curent fara sa fie alimentat de la baterie statorul pentru a produce excitatia...doar daca statorul era cu magneti permanenti, atunci la invirtire producea curent..

schema de mai jos este despre cum se leaga un dinam la releu si mai departe ... curentul se regleaza modificind campul excitator si la dinam si la alternator

gen.bmp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate borne are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate borne are?

ARE 2 BORNE SUB UNA SCRIE DF SI SUB CEALALTA SCRIE D+

pune o poza sa ne dumirim.....poti invirti pina iti vine acru ca tot nu face curent fara sa fie alimentat de la baterie statorul pentru a produce excitatia...doar daca statorul era cu magneti permanenti, atunci la invirtire producea curent..

schema de mai jos este despre cum se leaga un dinam la releu si mai departe ... curentul se regleaza modificind campul excitator si la dinam si la alternator

MULTUMESC MULT

AI DREPTATE

TRAIM CU IMPRESIA CA ARE MAGNET PERMANENT

PUN SI POZE

ITRE TIMP O SA MA CHINUI SA TRADUC CHESTIUNILE IN GERMANA DIN SCHEMA

INCA O DATA MULTUMIRI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune poza. ala al tau cred ca e alternator... si daca e asa te chinui fara rost sa traduci schema. hai sa lamurim ce e ala prima data. dupa care e mai usor de spus cum se leaga... parerea mea :)

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La alternator sint D+ si B+, cel putin la ala cu regulator incorporat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La generator, colectorul, (acolo unde calca carbunii) sunt ca la un motor de aspirator, sau alte motoare care se baga in priza, la alternator sunt doar 2 "piste" pe care calca carbunii..... Eu spre exemplu am la alternator DF .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pina pune omul pozele cu dispozitivul, hai sa mai stam de vorba: la ce alternator ai DF? E de vw?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca e dinam

post-17229-1212721248_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alternator

... si la alternator si la dimam exista DF care reprezinta borna de excitatie

post-17229-1212721719_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata lumea pare sa omita cel mai important lucru: vizual, dinamul este tubular, cu acelasi diametru la ambele capete, pe cand alternatorul are capatul dinspre pulie mult mai "gros" decat cel dinspre turbina. (sau se fac si aici artificii de care eu nu stiu... gen dinam in corp de alternator? ;)).

Alternator: post-11126-1212723360_thumb.jpg

Dinam: post-11126-1212723365_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pina pune omul pozele cu dispozitivul, hai sa mai stam de vorba: la ce alternator ai DF? E de vw?

Scuze am vrut sa scriu dinam (generator) deci am si cu D+ si B+ si am si cu DF si B+ (astalalt e dinam de la un MZ-eu) tot productie germana si ar putea fi si alte diname ori cu D+ ori cu DF..... la aia ma gandeam.... In schimb eu sunt foarte multumit de dinam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este dinam 100%

a fost al meu si este functional

trebuie doar facute legaturile corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Trebuie musai sa-i pui releu de tensiune.

Nu conteaza ce e, dar sigur nu are releu incorporat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragos timariu

Si parerea mea este la fel dinam 100%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Cu riscul de a supara pe cei care sunt maestri in ale broscariei si electricii mai am o dilema.

Treaba sta felul urmator:

Joia trecuta am cumparat de la un membtru forumist un "dinam".Foarte fericit astazi am legat la "bornele'' lui un bec si l-am invartit de i-a venit greatza, dar culmea becul nu s-a aprins.Acum exista 2 variante 1

1-dinamul sa fie ars

2-dinamul e defapt alternator

acu cum imi dau seama dc e functional sau dc e alternator?

multumesc

Dajaba il invartzi daca nu il bagi prin releul de incarcare sau nu ii dai excitatie de la baterie ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dinamul este de fapt un motor de curent continuu .

la carte spune ca il verifici in felul urmator :

daca il invarti cu 2000-3000 rpm ( parca asta e plaja) si alimentat cu 12 V pe borna DF trebuie sa-ti dea la borna B+ o tensiune continua de 37 de volti

SAAAAU daca ii pui la B+ 12 V respectiv la borna DF tot 12 V de la baterie ( fara curea montata ) ar trebui sa se invarta ca un simplu electromotor ;)

bafta !!!

Modificat de ultimul venit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dinamul este de fapt un motor de curent continuu .

la carte spune ca il verifici in felul urmator :

daca il invarti cu 2000-3000 rpm ( parca asta e plaja) si alimentat cu 12 V pe borna DF trebuie sa-ti dea la borna B+ o tensiune continua de 37 de volti

SAAAAU daca ii pui la B+ 12 V respectiv la borna DF tot 12 V de la baterie ( fara curea montata ) ar trebui sa se invarta ca un simplu electromotor ;)

bafta !!!

Nah..parte cu 37 de volti n-o stiam:) am aflat ceva nou :huh:

Si am mai afla cu pot porni masina daca iti da rateu electromotorul cu ajutorul dinamului daca ii lasi cureaua sus. ??? oare invarte motorul???? :rolleyes: :icon_thumright:

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu-l invarte am facut proba cu un dinam la MZ-eul meu, si daca ii scot bujia merge, daca bujia e pusa nu merge , pur si simplu nu are putere sa invinga compresia....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoscuterele Manet se foloseste cu succes "dynastarterul" adica in prima faza dinamul are rol de electromotor iar dupa pornire incarca normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ahhhhhh...si eu care ziceam ca-mi pornesc masina cu generatorul :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai perfecta dreptate UV si electricianu cu care lucrez eu tot in felul in care ai spus tu incearca dinamurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mah nush, daca ti-ai bagat ceva muzica in masina, Generatorul nu mai face fata...aici deja ai nevoie de un alternator. Daca vrei sa mergi la original 100% atunci e ok, dar pentru partea practica eu iti recomand sa cauti un alternator, modificarile pe care le faci sunt foarte usor reversibile .

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

spuneti-mi va rog, pt un prieten care nu are cont pe vwforum, are o broscuta din 1968 si doreste sa inlocuiasca dinamul cu un alternator ce schimbari mai implica? va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai releul care e diferit, soclul cu gura de umplere cu ulei a motorului (care imi trebuie mie, daca tot veni vorba) si cureaua de antrenare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!