Jump to content

Sunt Necesare Bujiile La Diesel Pe Timp De Vara?


Asterix
 Share

Postare recomandată

Mi-a trecut prin cap ca pe timp de vara, cand oricum e cald, sa desfac alimentarea de la bujiile incandescente, sa nu trebuiasca sa le schimb la iarna. Voi ce parere aveti? E posibil sa fac vreun rau motorului daca il pornesc vara pe caldura fara bujii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, sunt necesare.

functioneaza mai putin, nu se duc de la asta. parerea mea.

:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la a mea am montat un releu care nu are intrare de la sonda de temperatura asa ca imi tine 8 secunde curent in ele indiferent de anotimp.

Modificat de Asterix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aveai motor cu injectie directa(tdi,sdi) se putea si fara ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt necesare. fa un experiment... taie alimentarea si incearca sa pornesti... .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa ma pronunt daca sunt indispensabile vara, dar totusi pot sa va asigur ca o iarna intreaga am pornit-o la prima cheie cu toate cele 6 bujii arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu la fel. Mergea doar cu una din 4. Tot iarna. Dupa inlocuire, nimic sesizabil. Dar de functionat, sigur funtioneaza. Eficienta lor se simte undeva sub -5 -10 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde foarte mult de caracteristicile motorului. La dieselul clasic se observa clar ca fara bujii porneste mai greu la rece. Modelele noi cu injectie directa pornesc foarte usor fara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fratilor, motoarele cu antecamera, daca au bujiile arse sau nu functioneaza, nu pornesc, pe cind cele cu inj directa, merg chiar fara ele, cu conditia sa nu fie f frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

pai daca motorul are compresie porneste si fara bujii.Daca nu are ..........doar tractata.

vara cind este foarte cald afara daca ii dai cheie din prima iti dai seama daca ai compresie.Practic motorul porneste doar din demarol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau eu sa vad un diesel care la motorul rece porneste fara bujii...

Cand am motorul cald porneste fara bujii.Cand e rece ... "DEAD" .

Ai putea sa-ti pui buton la bujii , cum am si eu.CAnd e motorul cald nu tii pe bujii.cand e rece tii .

Asa e cel mai simplu.Eu asa cred.

Ai putea sa incerci :Driver: ...

Bafta.

Inca odata.Fara bujii nu o pornesti la rece.Si nu e vb de compresie... Iarna se simte daca ai compresie sau nu.Trust me.Stiu despre ce vb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da eu sunt gata sa fac un pariu cu tine. Scot fisele de la bujii de la a mea, mergem sa bem vreo 5 beri, timp in care se va raci motorul si dupa aia incercam sa o pornim. Pariez de la 5 navete in sus. :beerchug:

Sper ca ai fi citit si postul meu anterior ca si pe cel al lui Cosmin. Sau poate nu ne crezi?

Raspunsurile cel mai pertinente le-au dat MK16V si misu tdi, adica e vorba daca e injectie directa sau indirecta (cu antecamera adica cu camera de preardere).

PS. Pacat ca esti tocmai din Oradea. E cam mare distanta :huh: !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

Nu e problema, o dati pe palinca si cadeti de "comun" acord :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, postul meu a fost neinspirat. Trebuia sa fi incercat inainte sa scot porumbelul din gura. Am pornit ieri masina fara bujii. A invartit motoru de cateva ori, si cand a pornit, a pornit urat de tot si a scos 'tamai noru de fum negru.

Deci in concluzie, tind sa cred ca is complet necesare bujiile si pe timp de vara. (era destul de cald afara, si masina statuse in soare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da eu sunt gata sa fac un pariu cu tine. Scot fisele de la bujii de la a mea, mergem sa bem vreo 5 beri, timp in care se va raci motorul si dupa aia incercam sa o pornim. Pariez de la 5 navete in sus. :(

Sper ca ai fi citit si postul meu anterior ca si pe cel al lui Cosmin. Sau poate nu ne crezi?

Raspunsurile cel mai pertinente le-au dat MK16V si misu tdi, adica e vorba daca e injectie directa sau indirecta (cu antecamera adica cu camera de preardere).

PS. Pacat ca esti tocmai din Oradea. E cam mare distanta :P !

Subscriu la spusele lui mk16v si misu.Au dreptate.Daca e injectie directa sau indirecta.

La mine personal si nici la tine.Dimineata pe rece , chiar si vara ... Dimineata nu sunt direct +30C , Nu iti porneste.Al meu nu porneste.Tin sa cred ca nici al tau nu ar faceo.

Daca ornesc masina si merge chiar si 1 minut.Opresc motorul si repornesc nu mai trebuie sa tin pe bujii.Deci E adevarat treaba cu berile.

Dar eu m-am referit la pornirea la rece.Adica dimineata.Sa fi stat masina vreo cateva ore.

Cum ti-am spus.Cel mai simplu iti pui buton la bujii si ai rezolvat rpoblema.

L.E.: Cum e mai cald acuma, dimineata tin doar 4 sec pe bujii.Si nu cred ca se strica din atata.Tin sa cred ca se strica cand le tii in exces. 7+ sec .Inainte de a cumpara bujii Bosch , aveam ceva italienesti.Si dupa vreo 2 luni m-am trezit ca nu mai functionau.Doar 1 din 4 functiona.Si du ala 1 am incercat si eu ca prostu sa vad totusi ce se intampla.Zis si facut.Luat o baterie din garaj , legat + , - pe bujie apoi firele pe baterie.Tin sa va spun ca doar dupa aprox vreo 20 de sec a facut bujia poc :P.Poc in sensul ca nu mai avea rol de bujie incandescenta ... Ci mai degraba ... un Obiect testat " mythbusters - aka zib3rmaister".

Am spus aceasta povestioara ca sa vezi totusi ca rezista bujiile.

@AbdyG , da . Distanta e cum e ... Dar petrolul pana la tine m-ar costa enorm.Ca sa-ti demonstrez despre ce vb.

Salut.

Modificat de zib3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Eu am injectie directa.

2. A pornit la prima cheie o iarna intreaga cu toate cele 6 bujii arse. De fapt am scris si in primul post. Si ca o completare masina o tin afara ca stau la bloc. Singurul simptom era ca dupa ce pornea facea ca un mic tractoras juma' de minut dupa care-si revenea.

3. Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La SDI 2001 euro 2 cu 2 bujii arse din 4 nu mai pornea la sfert de cheie.

1. Pornea dupa 2-3 secunde.

2. Nor de fum (10-20 sec)

3. Tractoras (10-20 sec)

Pana la -10 grade nu prea erau sesizabile simptomele. Intre -15 si -20 lucrurile deveneau deranjabile. Cei de la service au zis ca au avut si masini care nu au pornit cu doar 1 bujie defecta la -20 de grade. Conteaza mult temperatura in ecuatie.

Eu am alta intrebare:

Putem sa pornim vara tdi-ul fara sa asteptam deloc? Eu de multe ori asa fac. O fi bine? Cica ar fi niste protocoale pe acolo de facut...

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu astepti sa se stinga toate becurile din bord? in fine...alea care se sting la punerea contactului :P

eu zic ca e bine sa asteptam ca masina sa isi faca numarul inainte de a actiona demarorul :)

La o masina de generatie veche (Ford) cumparata prin '98 toamna, fostul proprietar ii pusese baterie de camion; am aflat la ce era buna cind a venit sezonul rece pentru ca dadeam la cheie de o apucau nabadaile (puteam merge linistit pe propulsie electrica :somnmare: ) si saraca de ea pornea greu intr-un cilindru, zgomotul era de tractor dereglat, iar restul de 3 o luau pe rind dupa ce acceleram la maxim.

Nu are sens sa mai vb de fumul albastru/negru in care era invaluita masina si de faptul ca cele 3 bujii aveau blindajul ars.

O alta constatare facuta atunci a fost ca masina asa varza cum era, avea timpi de pornire diferiti functie de marca motorinei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da eu sunt gata sa fac un pariu cu tine. Scot fisele de la bujii de la a mea, mergem sa bem vreo 5 beri, timp in care se va raci motorul si dupa aia incercam sa o pornim. Pariez de la 5 navete in sus.

Sper ca ai fi citit si postul meu anterior ca si pe cel al lui Cosmin. Sau poate nu ne crezi?

Raspunsurile cel mai pertinente le-au dat MK16V si misu tdi, adica e vorba daca e injectie directa sau indirecta (cu antecamera adica cu camera de preardere).

ai uitat de mine... :blink: mi-am stors tastele sa dau un raspuns prompt, coerent si competent :Driver: :blink: vai mie...

glumeam :icon_thumright:

apropos, ma bag si eu la bericioaica, deh e cald :(

concluzia e ca bujiile sunt necesare si pe timp de vara pt motoarele diesel de generatie mai veche!

Modificat de GLD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vara ii poti da cheie direct....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni aici e topic de golf 1 si 2

normal ca sunt necesare bujiile si iarna si vara.... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

NU.

La masinile de generatie noua cind motorul este rece trebuie lasat citeva secunde, ca pompa din rezervor sa amorseze circuitul de alimentare.

Iar iarna se pune contactul de doua ori pentru o pornire usoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are dreptate frn, aici e topic de mk1 si 2, motoarele diesel de pe ele sunt de generatie veche.

tb sa tratam problema din acest punct de vedere si atat. referirea la alte tipuri de motoare care nu sunt pe mk1&2 nu-si au rostul aici.

punct. :angry:

Modificat de GLD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci , 1 la mana.Voi astia care aveti masini diesel de dupa 2001.Nu stiu si nu inteleg de ce va bagati in discutie.Daca ati avea si voi un "tractor" de 20+ ani ... ati vedea si voi cum e cu pornirea iarna si vara.

Eu vorbesc deoarece stiu un lucru sigur.La dieselurile vechi , de moda veche sa zic asa ... este imposibil sa pornesti motorul fara bujii.Din pacate am diesel 1.6 simplu de 2 ani.Am refacut motorul la el.Deci compresia e buna si pompa refacuta.Repet , Nu si Nu va mai bagati astia cu masinile de dupa 2001.Efectiv ... nu are rost sa postati.

Imi cer scuze daca am fost rautacios , dar nu mi se pare corect ca cei cu motoarele "noi" sa posteze la sectiunea mk1/mk2.

Ti-am mai spus.Pui buton la bujii.Si vara tii mai putin.Alta solutie nu exista.

Deoarece Nu , NU poti porni motorul fara bujii.

Multa bafta.

Cei care nu cred sa-mi zica.Fac un filmulet de demonstrare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motoarele mai vechi porneau doar pe compresie :) de ex mercedes avea motoare doar pe compresie fara bujii incandescente pentru a incalzi camera de ardere... motorina aia arde din cauza compresiei nu din cauza bujiei ... daca ai compresie buna bujiile pe timp de vara nu se folosesc. pe timp de iarna ajuta doar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!