Jump to content

Motorul Se Incalzeste Foarte Tare


adrry
 Share

Postare recomandată

marianpluteanu

Salut am si eu o mica problema am observat ca nu imi pornesc ventilatoarele aveti idee ce ar putea fii 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    15

  • Razvan_79

    15

  • dic

    12

  • Moog

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu pornesc deloc? Nici cand pornesti aerul conditionat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marianpluteanu

cand dau drumu la ac pornesc ambele 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci care e problema? Ti se supraincalzeste motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu iti mai deschide termostatul, daca termostatul nu da drumul la lichidul de racire spre radiator, senzorul de acolo (de pe radiator) nu are cum sa "simta" temperatura ridicata si nu vor porni ventilatoarele. Probabil ai motor AVU sau BFQ - acestea nu au termocupla pe radiator,  au un senzor de temperatura asemanator cu cel din termostat.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marianpluteanu

am intrebat un mecanic si a zis ca e releul  ventilator radiator 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi acelasi releu comanda ventilatoarele si cand pornesti AC/climatronic si pentrui AC spui ca pornesc. Verifica totusi daca furunul acela gros care intra in radiator este fierbinte dupa ce se supraincalzeste motorul.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la BFQ nu are termocupla pe radiator, senzorul de temperatura din corpul termostatului comanda si pornirea ventilotoarelor.

 

fa o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221, senzorul din termostatul de la AVU/BFQ comanda indirect doar deschiderea termostatului.

Senzorul de pe radiator comanda indirect pornirea ventilatoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, nu imi dau seama ce am vrut sa zic 

 

oricum ramane valabila faza cu diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica senzorul de temperatura ...motor si instruments...la fel poti verifica si senzorul de pe radiator...se vede cu vagul prin 130 parca...

Termostatul e cam greu sa se duca...verifica si furtunele cat de calde sant...

De unde stii ca se supraincalzeste? Arata in bord ? Ai erori ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua. Sunt un proaspăt proprietar de Skoda Octavia 1. În mare sunt mulțumit de mașină. Am schimbat distribuția, cureaua de la alternator, uleiul și toate filtrele. În schimb am observat că motorul degaja o foarte mare căldură. Se simte și la atingerea capotei. Furtunele și capacul pe care e scris 16 SR sunt foarte fierbinți. Ceasul din bord îmi indică temperatura normală. Care credeți că e problema și ce se poate întâmpla dacă nu remediez problema cât mai urgent. Probabil vă dați seama că sunt doar conducător auto iar din punct de vedere mecanic mă pricep la a schimba o roată sau a schimba bateria. Vă mulțumesc anticipat pentru răspunsurile voastre.

Modificat de Lotsopa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin furtunurile acelea trece lichidul de racire fierbinte, motorul la temperatura de regim e fierbinte, caldura degajata incalzeste acel capac de care zici tu. Daca pe ceasul de bord temperatura e normala, care e problema? Ventilatoarele functioneaza? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 AVU/BFQ au temp de regim 105grd parca..sau 109...

E normal pe caldura asta sa te frigi mai ales daca ai mers cu masina si ridici capota dupa...

Pt siguranta , dar eu zic ca esti paranoic :) , baga VAG-ul pe ea si uita-te la temp... antigel , aer, si mai ai un senzor pe radiator ce "comanda" termostatul si ventilatoarele ce il vezi prin gr 13x ...

Mai uita-te si pe instruments unde vezi tot temp antigel dar data de alt senzor...temp aer ar trebui sa fie si aia destul de mare dar e informativa, iar celelalte 3 ar trebui sa fie ~ la fel si la regim se duce la 105-109...

Eventual probeaza si in mers si vezi daca e stabila...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"...., si mai ai un senzor pe radiator ce "comanda" termostatul si ventilatoarele ce il vezi prin gr 13x ..." Moog, senzorul de pe radiator "comanda" doar ventilatoarele, termostatul are senzorul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu senzorul comanda...confunzi cu bimetalele de la alte modele...la noi e un simplu senzor ce trimite temp la ECU...

ECU ia in consideratie temperaturile de la senzorii de pe bloc termostatic, radiator, etc le compara si se apuca de comandat diverse chestii gen deschidere termostat (partial sau nu), pornire ventilatoare etc...

E o intreaga nebunie in prostia astia de motor, (si ma refer si la sonda UEGO, pompa secundara de aer, EGR,clapeta motorizata si alte prostioare) eficient comparabil ca putere/consum cu un "kkt" de 1.6 de Logan :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu confund absolut nimic. te-am citat si corectat. Reciteste ce ai scris, ce am scris si vezi daca mai confund un bimetal cu un NTC.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus ghilimele...citisem pe undeva "logica" ECU la comandarea "termostat" si ventilatoare...si tinea cont si de temp radiator dar de senzor...toata povestea e la "pachet" dupa cite explicau aia...nu o chestie simpla cum era pe vremuri, temp controlata in cadrul unor limite min/max si atat...asa are control mult mai riguros asupra stabilitatii temperaturii...si din ce am observat la mine chiar reuseste sa stea teapana temperatura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bord arata 90, ventilatoarele de langa radiator pornesc doar cand pornesc klimatronicul. Probabil asa ar trebui sa functioneze dar vreau doar sa ma asigur. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum e normal ce spui, incerca si dupa un drum prin oras sa ridici capota fara sa opresti motorul si sa ai clima oprita. Probabil ca vei gasi ventilatoarele pornite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un golf 4 1.6 16v bcb , si cred ca am aceiasi problema cu motorul, daca nu am climatronicul pornit dupa un drum de 5 km, dupa ce opresc motorul pornesc ventilatoarele, si asta la ora 8 dimineata, daca e clima pornita sau doar pe economic, pornesc dar mai rar dupa ce opresc motorul, pe vag nici o eroare

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e normal ce spui tu. Vezi pagina 67 din user manual la Octavia.pg67.pdf

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi normal la o temperatura exterioara de peste 30 grade, dar dimineata nu sunt mai mult de 17

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!