Jump to content

Motorul Se Incalzeste Foarte Tare


adrry
 Share

Postare recomandată

Cine ma ajuta si pe mine sa ma edific daca am ceva stricat sau asa este masina mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    15

  • Razvan_79

    15

  • dic

    12

  • Moog

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cineva care vede masina, asa pe vorbe cum vrei ? ceva poze ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...am revenit cu poze facute in fata si in spatele radiatorului

Instalatia de A/C este montata aftermarket, deci masina era fara A/C din fabrica, banuiesc ca din aceasta cauza nu are decat un ventilator mare pe interior.

Problema este ca nu stiu daca am sau nu vreo problema...ventilatorul acesta mare de racire porneste la temperatura de 98 grade C si functioneaza pana la pe la 94, nu porneste la 92 grade cu o viteza si la 98 cu alta viteza. (A/C - oprit)...

Banuiesc ca am o problema cu prima treapta la ventilator...cum pot sa ma edific care ar fi problema? Este vreun releu stricat pe undeva oare?

Multumesc anticipat...

post-27738-1253099868_thumb.jpg

post-27738-1253099873_thumb.jpg

post-27738-1253099880_thumb.jpg

post-27738-1253099887_thumb.jpg

post-27738-1253099892_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ventilatoarele au 2 fire nu poti avea 2 trepte de viteza. Si cum instalatia e after nu ai releul care sa comande cele 2 trepte de viteza, Trebuia sa fie sub lonjeron unde e termocupla,.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun dar masinile care nu au A/C, nu au 2 trepte de viteza la ventilator?

Dar e in regula pornire ventilatorului la 98 grade C? Nu e prea mare? Imi tine motorul intre 94-98 grade C...Se poate regla aceasta temperatura, sau este din termocupla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa schema electrica din ELSA e posibil sa nu aiba, termocupla e cu 3 fire dar ventilatorul e cu 2.

normal trebuia sa porneasca la 92, atunci cupleaza termocupla pe prima treapta. Trebuie vazut ca comanda a folosit cel care a legat ventilatoarele. Nu vad releul de ventilatoare de sub lonjeronul stang. Sau e montat in alta parte ?

fan.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam greu pt mine de descifrat schema aia :)).

Am in stanga bateriei(cum te uiti la motor din fata masinii) o cutiuta care are inauntru parca 2 sigurantede 30A si 2 relee, am sa revin maine cu niste poze dupa ce desfac cutiuta aia...

Multumesc pt. implicare Al Bundy...sper sa nu fiu prea insistent, dar am fost prin Bacau la service si toti au strambat din nas, ca cica poate asa e normal, ca n-au timp de asa ceva...mai sigur nu se pricep :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Doar o idee.

Dupa cum zicea cineva mai sus: pompa de apa ar putea avea si ea ceva ...

La mine a fiert apa si a trebuit sa ma tarasc la service. Masina ava 143K km. Pompa de apa nu cred ca a fost schimbata la 90K km impreuna cu kitul de distributie. Si e facuta sa tina cam un kit si jumatate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este problema de la pompa de apa, a fost schimbata la distributie...motorul nu fierbe nu trece de 98 grade C, doar ca nu-mi porneste ventilatorul decat la 98 grade C fix.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e simplu. Ai termocupla cu 3 fire. Nu trebuie schema pentru a-ti da seama cum functioneaza.

O iesire din termocupla conecteaza un releu (treapta 1), celalalt, al 2-lea releu (treapta 2). Prima treapta alimenteaza ventilatorul printr-o rezistenta (ca sa-i reduca turatia), iar a 2-a treapta e direct la 12V.

Ia vezi, daca faci contact intre cele fire ce ies din termocupla (cate 2 pe rand), care din trepte cupleaza (sau macar releul care se aude)?

Releele nu sant acolo decat pt. a suporta curentul mare consumat de ventilator si care nu l-ar putea suporta termocupla.

Deci termocupla da comanda, releele executa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu' Cosmin...acest lucru l-am facut si am scris la postul nr.25, din cele 3 fire de la mufa termocuplei, doar o singura combinatie porneste ventilatorul, celelalte 2 combinatii nu fac absolut nimic...Ai zis ca este o rezistenta pt micsorarea turatiei, unde este aceasta rezistenta, poate o fi intrerupta.

Revin acusi cu ceva poze facute la cutiuta de langa baterie, sa o desfac sa vedem cate relee sunt acolo. Poate are careva idee cum sa continui investigatia...de dus ceva curent la relee sau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu domnu' Razvan, dar eu ti-am explicat modul de functionare, ca sa fie mai usor sa ne intelegem. Daca nu vrei, nu te ajut.

Iar daca vrei, ti-am mai spus sa vezi daca releul pe cealalta treapta se aude sau nu in momentul cand faci strap in termocupla.

Nu stiu la Octavia unde e amplasata respectiva rezistenta. La Passat se afla sub lonjeronul stang, aproape de capatul din fata. Iar daca nu o gasesti (probabil nu a mai fost pusa daca instalatia a fost modificata), poti pune si de la alta masina.

Nu e nevoie sa ai decat 2 fire la ventilator. Alegerea treptei de viteza se face prin inserierea respectivei rezistente.

Daca erai mai aproape, imi era mai usor sa ti-o modific decat sa tot stau sa-ti explic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. O sa desfac cutiuta cu relee si o sa incerc procedura iar, de data asta am sa fiu atent daca se aude ceva pe acolo si revin cu informatii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA Octavia ventilatorul are 3 fire si rezistenta e IN motoras. Releul pe original e sub lonjeronul stang. Fa cum a spus cosmin vezi daca se aude cum cupleaza releul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci inseamna ca el va avea varianta de pe Passat. Adica 2 fire la motoras si rezistenta externa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare am revenit cu ceva poze noi...

Am facut strap pe mufa de la termocupla si doar pe un singur contact porneste ventilatorul pe celelalte strap-uri nu se aude nimic, nici macar vreun click la vreun releu.

Am desfacut cutiuta de langa baterie si am atasat niste poze cu ea.

Releul metalic este de la AC, unul din celelalte relee din plastic (cel din capatul opus celui de la AC) afecteaza pornirea ventilatorului la strap-ul mentionat mai sus, iar cel din mijloc nu face nimic; ori cu el ori fara e tot una...aveti habar daca asta ar trebui sa fie releul pt. prima treapta?

Mentionez ca releul cu pricina are contacte in mufa in care intra si ca nu este stricat (l-am schimbat cu cel identic).

post-27738-1258362440_thumb.jpg

post-27738-1258362448_thumb.jpg

post-27738-1258362454_thumb.jpg

post-27738-1258362460_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Cineva prin Bacau care sa se priceapa la problema mea?

Am alta idee...daca mut firele in mufa de la termocupla si cupleze viteza maxima ventilator la temp 92 grade...are ceva neagativ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine muti firele la ventilator, e mai sigur asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la ventilator am 2 fire, n-am ce sa mut...

Iar le termocupla am 3 fire si ma gandeam sa fac permutari cu firele din mufa ca sa-mi porneasca ventilatorul la 92 grade in loc de 96 cum e acum. Oricum banuiesc ca e arsa vreo rezistenta ca la strap pe mufa de la termocupla imi pleaca doar pe o pozitie pe viteza maxima.

Intrebarea mea era are ce sa afecteze daca imi pleaca ventilatorul pe viteza maxima de la 92 grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de unde trepte de ventilator si rezistente arse daca ai doar 2 fire? La tine instalatia e montata dupa aia, e mai complicat sa-mi dau seama ce sa faci. Pe original e asa: treapta 1 nu trece prin releu, treapta 2 merge doar cu contact pus.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca m-ai inteles...nu stiu daca are sau nu 2 trepte...parca spunea cineva mai devreme ca poate sa aiba 2 trepte cu 2 fire la ventilator(Cosmin in postul #40 "Deci inseamna ca el va avea varianta de pe Passat. Adica 2 fire la motoras si rezistenta externa. ")

Intrebearea mea era alta...mie imi porneste ventilatorul la 96-97grade si se opreste la 94grade, dar la termocupla am 3 fire, deci 2 temperaturi la care cupleaza termocupla.

Ipotetic se da 1, 2, 3 contactele de la termocupla, sa zicem 1 intrare si 2, 3 sunt 2 iesiri (2 - cuplat la 92 grade si 3- cuplat la 96-97 grade). La mine sunt legate 1 cu 3 si imi porneste ventilatorul la 96-97 grade, daca schimb 3 cu 2, teoretic voi avea legatura 1-2 si imi va porni ventilatorul la 92 grade...

Banuiesc ca va sta la 89-92 grade in loc de 94-97 grade...bineinteles daca termocupla functioneaza pe legatura 1-2 la 92 grade....

Problema era daca se intampla asta dauneaza ceva motorului daca ii schimb regimul de temperatura la care lucreaza? Sau ii fac un bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu afecteaza cu nimic. Ventilatorul tau fiind pe viteza mare o sa functioneze mai putin pentru raceste mai repede.

Modificat de cristi-bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

am si io o nedumerire cu temperatura la motor in bord imi sta tot timpul la 90 dar pe vag com imi arata cam 106 e ceva stricat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am si eu o intrebare:deasupra bateriei la Octavia Tour,in cutia de sigurante sunt 3 sigurante verzi.Stie cineva sa-mi spuna de la ce sunt?Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S178 - ABS (pump) 30 A
S179 - ABS 30 A
S180 - Radiator fan 30 A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!