Jump to content

Motorul Se Incalzeste Foarte Tare


adrry
 Share

Postare recomandată

De cateva luni am observat un fenomen foarte urat la masina mea. Dupa ce merg de se incalzeste motorul (normal - acul se ridica pana la jumatatea ceasului) si intru intr-o aglomeratie de Bucuresti (bara la bara - gen Podul Grand), motorul incepe sa se incalzeasca foarte tare. Singura "solutie" e sa dau drumul la caldura la maxim, ventilatie ... si geamuri deschise :icon_thumright:

Ventilatorul il simt ca porneste; ce altceva as putea sa mai verific?

P.S. se incalzeste numai in aglomeratie foarte mare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    15

  • Razvan_79

    15

  • dic

    12

  • Moog

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Termocupla. Oricum nu e prea bine ce ti se intampla, incearca sa mergi cat mai putin cu ea in starea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi fa o proba cu testerul ca vezi pana la cat urca apa daca treci de 100 e nasol ca bulesti garnitura de chiulasa sau chiar chiulasa ! daca zici ca pleca ventilatorul termocupla e ok mai vezi termostatul !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi se intampla foarte des acest fenomen, numai cand se sta ore in aglomeratie..

Oricum, in general, cand incepe sa se incalzeasca (cum trece de jumatate) dau drumul la clocitoare si revine la normal, deci nu prea o las sa afecteze chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi fierbea motorul (Audi80) cu ventilatorul pornit, cauza era lipsa apei din inst de racire, mai exact spus pe fundul radiatorului mai era apa suficienta pt a declansa ventilatorul, insa radiatorul era 3/4 gol, deci ventilatorul mergea degeaba ca nu avea ce sa raceasca. La mine apa "pleca" pe evacuare, rezolvarea a fost schimbarea chiuloasei (sper sa nu fie cazul la tine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul il simt ca porneste; ce altceva as putea sa mai verific?

P.S. se incalzeste numai in aglomeratie foarte mare!

Ai verificat daca iti merg ambele trepte de ventilatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca termocupla , daca functioneaza ii bine , daca nu trebuie sa o schimbi , scoti mufa de la ventilator sin radiator , si pui o sarma in scurt pe firele alea , lasa motorul sa mearga pe loc sa se incalzeasca , pune mana pe furtunul de jos al radiatorului daca este cald ca si cel de sus , dupa ce s-a incalzit la 90 100 c daca nu porneste termocupla cand trece de 90 de grade , inseama ca ii defecta sonda de la termoculpa , care este in radiator , daca furtunul de jos este rece , inseamna ca ai termostat blocat , daca scoti furtunul de la borcanas de expansiune si il pui in un pahar cu apa , cu mot pornit si scoate bule de aer pe el inseamna ca ii ceva defect la garnitura de chiulasa , chiulasa , bloc motor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat daca iti merg ambele trepte de ventilatie?

Cum verific asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revin cu rezolvarea la problema mea: panoul de sigurante de pe baterie schimbat (avea plasticul de la o siguranta topit).

Initial am schimbat piesa ca nu mai aveam aer conditionat; se pare ca acum pornesc ambele ventilatoare.

Chiar asa sa fi fost, de la acest panou sau e paranoia? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din acel panou prin siguranta S180 de 40A se alimenteaza direct termoculpla care comanda ventilatoarele.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am si eu o astfel de problema,de vreo saptamana am observat ca nu-mi mai porneste ventilatorul de la AC, nu raceste deloc ,iar acum de doua zile mi-a fiert apa,am observat ca nu-mi porneste nici un ventilator chiar daca apa trece de 90 grade.am verificat nivelul lichidului de racire si este OK

Cam care ar putea fi defectiunila la care sa ma astept?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeai mai sus si celelalte posturi iti dadeai seama ca trebuie sa verifici si termocupla.

Asa ca, ce mai astepti? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi si acele sigurante de pe baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul a spus clar: nu pornesc ventilatoerele. Care e legatura cu pompa de apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul a spus clar: nu pornesc ventilatoerele. Care e legatura cu pompa de apa?

Am verificat ,si cand am deschis cutiuta de pe baterie am observat ca nu numai ca era arsa siguranta dar si plasticul era topit

Am schimbat acea siguranta de 30 A, si au pornit cele doua ventilatoare

Acum ma gandesc daca nu cunva a fost un scurt circuit pe acolo de s-a topit acea zona, si din ce cauza o fi fost

merci de informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost prea solicitata, s-a incalzit si s-a topit - asa am patit si eu. Am schimbat "cutia" cu sigurante (de pe baterie) si acum este Ok.

.. daca-mi amintesc bine, am dat pe acel plastic 250 lei (anul trecut) de la Volksparts.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a fost suprasolicitata. A fost slab contactul (oxidare) si consumul fiind mare pe ventilatoare, orice rezistenta de contact in plus conduce automat la incalzirea zonei. Asa se ajunge la astfel de fenomene.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...

La masina din semnatura, am pus VAG-COM pe ea si am urmarit temperatura motorului. La mine ventilatorul porneste la 97-98 grade tot timpul. Este normal? Si nu am decat o singura treapta de viteza la ventilator. Mentionez faptul ca pe bord acul de la indicatorul de temperatura nu trece de jumatate...

Modificat de Razvan_79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA 92 prima treapta . la 98 a 2-a. Cate fire ai la ventilator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...

Mentionez ca am un ventilator intre motor si radiator si unul care porneste la A/C in fata radiatorului...

La ventilatorul dintre motor si radiator intra 2 fire, iar la cel din exterior(A/C) intra tot 2 fire si din termocupla ies 3 fire...

Din ce am citit pe forum cele 3 fire de la termocupla ar fi 1 fir + sau - si celelalte 2 pt treptele de viteza...

Cum pot verifica daca functioneaza termocupla pe ambele trepte ca sa-mi dau seama daca e din termocupla sau contacte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curios ca ai un ventilator in fata radiatorului. Nu am mai vazut pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca A/C-ul este pus aftermarket, componentele sunt VAG...

O sa incerc metoda de verificare cu strap intre pinii de la termocupa si revin cu informatii...

P.S. pot sa indraznesc sa intreb, apropo de A/C...cand pornesc A/C nu mi se mai tureaza motorul, are cateva caderi de turatie pana regleaza el relantiul(am verificat cu VAG-COM si ECU in campul de A/C, nu sesizeaza ca am pornit A/C-ul, ramane pe valoarea 0), are careva idee unde este legatura care raporteaza la ECU faptul ca am pornit A/C si sa mareasca relanti-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii noi...

Am scos mufa de la termocupla si am facut contact, pe rand la cate 2 din papucii din mufa...nu a pornit ventilatorul decat la un singur strap (ce-i drept parca la o turatie mai joasa), la celelalte 2 combinatii nu se intampla nimic, nu mai porneste cu o alta viteza...

Aveti idee cum sa mai continui investigatiile sa inteleg si eu de ce imi porneste ventilatorul doar la 98 grade C (nu sare niciodata de 98)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!