Jump to content

Xenoane afermarket - bune sau nu?


sw0rdfish
 Share

Postare recomandată

Laur, de ce ti se pare ca este o rafuiala personala?

Doar din cauza tonurilor folosite si a ultimatum-urilor.

Eu doar am adus niste argumente impotriva utilizarii artizanale a Xenoanelor.

Eu asta am facut, am atras atentia.

Te rog sa-mi spui mai exact la ce te referi cu taiatul cracii de sub picioare, nu inteleg

Mi se pare f corect ce ai facut.Probabil ca multi nu ne-am fi gandit la efectele negative si am fi vazut doar partea pozitiva.Mai departe, insa, depinde de fiecare dintre noi sa punem in balanta si sa hotaram.La treaba cu 'craca' m-am referit la faptul ca nu face nici o ilegalitate omul daca incearca sa vanda asa ceva.Situatie putin similara,poate putin fortata, cu vanzarea detectoarelor de radar,a caror utilizare este interzisa.Pe cand xenonul..inca nu s-a interzis :lol: .

Nimic mai GRESIT!! Pe acelasi model de masina, farurile cu Halogen sunt COMPLET diferite de cele cu Xenon. Te rog documenteaza-te Laur, poate de aici vine si convingerea ta ca aceste Xenoane "nu sunt chiar asa de rele". Farul poriectat pentru Halogen nu este in stare sa lumineze corect cu un bec de Xenon in el.

DE exemplu la Skoda Octavia codurile de catalog pentru cele 2 tipuri de faruri sunt diferite, cel pentru Xenon costand cca 600EUR, cel pentru Halogen cca 130EUR. O mica diferenta...

Ma refeream in special la cele cu lupa,care au fost proiectate special pt xenon dar funcioneaza cu halogen.Structura interna e identica,au pana si locasul in care se monteaza balastul.Difera sistemul de prindere al becului si capacul din spate.Dar exista si multe modele care au fauri cu oglinda normala (Mercedes,Citroen) care functioneaza cu halogen sau halogen+xenon.Asta era punctul de vedere si nu faptul ca ar fi identice 100% intre ele.Ma refeream doar la sistemul optic.

<{POST_SNAPBACK}>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga, Laur, marea amenintare tip ultimatum pe care a primit-o colegul sw0rdfish

a fost pentru ce a scris aici:

Ultima ta abureala cu amprenta spotului luminos e chiar tare. Ce au in plus alea standard? Lupa? Sau nu ai vazut faruri fara lupa? Iti arat eu si xenon si bixenon din fabrica. Si sunt curios de amprenta dc sesizezi diferenta :lol:)

<{POST_SNAPBACK}>

Sa inteleg ca limbajul ti se pare OK si nu contravine regulamentului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga, Laur, marea amenintare tip ultimatum pe care a primit-o colegul sw0rdfish

a fost pentru ce a scris aici:

Sa inteleg ca limbajul ti se pare OK si nu contravine regulamentului?

<{POST_SNAPBACK}>

Sincer sa fiu nu prea cunosc regulamentul.Tu trebuie sa stii-l mai bine.Dar acum, sa recunoastem:si unul si celalat v-ati 'aprins' cam tare.Important e ca are forumul de castigat.

Intr-adevar un xenon are lumina mult mai intensa si daca e prost reglat...Ca sa nu mai vorbim de faptul ca montate pe batranele Dacii vor face ravagii (asta ipotetic pt ca un chit xenon ar costa mai mult ca masina :lol: ).Pericolul sigurantei e real,dar cu un pic de atentie cred ca poate fi minimizat.

Am studiat cele doua fotografii postate de tine si am impresia ca cel care 'orbeste' daca ar fi reglat mai jos nu ar mai crea probleme pt ca 'amprenta' luminoasa pare cam la fel.

Pericolul ramane la masinile la care e deficitar sistemul de reglaj manual,in special la incarcarea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu prea inteleg importanta care i se da autoleveling-ului. Marea majoritatea a acestor sisteme nu au nimic de-a face cu gropile din scumpa noastra patrie. Treaba lui este sa regleze farul in functie de incarcarea masinii si nu de inclinarea drumului. Deci cu ce este mai destept acest sistem decat reglajul manual din masina exceptand, evident, situatia cand tantalaul din masina uita sa refaca reglajul in functie din incarcatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu le reglam pe ale mele in functie de incarcatura imediat, in functie de inaltimea la care bateau pe masina din fata....... si nu am avut probleme cu flash-uri de la ceilalti...

am o mica nedumerire... autoleveling-ul .. face acest lucru numai cand sunt aprinse farurile, nu?? si atunci daca intre timp se mai uraca 3-4 persoane in masina???? trebuie sa stingi si sa aprinzi din nou farurile??

si parca vazusem unde un autoleveling care "misca" lumina si in functie de accelerarea / franarea masinii......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autoleveling-ul functioneaza permanent, nu se rezuma doar la o clibrarew la pornire. Da, face fatza gropilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a fost introdus special ca "tantalaul" din masina sa nu poata orbi pe cei din fata,oricat s-ar stradui (reglajul se face automat si ajustarea e continua)!Senzorul de pozitie e legat la bratul suspensiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nu am fost inteles foarte bine. Eu sustin ca autoleveling nu prea are ce face la drumurile noastre pline cu gropi. Chiar daca ai sau nu acest feature asta nu schimba nimic datele problemei deoarece tot ii vei orbi pe cei din fata daca calci intr-o groapa. In cea mai mare parte a cazurilor acesta se rezuma numai la incarcarea masinii nicidecum de inclinarea acesteia fata de orizontala in cazul in care dai intr-o groapa.

Bog, ceea ce sustii tu au fosrte putine masini in ziua de azi. Cred ca 90% dintre ele se rezuma doar la reglajul farurilor in functie de incarcare. Stiu ca sunt sisteme care ridica sau coboara farul in functie de viteza, ba chiar sunt unele care deplaseaza farul stanga/dreapta in functie de miscarea volanului, dar cele mai mult sunt "chioare"

P.S. Chiar prin pozitionarea senzorului la roti/suspensie deduc ca nu au nici o treaba cu orizontala ci numai traduc cat de apasata este suspensia...

Later edit: Hai sa fim seriosi, daca ar fi eficiente in cazul denivelarilor ar trebui sa coste cat un sistem similar care echipeaza un tanc modern...

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucreaza ca si cum ar sta cineva tot timpul cu mana pe butonul de reglaj manual si ar ajusta continuu.Sesizeaza pozitia caroseriei fata de orizontala (daca 'botul' e prea sus,le coboara si invers).Nu costa cat la tanc pt ca nu au precizia si viteza de reactie a reglajului la fel de mare :lol: ,dar principiul e cat se poate de asemanator.

E adevarat ca la gropi sau denivelari scurte si mari nu e f eficient,pt ca nu au timp motoarele sa raspunda,dar scopul lor e sa evite orbirea continua a traficului (cum s-ar intampla daca 'respectivul' uita sa le coboare manual) si nu pe cele de f scurta durata care nu cred ca-s foarte deranjante si se intampla si la halogene.

Din acest motiv am spus ca daca sunt farurile reglate cu simt de raspundere si mai ales utilizate cu bun simt nu cred ca vor fi probleme.

Oricum absolut toate masinile echipate cu Xenon din fabrica au 'autoleveling'.E o conditie obligatorie impusa firmelor constructoare pt omologare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta este si parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@BogMW, eu montez kiturile mai sus mentionate si hulite, pe langa alte rahaturi ce se gasesc pe plaiurile mioritice sunt de o calitate superioara. Am multe probleme cu farurile Xenon originale la BMW, Skoda si credeti-ma ca aceste kituri orice fac numai de orbit nu orbesc. Pe de alta parte problema romaneasca nu este aceste kituri Xenon aftermarket ci educatia automobilistica a romanului si lipsa de respect pentru ceilalti participanti la trafic. Ar trebui sa observati multitudinea de Dacii, Matiz si alte rable cu farurile dereglate care efectiv orbesc participantii la trafic.

Eu am verificat un asemenea kit pe care l-am montat pe un A6 din 96 si NU orbeste deloc. Aici intervine si un reglaj bun la faruri pe care credeti-ma putini stiu sa il faca.

Sunt o gramada de becuri halogen care promit marea si sarea si cand le montezi esti cam dezamagit in prima faza si enervat in momentul in care se ard prematur.

P.S. O firma din Bucuresti cumpara in medie cam 100 de asemenea kituri spre vanzare de la swordfish, oare de ce ? Ca sunt proaste ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....Aici intervine si un reglaj bun la faruri pe care credeti-ma putini stiu sa il faca....

Corect, putini stiu sa le regleze - tu crezi ca toti care-si monteaza asa ceva ajung la acei "putini" sa le regelze farurile? Eu nu cred si nici tu, concluzia o tragi singur...

P.S. O firma din Bucuresti cumpara in medie cam 100 de asemenea kituri spre vanzare de la swordfish, oare de ce ? Ca sunt proaste ?

<{POST_SNAPBACK}>

Eu nu am sustinut ca acestge kituri ar fi nefiabile si sunt de acord ca (virgula) clientii sunt multumiti de ele (daca ai fi citit mai sus ai fi aflat). Ei sunt multumiti pentru ca ei vad bine, problema e la cei care vin din sens opus si asta nu se rasfrange asupra cifrelor de vanzare, deci CIFRA DE VANZARI NU ARE NIMIC DE A FACE CU problema discutata.

Cu totii stim ca daca ar fi legale, in Romania si GIROFARELE s-ar vinde ca painea calda, asa ca hai sa o lasam mai moale cu cifrele de vanzari ca argumente.

PS: du-te in targ in Vitan si intreaba un vanzator de acolo ce se vinde cel mai bine - duze de stergator cu leduri albastre si alte obiecte de genul - asta inseamna ca e un lucru bun? Logica asta e cel putin ciudata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu doresc sa pomenesc numele firmei din Bucuresti dar te asigur ca nu este o firma de 2 lei in domeniu tuning. In fine eu nu doresc sa isc vreo polemica pe aici. Tu ai dreptate in cea ce priveste reglementarile legale, dar la capitolul practic cu putin efort se pot pune asemenea kituri fara sa deranjeze pe altii.

P.S. Ca fapt divers ;) majoritatea regleaza farurile cu Xenon manual fara a folosi testerul, si asta se intampla in service-uri specializate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ares, este normal ca acea firna sa vanda ce se cere si ce ii aduce profit. Dar asta nu inseamna nimic mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare tuturor membrilor de pe acest forum .

Haideti sa lamurim "problema " cu xenonul pus dupa fabrica .

Iluminarea cu xenon este un domeniu foarte vast . Rezultatele depind de mai multe aspecte . In functie de cazul fiecarui auto , putem aprecia rezultatele dupa ce s-a facut conversia la becuri xenon .

Orice intrebare este binevenita .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am de 3 luni un kit de la baiatu acesta si sunt foarte multumit. Nu am orbit pe nimeni inca, sau cel putin asa cred eu din moment ce nu ma flasuieste nimeni noaptea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zoot

Poate vii la o intalnire sa vedem si noi cum se prezinta situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am de 3 luni un kit de la baiatu acesta si sunt foarte multumit. Nu am orbit pe nimeni inca, sau cel putin asa cred eu din moment ce nu ma flasuieste nimeni noaptea.

<{POST_SNAPBACK}>

Ce culoare au becurile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atata timp cat intalnirea se face la cluj cu cea mai mare placere.

Becurile sunt de 6500k purpuriu zic baietzii ca e culoarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!