Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Ce spui tu e ca un clatit la hainele murdare.

Dar poti sa aplici si un detergent: Engine Flush (Liqui Moly).

"Se adaugă uleiului vechi, înainte de schimb, când motorul este cald. După 5-10 minute de mers în gol, evacuaţi uleiul uzat. Se schimbă obligatoriu filtrul de ulei şi se toarnă uleiul nou.

Îndepărtează depunerile şi reziduurile dăunătoare din motor. Spală şi curăţă motorul pe interior asigurând astfel o funcţionare optimă a motorului."

Unii zic ca iti spala afara depunerile si din zonele neetanse care erau sigilate cu mizeria si pe urma in locurile acelea incepi sa mustuiesti ulei.

Oricum daca ai probleme majore la motor, solutia consta in reparatii, nu in uleiuri si aditivi.

Dar daca motorul e OK mergi pe mana nemtilor de la Liqui Moly ;)

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,Are vre-un rost?" : nu.

,,si sa bag ceva bun" : cel bun are tot ce ii trebuie, inclusiv ,,detergentii" la care se referea Hiro.

Daca nu ai acel ,,sludge" nu te complica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic tot motor flush, daca vrei sa cureti bine. Altfel, baga direct ulieul dorit si se ocupa el si de curatare ;)

In general, uleiurile recomandate pentru motoare vechi au mai multi detergenti (gen Mobil1 10W60, 5W50), cele ca Elf nu cred ca exceleze la acest capitol. Probabil ca au o cantitate similara de detergenti ca uleiul LM pe care vrei sa-l folosesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul este super ok dar ma gandeam ca nu strica o clatire sa-i zic asa.M-am gandit la asta din cauza ca uleiul are culoarea inchisa si speram ca prin clatire nu va mai avea culoarea asta.

Daca tot discutam de uleiuri ce parere aveti de cel cu "Disulfura de Molibden" (MoS2) in compozitie de la Liqui Moly? Am bagat in celalalt vw polo pe care l-am avut si am fost foarte multumit de el singura problema a fost cand l-am bagat in masina. Am mers la un service dacia (repara si alte modele) iar cand 'nea mecanicul a incput sa toarne din bidon s-a speriat.A crezut ca bag ulei folosit pentru ca avea o culoare si un miros foarte ciudat.

Din cate am vazut doar cel cu vascozitatea de 10W40 este cu mos2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are sens sa bagi 10W40 in motorasul ala decat daca are cine stie cate sute de mii de km..Altfel un 5W40 e de preferat (de norma 502.00..cred ca asta ai tu ca specificatie daca masina e un 1.2 HTP)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am o octi 2 motor 2.0 tdi,BKD.de acum citeva zile am schimbat uleiul,de la castrol edge 5w-40 la ravenol vmo 5w-40.primele impresii:zgomot mai redus la pornire si la turatii mari,un zgomot mai infundat fata de castrol,parca are alta vlaga motorul,sper sa nu fie efect "placebo".o sa mai revin dupa citeva mii de km.

o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am in ea castrol 5w40 dar parca trepideaza putin mai tare fata de ce a fost in masina inainte cu toate a a avut 15.000 km cu uleiul respectiv si din cauza aia vreau sa il mai tin inca putin si sa il schimb sa bag liqui moly. La pornirea la rece dureaza cam 2-3 minute pana incepe sa mearga motorul perfect si sa se auda asa cum imi place mie.Vreau sa precizez ca tot timpul o las aproximativ 1 minut sa mearga in gol fara sa o accelerez pana plec cu ea de pe loc. Cu uleiul vechi care a fost in ea parca mergea mai fin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice ulei nou schimbat face motorul sa sune un pic diferit :D. Oricum, Ravenol e cam pe aceeiasi treapta cu Liqui Moly, foarte ok ambele.

Revenind la motorasul 1.2: ce spui tu este normal ca maifestare. Orice motor scoate zgomot diferit in primele cateva minute de la pornire..cand e rece. Iar motoarele 1.2 multe din ele prezinta unele trepidatii in relanty chiar de noi..Al meu de pe Fabia face aceeiasi chestie..fara sa aiba neaparat vreo problema..pur si simplu inclin sa cred ca se mai elasticizeaza in timp si tampoanele . La Fabia mea (tot 1.2) cel mai bine am vazut ca se comporta cu ulei Mobil 1.

Oricum, mai importanta decat marca uleiului este norma VW!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in masina am ulei marca Kaufland cumparat f. ieftin de la Kaufland. Este sintetic, 5W40, clasa SM de calitate API, aprobat BMW longlife, VW, etc. A costat sub 100 lei/5L. Il tin 15.000 Km. Pentru un motor nefortat, neturbo, vechi nici nu trebuie altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prezent am in motor castrol magnatec 5 w 40 , fully synthetic, sunt multumit de zgomot , cum trage masina. Precizez ca ultimele 2 schimburi s-au efectuat cu acelasi tip de ulei , consumul de ulei fiind 0 g intre schimburi ( aporximativ la 15 000 km ) , iar la urmatorul schimb voi baga valvoline , care desi este putin mai scump decat castrol , mecanicul mi l-a recomandat ca fiind mai bun . Nu recomand motul si alte uleiuri de genu`, despre care mecanicul mi-a zis ca sunt pentru " vapoare si barci " .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ionut V

Eu iti recomand sa mergi pe principiul: ce functioneaza bine, nu trebuie reparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Celebra vorba "If ain't broke, don't fix it!" :) Castrol Magnatec este un ulei foarte ok. L-am avut si eu la un moment dat si mi-a placut tare mult cum se auzea motorul cu el, mai ales la rece. Am fost mai placut impresionat de Magnatec decat de Edge desi ultimul este mai scump...

Totusi..ulei Kaufland n-as baga ...In general produsele astea marca proprie a lanturilor de magazine sunt facute de producatori selectati ca sa iasa cat mai ieftin cu o calitate "pe masura". Ma mir cum un ulei 5W40 poate fi longlife....

Pentru un motor vechi mai degraba un 10w40 dar de marca mai decenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

Cum motul 8100- x clean 5w-30 nu se mai fabrica,trebuie sa ma orientez spre alt ulei bun pentru masina mea golf 1.4 tsi. Ma gandeam la motul 8100 x-cess 5w -40. As avea nevoie de pareri despre acest ulei(de la cei care l au folosit), si sa mi explice cineva ce inseamna "5w" si "40" sau "30" dupa caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima cifra (5 in cazul de fata) reprezinta vascozitatea la rece a uleiului, iar cea de doua (40 sau 30 in cazul de fata) reprezinta vascozitatea la cald. In cazul tau ambele variante 5w40 sau 5w30 merg, dar cel mai important e sa alegi un ulei care respecta norma VW data de fabricant pt motorul tau!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

Special creat pentru masini puternice si recente dotate cu motoare cu deplasare mare, pe benzina, injectie directa turbo Diesel sau convertoare catalitice.

Aprobari a numerosi producatori de masini fac ca acest produs sa aiba întrebuitari multiple, recomandabil atunci când masina este înca în garantie.

Potrivit pentru benzina cu plumb si fara plumb, motorina si GPL.

PERFORMANTE

STANDARDE ACEA A3 / B3 / B4

APROBAT API SL / CF

VW 502 00 / 505 00 - BMW ‘Long Life’ - PORSCHE

Mercedes Benz 229.3 - OPEL/GM Diesel LL B-025

* Standardul OPEL/GM Diesel LL B-025 necesita doua mari proprietati ale lubrifiantului: HTHS mare si volabilitate foarte mica pentru a reduce drastic consumul de ulei. Motul 8100 X-cess 5W-40 este recomandat special pentru OPEL 2.0 si motoare 2.2 DTI (interval de scurgere extins: computer de bord).

* Performanta ACEA B4 solicita o putere uimitoare detergenta/dispersanta si o mai buna crestere a rezistentei vâscozitatii produsa de motoarele diesel cu injectie directa (cu exceptia motoarelor VW unit cu injector ‘unit’ ce necesita MOTUL Specific 505.01 5W-40)

*Standardul MB 229.3 este mai stringent decât 229.1 în termeni de rezistenta la îmbatrânire (interval de scurgere extins: computer de bord), putere detergenta/dispersanta (ACEA B4) si necesita performanta cu economie de combustibil: economie de combustibil îmbunatatita cu 1.2% fata de referinta 15W-40.

RECOMANDARI

Intervalul de scurgere: în funtie de recomandarile producatorului, utilizati în functie de folosinta proprie.

MOTUL 8100 X-cess 5W-40 poate fi amestecat cu uleiuri sintetice sau minerale.

asta este fisa lui si vad ca are norma 502.00

multumesc de raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine iei unu cu norma 504.00 . sau un 0w-40 cu norma api SM. iti trebuie un ulei curat in principiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramai la X-cess sau daca vrei exista si ​Motul VW SPECIFIC 505 01,502 00,505 00 5W-40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

am vorbit cu motul franta si pentru masina mea merge doar : motul 8100 x-clean + 5w-30 sau motul 8100 x-clean 5w-40 sau motul specific 504.00/507.00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam toti producatorii de ulei auto care se respecta au un:configurator de ulei pe site-ul lor,

Iti alegi masina si iti zice ce ulei motor sau de cutie viteza merge

Iata linkurile directe catre selectoarele de ulei:

Aral

Agip (Eni)

BP

Castrol

Comma

Elf

Fuchs

Havoline

Liqui Moly

Mobil

MOL

Motul

OMV

Ravenol

Shell

Texaco

Total

Valvoline

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate unele configuratoare sunt atat de vechi ca sunt de pe vremea lu' tataie. De ex. Golful are 6 generatii cu foarte multe motoare si este cam greu de gasit motorul tau in lista respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se grabesc sa introduca chiar ultimele modele de masini pentru ca alea oricum sunt in garantie si uleiul esti obligat sa-l iei de la stealership.

Eu acum bricolez la un configurator care sa-ti dea mai multe marci de ulei deodata, deocamdata Castrol, Liqui Moly si Mobil.

Pe viitor probabil o sa introduc si alti producatori.

Iti alegi masina, pe urma poti filtra rezultatele dupa producator, tip ulei, vascozitate, sintetic, aprobari/norme, tara de origine, etc.

Se poate vedea aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa aflu si eu impresii despre 2 tipuri de ulei de mai jos..Ma intereseaza pe cat se poate opinii studiate practic :D:

1. Valvoline Synpower MST 5w30 (cu certificare 505.01)

2. Pennzoil Platinum 5w30 Ultra European Diesel (505.01)

Pe ambele le am in vedere ca varianta la "clasicul" Castrol Edge 5w30 505.01 (fost SLX Professional).

Merci!

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre Castrol Edge Professional OE 5w30 si Castrol Edge Longlife III ce imi recomandati? Precizez ca eu schimb uleiul la maxim 10.000km si nu m-ar ajuta din acest punct de vedere LL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E acelasi lucru. Edge Professional OE este denumirea folosita pentru ce se comercializeaza catre retelele de service-uri autorizate, iar Castrol Edge Longlife III e denumirea pt comercializarea catre distribuitori, aftermarket, piata de larg consum mai pe scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista diferenta de calitate atat de mare intre Castrol si Mobil 1 incat sa trec la Mobil 1 ? Ambele norma VW, desigur.

Masina are 126k si a trait numai cu Castrol-ul oficial din reprezentantele VW. Am remarcat ca in reprezentante aveau si Mobil 1 dar lucrau numai cu Castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!