Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

SL ar trebui sa fie. pacat ca nu arata si spatele bidonului sa vedem ce a scris pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate lamurii si pe mine cineva, liqui moly totp tec 4100 5w40 este un ulei semisinttic sau tehnologie de sinteza ca la uleiurile elf.

Modificat de doso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

semi sintetic inseamna tehnologie de sinteza. 4100 din cate vad ca scrie aici  http://www.chemical-check.de/clientversion/pdf1/566/3700_0009_14-12-2012_EN.pdf?Opendocument&voilalang=e&voiladb=web.nsf  nu are nici umpic de procent sintetic in uleiul de baza (grupa III +), dar nu vad sa dea toata compozitia, nu stiu ce e cu fisa asta (scrie doar 10 % din compozitie). Sa ne lamureasca cineva care se pricepe sa citeasca fisele cu mixturi.


SL ar trebui sa fie. pacat ca nu arata si spatele bidonului sa vedem ce a scris pe el.

Pai SL nu e cam slab pentru un ulei de ultima generatie al unui producator?? Sunt uleiuri mai vechi care indeplinesc SN

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine poate sa ia asa ceva din germania e norocos zic. PP -60  :winter:  ambalajul arata asa: http://castroledge.de/produkte/motorenole

 

attachicon.gifBPXE-9GJ3KY.pdf

 

 

si ceva interesant despre preafericitul ZDP, care se incheie asa " Despite the pains taken in developing special flat-tappet camshaft wear tests that these new oils must pass and the fact that the ZDP level of these new oils is comparable to the level found necessary to protect flat-tappet camshafts in the past, there will still be those who want to believe the myth that new oils will wear out older engines.

Like other myths before it, history teaches us that it will probably take 60 or 70 years for this

one to die also.": attachicon.gifoil_myths.pdf

Interesant articolul.

 

Dar intrebarea care vine este unde gasim un ulei VW 504 00 full-sintetic? Nu ma refer la exoitice gen Redline sau Amsoil, ci la ceva european. Eu n-am gasit nimic bun cu specificatiile astea, toti au trecut la HC pentru uleiurile noi.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca baza e 100% SINTETICA nu garanteaza si protectia marita maxima  la uzura la normele severe pe axul cu came si cuzineti....pachetul de aditivi e cel mai important  sant uleiuri de flota semisintetice care dau bataita la orice parametru unui ulei 100%sintetic dar cu norma de cetatean....(LIGHT DUTY)

 

http://www.energy.org.il/info/m-energy/matzagot-12/nrg500.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si cum afli ce pachet de aditivi e intr-un ulei?? Eu nu cred ca vre un producator isi da reteta asa ca le-ai cerut tu prin mail sau mai stiu eu cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca baza e 100% SINTETICA nu garanteaza si protectia marita maxima  la uzura la normele severe pe axul cu came si cuzineti....pachetul de aditivi e cel mai important  sant uleiuri de flota semisintetice care dau bataita la orice parametru unui ulei 100%sintetic dar cu norma de cetatean....(LIGHT DUTY)

 

http://www.energy.org.il/info/m-energy/matzagot-12/nrg500.pdf

Pana acum huleai uleiurile HC, iar acum o dai la intors :)

Eu sunt de parere ca baza sintetica spune multe despre calitate uleiului. Nu cred ca s-a ajuns la nivelul in care aditivii sa faca minuni.

 

Comparatia cu uleiurile de camioane nu mi se pare corecta, alte cerinte, alte regimuri de functionare.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am hulit nimic am spus doar si poti reciti mai sus uleiul de flota SEMISINTETIC acela de camion pt 1500 ture regim la camion care duce un motor de camion 1000000km merge de cel putin 50% mai bine in autoturism benzina sau diesel  indiferent de calitatea bazei deorarece pachetul de aditivare este net superior din aceasta cauza nu recomanda nimeni in lume ulei de cetatean la flote   invers da.....din aceasta cauzea normele sant separate sa nu-ti dai seama ca cetatean....

 

Un ulei de exemplu  SHELL RIMULA 5W40  bate la poponet orice 5w40 de raft  de autoturism  oricand.....si benzina si diesel   alte cerinte de uzura alte norme mai severe.. si alte testari tot foarte severe pt alta norma kilometrica si alte solicitari ale motorului.(mult mai mari)

 

(de aici excludem motoarele de autoturism diesel DPF care au nevoie de un ulei cu sash  mai mic de 0.8)

 

Ingineri CU F MARE EXPERIENTA ce au lucrat in laboratoarele  EXXON si CASTROL folosesc in propriile masini ulei de flota stiu ei de ce n-or fi prosti.

 

 

doar pt cei ce inteleg.....in rest sant basme...

 

http://www.energy.org.il/info/m-energy/matzagot-12/nrg500.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar lamureste-ne pe detalii tehnice daca vrei sa ne demonstrezi ceva (ce baga aia de la EXXON si CASTROL in propriile masini). Explica-ne putin cum e cu pachtul de aditivi, da-ne niste substante, proportii, explica-ne cum anumiti aditivi se reflecta in fisa tehnica, etc. ori altfel totul  e basm si poveste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rand vezi harta paianjen a normelor care e mult mai mare  la toate capitolele, fisa uleiului nu-ti spune cat de rezistent e la uzura deoarece pachetele de aditivi sant brevete si patente secrete la uleiurile ff performante... dar vezi istoricul in motoare diesel si benzina dupa rulaje de peste 500000 km ....si nu au uzuri semnificative.

 

DOUG HYLLARY inginer ce a lucrat in research center pt Exxon si CASTROL iti explica intr-un pdf (ce incepe cu doug hillary)  ce il gasesti mai  jos  de ce uleiul de flota e mai bun decat cel de "cetatean" IN PROPRIUL PORSCHE  ca n-o fi prost daca a lucrat acolo.

 

http://forums.rennlist.com/rennforums/928-forum/515640-lubricants-for-the-porsche-928-928s-928s4-gt-and-gts.html

 

aici ai un articol cu Doug ce a lucrat la EXXON

 

 There was a thread on BITOG (Bob Is the Oil Guy forum) that included the following from a someone who knows a thing or two about oil, a lubricants engineer (Doug Hillary who works for Exxon Mobil): "When in Germany this year I was given some data from very reliable sources that suggests that shortening the OCIs . . . may affect intake deposits in a negative way." Ouch! The full thread is here - http://www.bobistheoilguy.com/forums...2082572&page=1. The thread started on the subject of Audi's direct injection forced induction motor but expanded into other areas. Not that it matters, but Doug Hillary used to work for Castrol and was involved in the development of the Castrol RS 10w60 racing oil that morphed into the TWS 10w60 that BMW specs for M motors. I tend to give some credence to his comments and advice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Dar intrebarea care vine este unde gasim un ulei VW 504 00 full-sintetic? Nu ma refer la exoitice gen Redline sau Amsoil, ci la ceva european. Eu n-am gasit nimic bun cu specificatiile astea, toti au trecut la HC pentru uleiurile noi.

 

 

Nu exista 504 full sintetic, reteta VAG e fara sintetic excceptie facand doar uleiurile 503/506.01 0w30

lucrul acesta se vede din 2 uleiuri 5w30 de la Motul ce indeplinesc norma 504 si anume: Motul Specific 504/507 care e numai de sinteza dar are TBN mai bun si Motul xclean+ ce are ~50% sintetic si sta mai bine la HTHS, de aici trag concluzia ca uleiurile sintetice nu se preteaza sa le tii asa mult in motor ca cele sintetizate, in schimb sunt mai rezistente la filmul de ulei cele cu sintetic, eu zic ca xclean+ e cel mai bun compromis intre ungere buna si longevitate.

 

Concluzia mea e ca uleiurile 100% sintetice nu pot fi aprobate de producatorii de masini pentru ca nu pot face fata pe "strada"

 

Faptul ca baza e 100% SINTETICA nu garanteaza si protectia marita maxima  la uzura la normele severe pe axul cu came si cuzineti....pachetul de aditivi e cel mai important  sant uleiuri de flota semisintetice care dau bataita la orice parametru unui ulei 100%sintetic dar cu norma de cetatean....(LIGHT DUTY)

 

http://www.energy.org.il/info/m-energy/matzagot-12/nrg500.pdf

Deacord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de 100 % sintetic (nici nu exista) ci de o proportie de macar 70 % de Gr. IV minim. Aceasta este si politica in Germania de exemplu (min 75 % PAO) pt ca uleiul sa fie clasificat ca si full sintetic (si nu de sinteza) avand permisiunea sa il eticheteze in acest fel.



 

 

 uleiurile sintetice nu se preteaza sa le tii asa mult in motor ca cele sintetizate, in schimb sunt mai rezistente la filmul de ulei cele cu sintetic

 

 

 

Nu prea am inteles ce vrei sa spui. Pai nu tocmai pentru ca pelicula de ulei este mai rezistenta la sintetic, face ca uleiul sa duca mai mult? Ce au cele sintetizate in ele de pot sa duca mai mult si nu se poate pune si in sintetic? (daca la aditivi te referi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu doar am observat asta in general si in cazul particular de mai sus intre cele 2 uleiuri ce respecta norma 504

 

cum s-a bagat sintetic in blend a scazut TBN care se zice ca ar lupta contra acizilor si astfel uleiul sa reziste mai bine in timp dar a crescut HTHS care e rezistenta la uzura insa probabil pentru mai putin timp

 

dau un exemplu mai extrem sa ma intelegi: e ca si cum ai compara 2 atleti, unul care se s-a antrenat pentru maraton si altul care face sprint, masinile noastre de strada cam fac maraton chiar daca ne imaginam piloti deoarece nu schimbam uleiul in fiecare luna

 

de aceea recomand normele 504/507 fiindca in general toti mergem cam un an cu un ulei, problema care nimeni pe aici nu si-o pune e:

 

Cat se mentin proprietatile de pe fisele uleiurilor dupa un an ? Alegem un ulei care unge cel mai bine cat e proaspat chiar daca altul dupa o jumatate de an ar unge mai bine fiind un ulei mai longeviv ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ce vrei sa zici, dar toate astea cred eu sunt din cauza ca norma asta este adaptata pt DPF de aceea sunt compromisuri in alte caracteristici ale uleiului. Daca scoatem DPF-ul din calcul se gasesc uleiuri sintetice cu fisa tehnica mult mai buna decat Motulul Specific sau X clean+ si cu LL

Ex. Ravenol VSI, HCL; Repsol Elite Evolution, Mobil 1 ESP, am dat asa in graba dar daca fac o cautare in detaliu as mai gasi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am hulit nimic am spus doar si poti reciti mai sus uleiul de flota SEMISINTETIC acela de camion pt 1500 ture regim la camion care duce un motor de camion 1000000km merge de cel putin 50% mai bine in autoturism benzina sau diesel  indiferent de calitatea bazei deorarece pachetul de aditivare este net superior din aceasta cauza nu recomanda nimeni in lume ulei de cetatean la flote   invers da.....din aceasta cauzea normele sant separate sa nu-ti dai seama ca cetatean....

 

Un ulei de exemplu  SHELL RIMULA 5W40  bate la poponet orice 5w40 de raft  de autoturism  oricand.....si benzina si diesel   alte cerinte de uzura alte norme mai severe.. si alte testari tot foarte severe pt alta norma kilometrica si alte solicitari ale motorului.(mult mai mari)

 

(de aici excludem motoarele de autoturism diesel DPF care au nevoie de un ulei cu sash  mai mic de 0.8)

 

Ingineri CU F MARE EXPERIENTA ce au lucrat in laboratoarele  EXXON si CASTROL folosesc in propriile masini ulei de flota stiu ei de ce n-or fi prosti.

 

 

doar pt cei ce inteleg.....in rest sant basme...

 

http://www.energy.org.il/info/m-energy/matzagot-12/nrg500.pdf

Daca citesti mai atent ce am scris, vrei vedea ca ma refeream la posturle tale mai vechi, in care erai un avid sustinator al uleiurilor complet sintetice, PAO, ester...

 

Discutia cu uleiurile de camion este una aparte; eu nu vreau sa bag ulei de camion in motorul meu ci doar caut ce este mai bun dintre ce scot producatorii pentru cetateni.

 

eu doar am observat asta in general si in cazul particular de mai sus intre cele 2 uleiuri ce respecta norma 504

 

cum s-a bagat sintetic in blend a scazut TBN care se zice ca ar lupta contra acizilor si astfel uleiul sa reziste mai bine in timp dar a crescut HTHS care e rezistenta la uzura insa probabil pentru mai putin timp

 

dau un exemplu mai extrem sa ma intelegi: e ca si cum ai compara 2 atleti, unul care se s-a antrenat pentru maraton si altul care face sprint, masinile noastre de strada cam fac maraton chiar daca ne imaginam piloti deoarece nu schimbam uleiul in fiecare luna

 

de aceea recomand normele 504/507 fiindca in general toti mergem cam un an cu un ulei, problema care nimeni pe aici nu si-o pune e:

 

Cat se mentin proprietatile de pe fisele uleiurilor dupa un an ? Alegem un ulei care unge cel mai bine cat e proaspat chiar daca altul dupa o jumatate de an ar unge mai bine fiind un ulei mai longeviv ?

Nu vad legatura intre baza uleiului si TBN. TBN-ul este dat de aditivii pe care ii ridicati atat in slavi. TBN mai mai mare nu inseamna mai bun, ci doar ne da o informatie despre capacitatea sa de a neutraliza acizii. Asta ar ajuta la alegerea uleiului daca folosesti o motorina cu mult sulf sa zicem. Dar cum trendul este spre motorina cu putin sulf, la fel si trendul TBN este sa scada.

Iar Xclean+ si Specific contin ambele <50% ulei HC. De unde ai tras concluzia ca unul are avea mai mult ulei sintetic fata de celalalt?

 

Ca sa merg pe comparatia ta, mie mi se pare maratonist motorul care merge 30k/50k km fara schimb de ulei. La 10k-15k nu mi se pare maraton ci mai mult sprint. Asta pentru ca chinui uleiul in mai multe regimuri, mers mai mult la rece, stop&go etc. Maratonistul baga autostrada la greu, regim constant, putine porniri. 

Dar nu stiu daca este cea mai potrivita comparatie. Eu inteleg din asta sa nu folosim ulei long-life acolo unde nu e cazul pentru ca sunt gandite cu alte obiective in cap.

Asta e un alt motiv pentru care normele 504/507 mi se par mult prea largi. Au inclus si service fix si variabil in acelasi ulei, desi au cerinte diferite.

 

Problema mea cu uleiurile HC este tocmai ultima intrebare pe care ai pus-o si tu, ele nu isi pastreaza la fel de bine proprietatile cum o face un ulei PAO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Mai bun "  pt cetateni depaseste 60 ron pe litru     nu exista "miracole" in bani putini....  PAO  si esterul costa bani...bineinteles exista amestecuri  PAO  cu mineral  ce se vind bine  oricum cetateanul  in marea majoritate cumpara CASTRON aftermarket blending de la coltul strazii (cu bulina pe eticheta ca nu zgarie) poate fi si pipi inauntru asa i-a zis lui "mecanicu"....

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar am gresit, m-am uitat acum peste fise si xclean+ si Specific504 stau la fel la baza sintetica, nu stiu de ce tineam minte aiurea...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

cum s-a bagat sintetic in blend a scazut TBN care se zice ca ar lupta contra acizilor si astfel uleiul sa reziste mai bine in timp dar a crescut HTHS care e rezistenta la uzura insa probabil pentru mai putin timp

 

 

Da un exemplu, a scazut TBN la cat?? si urcat HTHS la cat?? 

Sunt uleiuri 75 % PAO cu TBN 10, HTHS 3,5. 

HTHS mai mare de 3,7 eu nu am vazut la uleiuri (non premium) indiferent ca sunt full sintetice sau HC. La fel si la VI. 

Deci s-ar putea afirma ca proportia de sintetic nu influenteaza ft tare caracteristicile, ci mai degraba calitatea (adica asa cum s-a precizat, capacitatea uleiului de a-si mentine proprietatile un min. de km, pelicula de ulei rezistenta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HC poate fi 99,9% PAO, nu? si atunci, de ce ne mai stresam?

esterii sunt mai buni dar mai greu de tinut sub control pe termen lung, am inteles bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HC poate fi 99,9% PAO, nu? 

Cum?? HC (hidrocracat), nu e din petrol dar obtinut printr-un proces de extrarafinare ca sa zic asa??cum sa fie PAO??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HC este derivat din petrol prin mai multe procese de distilare iar PAO este sintetizat din CO, hidrogen si alte substante. Ambele ajung sa fie hidrocarburi dar in afara de asta nu au asa multe in comun.

Structura moleculara este mult mai uniforma la PAO fiind controlata in procesul de sinteza, iar de aici rezulta performantele superioare fata de HC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa stiu si eu. HC este de fapt procesul de obtinere a uleiului de baza si se refera la grupa a III a. Oricum faptul ca exista sau nu hidrocracare (eu stiu ca nu, cel putin nu la luvrifiantii auto) si la PAO diferenta majora este ca unul e din petrol altul e din substante anorganice, "plastic", iar restul s-a sintetizat foarte bine mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cuibusel, nu cred că ai vrea să bagi un ulei din substanțe anorganice în motor :)

PAO este un polimer obținut prin polimerizarea olefinelor (alkenelor), olefine care sunt o materie de bază în petrochimie (sunt folosite la numeroase reacții de sinteză în complexele petrochimice). Formula olefinelor, sau alkenelor, este  CnH2n.

Deci, ce sunt compușii (organici) care conțin Carbon și Hidrogen ? Vă las pe voi să vă răspundeți singuri.

De asemenea, Esterii sunt formați prin condensarea unui acid (organic sau anorganic) cu un alcool.
Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bun raport performanta cost il dau grupa 3+(hidrocracare de inalta puritate 99,9%) amestecata cu grupa 4 PAO din aceasta cauza vedeti full syntetic pe bidoane germane in amestec 3+ si 4  cu baza 4 majoritara   diferenta intre hc normala si hc severa e ca hc deinalta puritate au molecule similare PAO si pot aduce uleiul PREMIUM la pret mai mic.

 

de ex PETRO CANADA  baza este incolora  si este inalt purificata iar pour pointurile se duc sub -40 grade  iar uleiurile sant de exceptie la protectie la uzura  fara gram de PAO

 

iata procesul

 

http://lubricants.petro-canada.ca/resource/download.aspx?type=TechData&id=IM-6502E&language=en

 

fisele uleiurilor bat la fund posircile de raft oricand  nu mai vorbim de pachetele de aditivi care sant premium....

 

http://lubricants.petro-canada.ca/pdf/DURON-E_IM-8028E.pdf

 

 

deci concluzia  HTHS mic    afecteaza durabilitatea motorelor pe termen lung   explicatii aici

 

http://www.stle.org/assets/document/Ludwig_-_Heavy_Duty_Diesel_Engine_and_Driveline_Challenges.pdf

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad eu, uleiurile acestea la care faceti referire sunt pt heavy duty, masini gen tiruri, basculante caterpillar smdp, unde probabil nu se pune pbma unui schimb anual al uleiului.

 

Parerea mea este ca pt un motor obisnuit, putere mica/medie, preferabil aspirat, un ulei de marca, schimbat la max 1 an, maxim 10.000 km ar trebui sa duca fara pbme.

Atat doar, daca se merge preponderent urban, peste 50% din timp, se merge pe distante f scurte, pana in 5 km, sa se schimbe la jumatatea intervalului.

Cu reteta asta nu dai gres, un ulei intradevar f scump merita doar la motoarele puternice si in cazul celora ce abuzeaza mai tare de ele.

 

Mi-a fost dat sa vad un golf 4 azd, deci benzina 1.6 16v ce a folosit pana in 150k ulei long life, trecand apoi pe Mobil 5w40 si a ajuns cu acel ulei la 600.000 km fara a se fi desfacut motorul.

Exploatat in Germania, revizii efectuate acolo, dar asta arata ca ceea ce conteaza in primul rand e modul de exploatare a masinii,iar daca se foloseste ulei din sursa sigura, de marca, acesta protejeaza motorul f bine, nefiind necesare uleiuri cine stie din ce domeniu tehnico fantastic.

 

Da, in tarile nordice, in alt mediu climatic, netemperat, e necesar alt ulei, insa nu face obiectul tarii noastre.

 

Eu folosesc mobil 5w40 si la schimbul de pana in 10.000 km uleiul arata exceptional de bine.

Nu stiu cu ce m-ar ajuta un ulei de doua ori mai scump in acest interval, asta la o exploatare normala a masinii, fara ture inutile si viteze pana in 2/3 din turatia maxima.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!