Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

La acel motor norma este 505 01, 5W40. Uleiul actual nu este potrivit pentru motorul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns, dar explicatia celor din service are sens? Uleiul neconform sa provoace problemele mentionate? Pornire greoiae si zgomotoasa, motor care trepideaza puternic, am uitat sa mentionez se aprinde si ESP-ul si ii taie usor puterea uneori, am  vazut pe alte forumuri ca ar putea influenta si asta(uleiul gresit).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, covyone said:

Salut, am o problema la un Audi A4 B6 1.9TDI 74Kw, motor PD din cate stiu.
Tremura motorul destul de tare, porneste la a 2-a cheie si mai nou se înneaca in mers si moare motorul.
Dupa diagnoza cei de la service au spus ca e "eroare pe 3 injectoare" si ca e uleiul de vina ca nu au cum sa pice toate 3, ca mulfele injectoarelor stau in ulei la motoarele PD si afecteaza transferul electric din pinii mufelor uleiul, ca nu e potrivit, ceva de genul ca explicatie.

In motor este pus din service Motul Turbolight 4100 10w40 501 01 505 00, asa a fost cumparata masina si uleiul acesta a fost folosit in ultimii 2-3 ani, motorul trepida de cand a fost cumparata dar parca dupa ultimul schimb se comporta mult mai rau.

Service-ul mi a recomandat Castrol EDGE Turbo Diesel Titanium 5w40, o cunostinta are in acelasi motor Motul Specific 5w40 505 01 502 00.

Intrebare mea este, aceasta problema descrisa mai sus cu uleiul care influenteaza comportamentul injectoarelor este posibila? Sa trec pe acel Castrol sau Motul-ul de mai sus 5w40?

Multumesc anticipat!

Injectoare pe duca. Se reconditioneaza la service-uri de reparat injectie diesel contracost. 

 

Dupa care se montează la loc si se regleaza

 

Nu are probleme cu uleiul. Mecanicii nu stiu sa facă diagnoza corect. 

Se folosește ulei 5w40 norma vw505.01 la motorul PD . 

 

Citește acest topic pentru problema ta

Mai poate fi si cablaj la injector/mufa

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@covyone 505 01 este o norma speciala pentru motoarele PD, posibil sa fie reala explicația cu defectiunea injectoarelor din cauza uleiului.

Asta e un extras dintr-o comunicare interna VW de prin 2005:

"Condition
The TDI PD (Pumpe Du[e]se) engine requires and must always use engine oil that expressly conforms to Volkswagen oil standard VW 505.01.

Failure to use engine oil for your engine that expressly conforms to Volkswagen oil quality standard VW 505.01 can cause engine failure on the highway that can cause a crash and serious personal injury."
 

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor, voi schimba uleiul si voi desface capacul sa curat mufele acelea, vedem ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca uleiul de prima umplere pentru Seat 2020 1.5tsi 96kW are norma 50800 sau 50400?
Exista ulei cu norma 50800 de culoarea galbena?

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.5 tsi 2019 trebuie 508.00 ,am pus ravenol 0w20 ,e verde 😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai mutat pe Ravenol @EEXCALADE ? stiu ca inainte foloseai Valvoline parca :D 

Eu folosesc pe 3.0 BiTDI-ul meu Ravenol VMP USVO 5w30, multumit pana acum, temperaturi mult mai scazute decat cu Audi la bidon negru 5w30 (evident, teste in aceleasi conditii pe cat posibil).

Tu ce recomanzi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 2.0 cbbb ( si la multe alte motoare ) folosesc 5w30 ravenol vmp usvo ,de doua schimburi ,e foarte ok 

Recomand inlocuirea la 10.000 ,mers in oras pe drumuri scurte si max 15.000 daca se merge si la drumuri lungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE Din ce am citit eu uleiul 508.00 ar fi albastru, dar uleiul din motorul masinii cu 9000km e maro. Sa fie oare 504.00 sau 508.00 ?
Aseara am vazut ca masina tine minte nivelul de ulei la fiecare 1500km si am vazut ca a scazut ~5% pentru fiecare citire de la 80%(plinul de fabrica), asa ca s-ar putea sa fie nevoie de completare cat de repede.
N-am apucat sa verific pe joja, dar vreau sa cumpar un 1L de ulei in cazul in care a scazut nivelul.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul cu norma 508 arata ca orice ulei, la culoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul in sine are aceeași culoare, dar uleiurile cu norma 508 si 509 contin un marker albastru, pentru ca vw numește noua norma "blue oil"(pentru a fi mai ușor de deosebit), dar markerul albastru în combinație cu uleiul, îl face mai degrabă spre verde. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cineva care are ca ulei de prima umplere ulei albastru/verde?

Am verificat joja si a scazut 1mm fata de cum era acum 9000km(acelasi loc de parcare). Pot sa stau linistit, dar nu inteleg de ce acele "engine oil level history x" arata o pierdere de 5% de ulei la fiecare citire.

Screenshot_20201208_164920_com.huawei.himovie.overseas.jpg

Screenshot_20201208_165146.jpg

Screenshot_20201208_165205.jpg

Screenshot_20201208_165024_com.huawei.himovie.overseas.jpg

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culoarea verde nu se păstrează în timp, ea este folosita pentru a deosebi uleiurile când sunt în bidon, nefolosite. După câțiva kilometrii, proprietatea de colorare ale markerului dispare. Cum a observat și Exxcalade, uleiul era verde, când a fost turnat din bidon.

"Due to their bluish colour, engine oils with the VW 508 00 / 509 00 approval are also referred to as "VW Blue Oil". This special colouring is intended to prevent accidental mixing with other engine oils.

However, despite being referred to as VW Blue Oil, the colour is described as being rather green than blue - so in this context please don't be suprised!"

 

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, DiLivio said:

Uleiul in sine are aceeași culoare, dar uleiurile cu norma 508 si 509 contin un marker albastru, pentru ca vw numește noua norma "blue oil"(pentru a fi mai ușor de deosebit), dar markerul albastru în combinație cu uleiul, îl face mai degrabă spre verde. 

100% corect, in bidon are o culoare usor spre verde.

Eu ma refeream la culoarea uleiului din motor, in cazul colegului.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat daca a vazut cineva uleiul albastru/verde in motor pentru ca l-am verificat imediat ce am ajuns acasa (la 8km) si era culoarea mierii. De aici si indoiala mea ca uleiul de prima ungere are norma 508.00. In 8 km nu cred ca s-a transformat din albastru in galben.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, Adi_vw said:

@EEXCALADE Din ce am citit eu uleiul 508.00 ar fi albastru, dar uleiul din motorul masinii cu 9000km e maro. Sa fie oare 504.00 sau 508.00 ?
....

Eu intelesesem ca motorul a functionat mai mult cu uleiul ala.

La mine nu a mai fost verzui dupa primul schimb  la o distanta scurta parcursa pana am verificat nivelul, ~ 150 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acel post n-am mai scris ca uleiul la 8km era galben. Nu am crezut ca e relevant pentru ca uleiurile ce le-am mai folosit la motocicleta(verzi sau rosii) nu si-au modificat culoarea in galben ci doar s-au inchis la culoare. 
O sa monitorizez de curiozitate culoarea uleiului in primavara dupa prima revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.12.2020 at 11:13, Adi_vw a scris:

Stie cineva daca uleiul de prima umplere pentru Seat 2020 1.5tsi 96kW are norma 50800 sau 50400?...

 

Ce cod motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa ma lamuresc din ETKA, uita-te in cartea masinii sau daca iti poate spune cineva din ELSA.

In principiu uleiurile si-au modificat codurile asa cum am scris mai jos.

 

GV52195M2 brand-uit VW, care era 5W-30, 504.00/507.00, a fost eliminat si inlocuitor este GS55545C2 care este un 0W-30, 504.00/507.00 la bidon de 1L

G052195M2 era 5W-30, 504.00/507.00, a fost eliminat si inlocuitor este tot GS55545M2 care este tot un 0W-30, 504.00/507.00 la bidon de 1L.

 

G052545M2 care era 0W-30, 504.00/507.00, a fost eliminat si inlocuitor este GS55545M2 care este tot un 0W-30, 504.00/507.00 la bidon de 1L.

 

G052577M2 care era 0W-20, 508.00/509.00, a fost eliminat si inlocuitor este GS60577M2 care este tot 0W-20, 508.00/509.00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am promis ca revin cu un feedback al uleiului ARAL Super Tronic 5W30.

Asa cum am mai mentionat ,"problemele" sau "sunetul" motorului pe care eu le percep ( desi multi mi-au zis ca eu sunt cu capul si ''aud" prostii ), nu sunt de la ulei.

Este un ulei foarte corect, motorul suna si merge rotund din acest punct de vedere.

Ca temperatura de lucru la o utilizare normala sta undeva pe la 95grd.

La drum intins, mers alert, viteze de autostrada+, sta intre 100 si 105.

Doar la viteze care incep cu cifra 2, uleiul sare de 105/110.

 

Ce m-a frapat in schimb, sunt regenerarile, datorita LOWASH de doar 0,64...

 

Sa exemplific:

1)

La utilizarea mea zilnica, rutina, aceleasi drumuri urban-locale, etc... regenerarile aveau loc/incepeau undeva intre 340-350km, cand filtrul avea 100% incarcare.

Acum la 360km parcursi filtrul era incarcat la 88%. 

Avand in vedere ca filtrul dupa regenerare nu scade pana la 0, ci doar pana la 24-25% incarcare, daca in 64% incarcare ( 88%-24%) am facut 360km, inseamna ca avem 5,6km/procent, deci teoretic pana la 100% incarcare mai puteam face inca aprox 60km, deci o regenerare la aprox 400-420km ( fata de un maxim aproximativ anterior de 350km ), deci la utilizare normala, rutina, o crestere a km intre regenerari de aproximativ 50+KM!!!

Testat si calculat la ultimele 3 regenerari in care am avut strict drumuri urban-locale.

 

2)

La utilizarea extraurbana, in mod normal, la stilul meu de condus, si mai normal si mai alert, regenerarile erau in medie cam la 500-600km ( cu tot cu regenerarile pasive probabil ) ... acum dupa ultimul drum Oradea - Tg Mures si retur, cu autostrada mers mai tare, la 628km ( din acesti km cam 80 au fost urban! ) aveam incarcare de 74%, deci dupa aceeasi regula de mai sus, 12,56km/procent, deci pana la 100% mai puteam face inca un aprox 300km..., care teoretic nu cred ca se puteau concretiza, ca am inteles ca oricum regenerarile au loc a un maxim de 750km?! 

 

So, STRICT CA PARERE PERSONALA, acest ulei chiar isi face treaba, cel putin DPDV al lowash-ului.

 

Dupa 4000+km, clar sunt multumit de el. In aprox 1000km va urma un nou schimb de ulei, si 99% cred ca voi merge tot pe acelasi ulei pentru urmatorii 10k km.

 

Repet, e doar o parere personala, in urma utilizarii acestui ulei, pe masina personala ( Passat 2.0 TDI CUAA (bitdi) 300+cp ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa mai culegi niste date despre regernerare pana sa concluzionezi ca uleiul este responsabil pentru ce observi tu. Ash-ul si soot-ul sunt concepte putin diferite, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!