Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Oricum daca e sa despicam firul in 14, intervalul de schimb al uleiului trebui determinat idividual prin analiza de laborator a uleului uzuat. Din pacate, conditiile de exploatare si modul de exploatare al motorului sunt un factor cheie in determinarea intervalului de schimb. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si o analiza de laborator cam cat costa ? se poate face ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate. Dar pentru discuţii pe tema asta este topic separat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, acidone77 said:

Deci teoretic, low-saps ( low-ash ) e mai ok pt DPF, dar scurteaza viata uleiului ( adica uleiul low-saps trebuie schimbat mai des ), corect?

corect, si sa nu uitam ca noi schimbam uleiul la 10.000, nu ca nemtii la 30.000.

De aceea nici macar nu e necesar alegerea unui ulei Long Life (inutil la schimbul de 10.000)

Ravenol este distribuit printr-un sistem asemanator celor MLM (Multi Level Marketing) de pe vremuri si de aceea e atat de promovat de influenceri si anumiti mecanici. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator , doar unii dintre noi schimba uleiul la 10.000km :), am mai vazut cazuri de intretineri cu ulei la 30k, filtre de motorina la 90k, in Romania, pt ca asa zice cartea si service-ul. Detalii.

LL , ne-LL, important e sa fie un ulei de calitate, sa respecte normele impuse de producator, si sa fie schimbat la km sau nr de ore de functionare decent. Asta daca iti pasa de masina, si nu e doar un obiect care se schimba tot la 3-4ani...

Am mai citit si eu una alta despre Ravenol, multi il lauda, multi nu prea, dar n-am inteles pana la urma, Ravenol chiar face ulei, adica il si produce, sau doar il inbuteliaza? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ravenol este un ulei foarte bun, ce nu stiu multi este ca uleiul original VW este foarte slab. Incepem sa avem si noi content de calitate pe Youtube, puteti vedea mai multe detalii despre uleiul VW aici: 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001, nu se poate sa postezi asemenea link-uri.

Ceea ce fac ei acolo este "one arm bandit", cauta pe Google ce inseamna.

Poate un moderator sa stearga, pentru a nu propaga fake info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce anume este fake info si care "ei" ? Sunt niste simple teste pe care omul le-a facut intr-un setup oarecum controlat. Nu am nici o afiliere cu baiatul din videoclip, pur si simplu mi se par interesante testele pe care le-a facut. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simi Merlusca

Salut!

Urmeaza sa fac schimbul la un 2.0 TDI de la Audi, varianta de 190 de cai, momentan am Ravenol VMP USVO 5W30 caruia nu am ce sa ii reprosez, insa as fi curios daca merita trecerea la Ravenol VSW 0W30. 

As vrea sa fac asta datorita TBN-ului mai mare la VSW si a sulphated ash-ului mai redus, precum si a vascozitatii mai mici la rece, chiar daca NOACK-ul este mai mare.

Masina are 150.000 km, circul preponderent extraurban (cam 70% din totalul de ~15.000 km pe an, la viteze de 120-130 km/h, cu mici accente sportive). Restul de 30% ii fac preponderent in Bucuresti, pe distante relativ scurte. Revizia o fac mereu la 10.000 km. 

Intrebarea ar fi daca e oportun sa fac aceasta schimbare si daca credeti ca ar merita diferenta de pret intre VMP si VSW.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent de ce marca de ulei ai alege, daca faci mai multe drumuri extraurbane, parerea mea e sa ramai la 5W30, acesta avand o baza mai buna, si "tine" mai bine la contaminarea cu motorina de la regenerari ( chiar daca acestea se fac corect, si la timp ). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simi Merlusca
acum o oră, acidone77 a scris:

Indiferent de ce marca de ulei ai alege, daca faci mai multe drumuri extraurbane, parerea mea e sa ramai la 5W30, acesta avand o baza mai buna, si "tine" mai bine la contaminarea cu motorina de la regenerari ( chiar daca acestea se fac corect, si la timp ). 

Ma incantau TBN-ul un pic mai mare si sulphated ash un pic mai mic. De asemenea ma gandesc ca e si o tehnologie de productie ceva mai noua de obtinere a uleiului 0w30 pentru norma 50700 fata de 5W30. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Shell are de multi ani 0w30 cu 507.00.   Iar pretul e mult mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara

Am si eu o rugaminte la dumneavoastra.

Am un Golf 5 din 2005 1.6 benzina si as dori sa stiu ce ulei as putea pune la cutia de viteza automata si ce cantitate.

serie caroserie este  WVWZZZ1KZ5W246962

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin Faptul ca cineva zice ceva nu inseamna ca e si adevarat, valabil si pentru videoul postat de mine si pentru cel postat de tine. Daca cauti in videoclipurile tipului pe care l-am postat eu, o sa vezi ca a a facut teste in ceea ce priveste repetabilitatea rezultatelor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot sa-l compar pe Dan Watson cu Sergiu Gabor.

Insa suntem o tara libera, fiecare poate sa aiba o opinie proprie...

Dan Watson is the owner of D&J Diversified specializing in Synthetic lubrication and consulting since 1991.

He is an Amsoil Inc. Direct Jobber with Industrial and Fleet certifications.

Dan is also a Certified Lubrication Specialist (STLE).

CLS was established by the Society of Tribologist and Lubrication Engineers (STLE) to recognize those people in the lubrication field who had achieved a high level of experience and training in the industry.

Dan is a retired US Navy Lt. Commander with extensive experience and training in Nuclear Propulsion and engineering. With over 22 years of hands on engineering experience in all aspects of nuclear submarine equipment and maintenance followed by 23 years in the lubrication business he brings a unique knowledge to his current field of lubrication sales and consulting.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, G0re said:

Buna seara

Am si eu o rugaminte la dumneavoastra.

Am un Golf 5 din 2005 1.6 benzina si as dori sa stiu ce ulei as putea pune la cutia de viteza automata si ce cantitate.

serie caroserie este  WVWZZZ1KZ5W246962

Pe acest topic se discută despre uleiuri de motor, deci este off topic solicitarea ta.

Postează pe topicul dedicat din aria corespunzătoare modelului tău de maşină

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, Dolfin said:

Eu nu pot sa-l compar pe Dan Watson cu Sergiu Gabor.

Eu nu contest in nici un fel expertiza sau experinta luI Dan Watson. Ideea e ca nu e cineva care detine adevarul universal si istoria ne demonstreaza ca pana si expertii se mai inseala uneori. Nu inseamna ca daca esti specialist intr-un domeniu, tot ce scorti pe gura este universal adevarat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă rog să depăşiţi momentul acesta şi să rămâneţi la subiectul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc doar 0w30 ESP de la Mobil 1. Are norma 504/507 si cred că este cel mai bun atât la diesel cât și la benzină. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina in cauza leon 1.6 bcb am in ea acum ravenol vmp 5w30 pe care in 11000km nu l-a consumat mai deloc doar ca dupa 10000km parcursi am sesizat ca la viteza de autostrada s-a schimbat zgomotul motorului in rau , pana in 100km/h nu se simte nimic anormal.

Am mai patit asta cu Liqui molly hightech 5w40 dar in 7000km cam asa ceva.

Maine voi schimbat uleiul si am zis sa incerc si din alte game mai ieftin cotate dar foarte ok in fisele tehnice asa ca voi pune total quartz 9000 energy 5w40 care are norma vw502-505, oricum il voi tine cam 10000km pana in septembrie si vedem atunci daca merita sa incerc de la total si ineo long-life 5w30 pt iarna.

Dezamagit putin de ravenol ca in 11000km sa se duca raportat la cat costa, am dat pe 4l cam 240 ron tin minte.

Nu am gasit SHELL HELIX HX8 SYN 5W40 care iar pare in fisa tehnica un ulei foarte bun sau eventual varianta ultra care ar fi mai ok.

 

Modificat de gabriel88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia-ti daca gasesti Fuchs 5w40 GT1 XTL daca gasesti. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenciu Victor

Eu am avut in motor de anul trecut pana acum Motul X-Cess 5w-40 , am fost nevoit sa completez cu ulei , dupa o perioada , am luat , negasind Motul , Mobil Super 3000 5w-40 si Ravenol 5w-30 VMP , am luat de doua feluri diferite , din cauza ca le-a mancat motoru :)) ... Initial in loc de Motul am vrut Ravenol , dar mi s-a spus de la service ca e un ulei slab , fata de alte marci ... Si la completari ( am o garnitura la capacul blocului motor , pe unde se pune ulei , care e cam terminata si se cumpara cu tot cu capac , care e vreo 10 milioane si pe acolo se mai prelinge ) am observat ca Ravenoul la terminat mai repede , o fi din cauza ca era 5w-30 ... in fine , e cam printre singurii care nu vand ulei contrafacut si de asta am vrut mai mult Ravenol , dar na ... Acum am pus Mobil Super 3000 X1 5w-30 sa vedem cat de repede il arde si cum se comporta motorul . Desi si in situatia cand am avut Motul si cand am pus Mobil peste si Ravenol , nu s-a simtit nimic , nici la consum , nici la performante ... si merg mai mult in oras , dar ocazional mai ies si in exterior sa desfund cat pot EGR si admisia de depuneri ... Nu stiu ce sa zic ... Daca respectati normele din cartea tehnica , teoretic ar trebui sa ruleze cu orice marca de ulei ... Inainte din ce am inteles Catrol era cel mai des folosit , acum cica ar fi slab desi am vazut pe busoane la Audi A4 din 2010 scriind Castrol ... Depinde mult cum e exploatata masina ... De uzura lui etc ... 

Iar legat de uleiurile originale eu cred ca e mai mult marketing ... sa vanda produsul ... un fabricant de ulei vechi in breasla va face uleirui excelente , un fabricant de autoturisme ce produce si uleiuri ... nu prea cred ca fabrica uleuri excelente ... o sa ma uit la clip , desi am vazut multe teste si fiecare ba erau la fel , ba usor diferite  la acceasi vascozitate unul curgea mai repede fata de altul si tot asa ... Cred ca cel mai important nu e marca de ulei cat tipul ( vascozitatea sa nu ii strici pompa de ulei ) si cel mai important e ca motorul sa aiba ulei in el sa fie componentele lubrifiate . Fiecare producator aditiveaza si subtieaza sau ingroasa uleiul , dar nu va ganditi ca daca pui un ulei slab ca si performante nu isi va face ungerea ... ma refer la faptul ca nu iti va mai porni ... oricum daca il arde , fiind un ulei calitativ mai slab , vei avea lapma aprinsa in bord si prost sa fii sa nu stii de la ce e :)) ... In conculize eu nu am observat diferente desi sigur sunt , intre Motul , Mobil si Ravenol ... ma refer ca si comportament al masinii ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea este ce cauti tu cu un 5w30 intr-un motor pus pe Bora de 90CP?

 

5w40/10w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!