Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Test de compresie la rece, daca ai diferente de 1-2 bari+ pe pistoane ai segmenții uzați și le acolo manca uleiul. E o problema comuna la acel motor.

 

Cat despre ulei, orice 504/507.00 schimbat cat de des îți permiți (timp/bani). Nu te complică cu uleiuri groase , duc la consum mai mare și nu oferă protecție în plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Passat B8 CUAA MY2016, momentan aprox 85.000km. As vrea sa trec la un ulei 0W30, fata de clasicul OE 5W30.

Am citit si pe aici pe topic, si ceva si pe cele dedicate specifice marcilor ( Ravenol, Motul ) dar nu e foarte multa lume care foloseste 0W30.

Din cate am citit/studiat/vazut, experiente bune sunt cu Mobil 1 ESP 0W30 si cu Shell Helix Ultra ECT C2C3 0W30.

Momentan, service-ul unde imi intretin masina, are o colaborare buna, si pot aduce ( nu se pune problema de ulei contrafacut ) Ravenol si Motul.

La Revenol am vazut ca exista VSW USVO 0W30 care respecta 504/507, iar la Motul am gasit Specific 504/507 0W30.

Intrebarea este, are cineva experiente cu cele 2 uleiuri din urma ( Ravenol si Motul ) in speficatia mentionata?

Care 0W30 cu aprobare 504/507 l-ati recomanda ( din ce se gaseste pe piata din Romania ) ?

Pretul nu e o pb, ma pot intinde si spre 300lei/5L daca e cazul. 

Rulaj anual in jur de 25-30.000km. 60% urban, 40% extra. Mers normal-cateodata mai alert. Revizii la 10-11.000km maxim.

Multumesc!

Modificat de daniel1982
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Shell Helix Ultra 0w30 in 2 variante ECT C2/C3 sau AV-L. Este acelasi ulei.

Daca vrei poti sa-l comanzi si in forma originala ca VAG 0w30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un update: Am mers pe Total Quartz Ineo Long Life 5W30. Am cam 1500 km cu el pana acum, pot spune ca motorul merge lin, parca putin mai silentios decat cu Castrol Edge Professional. Mi se pare de asemenea ( poate e placebo... ) ca si consumul urban a scazut putin. Oricum la 28 RON / L ma declar multumit, iar de schimbat tot la 10.000 km o sa-l schimb :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile HC sunt mai silentioase de obicei iar Ineo LL e si un ulei destul de gros.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motoarele nu devin mai silentioase cu un ulei proaspat fata de uleiul care a fost schimbat?concluzii de genul nu mai bine le tragem dupa 3000-4000 km?

 

PS.      5w30 ineo LL (67.5 la 40gr si 11.7 la 100gr) este mai gros fata de  0w30 SHU ( 58.7 la 40gr si 11.9 la 100gr) la rece.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am observat diferenta sesizabila in conditiile in care am dat jos liqui molly " uzat " si am pus castrol edge turbo diesel ; motorul era mai zgomotos cu castrol fara doar si poate, si asta cred ca o sesizeaza oricine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/3/2020 at 6:48 PM, Alextz said:

Shell Helix Ultra 0w30 in 2 variante ECT C2/C3 sau AV-L. Este acelasi ulei.

Daca vrei poti sa-l comanzi si in forma originala ca VAG 0w30.

Nu e acelasi ulei, citeste fisele de securitate!

On 2/5/2020 at 9:57 AM, Alextz said:

Uleiurile HC sunt mai silentioase de obicei iar Ineo LL e si un ulei destul de gros.

Asta e doar un mit, nu e ceva stiintific.

On 1/14/2020 at 10:33 PM, MAR_VW said:

Salutare! Se apropie schimbul de ulei la passat 2.0 TDI. La un schimb intră 4.2 litri. Am găsit ulei original vw 5w30 doar 4 litri. Pot adăuga diferenta de 0.2l ulei Castrol 5w30? (am in masina un bidon de 1l plin, ptr o eventuală completare dar nu a fost cazul). Multumesc anticipat!

Da!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos. Uitate la ECT C2/C3 si AV-L la UOA/analiza spectrala si zi-mi cum nu sunt acelasi ulei? 

https://www.oil-club.ru/forum/topic/15898-shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30-c3-vw-5040050700-porsche- c30/

 

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.

ce parere aveti despre acest ulei?

https://www.autokarma.ro/piese-auto-universale-ulei-motor/ulei-motor-5w30-5l-tot-qill-5w30-5l-total?filtru=a3%3A60406%2C61594%2C100954%2C100953%2C100693%2C60403%3Ba1347%3A60433%3Ba1348%3A60166%2C60436%2C60170%3B&page=5

Vw passat b7, 2.0, 140cp, 260000km, motor cffb.

intr-o vreme vazusem acelasi ulei dar avea tehnologie ART. Vad ca acum nu mai sunt din acestea. Merita sa il pun in motor pentru 15000 km?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt la al 2-lea schimb cu acest ulei. Nu am completat nimic între schimburi dar am schimbat uleiul la jumătate față de cât vrei tu să schimbi. Este prea ieftin ca să nu fac schimbul mai devreme, mai ales că merg preponderent urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca e mai avantajos cumparat ulei mai ieftin (Valvoline sau Quartz sint cam jumate din pretul Liqui Moly sau Ravenol) si schimbat la 10.000 decat cumparat cele scumpe si tinute 15-20.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

A apărut în România : PROFESSIONAL-SERIES 5W30TD EURO MOTOR OIL

http://www.redlineoil.com/professional-series-5w30td-motor-oil

https://boutiqueoils.ro/acasa/233-red-line-5w30-mid-saps-euro-vw-50700.html

Îmi puteți spune ce părere aveți despre el? Există variante mai bune pentru 507.00? 

Menționez faptul că în lista de uleiuri  aprobată de vw pentru 507.00 este trecut uleiul menționat mai sus. https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do (dreapta jos - approved oils) Asta dacă vă faceți un user.

Mulțumesc anticipat pentru răspuns.

PS : o întrebare mai veche dar poate că pe piața românească de ulei au mai apărut noi produse și de aceea întrebam 

 

Modificat de K
Informații adiționale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/10/2020 at 8:49 PM, K said:

Salut,

A apărut în România : PROFESSIONAL-SERIES 5W30TD EURO MOTOR OIL

http://www.redlineoil.com/professional-series-5w30td-motor-oil

https://boutiqueoils.ro/acasa/233-red-line-5w30-mid-saps-euro-vw-50700.html

Îmi puteți spune ce părere aveți despre el? Există variante mai bune pentru 507.00? 

Menționez faptul că în lista de uleiuri  aprobată de vw pentru 507.00 este trecut uleiul menționat mai sus. https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do (dreapta jos - approved oils) Asta dacă vă faceți un user.

Mulțumesc anticipat pentru răspuns.

PS : o întrebare mai veche dar poate că pe piața românească de ulei au mai apărut noi produse și de aceea întrebam 

 

Fata de ceea ce redline era obisnuit sa produca, acum discutam despre un ulei care trebuie sa respecte niste standarde europene destul de dure pentru a fi aprobat de catre constructorii de masini ( BMW, Mercedes Benz, VW/Porsche . 

Redline il recomanda pentru ACEA C3-12 adica standardul din 2012 doar ca in acest moment in mod normal toti producatorii de lubrifianti trebuie sa respecte standardul ACEA C3-16.  Din punct de vedere al fisei tehnice cel mai probabil discutam despre un ulei de grupa III - VHVI in cea mai mare parte si cel mai probabil ceva grupa IV si V o picatura asa cum gasesti si pe la alti producatori de ulei. 

Nu mi se pare un ulei wow sau un ulei fabricat conform traditiei Redline. Incearca saracii sa intre pe piata de uleiuri europene aprobate, dar la pret mult mai mic gasesti Ravenol VMP USVO 5w30, Valvoline Synpower XL-III 5w30, Mobil1 ESP 5w30, Fuchs Titan GT1 Pro C3 5w30, Shell Helix Ultra ECT C2C3 0w30 si alte uleiuri bune.  

Prin experienta din service eu pot sa iti recomand ceea ce noi folosim de multi ani adica Valvoline si Ravenol  mai ales pentru masinile volkswagen.   

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un ulei cu baze de grupa IV si V, din punct de vedere al ultimei retete.  Pachetele de aditivare nu sunt tipice unei companii cum este Lubrizol, Afton, Infineum fiind reteta proprie Amsoil. 

Din pacate este aprobat doar de catre Mercedes si Volkswagen in timp ce pentru BMW si Porsche acesta este doar recomandat de catre Amsoil.  Aici intervin doua variante, fie Amsoil nu a avut bani pentru aprobare fie acesta a picat testul de aprobare pentru BMW si Porsche.   

In timp ce un ulei Total Quartz Ineo Long Life 5w30 este aprobat de catre BMW, Mercedes, Porsche si volkswagen acest amsoil prezinta doar o parte din aprobari.   Oare cata credibilitate poate avea un produs pentru masini moderne daca producatorul acelui lubrifiant nu investeste in acreditarea produsului sau ?  Oare cat de mult a investit Amsoil in dezvoltarea acestui lubrifiant in aceste conditii ?  

In Europa avem foarte multe uleiuri bune, de foarte mare calitate la care eu daca as fi in locul vostru as ramane.  Dar daca iti doresti cu adevarat ulei din partea unui producator american,  Valvoline iti poate oferi acest lucru.  Peste 150 de ani de experienta in domeniul lubrifiantilor pentru autoturisme,. In link-ul de mai jos gasesti toate aprobarile lui Synpower XL-III 5w30 de la valvoline, copie a documentelor oficiale. 

https://drive.google.com/drive/folders/15430GppfF2GiXLg3aTLCAnr0oZ_p9QkW

Sper sa nu deranjeze pe nimeni faptul ca o sa postez un link al blogului nostru, al echipei DM Auto, unde poate fi gasit un material care explica pe larg ceea ce trebuie sa respecte un producator de uleiuri pentru a introduce in piata din europa un ulei acreditat de catre asociatia europeana a constructorilor de automobile ( ACEA ) si nu numai . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa te oprești din împrăștiat informație doar de dragul.de a "ajuta".

Nu exista ulei de raft normal, care sa nu conțină și grupa 3 (semi-sintetic). Nici ravenol nici amsoil nici penzoil și nici redline.

 

Nu exista ulei full sintetic, și nici nu mai contează în era consumerismului sa fie uleiul full sintetic, contează din ce sursa provine și la.ce interval este schimbat. Daca vrei mai multe informații ai laborator de analiză la Ploiesti sau afara in De/US.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici trebuie sa te contrazic. 

Ravenol VMP USVO 5w40 - Grupa IV si grupa V  dar da, exista si SMP 5w30 care are grupa IV si III

Ravenol VMO 5w40 - grupa IV si grupa III dar exista si RUP 5w40 USVO cu baze de grupa IV si V. 

In functie de bugetul fiecaruia, exista si satisfacerea unor dorinte in materie de compozitie si prelucrare. 

Cu diverse ocazii am trecut prin mai multe magazine din Germania si discutand cu un inginer de la o reprezentanta BMW, am primit explicatii destul de interesante legat de acest " vollsynthetisches motoröl 5w30 " si de ce nu toate uleiurile pe la ei sunt la fel de full sintetice cum sunt pe la noi.   Un alt domn de la un magazin Ravenol Germania mi-a aratat intreaga lor gama de produse si mi-a prezentat pentru fiecare ulei in parte o fisa in care erau interpretate aceste baze fata de care m-am documentat si eu mai intens ulterior.    

Exista vollsynthetisches motoröl  si in Romania, doar ca trebuie sa nu il cauti in Carrefour, Kaufland, Auchan sau Mega. 

Modificat de DMAuto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbesti in necunostinta de cauza. vollsynthetisches  nu inseamna ulei full sintetic. (denumirea asta a fost permisa dupa un scandal monstru in jurul anului 2000, cand au fost acceptate si uleiuri care contin grupa 3 (semi-sintetic). Daca scrie pe bidon vollsynthetisches  nu inseamna ca este un ulei full sintetic, inseamna ca are componente sintetice.

 

Pe ulei se face o analiza spectrala si in functie de rezultat poti sa spui cat are in compozitie grupa 4 si grupa 5 (sintetic in adevaratul sens al cuvantului). Nici un ulei din cele date de tine nu sunt full sintetice. Da contin baze V si IV, dar au in componente si altceva. Sunt uleiuri care au in compozitie 30% full sintetic si merg foarte bine, exceptional- Mobil 1 esp 5w30 si sunt uleiuri care merg la fel si au in componente 80% full sintetic si merg la fel, doar ca au pret dublu.

Infrarot-Spektrum: bei 1.610 - 3-5% Ester, bei 720 - 30-40% HC + 20-30% PAO (Mobil 1 SHC ™ - PAO < 72%)

Ce am bolduit este full sintetic, restul nu.

 

Gasesti si la Ravenol si la ce ulei vrei tu.

 

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
în urmă cu 2 ore, DMAuto a scris:

Aici trebuie sa te contrazic. 

@DMAuto,

Daca tu consideri ca inscrierea si postarea PRO Ravenol pe acest forum iti va atrage ceva UNICI/clienti, te anunt official ca ai gresit forumul.

Extras din

regulamentul vwForum: Din momentul în care ai tastat adresa site-ului ai intrat pe o proprietate privată, unde gazda are dreptul de bază al oricărei societăți democratice, acela de a și-o administra după cum crede de cuviință.

Considera acest post un avertisment scris.

Multumesc,
Razvan
Administrator vwForum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre Fuchs Titan GT1 Pro C-3 cu tehnologia XTL, ce ziceti?

 

 

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule Razvan cred ca m-am facut gresit inteles in consecinta imi cer scuze.  Am inteles avertismentul si o sa cantaresc cu mai mare grija cuvintele pentru a nu lasa loc de interpretare.  

Exista foarte multe uleiuri FULL SINTETIC la noi, uleiuri care pentru Germania sunt SHC sau Minerale  Sustin uleiurile sintetice si complet sintetice, le consider produse de calitate si le recomand pasionatilor de automobile sa le foloseasca.  Doar ca povestea aceasta cu sintetic si complet sintetic este destul de veche si a avut la baza o foarte proasta idee a unor domni, de a profita de termenul de sintetic gresit. 

Quote

Zumindest der Begriff „vollsynthetisch“ bietet also noch eine Chance der Orientierung. Vollsynthetische Motoröle sollten aus mindestens 80% Gruppe IV-Grundölen (PAO) bestehen. Typische Viskositäten bei den vollsynthetischen Motorölen sind SAE 0W-30 und 5W-40. 

povestea intreaga se gaseste aici  https://www.auto-motor-oel.de/auto-wissen/der-unterschied-zwischen-mineraloel-und-synthetikoel/11/

voll = complet   /  synthetisch = sintetic     /     vollsynthetisch = complet ( full ) sintetic.  

Si acum domnule Razvan, justific folosirea Ravenol in aceata discutie.  Noi fiind un popor codas al Europei nu o sa primim aceleasi produse ca si in celelalte piete de desfacere.  Implicit piata de lubrifianti nu o sa fie invadata de produse cu etichete germane ci cu etichete europene unde ajung si uleiuri Motul care prezinta pe ambalaj 100% sintetic dar in fisa de securitate intre 2.5-10% baza minerala.   Ravenol, Liqui Moly, Rowe si alti producatori germani de uleiuri vand la nivel global produse etichetate conform legislatiei lor.   

https://www.motul.com/ro/ro/products/8100-x-clean-5w30--2

Ravenol VMP 5w30 USVO despre care am spus ca este  vollsynthetisch in studiul cu spectru IR a avut varfuri caracteristice bazei PAO . Oxidarea uleiului proaspat era ridicata, undeva spre 60 ceea ce ar corespunde unui procent destul de ridicat de compusi oxigenati ( esterii ) .   L-am dat exemplu pe fratiorul sau mai sarac SMP unde nu mai exista vollsynthetisch tocmai pentru nu mai sunt intrunite crietriile.  Daca acest producator ar fi folosit abuziv sau eronat Vollsynthetische pe eticheta ar fi fost inchisi de mult. 

Liqui Moly prezinta gama de uleiuri vollsynthetisch, la preturi destul de mari si pentru foarte putine produse.  

Rowe prezinta produse vollsynthetisch dar din pacate pentru Romania reteaua de distributie este foarte slab dezvoltata iar uleiurile lor bune sunt foarte foarte greu de adus  ( nici macar nu pot fi aduse prin intermediul retelei Intercars, Autototal ) 

Mobil a renuntat la bazele de grupa IV pentru grupa III+ care este mult mai ieftin de produs si mult mai eficienta.  Noul ESP este un ulei cu amestec de grupa III+, putin IV si grupa III, un ulei bun si la un pret mic in Romania . 

Valvoline ofera uleiuri ACEA C de foarte buna calitate care la fel nu se integreaza in categoria Vollsynthetische. 

Fuchs ofera uleiuri de calitate cu baze sintetice si in final produse de lubrifiere exceptionale 

Un lubrifiant nu trebuie sa fie Vollsynthetische pentru a fi bun, trebuie clarificat acest aspect.  Dar unde gasim uleiuri Vollsynthetische primim baze de  varf de calitate si pachete de aditivare pe masura. Cu adevarat putem spune ca in acest caz si preturile sunt foarte ridicate, dar nu orice Golf este un GTI si nu orice ulei un Vollsynthetische

 

Modificat de DMAuto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@theo, mie îmi place, sunt la al patrulea sau al cincilea schimb cu GT1 Pro-C3. 

Am avut și Mobil ESP dar nu m-a dat pe spate, mi s-a părut mai zgomotos motorul și l-am dat jos rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi place.

Vreau sa mi confirm ca nu l am ales gresit. ?

L am mai folosit si pe generatia mai veche de CR.

Foloseam Ravenol. La fel de multumit. Doar pe ger (frig) parca era mai aspru zgomotul motorului (cu Ravenol).

10k km/schimb, cred ca este de bun simt pentu oras (preponderent).

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!