Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Ce parere aveti despre Mobil Delvac XHP Ultra 5W-30 PDS  .

Atasez si o fisa MSDS.

Pacat ca nu prea merge la noi. Este in special pentru motoarele MAN.

MSDS_911079 (1).pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, jag a scris:

... la inceput uleiurile nu erau asa bune ca acum. iar pe 0w-30 exista de doar cativa ani. s-a dezvoltat constant si de aceea a ajuns si pe 0w-30....

in fine, cine vrea sa creada radio erevan in loc de ce iti da oficial pe site, refuza logica si argumentele.

VAG are in continuare liste cu uleiurile aprobate 505.01 si separat liste cu 507.00 si nu considea ca aceasta o inlocuieste pe prima.

Trebuie sa stii mai mult despre uleiuri ca sa intelegi diferentele intre norme si compozitia lor, constructia motoarelor mai vechi PD, mai ales la BXE daca-i dai 507.00 si are din fabrica cuzineti Kolbenschmidt la biela sa nu te miri ca se caleaza sau scoate vreun piston prin chiulasa (este thread dedicat pe forum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@V.M. Gama Delvac este una foarte reușită. Am căutat la uleiul menționat de tine niște informații și am găsit că are o compoziție foarte apropiată de un 507.00 cu PAO și esteri. Chiar aditivarea este una cât se poate de modernă. Nu este cel mai ecologic ulei (depășește cei 0,8% sulf admiși), conține mulți agenți de curățare (este normal doar e un ulei de camion) dar arată foarte bine.

Nu vreau să țin o pledoarie că este mai bine să băgam uleiul care trebuie și să lăsăm uleiul de camion camioanelor dar pentru cineva pasionat se poate transforma într-un experiment interesant. Dar experimentele costă și dacă nu vrei să cheltui bani să vezi și rezultatele, mai bine lasă-l în pace. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Trofin Liviu mai am putin si fac schimbul de ulei. Prima incercare va fi Mobil 1 ESP formula noua si pe urma mai vedem.

Cu Delvac am vrut doar sa arat ca atunci cand se vrea se poate obtine un ulei cu adevarat bun.

In momentul de fata ma chinui sa gasesc un aditiv care sa mearga cu Mobil 1. Adica un aditiv cu Molibden si Bor. Nu cred ca i-ar strica un mic supliment din cele doua care sunt componentele principale antifrictiune ale uleiului. Inca studiez .

Mobil1 ESP 5w-30.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@V.M.  Eu folosesc Archoil 9100 și ți-l recomand numai că achiziția e cam problematică. Eu l-am luat din Anglia cu ajutorul unui coleg de forum, nu trimit în România. Am înțeles că s-ar vinde și în Polonia și trimit în România. Cred că cel mai bine ar fi să scrii un mail pe site-ul oficial și te îndrumă ei. La momentul actual este ,,creme de la creme" mai ales în motoarele moderne.

Este cineva care deja are în motor noul Esp cu Archoil, va face și analiză. Eu am optat pentru Total. Teoretic cu fiecare dintre cele două uleiuri ar trebui să crească semnificativ cantitatea de resurse pentru a prelungi viața uleiului. Rămâne de văzut. 

IMG_20190104_132650.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, mihai.onu94 said:

@jag logic ca norma 507 nu exista in perioda aia, dar uleiurile 5w30 existau si daca erau necesare erau impuse de atunci. 

Iar daca e sa vorbim de evoluat, nu doar 5w30 a evoluat, ci si restul uleiurilor dar oricat de bune ar fi ele actual tot trebuie sa respecte anumite norme universal acceptate. 

sunt sigur ca daca existau uleiurile de azi, nu mai treceau niciun 502 sau 5w-40. apropo, pe atunci deja existau 0w-40 si erau evident peste 5w-40. mai exista si 0w-30 503 01 dar era prea scump si desigur nu atat de rezistent ca un 0w-30 cu 504/507 de azi.

din cate stiu vw spune doar la niste dieseluri fabricate intre `99-`03 505 01. la 5w-40 au evoluat la C3, dar la 5w-30 si 0w-30 sunt mult imbunatatite de ce erau la inceput.

eu la motorul meu(scos prima data pe piata in 2003..si la care prima lui versiune cred ca e de prin `97 si a tot fost upgradat pana in 2003) am gasit manual online actualizat cu norma uleiului, dintr-o data recomanda 504/507 incepand cu editia din 2007 a manualului. 

deci si ghidurile de ulei sunt actualizate, as paria ca un email la vw ar recomanda la fel, nu cred ca se risca producatorii de ulei sa fie dati in judecata pe recomandari nocive.

40 sau 30 nu e o diferenta asa mare de vascozitate. ba chiar ajuta la un mers de strada. cat despre norma, 504 e peste la toate capitolele fata de 502. 

 

iar normele vechi mai exista si fiindca in afara uniunii combustibilii sunt cu sulf. :idea:

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Trofin Liviu

Sunt la începutul căutărilor pentru un aditiv bun. Ce folosești tu este super dar nu se prea găsește. 

Din umilele mele cunoștințe de chimie singurul element care rămâne neutru intre -200 grade și cam +1600 grade Celsius este Tungstenul. Eu am găsit ceva pe baza de tungsten dar mai studiez putin.

Asta ar fi bâzdâgania.

Nanolub® DE-S4100 CLASSIC Aditiv pentru ulei motor - motorina

Mă gândesc acum că pe lângă Borul din Mobil ar fi mai bine sa adaug Tungsten care este inert decât să cresc concentrația de Bor.

Mai cercetăm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer n-am inteles niciodata prea bine care e treaba cu aditivii astia si de ce ai alege sa ii folosesti ? Pentru mine, in cazul unei masini noi, clar nu as folosi vreodata aditivi ci as cauta un ulei cat mai bun si as avea grija sa il inlocuiesc la 10.000 Km. 

In cazul masinilor mai vechi: iarasi...nu vad avantajele (care sunt oricum..potentiale), ca si in cazul de mai sus. Adica sa nu gasesti un ulei bun...nu stiu. Sa zicem ca poate in cazul masinilor cu uzura se pot produce lucruri bune. Nu stiu, nu sunt convins..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF daca te uiți la analiza de la Mobil 1Esp de mai sus vei observa conținutul de Molibden, Fosfor, Zinc, Bor. Cam asta este pachetul de aditivi din acest ulei . Pentru cine cunoaște și a mai văzut asemenea fise de analiză este cam cel mai bun de pe piata. Plus că TNB- ul de 8.6 este de vis pentru norma 507. 

Deci din construcție uleiul conține aditivi pentru reducerea frecărilor. Daca îl aditivezi foarte bine devine scump și de aici incepe un joc de-a șoarecele și pisica privind  calitatea și pretul.

Pentru cei are vor un plus de aditivare care pe de o parte să prelungească viața uleiului și cel mai important să reducă cat mai mult frecările interne exista aditivi pentru ulei.

Dintre ei sunt buni cei pe baza de Bor ( conținut și de uleiul in sine - Mobil ESP ) are și LM cu MOS2 parcă. 

Cele mai bune sunt sunt cele pe baza de Tungsten (Wolfram) dar sunt cam greu de găsit. 

Eu am găsit unul pe baza de Tungsten dar mai studiez sa vad daca merita 70 Ron 100ml la un schimb. Poate reușesc să aflu ce cantitate de Tungsten conțin cei 100 ml de aditiv. Daca are doar 0.01 mg. este cam degeaba.

Cam asta e nebunia cu aditivarea uleiului.

@Trofin Liviu hai că am cerut lămuriri celor de la Ravenol sa vad daca îl pot folosi cu toate că nu are aprobare 507.

Modificat de V.M.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@V.M. Aditivii moderni nu se pot vedea în analizele clasice iar producătorii de aditivi (ex Lubrizol) nu se grăbesc să lămurească misterul, nici legea nu îi obligă să o facă. Ce vedem noi într-o VOA sunt aditivii solizi clasici. O analiză ne ajuta totuși să aflăm câteva caracteristici care țin de performanță și de bazele utilizate. 

E destul de dificil să aditivezi un ulei modern. Nu știi ce se poate bate cap în cap și ce fel de reacții generează. Dacă nu ai cunoștințe și mai ales date a ce urmează să bagi, mai bine apelează la profesioniștii care fac uleiuri și utilizează doar uleiul din bidon. Poți să obții un cocktail nociv care va produce daune. Lucru valabil și pentru carburanți. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@V.M.Stiu si eu ca uleiul contine aditivi, multumesc :)) 

Ideea tocmai asta e: ca ii contine deja. Cand incepi sa adaugi - rezultatul nu e neaparat pozitiv. Uleiul deja trebuie sa contina tot ce este necesar. Nu zic ca nu este posibil ca rezultatul aditivarii suplimentare sa fie unul bun, zic ca este foarte greu de cuantificat. Bineinteles, rezultatul poate fi si prost..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valvoline 5w30 xl nu se mai fabrica !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF ai dreptate. Tocmai de aceea încă studiez problema și nu mă arunc la aditivi. Rezultatul aditivarii poate fi prost așa că deocamdată recomand ulei bun și schimburi dese.

Eu caut uleiul cu cele mai bune proprietăți antifricțiune la un preț decent. Deocamdată Mobil 1 îmi place cum arata pe hârtie. Peste el  și cam tot ceea ce vreau eu de la un ulei (tungsten in compoziția lui ) este Ravenol REP dar nu are aprobare pt 507. Am întrebat la importator sa vad daca se poate folosi la CR. Sunt curios ce răspuns voi primi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Detin un Vw Golf 6, 2.0TDI, 140 armasari, tocmai ce a implinit 250k si inca mai duce. Majoritatea km sunt facuti in oras, de 3 ani am anulat si filtrul de particule si se apropie revizia,

Tinand cont de km si de anularea filtrului, pe ce ulei sa ma axez?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviu, iti impartasesc punctul de vedere, dar nu putem sa schimbam mentalitatea posesorilor de masini... 

deci putem sa trecem peste anumite aspecte si sa raspundem punctual la intrebari... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a venit raspunsul de la Ravenol Romania ( cititi de jos in sus ?

 

Multumesc frumos pentru raspuns DAR nu ma ajuta cu NIMIC.

Ma descurc chiar foarte bine ca caut pe https://www.ravenolromania.ro/oilfinder/

Intrebarea mea a fost foarte clara si speram sa primesc un raspuns din partea

unui specialist care cunoaste mai bine decat mine uleiurile Ravenol.

M-ati lasat fara cuvinte.

O seara palacuta,

Marian Vraciu

De la: RAVENOL Marketing
Trimis: miercuri, 23 ianuarie 2019 14:49
Către: 'Marian Vraciu'
Cc: vnelu@ravenol.ro
Subiect: RE: Ravenol REP

 

Buna ziua,

Accesand https://www.ravenolromania.ro/oilfinder/ si introducand datele masinii dvs veti afla uleiul potrivit pentru masina dvs.

Pentru comenzi online puteti accesa www.lubrifiantiauto.com. Daca doriti sa achizitionati de la un magazin fizic/service pe www.ravenolromania.ro la pagina Contact gasiti partenerii nostri din zona dvs.

 

Cu respect / Best regards

Cristina Chiriac

SPECIALIST MARKETING

SC RAVENOL Lubricants RO SRL

RO 12753258

Calea Munteniei, Nr. 26

Focsani, Vrancea

Cod postal – 620172 -

Mobil : 0770 331 892

Tel/Fax : 0337 401 372

Web : www.ravenolromania.ro

 

From: Marian Vraciu [mailto:marian2006@rdslink.ro]
Sent: 22 January, 2019 6:30 PM
To: marketing@ravenol.ro
Subject: Ravenol REP

 

Buna ziua, îmi puteți spune va rog daca pot folosi Ravenol REP 5W30 la motor 1.6 TDI VW. Văd că nu are norma 507 dar din cate am studiat pare că se încadrează în specificațiile normei. 

Și un preț pentru un bidon de 5l.

Mulțumesc frumos,

Marian Vraciu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai este un raspuns foarte pertinent. Ravenol nu poate sa recomande un ulei care nu are norma respectiva, chiar daca uleiul se incadreaza. 

e simplu :are norma sau nu are norma.

daca pe viitor ravenol va plati pentru REP sa fie verificat/acreditat 507.00, sigur va fi in recomandarea Oil Finder

baietii de la ravenol nu sunt chimistii din fabrica, sa stie exact ce si cum. Ei trebuie sa indrume, nu sa te lamureasca daca o reteta a unui ulei e compatibila cu o norma.

Insa avand in vedere ca uleiurile RAcing sunt faorte scumpe, deci cu rulaj mic, nu se justifica in general investitia in aprobarile oficiale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@V.M.Era de așteptat. Ai analizele pe oil-club.de la REP, VMP, VMP USVO. Poți să tragi liniștit concluziile.

@andrei_221 să nu te miri că într-o zi un ,,ecologist" va cere socoteală pentru că se încurajează astfel de practici. Nu uita că este un forum nu un grup de facebook. Aici totul rămâne și google le găsește. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura folosesc Valvoline Synpower MST C3 5w40 (sintetic)

Schimb uleiul la 15.000 km, timp in care nu scade nici un mm pe joja si pe temperaturi de sub 0 grade motorul cat e rece e mult mai silentios decat cu Castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valvoline SynPower MST C3 5w40 este alegerea unor băieți care au mașini puternic modificate. Chestia asta m-a făcut să reconsider problema celui mai bun ulei. Nu cumva răspunsul se află chiar lângă noi? Alergăm după uleiuri exotice, uleiuri poate nesimțit de scumpe și când colo un ulei banal face treabă la fel de bună. Excelentă alegere! Felicitări. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in cele din urma cred ca voi merge pe Millers EE Longlife 5w30, 5L .

L-am gasit cu 265 bidon de 5L. 53 ron 1L cred ca merita fata de 43 ron 1L la Mobil

Sper sa nu ma razgandesc pana maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca iau in considerare ce scrie mai jos ajung iar la Mobil cu un TNB 8.61 si TAN 1.48  si sulf de doar 0.195.

On the technical datasheet of engine oil, you can find a lot of data. Indications of viscosity at hot and cold temperatures, density but also TBN, Total Base Number. Behind this acronym, there is the following cold and complicated definition:

“Total Base Number (TBN) is the quantity of acid, expressed in terms of the equivalent number of milligrams of potassium hydroxide that is required to neutralize all basic constituents present in 1 gram of sample (ASTM Designation D 974)”.

However, this is rather abstract and do not give clearly an indication of what TBN in an engine does or how much is needed to get an effective engine protection.

In all the engine, you are burning fuel and as a side reaction, you have some reaction with oxygen, called oxidation. This is a chain reaction that cannot be avoided, and it is accelerated under hot and oxygen-rich environment like a combustion chamber. Oxidation leads to the formation of damaging acids. To measure the quantity of acid, there are different techniques that give the concentration expressed under the acronym TAN: Total Acid Number. One of the main element leading to the formation of strong acids is the presence of sulphur in fuel: the more sulphur, the more acids.

The presence of Sulphur in fuel depends mainly on the local legislation, as shown in the following world map for diesel as example.

To neutralize them, you need a base. Again, to get the concentration, it is measured and expressed as TBN: it shows how much bases are needed to neutralize a certain quantity of acid in the oil. Engine oil formulators can make lubricants with up to a TBN of 70 for the use of some marine engines operating with fuels up to 5% of sulphur, 50 000 part per million (ppm). As a comparison, diesel in Europe have less than 15 ppm of sulphur. Therefore, the requirement of TBN is much lower, around 8-9 for a passenger car Engine oil for example.

One of the best way to determine when to do the oil drain is to follow up with analyses, by measuring TAN and TBN.

TAN will increase overtime, and as the bases are used, the TBN will decrease. When the TAN is higher than the TBN, it is time to change the oil. Ideally, it should be done before the crossing point.

If there is more sulphur in the fuel, the TAN will increase faster, then the bases will be depleted at a more rapid pace. Thus, the drain will have to occur sooner. Therefore, it is sometimes difficult to give an accurate drain interval valid for every countries. Most of the OEM developed vehicles running on low sulphur fuel and give then recommendation of oil drain interval based on a level of 15ppm. You cannot use the same recommendation in countries with a level sometimes 1000 times higher.

TBN is an important part in the engine oil. In countries with high sulphur in fuel, make sur you have a have a strong TBN level to protect your engine against corrosion the best way possible!

 

SI uite asa se mai naste o intrebare - protectie chimica cat mai buna sau antifrictiune ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!