Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

LM Top Tec 4200 dupa parerea mea...le-am pe amandoua in doua motoare diferite 1.4 TSI CAXC Valvoline si 1.4 TSI BMY LM .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valvoline XL-III sau Mobil 1 ESP Formula 5W-30?

Doresc sa renunț la "Castronul" pe care il folosesc la 1.6 TDI meu, cod CAYC. 

După foarte multă lectură, aici cat si pe forumul Audi, am ajuns la  concluzia ca primele 2 uleiuri sus-mentionate sunt cele mai bune. 

Voi ce recomandați? Si ce surse de încredere folositi? Mi-e groază sa nimeresc o untură ca aici: http://www.automotorblog.com/watch-counterfeit-engine-oil-russia-87039.html

Modificat de flavius_89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc Mobil 1 ESP, dar si Valvoline XL este foarte bun. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! 

Sa mor ca nu gasesc ce norma trebuie sa respecte motorul de 1.4 16V de pe Golf, din 2000...ma ajutati cu un VW approval? Cred ca m-am tampit definitiv...505 e oare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, tarca_paul said:

Salutare! 

Sa mor ca nu gasesc ce norma trebuie sa respecte motorul de 1.4 16V de pe Golf, din 2000...ma ajutati cu un VW approval? Cred ca m-am tampit definitiv...505 e oare? 

mai "nou", vw 504

1 hour ago, Andrei1980 said:

502 00

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

As avea nevoie de o recomandare. Dat fiind faptul ca sunt in cautare de ulei, dupa o lunga selectie, au ramas doar 2 uleiuri, insa din pacate nu stiu pe care sa il aleg. Momentan am in motor Liqui Moly Top Tec 4200 5W 30...

Liqui Moly Top Tec 4200 5W 30 (507.00)

Motul Specific 5W 30 (507.00)

Orice informatie e binevenita.

Multumesc.

 

Modificat de arisch
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@arischÎn principiu ambele sunt la fel. Un mic plus pentru Liqui Moly vâscozitatea la cald un pic mai bună, și o idee mai mult PAO. Uleiul de bază și aditivarea este cam aceeași, Noak-ul, sulful identice. Diferențele sunt prea mici pentru a fi declarat un câștigător. Vezi care e mai ieftin. Personal le consider depășite pe amândouă, cercetătorii au realizat formule mult optimizate pentru 504.00-507.00, LM și Motul au rămas pe norma asta la nivel de 2016. 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Trofin Liviu in cazul asta ce ulei imi recomanzi(nu conteaza pretul) dar sa se incadreze in norma VW 507( PD DPF)?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ravenol VMP este un ulei foarte bun pentru filtrul de particule datorită conținutului mic de cenușă în urma arderii. Este indicat și pentru porniri dese fără a fi atinsă tempera optimă. de asemenea are o vâscozitate mică la temperaturi scăzute. Acum am Castrol long life (de care sunt mulțumit) dar voi pune Ravenol în primăvara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai primit o recomandare foarte bună mai sus, altele sunt Ravenol VMP, Mobil 1 Esp (fără Formula, ultima variantă), Total Quartz Ineo LL (nu te speria că este foarte ieftin), Fuchs pe 507 sau Rowe Multi Synt Dpf. 

Care e faza cu uleiurile astea? După ce o perioadă s-a considerat că Borul face și drege și trebuie scos, au ajuns la concluzia că este o tâmpenie și l-au reintrodus. Uleiurile acestea au reușit să găsească varianta de a trece peste valorile de TBN ridicol (circa 6)specific normei 507.00 și să îl ducă la valori decente de 8. Shell, Fuchs, Mobil, Total au introdus în rețetă GTL care alături de cantitățile de PAO fac realmente uleiul mai sintetic cu beneficiile de rigoare (punct de aprindere crescut, de picurare scăzut, Noak scăzut, sulf puțin etc.). 

Eu o recomandare expresă nu îți fac, pune ce crezi, mașina va merge oricum. Dar parcă e păcat să dai bani mulți pentru ceva ce doar numele e de ele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Trofin Liviu said:

@arischÎn principiu ambele sunt la fel. Un mic plus pentru Liqui Moly vâscozitatea la cald un pic mai bună, și o idee mai mult PAO. Uleiul de bază și aditivarea este cam aceeași, Noak-ul, sulful identice. Diferențele sunt prea mici pentru a fi declarat un câștigător. Vezi care e mai ieftin. Personal le consider depășite pe amândouă, cercetătorii au realizat formule mult optimizate pentru 504.00-507.00, LM și Motul au rămas pe norma asta la nivel de 2016. 

Si la care uleiuri te referi ca ar fi mult optimizate pentru 504/507? Cateva exemple daca ai avea as fi foarte recunoscator. Planuiam sa folosesc LM 4200 Top Tec la urmatorul schimb de ulei.

De asemenea, faptul ca VMP e mid saps, nu inseamna ca are mai multe depuneri ca un low saps de exemplu?

Modificat de minu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e mare diferenta de depuneri intre mid si low, in schimb de protectie este. iar norme vw si c3 nu prea au cum sa fie  low saps. a, ca mai apare pe bidon uneori si c2 alaturi de c3 asta zice ca e mai curat decat un c3 "simplu", dar tot mid-saps e, pt ca vw. :)

504/507 ideal e ala cu 0w, protectie sporita la pornirea si incalzirea motorului/mers urban, si posibil/mai probabil mai "sintetic"/pur.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă te referi la Shell nu aș zice că este mai sintetic cu tot aportul important de gtl, nu prea am văzut la el esteri în analiză (deși sincer nu îi văd chiar așa de importanți în utilizarea cotidiană). Nici faptul că este 0W30 nu îl face mai special pentru că are în compoziție și o bază zdravănă de hidrocrack gros (e cam forțat zero ăla). Are în schimb o aditivare solidă, are resurse mari de neutralizare a acizilor (mult peste 8), ca să mă fac înțeles, e un ulei care rezistă la ,,tăvăleală", foarte bun pentru cei care chinuie mult mașina în oraș. Din cauza celor enumerate cei care îl folosesc sesizează un nivel de zgomot ameliorat și rezistență în timp. Shell a făcut o treabă foarte bună nevrând să fie ,,modern" cu orice preț (excepție folosirea gtl în compoziție) și asta i-a pus la lucru pe alți producători care bineînțeles au încercat să îl imite. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus Ravenol VMP in Golful meu la ultimul schimb si observ ca il cam haleste.   In aprox. 5000 de km facuti pana acum, s-a dus cel putin jumatate de litru.La urmatorul schimb nu stiu daca o sa-l mai cumpar. Nu stiu cu ce ulei a venit masina din Germania dar era la nivel maxim pe joja cand am facut schimbul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mult. Practic dacă nu ai pierderi, acest ulei a fost ars rezultând cenușă. Eu am Castrol și am pus 200 de grame în 11.000 de km.

Modificat de lupo_bv
QUOTE POSTARE ANTERIOARA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E consum normal, nu e de la ulei. Si a mea consuma de noua 5-600ml. de la un schimb la altul indiferent de ulei si am testat cateva in 8 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Liqui Moly 4200 5w 30 in Golful meu, schimbul a fost facut in Austria in decembrie. Am 13.000 km cu ea si inca n-am pus un gram. 

Ce-i drept, nici nu pierd, scutul e curat lacrima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@arisch dacă i-ai face o analiză la uleiul tău, vei vedea singur, fără nici o explicație de la nimeni, că este la finalul vieții. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu, banuiesc, d-aia vreau sa-l schimb urgent. Stau cu filtrele-n portbagaj, dar nu stiu ce ulei sa iau. Pff...

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice marca , cu norma respectiva motorului tau, Mobil, Liqui Moly, Ravenol, Valvoline, Shell, Castrol,  e mai bun decat asta uzat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total Quartz Ineo 5w30, schimbat la 10.000km.

 

Am uitat sa mentionez ceva, consumul de ulei in limite normale (200-500ml la 10.000km) nu fac un ulei sa fie prost.  Un ulei trebuie sa protejeze bine motorul, si mai este o chestie de care lumea nu zice nimic, conteaza exagerat de mult modul de condus. Am facut 10.000km in Bucuresti cu consum 0 de ulei cu Mobil 1 esp 5w30, dupa care am facut 10.000km doar pe afara din care 1 drum de 2000km in concediu pe calduri de 35-40 grade, si 2 drumuri la munte, unde pe urcare temperatura uleiului atingea 115-117 grade. Aici masina mi-a consumat 300ml ulei.  Nu e tot una sa mergi cu 10-80km/h sau sa mergi cu viteze ce necesita turatii mari.

Cititi posturile din spate, ca s-a tot discutat alternative la ce uleiuri sa folosim.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Trofin Liviu said:

Dacă te referi la Shell nu aș zice că este mai sintetic cu tot aportul important de gtl, nu prea am văzut la el esteri în analiză (deși sincer nu îi văd chiar așa de importanți în utilizarea cotidiană). Nici faptul că este 0W30 nu îl face mai special pentru că are în compoziție și o bază zdravănă de hidrocrack gros (e cam forțat zero ăla). Are în schimb o aditivare solidă, are resurse mari de neutralizare a acizilor (mult peste 8), ca să mă fac înțeles, e un ulei care rezistă la ,,tăvăleală", foarte bun pentru cei care chinuie mult mașina în oraș. Din cauza celor enumerate cei care îl folosesc sesizează un nivel de zgomot ameliorat și rezistență în timp. Shell a făcut o treabă foarte bună nevrând să fie ,,modern" cu orice preț (excepție folosirea gtl în compoziție) și asta i-a pus la lucru pe alți producători care bineînțeles au încercat să îl imite. 

ce ulei are esteri? si la ce folosesc la o masina de strada? plus ca ar trebui echilibrat foarte atent si schimbat mai des.

de ce zici ca e gros?

hidrocrack dar gtl..e mai aproape de sintetic(fara dezavantajele lor) nu de grupa 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jag Toate uleiurile pe 507.00 au între 1-5 % esteri și 20-30% PAO. Shell a înlocuit o bună parte a PAO cu gtl, mai ieftin dar la fel de eficient. Se pare că astfel au reușit să se ducă spre 40% componente sintetice. În schimb nu au fost identificați esteri în compoziție, dar nu cred că este nici o pagubă. Componentele sintetice coboară mult punctul de picurare (-54 grade) dar hidrocrack-ul este mai gros pentru că nu este aditivat cu molibden și astfel au putut să creeze un ulei silențios. Uite, aceeași rețetă au aplicat cei de la Liqui Moly pe Top Tec 4200, fără molibden dar cu o bază groasă și nu vezi ce fericiți sunt cei care îl folosesc pentru că au motorul mai silențios?

Revenind la partea sintetică a unui ulei, ea ajută să fie împinse limitele unui ulei (aprindere, picurare, scade Noak-ul) dar în practică ele nu sunt relevante pentru utilizator pentru că nu le atinge. Iar facem o comparație cu Top Tec 4200, vezi utilizatorii să se plângă de consum de ulei? Sau că le cedează uleiul la trasee lungi pe autostradă sau trasee montane? Un hidrocracat de calitate cu puțin sintetic în el acoperă cu succes un spectru destul de larg de utilizare. Categoric un ulei cu procentaj mai mare de componente sintetice este superior dar un utilizator obișnuit nu va sesiza asta. 

Sunt contra lui Top Tec 4200 doar din cauza prețului ridicat, sunt producători care fac produse la fel de bune sau mai bune la un preț mai mic. Uleiul meu preferat Rowe 5w30 Multi Synt Dpf este creat pe același calapod cu Top Tec 4200, are o aditivare un pic , un TBN mai mare, Noak mai scăzut și mă costă 140 lei cu transport inclus. Nu mai vorbesc de Total Quartz Ineo LL 5W30 care are gtl, TBN peste 8, restul parametrilor un pic mai buni și îl găsești la tine în oraș cu 120-130 lei (toate prețurile sunt pentru bidonul de 5 litri). Efectiv mi se par bani în plus cheltuiți degeaba pentru LM sau Motul. Dar poate e mai bine așa, clienți puțini, prețuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!