Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

E ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Badele Adrian

Pot folosi ulei 5w30 la PD? Fară filtru. Motor vw jetta 1,9 bkc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...exista ulei 5w30 cu aprobare 505.01 sau 5w30 cu aprobare 507.00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru 1.6tdi euro 6 (Crkb parca) ce producator recomandati ? Pana acuma s-a folosit castrol 5w30 , insa l-as schimba cu Motul Specific 5w30 (tot aceleasi norme 505/507 si C3 are) insa mai scrie in descriere pe site ca e pentru cele cu DPF euro 4 si euro 5. La castrol nu scrie ca e pentru o norma anume se pune de la euro 3 la euro 6. Sa iau Motul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa norma 504-507 regula e sa fie si C3. 

La Motul e si 8100 x-clean+ cu norma 507 si C3, made in France. Parca are si eticheta mai bine facuta. Nu stiu cat canteaza. Eu asa am luat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieftin si bun, Valvoline Synpower XL  si are si C3.

 

https://targuldepiese.ro/ulei-motor-valvoline-synpower-xl-iii-c3-5w30-4l-acc-1287.htm?gclid=EAIaIQobChMIv7Kc_PSg8QIVBBd7Ch0GZwb0EAAYASAAEgKxDfD_BwE

 

De 3 ani folosesc la toate masinile ce le-am avut sau le am. Sa fie produs in Olanda ;) 

 

Foarte ok cu schimb dupa 10 kkm .

Modificat de SelesanD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Scorpyon said:

Salut

Stiu ca are, dar bidonul, eticheta par mai ciudate

Ambele sunt date 

https://motul.lubricantadvisor.com/advice.aspx?data=2&lang=rom&cat=1&type=724eacd22bc8e31c7733f4e6d118f34d

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul X-clean e un ulei slab , Motul Specific e OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenciu Victor

Eu folosesc Mobil 1 Super 3000, 5w-40 si sunt multumit. Am avut si Motul dar nu am vazut sa se justifice pretul, mai ales cand masina are 320 k si in plus ca nu prea gasesti peste tot daca ai nevoie de completare ... Cei drept suna altfel motorul ... Dar acum, cred ca depinde si de km pe care ii are masina, de uzura ... Daca e noua e bine sa ii pui ceva de calitate, sa o mentii intr-o stare buna, mai ales cum se fabrica masinile in ziua de azi ... In rest sunt de parere ca, cam toate marcile sunt bune daca schimbi la timp uleiul si filtrele si mergi cu masina si in oras si in afara acestuia, la diferite viteze ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/10/2021 at 4:29 AM, liviu242006 said:

1.6 tdi,vad ca azi de dimineata dupa un drum de 9km consumul la relantii si-a revenit la 0,5 si nici acel zgomot la cald nu se mai aude.oare sa fie un injector?interesant dupa un drum de 100km sa faca zgomot si consumul marit si a doua zi dupa unul de 9 km sa nu mai faca.zgomotul era ceva de genul unei batai de tachet dar nu asa de pronunțat.cu ravenol se auzea doar la rece iarna dar nici atunci tot timpul.

 

deci acum e mai silentios si merge mai bine cu 0w-30, corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zicere romaneasca din strabuni ... "e mai silentios si merge mai bine"!!! Dupa care masuratori? Ureche si ochi? Audiograma, ORL?

 

Dupa ce citesti majoritatea postarilor din acest topic si chiar altele. Dupa ce vezi tot felul de useri care nu stiu ce ulei sa puna, altii sunt frustrati ca nu mai stiu ce zgomote face masina lor cu uleiul de la nu stiu ce producator, altii sunt mari "specialisti", altii sunt habarnisti ... Concluzia este foarte, foarte simpla. Daca folosesti norma de ulei recomandata de producator si schimbi uleiul la  maxim 8.000-10.000 km,  nu o sa aveti probleme. Restul e filozofie comerciala! Succes la vanzare! 

 

Sanatate si noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si schimbul uleiului la 8.000-10.000 de km nu vine tot din batrani ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum cativa ani Romania era incadrata la conditii grele de exploatare (cu mult praf si fara autostrazi) drept urmare era recomandat schimbul de ulei si filtre la 1 an sau 15.000km pe cand in Germania se folosea intervalul de schimb flexibil cu pana la 30.000km.
La voi s-au schimbat conditiile de trafic in ultimii 10 ani de aveti incredere sa folositi uleiul si filtrele 30.000km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La stabilirea intervalului de schimb al uleiului se ţine cont de mai mulţi factori (cantitatea de sulf din motorină, timpul efectiv de funcţionare al motorului, temperaturi extreme, stil de condus, etc). Deci la aceeaşi maşină, acelaşi ulei poate fi schimbat şi la 15.000 km şi la 7.000km. Fiecare îşi stabileşte acest interval ţinând cont de cum exploatează maşina scăzând din intervalul maxim. De exemplu scrie undeva prin manual că dacă se utilizează motorină cu conţinut ridicat de sulf intervalul de schimb al uleiului este 7500 km (la o maşină cu interval 15.000km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cantitatea de sulf din motorină este mică și tinde să dispară în timp. Nu ar trebui luată în calcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca s-a mai discutat, ca cel mai ok ar fi de schimbat un ulei dupa orele de functionare, nu dupa km... ca in cele 250ore ( fie 300ore ) de functionare, o masina poate face 7500km sau chiar 25-30k km in Germania pe autostrazi... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, acidone77 said:

dupa orele de functionare

la asta m-am referit

1 hour ago, lupo_bv said:

timpul efectiv de funcţionare al motorului

Numai că neavând  un time counter la maşină trebuie aproximat, bineînţeles ţinând cont şi de ceilalţi factori. Se poate aproxima o medie, nu trebuie să fim chiar aşa farmacişti:)). Acum ceva vreme am văzut într-o carte de Sandero parcă cu câţi km să scazi intervalul maxim în funcţie de unele criterii. După ce am făcut un calcul sumar (mers prin Bucureşti bară la bară, talpă pe autostradă, condiţii de caniculă, porniri la ger) ajunsesem pe la 7000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara. Sunt și eu un "proaspăt" deținător, din septembrie 2020 de Passat 3b6 (2003) 1.9 Tdi 130 CP, cu 368 000 de km la bord, primt de la socrul meu și folosit ca a 2-a mașina. 

Din ce am citi în manualul de utilizare norma de ulei recomandata este 505.01 sau 506.01.

Anul trecut, când I-am făcut schimbul de ulei am pus Mobil 5w30 XE, ulei care respecta norma producătorului, dar recitind forumul am observat ca mai multa lume recomanda 5w40 cu norma 505.01 sau 506.01.

De când am făcut schimbul(septembrie 2020) am făcut 6700 de km, circulând într-un regim mix, dar mai sever decât îl folosea socrul meu(mai multe deplasări în oraș, porniri/opriri mai dese). 

 

Urmează sa îl schimb din nou în septembrie indiferent de numărul de km, asa ca întrebarea mea ar fi, dacă sa continui cu 5w30 sau sa ii pun 5w40? 

Este cumva mai indicata aceasta vâscozitate(5w40)?

 

Mai menționez ca sunt șocat ca la anii și km parcurși de mașină, motorul nu consuma gram de ulei(cel puțin cu acest tip de ulei). 

Uleiul achiziționat de pe emag(vândut și livrat de emag). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poţi continua liniştit cu acel ulei. Mobil este un ulei destul de bun, iar referitor la vâscozitate 5W40 este ceva mai vâscos atât la 40 grade cât şi la 100. Dacă zici că nu consumă şi nici nu ai sunete anormale la cald (cum ar fi ţăcănit de tacheţi), nu este nici un motiv să schimbi vâscozitatea.

51 minutes ago, g1102 said:

Mai menționez ca sunt șocat ca la anii și km parcurși de mașină, motorul nu consuma gram de ulei(cel puțin cu acest tip de ulei). 

Dacă motorul a fost întreţinut corect este o situaţie normală la aceste tipuri de motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare nimic anormal, dar nici nu am mai avut acest tip de motor, eu și soția conducând în ultimii 6 ani mașini cu motor Toyota 1.4 d4d. 

Am încercat și cu selectorul de ulei, la Castrol și am văzut ca îmi recomanda 5w40. 

Sa înțeleg ca este mai recomandat 5w40 la vârsta și km aceștia, la acest tip de motoare, fiindcă manualul nu specifica care este vâscozitatea recomandata, ca la Toyota? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

59 minutes ago, g1102 said:

Am încercat și cu selectorul de ulei, la Castrol și am văzut ca îmi recomanda 5w40

Încearcă şi alte configuratoare să vezi că alea dau şi alte vîscozităţi. De exemplu Ravenol recomandă pentru interva normal 5W30 şi 5W40, iar pentru cel extins 0W30 şi 5W30, iar Mobil recomandă 5W30. Deci......foloseşte configuratorul producătorului pe care l-ai ales

Aruncă un ochi şi pe documentul ăsta

AVF.pdf

1 hour ago, g1102 said:

Sa înțeleg ca este mai recomandat 5w40 la vârsta și km aceștia

În afară de părerile unor mecanici nu am întâlnit concepţia asta în nici un manual sau documentaţie.

Aşa că nu-ţi mai face atâtea probleme şi  mergi înainte cu acelaşi ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

 

La Tiguan Cod Motor CFGC  din cauza uleiului OEM 0w30 e posibil sa creasca temperatura uleiului la 125-128 grade la viteze de peste 120km/h ?Se intampla cand temperatura exterioara este ridicata(30+). am observat ca in acelas timp creste si temp lichidului de racire pana la 96-97 pe indicatorul din bord

 

La viteze <100km/h si in oras temperatura uleiului ramane la 90-95 de grade.

 

(uleiul are 9k,majoritatea mers extra-urban)

 

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cayc, același ulei, am avut temperatura de maxim 112 grade în rampă, la temperaturi de peste 35 de grade. La 130 aveam sub 108 grade. Mașina full.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!