Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Repsol face uleiuri ok. Dacă vă avantajează prețul, de ce nu? 

Aruncați un ochi și pe Total în ultima vreme a îmbunătățit rețetele și a crescut mult nivelul calității cu rezultate foarte bune la toate nivelurile de vâscozitate. Raportat la preț, ținând cont de faptul că este făcut în România cu șanse foarte reduse de a-l găsi contrafăcut, cred că ar trebui luat mai des în calcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca uleiul este la fel, de ce sa platesc cu 50 lei in plus pe ravenol sau valvoline (poate si mai mult) cand exista si variante mai ieftine.

TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 5W40 aici specifica ca are normal 505.01 insa in fisa de securitate are o alta norma, 501.01. Aici nu am vazut vro modificare din 2012 si spune ca Perioada de valabilitate este de 3 ani. (2015 trebuia schimbat)

La epiesa atat total quartz energy 9000 cat si repsol tdi 505.01 costa 105 lei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am trecut de 10.000 km, am comandat din nou, multumit fiind :

_20171117_190322.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut cu respect ! Fiind mai incepator in ale mecanicii a venit vremea sa fac un schimb de ulei la Golfuletul meu , motor AXp 1.4 16 v , motor care e batran deacuma ( are 206mii km ) si care observ ca imi cam papa ulei multisor ( exemplu - la 5000 km mi-a halit cam 1 litru jumate ) iar ca ulei am folosit pana acum Mobil Super 3000 5W40 full sintetic . Acum ca veni vremea schimbului va rog sa ma ajutati si pe mine cu o marca de ulei care s-ar potrivi motorului meu ! Am tot citit pe aici dar nu prea ma pricep eu la grafice si alte chestii , deci daca cineva care a avut aceleasi probleme sau care cunoaste bine la uleiuri de motor ma poate ajuta raman dator ! Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea poate nici un ulei sa compenseze uzurile si problemele mecanice.  Foloseste un ulei eftin si schimba-l pe la 8000KM .. Super 3000 ala e numa bun si se gaseste peste tot. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot e o comunitate de impatimiti in mare parte si de oameni care isi iubesc masinile si isi exprima parerile si experientele, va pot da si eu un feedback pe acest topic cu privire la uleiuri; am auzit si am citit tot felul de controverse legate de anumite uleiuri (ca sunt contrafacute) si nu le contest, eu pot sa va ofer un reply legat doar de experienta mea. Sunt convins ca problemele care au aparut la unii au tinut de alte lucruri (poate probleme mai vechi care nu au fost remediate si/sau folosirea unor uleiuri care nu indeplineau normele motoarelor in cauza).  Am detinut in jur de 12 automobile personale pana acum. In cele 7 BMWuri pe care le-am avut (atat diesel cat si benzina), am folosit  doar Castrol Edge FST/Titanium 5w30 asa cum recomanda producatorul, cumparat atat de la reprezentanta cat si de la service-urile unde am facut reviziile in regim propriu. La reprezentanta s-au facut reviziile chiar si la 2 ani sau 30 000 km (ceea ce nu recomand, dar atata timp cat masinile erau in garantie si asa recomanda producatorul nu m-a interesat). Inca detin 2 automobile BMW, unul cu 90 000 km (benzina) celalalt cu aproape 400 000 km (diesel), ambele folosind acest tip de ulei. In ultimii 8 ani (revizie in fiecare an), va pot spune cu mana pe inima ca nu am avut nici o problema la motor. Am vazut ca cei de la BMW nu mai recomanda Castrol ci Shell si sunt convins ca e doar o chestie de marketing, probabil au fost finantati "puternic" de Shell sa fie promovat, licitatii etc. Adica din istoria BMW se folosea doar Castrol si acum brusc au schimbat. Probabil ceva neintelegeri la nivel inalt, "abureli".

 In Porsche-uri, atat cel diesel cat si cel Turbo, care inca se afla in familie am folosit doar Mobil 1, (la fel cum recomanda producatorul) cel diesel are 150 000 km (Mobil 1 5w30 ESP Formula), cel pe benzina depaseste in curand 200 000 km (Mobil 1 0w40), iar de acum 10w60 (la peste 200 000 km cei de la reprezentanta (din alta tara) au recomandat un ulei cu vascozitate mai mare  (s-a facut revizia si de 2-3 ori pe an, avand in vedere ca au strans repede km), la fel nici o problema legata de motor. Am avut grija si inca am de flote de masini atat VW cat si Mercedes (utilitare si nu numai) in care am folosit doar Mobil 1 (de regula 5w30 ESP Formula) si Castrol Edge 5w30 FST/Titanium. Majoritatea masinilor au fost folosite intens, 80% in oras, deci regimul de exploatare cred ca a fost  destul de sever.

Asadar eu va recomand Castrol Edge FST Titanium si Mobil 1 ESP Formula atat pentru motoarele pe benzina cat si cele diesel atata timp cat sunt indeplinite normele constructorilor de pe eticheta. Parerea mea personala este ca majoritatea uleiurilor care indeplinesc normele pentru motoarele voastre sunt ok, exista doar mult marketing. La fel, consider ca si daca as fi folosit alt tip de ulei, brand consacrat, nu cred ca as fi avut probleme, dar am luat in calcul recomandarea producatorului de masini (Mercedes si Porsche recomanda Mobil1-Porsche fiind VAG...trageti voi concluziile). Eu am folosit intens cele 2 branduri mentionate si repet, n-am avut nici o problema, restul e cancan si polemica. 

 

Mobil_1_ESP_Formula_5W_30_5L__92750.1450835431.386.513.jpg

res_e6813b7e50d5a605861d9767225a3278_450x450_lal7.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cachizitionate din piata romaneasca sau ai adus de afara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol cu Fully Synthetic gasesti  doar  pe piata estica ,aceasta mentiune dispare pe piata din DE si pe bidoanele din reprezentante 

Exemplu :

IMG_0485.JPG

IMG_0486.JPG

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumparat de pe piata noastra :)  Se gaseste si la noi ;)

post-85-0-23737600-1450358208.jpg

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol edge 5w30 a folosit  si un amic(BMW 2.0d 163cai) vreo 3-4 schimburi pana ce a trecut pe uleiul original BMW  Twin turbo power.. Cu castrol completa cam 1L la 10-12 000 cu  BMW ( shell) in circulatia urbana nu era mare consumul dar de fiecare data cand o scotea pe autostrada si rula 130-140km/H il devora nu alta ... intr-o vacanta in aprox 2500km i-a consumat 1,5L !

  Momentan ruleaza cu Wolf C3 5w30 si consumu e si mai mic decat cu Castrol... si e la juma de pretz...motoru suna bine,  omu mi-a zis simplu " data viitoare tot desta imi bagi"

   Nu vreau sa par cel mai chitros si zgarcit din curtea scolii dar uleiuri de 40 Roni/L nu isi au rostul in masini ce valoreaza 2-3000 euro.

     

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În Germania nu au voie să vândă ulei mineral hidrocracat ca fiind "Vollsynthetische" - ulei PAO sau POE.

In schimb legislatiile tarilor estice permit vanzarea de ulei mineral hidrocracat  ca "Fully Synthetic".

Cititi si comparati  fisele tehnice .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@noobsound: Un motor 2.0d care consuma 1.5 litri la 2500 km= problema la motor (garnituri, turbina, sau ulei cu vascozitate gresita din cauza uzurii premature a motorului, are nevoie de un ulei cu o vascozitate mai mare). Cum spuneam, inca am un 525d in 6 cilindri (cu aproape 400 000 km la bord, 240 000 km facuti de mine) in care am folosit 8 ani la rand acest tip de ulei si nu consuma mai mult de 0.5 litri intre schimburi. Am folosit si ulei BMW (care am inteles ca este tot ulei Castrol). Nu am simtit nici o diferenta. Eu nu vorbesc de prieteni, sau ca am auzit la cunostiinte, eu am folosit pe propria mea piele in toate BMWurile, chiar asa sa am eu noroc la toate? nu s-au stricat si nici n-au consumat niciuna ulei. Inca am un 630i luat de nou, la fel acelasi tip de ulei il folosesc, din 2008 pana in prezent, la fel nici o problema. Nu vreau sa ma ridic in slavi, dar cred ca am condus 1 milion de km adunat, deci as zice ca am ceva experienta, si uite ca fara probleme la motoare. Stii cum e, pe forum scriu cei care au probleme, 10 din 1000. Ceilalti 990 se abtin.

@EEXCALADE: Nu te contrazic legat de diferente, sunt convins ca poate sa fie mai calitativ cel din Germania, de asta si schimburile din reprezentantele lor la 30 000 km sau 2 ani. Ba chiar si la noi, in reprezentantele noastre (BMW), 5 ani cu revizii gratuite se faceau la 25 000 km sau 2 ani, (desi nu e recomandat, tocmai datorita acestei mentalitati, ca la noi produsele sunt mai proaste). Dar nu trebuie inteles gresit si nu mai credeti in afirmatii de gen: "uleiul asta e bun, uleiul asta e o mizerie!" atata timp cat faci schimburile la timp, n-ar trebui sa intampini nici o problema, indiferent de uleiul pe care il folosesti, pana la urma o revizie costa in medie 100-150 euro de euro si mai bine o faci anual sau la 15 000 km, pastrand vitalitatea motorului  Nu m-am zgarcit niciodata la nimic legat de masina, ba dimpotriva. Eu mi-am spus parerea folosind acest produs intens. De ce l-as schimba daca isi face treaba cu brio? Era vorba aia: "if it ain't broke don't fix it". 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@corad0   Citeste bine ce am scris. Consum Castrol 1L la 10-12000    consumul ala de 1,5L a fost cu noul ulei original BMW produs de Shell  Twin turbo power. Vascozitatea e ok 5w30 si e recomandarea celor de la BMW.    

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, din experiența mea, vă recomand  MOBIL 1,  nu Mobil. Am un Logan MCV cu 130 K la bord de la prima revizie i-am băgat Mobil 1 turbo disel sau ESP și vă spun că nici acuma de la an la an când fac revizia, 15000-20000 Km/an nu mănâncă motorul ulei și merge super și acuma. La Tiguanul, pe care l-am cumpărat în această toamnă, la prima revizie voi băga tot Mobil 1 Esp 5W30 că văd că acesta este recomandat. Este foarte important ca să respectați recomandările producătorului cu privire la ulei !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/30/2017 at 1:53 PM, noobsound said:

@corad0   Citeste bine ce am scris. Consum Castrol 1L la 10-12000    consumul ala de 1,5L a fost cu noul ulei original BMW produs de Shell  Twin turbo power. Vascozitatea e ok 5w30 si e recomandarea celor de la BMW.    

Shell curge mai bine, e mai subtire de-aia l-a papat asa de repede, Castrol-ul de-l folosea era mai gros probabil, oricum iti zic de acum ca are probleme la segmentii de ungere si simeringurile de la supape.
Eu am bagat de la Castrol Magnatec 5w40, luat din reprezentanta, de la Mobil 10w40 luat din Auchan, cica era produs in Belgia parca, am luat si Shell Helix 10w40 de pe un site online, am pus Valvoline Durablend 5w40 luat tot online, iar acum am Valvoline Maxline 5w40 la motor segmentat.
Toate mi-au mancat ulei indiferent de marca, segmentare s-a constatat ca segmentii erau blocati, tacheti blocati/uzati...in fine, simeringuri duse(tari) si supapele inlocuite motorul nu mi-a mai papat gram de ulei, la 1-2 saptamani deja incepeam sa completez inainte.
Mecanicul mi-a recomandat ulei original VW ca sa stiu ce cumpar, inainte imi recomanda Mobil de la distribuitorul direct ca asa folosea si el, ma gandesc ca s-o fi convins ca nici uleiurile nu mai sunt ce erau odata.
Ce e interesant la noi e ca pe piata de uleiuri industriale Lukoil e pe primul loc, asa ca mai bine iei din benzinarie un ulei de provenienta sigura decat un ulei de care nu esti sigur.
De Valvoline mi-a zis ca e ulei prost, iar eu i-am spus ca l-am luat doar pentru ca scrie ca e facut in Olanda si am zis ca ar fi garantia ca e un ulei bun, asa ca el mi-a indicat frumos ca in cazul in care nu stiu ce ulei sa iau, mai bine iau original ca sa stii ce bagi, apropo Mannol am vazut ca are un ulei OEM de VW, 5w30 parca era.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut, recomandati-mi va rog un ulei pt passat b6 2.0 bmr de 170cp.

Pana acum am folosit castrol 5w30 cu norma 507 (i.am scos filtrul dpf), dar la 7000km a consumat cam 0,7l ulei.

Mi se pare un consum cam mare, as merge pe 5w40, voi ce spuneti.

Multumesc

Modificat de MarioMarioBMR
text incomplet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi pe 5w40 505.01 gasesti lista de uleiuri aprobate VAG in topicul de ulei pt PD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MarioMarioBMR Schimbarea vâscozității nu este o decizie pe care trebuie să o iei cu ușurință. Mai întâi încearcă un ulei de o calitate mai bună tot norma 507. S-au tot menționat pe topic uleiuri din grupa asta care au generat un consum de ulei mult mai mic. Chiar dacă nu mai ai sistemul de depoluare, un ulei bun oferă protecția necesară. Nu trece cu vederea faptul că un ulei cu o vâscozitate scăzută oferă o protecție mult mai bună la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rece ambele uleiuri au aceeasi vascozitate, 5. Mergi fara retinere si pe 5w40, uleiuri bune sunt la Fuchs Titan, Ravenol, Liqui Moly. Motul, toate cu norma 5o5. 01.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citez un coleg de pe un alt forum:

,,Nu vascozitatea la 40 de grade este cea importanta ci parametrii ce caracterizeaza pornirea la rece.
- CCS
- MRV
- Pour Point."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile au evoluat, sunt super aditivate,  daca  e schimbat pana in 15K. nu vor creea probleme sau uzuri excesive.  Globalizarea, scaderea de calitate a motoarelor, (dupa 2005) e problema, sunt gandite sa tina  mai putin, cu costuri de intretinere mari, se fac bani frumosi din piese de schimb. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna colegi.Am cumpărat un ulei full sintetic dar doar ,4 litri.Am rămas de la schimbul anterior cu600-700 ml de Valvoline Durablend5w40.Aceest ulei este semisintetic.Ce ziceti pit sa complectez cu 200-300ml din acesta.De cate ori an schimbat uleiul nu a intrat mai mult de4.2 sau4.3litri.De completate intre schimburi nu este cazulSchinb  7500si maxim9000.mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!