Jump to content

Probleme sistem Racire (Touareg 7L)


vladonne

Recommended Posts

Salut

Am un Touareg R5 din 2003 - 95000 km si 128 Kw

Am o foarte mare problema cu masina asta...

In primul rand pierde apa si nu face cald (sau rece vara) decat din cand in cand.... sau cand vrea ea.

Pierde apa (lichid racire) in mod constant si de fiecare data cand am dus-o la service (Porshe Bucuresti Vest) mi s-a spus ca masina nu are nici o problema.

Am constatat ca pierde mai multa apa (1,5l/100km si nu glumesc) cand merg la drum intins, mergand cu 120km/h viteza maxima!

Este incredibil ca nu pot identifica problema cei de la reprezentanta, cu toate ca am mers cu ea la ei de 5 ori si de fiecare data au venit cu o alta explicatie, au facut chiar o corespondenta cu cei de la VW Germania dar mi-au spus ca masina nu are cum sa piarda apa.. ca ei au pus-o sub presiune si nu pierde.

Dupa ce au facut corespondenta cu cei de la VW Germania, mi-au spus ca li s-a trimis o lista cu teste pe care ar trebui sa le faca masinii dar au considerat ca sunt inutile si ca sigur nu acolo sunt problemele masinii.

Ce am observat este ca pierde parca mai multa apa daca merg cu caldura pornita sau cu aerul conditionat.

Oricum, caldura nu merge decat uneori.

Ce au reusit sa identificei cei de la VW Romania, a fost ca face cald doar daca motorul este turat -daca sta la ralanti se opreste caldura si baga aer rece-

Pe la cei de la Porshe Bucuresti Vest nu mai am de gand sa calc pentru ca mi-au luat o gramada de bani de fiecare data si nici macar nu au putut sa identifice problema.

Banuiesc ca s-ar fi spart caloriferul din spatele bordului dar nu mi s-a umezit mocheta in habitaclu

Uleiul este OK, nu i s-a schimbat culoarea sau ceva semne ca s-a ciupit garnitura de chiulasa... nu scoate bule de aer in vasul de expansiune...

In ultima vreme a inceput sa huruie si ventilatorul care sufala aer in habitaclu (poate si asta o contribui la ceva.. nu stiu)

Ma poate ajuta cineva cu un sfat sau sa-mi recomande un service competent?

Mi-a mancat nervii masina asta si totul din cauza celor de la Porshe Bucuresti Vest

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
vw-raz-van

parca tiam rspuns pe undeva!! ar putea fi presiune prea mare si pierde pe la capacul vasului de expansiune si eu am patit si solutia a fost capac de vas ,garnitura chiulasa,si termostat!

Link to post
Share on other sites
  • 6 years later...

Bună ziua! 

Din păcate,  deschid un nou subiect tot din cauza unei probleme. 

De ceva timp,  Touareg-ul din semnătură a început sa piardă lichidul de răcire.  La început,  ajungea nivelul sub minim si se aprindea becul cam după 200 km, dar in ultimul timp,  abia mai tine 40-50 km o completare. Problema cea mai mare este ca nu se vede pe unde curge.  Am gasit ceva urme pe "furtunul" ala mare care intra in egr, dar nu știu pe unde ar putea intra. Cei de la service suspectează răcitorul de gaze,  dar nu înțeleg de ce ajunge acolo "pe admisie" dacă răcitorul ala răcește gazele arse. Am o mica suspiciune si ca ar intra in baia de ulei, dar uleiul este curat si, daca ar fi intrat,  la cat am adăugat, ar fi trebuit sa se umple de 2-3 ori baia cu antigel. S-a mai confruntat cineva cu o problema asemănătoare?  Sau care ar putea fi cauza? 

 

Link to post
Share on other sites

Scoate fum alb ?

 

Daca te uiti pe busonul de completare ulei ai multa spuma alba ? Nu e neaparat sa se umple baia de antigel . Daca spre exemplu e ciupita garnitura de chiulasa poate sa il bage direct in motor si apoi il scoate pe evacuare.

Edited by Tracto
Link to post
Share on other sites

Fum alb nu scoate, din ce am observat. Capacul de la ulei este in poza atasata (mai era putina spuma d-asta si acolo unde este capacul). Totusi, nu vad cum ar fi ajuns garnitura de chiulasa sa fie ciupita pentru ca nu a fiert niciodata si nu a consumat antigel pana acum. Alta suspiciune pe care o am, desi sunt slabe sansele, este ca a inceput sa piarda antigel dupa ce a fost scoasa din service cand am schimbat pompa de ulei din baie si ma gandeam ca poate au "deranjat" ceva, dar, cum ziceam, cred ca e mai mult o coincidenta.

post-101318-0-60839100-1424175483_thumb.

Edited by iustinn
Link to post
Share on other sites

Ti-as recomanda sa faci un test de chiulasa. Nu este scump deloc dar o sa stii cu exactitate incotro te indrepti dupa. Se introduce un lichid in vasul de expansiune intr-o eprubeta si in contact cu gaze din evacuare "fierbe" si isi schimba culoarea. Daca se intampla acest lucru inseamna ca garnitura e ciupita undeva.

 

Asta ar putea fi, sigur, doar o cauza . Pot fi si altele dar din ce ne-ai descris mai sus parca numai in directia asta se indreapta .....

 

Totusi, imi doresc sa ai ceva minor :)

Edited by Tracto
Link to post
Share on other sites

Sunt curios daca cei de la service-ul meu stiu cum se face testul asta. Stii, cumva, cum se numeste lichidul acela? Multumesc!

Edited by iustinn
Link to post
Share on other sites

La insistentele mecanicilor, am schimbat termoflotul (radiatorul acela mic prin care trece si apa si ulei), dar problema nu s-a remediat; dupa 50 km parcursi, nivelul uleiului a crescut, iar cel al antigelului a scazut. Acum au mai ramas doua variante: Prima, care mi se pare mai putin plauzibila, este garnitura de chiulasa, iar cea de-a doua(cea mai plauzibila, zic eu) este pompa de apa, care la motorul asta "inteligent" este incapsulata in bloc si daca se sparge, baga apa in ulei. Vestea cea "buna" este ca rahatul asta de pompa este in spatele motorului si nu se poate inlocui decat cu motorul dat jos si manopera depaseste de 2-3 ori pretul piesei in sine. Ca alta problema, cred ca a fost afectata si turbina, pentru ca de pe la 2000 de rotatii are un "fluierat" daca pot sa-l denumesc asa, probabil de la uleiul amestecat cu apa. Deja imi lasa un gust amar motorul asta fiindca la 200 mii km, cati are, daca mai schimb si pompa de apa, am schimbat orice se poate schimba pe el, si, culmea, toate dintr-o data, mai intai pompa de ulei, apoi servo (topicul din aceeasi arie de aici). Indoiala cea mai mare a mea este cu ce sa incep, cu garnitua de chiulasa sau cu pompa de apa (pompa care, din ce am citit, oricum ar trebui schimbata, dar, daca as stii ca mai tine, as mai amana schimbarea ei). Va multumesc pentru raspunsurile de pana acum.

Edited by iustinn
Link to post
Share on other sites

Mecanicul meu a schimbat pompa de apa fără sa demonteze motorul. A demontat ceva de la transmisie, cardan și avut loc. Am schimbat preventiv pompa văzând pe masa mecanicului un motor stricat din aceasta cauza.

Link to post
Share on other sites

Fa testul de chiulasa si o sa stii ce sa faci. Daca stimatii de la service nu au tester de chiulasa si nici nu stiu ce e, schimba service-ul .

Link to post
Share on other sites

Edi18, poți detalia puțin ce a demontat, mai exact, sau prin ce parte a motorului este pompa?  Am căutat pe internet niște poze, dar nu reușesc sa-mi dau seama unde este pompa de apa.

 

Tracto, astăzi voi încerca să găsesc alt service,  dar vreau să-i întreb, întâi,  dacă pot si știu să demonteze și pompa de apă fără sa dea motorul jos, in cazul in care nu e de la chiulasa. 

Link to post
Share on other sites

Am tot amanat sa raspund. A fost de la pompa de apa, pe care am schimbat-o relativ usor (are un capac in spatele motorului, se da jos si apoi iese pinionul si apoi pompa). Avea joc foarte mare in rulment, se vedea cum se scurge antigelul imediat ce am dat capacul jos. Ii multumesc pe aceasta cale colegului edi18, pentru ca altfel dadeam motorul jos degeaba. Atasat, este o schema care m-a ajutat sa-mi dau seama pe unde este si cum se scoate pompa. Mentionez ca n-am avut presa de care se vorbeste acolo, am facut una acasa, cu putina indemanare  :D . 

post-101318-0-86569500-1424712051_thumb.

Link to post
Share on other sites

Scuze ca nu am răspuns la timp. Mașina mea e cu volan pe dreapta și acum aproximativ 2 ani când am făcut acea revizie mecanicul a zis ca a demontat ceva care tine de cardan sau direcție. Nu am fost acolo când a schimbat, dar rețin ca era pregătit sa dea motorul jos și când a ridicat masina pe elevator a găsit această variantă. Bine ca se poate schimba mai simplu.

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Salut

Am cumparat de curand un tuareg r5 an 2005 la care am o problema destul de grava la sistemul de racire, cum nu pot sa deschid un topic nou (unde cred ca sigur as primi mai multe pareri)am sa scriu aici

Problema consta ca pierde antigel si pierde in functie de regimul de mers, am observat ca la un mers normal in bucuresti in decurs de 3 zile si 100km mi se aprinde becul de lipsa lichid racire dar temperatura nu sare de 90 grade chiar de se merge bara la bara.

La drum intins si mers cu ceva viteza sa zic 120 km pe ora dupa 3-4km incepe sa urce apa spre 120 grade si creste destul de repede , in momentul las acceleratia si temperatura scade destul de repede la 90 de grade si mai merg ce mai merg si se aprinde becul de la lipsa lichid.Ce am mai observat si mi se pare ciudat este ca motorul ajunge foarte repede la 90 grade conform ceasului temp apa din bord, adica mers normal in 2-3km si 6 min ajunge la 90 grade

Azi am facut un test, am pornit masina am plecat cu ea in 5 min si 2 km apa a ajuns la 90 grade si am mers pe o portiune ceva mai turata cu ea adica in S cu pedala la fund sa zic ca 2km si am tras pe dreapta am ridicat capota si am observat abur si ca pierdeam lichid pe la capacul vasului de antigel

Am pus mana pe furtunul ce intra apa in radiator si era cald dar cel care iese din radiator face legatura de motor prin termostat era rece sloi si el si radiatorul , abia dupa ce am mai mers cu masina citeva minute bune si am oprit sa verific am observat ca s au incalzit.Treaba asta mi se pare ciudata , din cite stiu in momentul cind apa ajunge la 90 grade se deschide termostatul si furtunul ce iese din radiator se incalzeste.Am ajuns acasa am lasat o sa se raceasca bine , am completat cu antigel diluat si am plecat iar in proba de data aceasta mergind normal, la fel cam 2-3 km si 6 min apa a ajuns la 90 grade am mai mers un pic si am oprit sa vad daca se incalzeste furtunul ce iese din radiator si la fel rece sloi, a trebuit sa mai merg cel putin 15 minute de cind apa in bord a ajuns la 90 grade ca furtunul ce iese din radiator sa se incalzeasca , semn ca sar deschide termostatul dupa cite stiu eu.Voi ce ziceti, vi se pare un lucru normal cum functioneaza termostatul meu ? Sau trebuie sa caut problema cu refularea apei din borcan in alta parte?

de mentionat ca:

-nu am apa in ulei , nici nu face spume la buson si nici nu a crescut nivelul

-nu intra ulei in sistemul de racire

-cu capacul desfacut si motorul rece pornit nu da bule nici gaze in vas

-furtunele cind e cald motorul nu sunt foarte tari dar nici moi, cit pot sa le strang pina la jumatate intre degete

-nu scoate fum de niciunfel cai rece sau cald motorul

Nu stiu cu ce sa incep ca sa rezolv problema asa ca orice parere/sfat este bine venit

Link to post
Share on other sites

daca e termostatul e posibil sa iti  dea eroare pe tester. ai facut vreo diagnoza? care a fost rezultatul?

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Buna ziua...am un touareg 2.5 tdi si am 265000 km...pompa de apa nu curge si nici nu huruie,dar am auzit ca se schimba la maxim 150000 km si nu stiu daca a fost schimbata sau cand...intrebarea mea este daca trebuie schimbata acum sau in momentul in care da semne de uzura(pierde apa,huruie...) si ce marca recomandati...Airtex credeti ca este fiabila?Va multumesc...

Link to post
Share on other sites

Mai da si cu search. Si pune hepu sau ceva mai scump, nu toate chinezariile.

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Stie cineva pe unde poate sa-mi piarda lichidul de racire. Curge cam 2l pe la carenajul rotii stangi. Pe deasupra de furtunul de la frana. Ce poate sa fie acolo pe partea stanga? 

Este vorba de un touareg 3.0 2008

Edited by Mihai_c
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Revin cu pierderile de antigel, poate sa aiba legatura cu folosirea AC ului? Nu am mai folosit AC ul si nu a mai curs. E cam ciudat. Stie cineva ce ar putea sa fie? 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Am gasit problema pentru cei interesati. Sunt niste conducte sub carenajul rotii stangi care duc la radiatorul de incalzire in habitaclu. Alea trebuie schimbate. Acuma cica trebuie demontat bordul. 

Link to post
Share on other sites

La roata stanga e webasto si sunt multe conducte in zona. Sa detaliezi putin dupa reparatie. 

Link to post
Share on other sites
  • Doomy changed the title to Probleme sistem Racire (Touareg 7L)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri