Jump to content

Impresii chiptuning...


andREI
 Share

Postare recomandată

De acord cu bogdan, masina mea tocmai a facut 50000km de cand are soft,in afara de consumabile nu am schimbat vreo chestie la masina. Si culmea, aferent motorului meu este unul din cele mai proaste ambreiaje vag,pana acum tine fara probleme. Btw masina mea are acum 180000km si in tot acest timp, a fost alergata pe autostrada, mers in oras (mare parte) si a vazut si ocazional cate un 402m for fun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

in postul lui initial ( aici ) postase si firma din Constanta si pe cine reprezenta. Vad ca a dat edit. Ar fi corect daca tu zici ca acel tuner din constanta este membru aici sa intervina in discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord, dragos. dreptul la replica e ceva obligatoriu !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum e clar ca atunci cand prestezi niste servicii ca persoana juridica iti asumi responsabilitati, nu cred ca s-ar supara daca si-ar vedea numele aici!

Desi nu cred ca tunerul are vreo vina in situatia data de knoppix, as vrea sa vad si reactia lui.

knoppix, cel mai indicat ar fi sa ne dai numele, probabil mai sunt colegi ce au apelat la serviciile lui, am afla daca ei sunt multumiti sau nu!?

Modificat de unuser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu consider ca e important sa vorbim pe caz concret. Altfel se pot trage tot felul de concluzii. Aceste acuze generale nu cred ca servesc nimanui.

Si eu am soft si sunt incantat, dar sunt constient ca exista un risc, pe care atunci cand am facut softul mi l-am asumat. Consider ca acest risc poate fii diminuat daca faci aceasta lucrare la o firma de incredere si/sau la o persoana in care ai incredere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul are intotdeauna 2 versiuni, mediatizarea unei singure versiuni este daunatoare constiintei si adevarului.

Foarte interesanta aceasta fraza. :)

La prima vedere faptul ca s-a stricat un injector nu prea ar avea legatura cu remaparea pe care ai facut-o masinii tale. Dar pana la urma orice e posibil. O masina cu chip, poate sa functioneze mult si bine, atat timp cat este exploatata in limite normale.

De curand am avut "placerea" sa aud diagnosticul unui mecanic referitor la posibilele cauze care au deteterminat uzura unui tampon motor: "Tamponul s-a stricat din cauza chipului, mai ales din cauza cuplului care este foarte mare" :D

Modificat de vwgolf5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa iau partea nimanui dar garantia verbala nu valoreaza 2 bani. Nimeni nu o sa iti garanteze niciodata rezistenta fizica a unor piese. Nici nu au cum sa garanteze asta pentru ca nu cunosc situatia masinii fiecaruia la momentul efectuarii operatiei. Niciodata cand se rupe distributia la o masina cei ce au montat-o (indiferent de service) nu vor recunoaste ca e o greseala de montare. Intotdeauna a fost cureaua de vina. Este doar o paralela la ce discutam aici, cu titlu de exemplu.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand am avut "placerea" sa aud diagnosticul unui mecanic referitor la posibilele cauze care au deteterminat uzura unui tampon motor: "Tamponul s-a stricat din cauza chipului, mai ales din cauza cuplului care este foarte mare"
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@knoppix ce ai patit tu, NU ARE NICI O LEGATURA CU CHIPTUNINGUL ,pur si simplu a fost o coincidenta,degeaba il bati pe acel om ca il bati degeaba,nu e vina lui ca tie ti s-a stricat pe partea electrica masina,e ca si cum ai spune ca s-a stricat motorul din cauza scaunului de la pasager,pur si simplu nu are vreo legatura...daca ziceai ti s-a spart motorul/ti-au sarit furtunele/s-a stricat ecu-ul sau mai stiu eu ce atunci da ai putea face o legatura dar asa nu are sens ce spui tu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand am avut "placerea" sa aud diagnosticul unui mecanic referitor la posibilele cauze care au deteterminat uzura unui tampon motor: "Tamponul s-a stricat din cauza chipului, mai ales din cauza cuplului care este foarte mare" :icon_thumright:

Iti pot arata dog bone de poliuretan rupt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt soferi si soferi,eu cum nu rup tampoanele cu 497nm si voi le rupeti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Leon Cupra de la 240 CP stock si pana la 320 CP remapata este o crestere de 33% a puterii motorului. Si cine are asemenea masina, conduce agresiv. Este normal ca piesele sa nu mai reziste ca inainte. Una e sa urci de la 130 CP la 170 CP la o masina la care oricum nu o conduci mereu sportiv iar alta e la o masina care vine stock cu 240 CP si o urci la 320 CP ca pentru asta e facuta, sa o conduci agresiv.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca asta e posibil, cuplu mai mare => socuri mai mari la accelerari violente => uzura tampoane. Stiu ca asta e o problema care apare la A5 3.0TDI chipuit daca "dai ca melteanu in acceleratie", ca sa ma exprim elevat :ceuameni:

Este posibil. Am uitat sa precizez ca era vorba de un Golf 5 cu motor 1.9 TDI PD 105 CP care beneficiase de o remapare in urma cu aproximativ 8 luni pana in momentul in care a fost nevoie sa fie schimbat un tampon motor. Si remaparea a fost una "normala", cu o crestere de maxim 30 CP! In acest caz consider ca este vorba de o exagerare. Consider ca acel tampon motor ar fi cedat la un moment dat si daca masina nu ar fi beneficiat de remapare.

In momentul in care discutam de Leon Cupra care are 240 CP stock situatia se schimba. :offtopic:

Modificat de vwgolf5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce alta situatie? nu caii putere rup bucsele..ci cuplu. 5torm cum nu le rupe si are cuplu cat 2 cupre? sau zGb cand avea TDIul de 220 de cai?

daca pleci tare sau schimbi violent le poti rupe si la 100 de cai... nu caii sunt vinovati aici, ci soferul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum iti dai seama ca e dus dogbone-ul? poate sa-mi indice si mie cineva un topic referitor la asta, acum nu mai dau de el! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la topic...

Am 1000 de km de cand am facut resoftarea la TCM Turbo. Prima impresie dupa ce am realizat modificarea a fost ca masina este mai usoara. Sau ca am mers cu cauciucurile dezumflate si pe urma am bagat in ele 3 atmosfere.

Cuplul maxim se simte binisor intre 2000 si 3000 de rotatii pe minut si pentru prima oara am reusit sa vad martorul esp palpaind la un demaraj in viteza a 3-a de la 40km/h la 80 km/h (pe asfalt, drum uscat).

In privinta depasirilor de la 90 la 130 km pe ora – nu ai nicio problema – zboara, stau relaxat ca stiu sigur ca ma ajuta masina. Nu este nevoie sa retrogradezi in a 3-a, viteza a 4-a este mai mult decat suficienta.

Daca inainte de resoftare turometrul nu indica mai mult de 4100 rot/min iar viteza maxima era undeva la 190 (pe GPS) acum urca la 4300 rot/min si viteza este de 201 km/h. Mentionez ca aceste viteze nu le-am atins pe drumuri publice din Romania ci pe o pista de incercare in afara tarii. Nu incurajez pe nimeni sa mearga peste viteza legala, eu respectand-o cu strictete.

In primele zile am fost tentat sa merg mai tare (in oras) si la un moment dat aveam senzatia ca nu ma ajuta franele. Prinzi viteza destul de repede si apoi esti nevoit sa franezi puternic pentru a incetini. Poate ca alte discuri ar fi mai eficiente.

In privinta consumului de motorina, am remarcat o crestere, poate datorita si stilului de condus mai agresiv, in medie cu 2 litri in oras iar afara 0,5-1 litru. Probabil ca dupa ce-mi va trece perioada de “sportivitate” se va mai “aseza” si consumul de carburant. Totodata (probabil ca datorita croazierelor la viteze si turatii superioare) am completat si un picut de ulei.

Zgomotul este acelasi ca si inainte iar fum nu am observant sa scoata (in retrovizor).

Una peste alta ma declar multumit, senzatia de “alta masina” este vadit vizibila. Sper sa nu am probleme la cutie, transmisie, motor. Multumiri lui Dragos & co.

Modificat de victor blackedition
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare daca nu deranjez, legat de aceste modificari care se fac.Am un passat cc 140cp tdi si as vrea sa-l duc la 170cp.Dar nu stiu daca merita sa ma risc pt. 1 sec. cat as castiga de la 0-100km.Daca erau macar 2 sec. mai era ceva.Stiu o sa spuneti ca se poate dar eu nu vreau mai mult de 170cp pt. ca se stie ca vor ceda multe .Deci sa nu o mai lungesc aiurea si sa pun ultima intrebare pt. cei care au un motor ca al meu si au facut modificarea .Merita fratilor sa o fac? As dori sa stiu mai multe din parte celor care au passat cc 140cp daca e cineva, nu a4 e alta masina chiar daca are acelasi motor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100% merita ; o sa observi si cresterea de cuplu inca de la prima accelerare , plus ca altfel vei pune problema in depasiri .

170CP si aproape 390-400Nm iti sunt de ajuns pentru greutatea masinii tale .

acum tu decizi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu stiu daca merita sa ma risc pt. 1 sec. cat as castiga de la 0-100km.Daca erau macar 2 sec. mai era ceva.

O secunda care ti se pare putin dar in realitate este foarte mare! La 100 km/h in acea secunda faci mai mult de 27 metri. Distanta ce-ti poate salva viata. Dar resoftarea nu se face pentru liniute de la 0 la 100km/h, pentru ca vei distruge cutia de viteze si elemente ale transmisiei. Se face pentru a te ajuta cand depasesti si ai o viteza initiala intre 70 si 120 km/h. Eu cred ca merita, mai ales ca masina ta are o tendinta mai sportiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In privinta depasirilor de la 90 la 130 km pe ora – nu ai nicio problema – zboara, stau relaxat ca stiu sigur ca ma ajuta masina. Nu este nevoie sa retrogradezi in a 3-a, viteza a 4-a este mai mult decat suficienta.

Si daca nu aveai softul schimbat, de la 90 la 130 tot cu a 4-a depaseai, fiindca la masina ta, a 3-a nu prinde 130 :). Poti face o proba : Cronometrezi repriza 90-130 in a 4-a si pe urma incerci cu a a 3-a + a 4-a. O sa vezi ca prima varianta iese mai bine. La masina mea e valabil chiar mai de jos ( 80-120). In rest toate bune si sa te bucuri de ea.

Modificat de rfo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@knoppix zice:

Am fost cu ea la "doctor" la dealerul vw CTA, are probleme la injectorul 3 se pare ca s-a ars ceva in partea electrica a injectorului.

injectorul, in cazul tau, este o electrovalva normal inchis care este comandata de ECU si nu se deschide decat cand este sub tensiune. in concluzie: daca s-ar fi ars bobina (asa cum sustinea dealerul vw mentionat de tine) injectorul ar fi ramas inchis nu deschis... in alta ordine de idei, faptul ca injectorlul tau a ramas deschis se poate datora unui corp strain ajuns in duza printr-un concurs de imprejurari nefericite. corpul strain putea proveni de la orice componenta a injectiei dupa filtru, in urma uzurii, stresului mecanic...etc.

nu incerc sa iti lamuresc cauza problemei si nici sa-l disculp pe omul cu chip-tuning-ul mai ales ca nu-l cunosc..., vreau doar sa iti pui si alte intrebari: oare dealerul vw la care au reparat masina ti-a spus intr-adevar care a fost problema?, oare stia cu adevarat ce se intampla acolo ?, cei 6mil cu care ai scapat tu f. ieftin nu au fost in realitate un pret mare?

chiar crezi ca un injector ars se poate repara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna... citesc si eu de vreo cateva luni pareri pro si contra chiptunning/resoftare/optimizare etc.

acum la audi a4, 1.8 t merita sa fac treaba asta?? akum cred ca are 150cp.

teoretic acelasi motor este si de 150/163 si 194 cp??

turbina s-ar putea defecta din aceasta cauza?? multumesc.

Modificat de alien_zapp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel de 194 cred ca are alta turbina. numita k03s.

merita facut cipul, daca il faci la o firma de incredere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!