Jump to content

Impresii chiptuning...


andREI
 Share

Postare recomandată

Asa deci...ai si tu sticker din-ala. Sa fie intr-un ceas bun. :)

Si vezi ca la capitolul "stickere" pe masina mai ai pana sa ma ajungi, detin deja 4 si mai stau la rand vreo 3... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand am intrat si eu in clubul "remapatilor" .Crestere (teoretica) de la 110 la 140-145 CP .

Am facut un drum afara sa o testez, restul in Buc , impresiile sunt :

- zgomot , vibratii , pornire , etc = neschimbate

- efectul turbo este mult mai prezent ( in treptele inferioare mai ales ,se simte pragul din zona 1800-2000 rpm)

- castig de putere in toate treptele peste 2000 rpm .

- de notat tr.3 si 4 in care se simte cel mai bine cresterea de putere ( adica efectul " bagat in scaun " )

- consum in Buc = in medie s-a pastrat acelasi consum ( si stilul de condus :Driver: ) o singura zi am vazut consum mediu mai mic cu 0.2 L pe BC , in rest a fost acelasi sau mai mare cu maxim 0.4 L

- consum afara = pastrand viteza constanta in aceleasi conditii BC indica un consum identic sau usor inferior cu 0.1- 0.2 L . La acceleratii puternice insa BC -ul afiseaza medii sensibil mai mari , e firesc .

Per ansamblu multumit , sa vedem daca pe parcurs fiabilitatea (turbina , ambreiaj ) va avea de suferit .Sa speram ca nu :D

sa here same engine....oricum diferenta este incredibila....doar ca nu prea te abtii sa ii dai si tu ...si sigur consuma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inainte sa imi fac chip-urirea ma duceam ~ 192 km/h (cu jante pe 16). Dupa chip-uire (cu jante pe 17) ating maxim 185 (190-195 in vale :argue: ).. Cipos, cel care mi-a facut remaparea mi-a spus ca in urma aceste operatiuni o sa sar de 200... numai ca eu nici macar nu am ajuns acolo, dar sa si trec peste. e adevarat, eu stiam ca viteza maxima nu este influentata, dar daca el mi-a spus asa, am mers pe mana lui pentru ca stie mai multe ca mine. Voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand zici ca ai schimbat rotile, dai detalii insuficiente. Cu ce ai masurat viteza?

Zi ce dimensiuni aveai la pneurile cu care ai atins 192 km/h si ce dimensiuni ai la actualele si iti zic eu mai multe despre cauza care a dus la fenomenul descris de tine :argue:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand zici ca ai schimbat rotile, dai detalii insuficiente. Cu ce ai masurat viteza?

Zi ce dimensiuni aveai la pneurile cu care ai atins 192 km/h si ce dimensiuni ai la actualele si iti zic eu mai multe despre cauza care a dus la fenomenul descris de tine :argue:

Inainte aveam 205/55/16 acum am 225/45/17. M-am gandit ca si faptul ca am trecut la niste anvelope cu 2 numere mai late si niste jante mai grele o sa cauzeze dar totusi, nici nu ma gandeam ca nu o sa mai ating nici viteza care o aveam inainte. Ma asteptam pe la un 200km/h...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e de la chip , se poate sa fie debitmetrul sau turbina, eu acum 2 luni mergeam cu 4 persoane in masina lejer cu 200 km/h si mai ducea dar acum am incercat de vreo 5 ori si se plafoneaza la 175 km/h si pana acolo urca greu ,si asta am incercat si treapta 5 si 6 si singur in masina,si cu rotile schimbate cu jante de aliaj usor si nimic ,deci cred ca debitmetru e pe duca mai mult ca sigur,se paote sa ai si tu problema asta.

Modificat de shadow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu cred ca e pentru ca a fost curatata de Cipos care a spus ca se prezinta mult mai bine decat s-a asteptat, iar debitmetrul... nu stiu ce sa zic, pentru in afara de viteza maxima, unde ma asteptam la mai mult, nu imi face alte "figuri".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat cresti diametrul rotilor scade demarajul, insa creste viteza maxima atinsa. Mai conteaza si ce presiune aveai la testul de viteza facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat cresti diametrul rotilor scade demarajul, insa creste viteza maxima atinsa. Mai conteaza si ce presiune aveai la testul de viteza facut.

Am fost special la o vulcanizare sa-mi faca presiunea pentru ca stiam ca influenteaza si asta viteza. Tipul de acolo mi-a spus ca 2,2 e ok! Eu stiam de 2,4 pentru 17", dar el a zis ca 2,2 trebuie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte aveam 205/55/16 acum am 225/45/17. M-am gandit ca si faptul ca am trecut la niste anvelope cu 2 numere mai late si niste jante mai grele o sa cauzeze dar totusi, nici nu ma gandeam ca nu o sa mai ating nici viteza care o aveam inainte. Ma asteptam pe la un 200km/h...

Deci e buna alegerea care ai facut-o in ceea ce priveste dimensiunea pneurilor, in cazul asta e de la altceva beleaua, cum ti-au zis si colegii, debitmetru sau altceva, nu pot sa imi dau seama acum.

Cel mai bine, ia legatura cu cine ti-a facut chipurirea, sigur va avea mai multe raspunsuri ca noi, in fond stie foarte bine masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost special la o vulcanizare sa-mi faca presiunea pentru ca stiam ca influenteaza si asta viteza. Tipul de acolo mi-a spus ca 2,2 e ok! Eu stiam de 2,4 pentru 17", dar el a zis ca 2,2 trebuie...

Pt uzul cotidian 2.2 e ideal. Dar pt teste de viteza, 2.4 sau chair 2.6 e indicat... :argue:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat cresti diametrul rotilor scade demarajul, insa creste viteza maxima atinsa. Mai conteaza si ce presiune aveai la testul de viteza facut.

daaa...dar cea reala!!!! cea indicata pe bord o sa ramana la fell sau chiar scade....daca vrei sa vezi viteze reala foloseste un GPS...cat pui cauciucuri mai mari cu atat creste viteza reala..dar viteza indicat ramane in cel mai bun caz constanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Swat Cat, ce zice Doru14 e bine, ce vrei tu sa zici nu prea e adevarat :)

Prin cresterea diametrului unei roti scade rezistenta la rulare, se modifica raportul dintre turatia la roata si turatia motorului. Viteza maxima creste pana in punctul in care puterea motorului este insuficienta sa invinga rezistenta la inaintare care are ca si componente rezistenta aerului, rezistenta la rulare si mai sunt si altele dar de o mai mica importanta. Sa nu te gandesti ca daca pui roti cu un diametru mai mare iti va merge masina cu 300 km/h :D

Analog, prin micsorarea diametrului rotilor, se scurteaza reprizele, demarajele, dar scade si viteza maxima, firesc, motorul ajunge la turatia maxima de functionare si s-a terminat.

In legatura cu viteza aratata pe bord. Situatia e mai complicata, depinde unde e pus senzorul, pinionul care ia semnal sau miscare pentru a transmite catre vitezometru, e mai complicat aici si nu vreau sa intru in foarte multe detalii, oricum suntem off-topic :) In principiu insa, viteza se modifica conform pozei :)post-4207-1175013099_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor!

Astazi am intrat si eu in randul lumii, ca sa zic asa, multumita lui Dragos. Azi dimineata am comis-o. Totul a decurs cursiv, cum ma si asteptam, de altfel. Cresterea a fost cuminte, nu m-am aruncat la ceva suparat: de la 105 CP la 135 Cp si de la 250 Nm la 305 Nm. Nu e mult, dar pentru ce-mi trebuie mie e suficient si e cel mai safe.

Ca o prima impresie masina se misca mai bine, sunt incantat de ea. Mai ales la o apasare mai ferma se duce mult mai bine. Imdiat dupa chip-uire chiar a trebuit sa plec la Constanta (de unde va si scriu aceste randuri) si am avut ocazia sa o alerg un pic si e alta viata. Deocamdata nu am decat vreo 250 km cu ea tunata, dar o sa revin cu impresii. Ca si consum, imediat dupa operatiune i-am resetat calculatorul de bord. Dupa ce am mai mers o bucata prin Bucuresti, dupa care pe autostrada in general cu 150 km/h, plus ce am mai mers prin Constanta, cand am ajuns in fata hotelului aveam un consum mediu de 6,3%. Dar e cam devreme sa ma pronunt, cu toate ca am senzatia ca a mai scazut un pic. Despre viteza maxima, i-am dat de curiozitate. De la 185 km/h cat prindeam inainte (singur in masina) am atins cam 197 km/h avand inca un prieten cu mine. Eu zic ca e OK.

Deci, deocamdata, cam asta e. Sunt multumit si sper sa raman asa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am rezolvat-o si eu...

105cp-133 cp, 250->300Nm

Senzatie DEMENTIALA after(cel putin pentru mine, care nu am mai condus masini cu peste 140hp):

- Raspuns mult mai bun la apasarea pedalei de acceleratie: daca inainte eram nevoit sa-i dau kickdown pentru a ajunge cat mai repede la 3500-4000 rpm, acum e arhisuficient pentru aceeasi acceleratie sa apas pedala pana la jumatate

- Acceleratia este sesizabil crescuta. Nu am apucat sa-i fac un timing 0-100 sau 80-120 dar dupa prima impresie toate par sa fi scazut cu cca 1 sec. La o masuratoare cu telefonul am obtinut cca 9,6sec 0-100 si sub 5,8sec 80-120.

- Nu este chiar asa sesizabila modificarea in treptele 1 si 2.

- In sfarsit am simtit si eu ce inseamna o "ramanere" in scaun. Modificarea de cuplu (cca 50 Nm ) este prezenta la orice atingere a acceleratiei.

- Consumul a crescut dupa 5 km de test in oras de la 7,7% la 7,8%(cca 40 km facuti la medie). Am mers cca 30% forja restul pana in 3200rpm. In urmatoarele 7 zile am programati 2500-3000 km si atunci o sa vad eventualele diferente.

- Motorul este mai silentios in accelerare si nu mai am (cel putin din ce am sesizat pana acum) acele nerelgularitati de turatie la relanti(cateodata in functie de consumatori si de combustibil motorul tremura ca si cand ar fi mers putin innecat).

- Cu ambreajul nu par sa fie probleme, cel putin deocamdata, dar nici nu o fortez decat atunci cand chiar am nevoie.

Mai departe sper sa fie bine.

Toate bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wellcome to the club .

Era si cazul ca noua turbina sa vina cu un upgrade de software :D

Am vazut ca ai optat pt un tuning usor , puteai sa obtii fara probleme 140 CP ( in cazul TCM ).Oricum e mai safe pt ambreiaj asa .

Asa e la inceput , te bucuri de senzatia puterii si cuplului marit , apoi...te gandesti cum ar fi cu stage 2 si upgrade hardware :D

BTW , cu cine ai facut remap-ul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Eu inainte sa imi fac chip-urirea ma duceam ~ 192 km/h (cu jante pe 16). Dupa chip-uire (cu jante pe 17) ating maxim 185 (190-195 in vale :D ).. Cipos, cel care mi-a facut remaparea mi-a spus ca in urma aceste operatiuni o sa sar de 200... numai ca eu nici macar nu am ajuns acolo, dar sa si trec peste. e adevarat, eu stiam ca viteza maxima nu este influentata, dar daca el mi-a spus asa, am mers pe mana lui pentru ca stie mai multe ca mine. Voi ce parere aveti?

cum e domnu Bestie cu masina ? Cat prinde doar cu tine in masina (de mentionat ca a trecut pe la mine si eu + el + un prieten al lui in masina si am putut prinde 200kmh dar nu ne-a mai lasat drumul (mai exact venea trafic). Ai ajuns pe autostrada cum spuneai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

gata.. a postat bestie dar pe topicul lui ( aici ) . Zice ca prinde 215kmh acum :scratch: :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu noua remapare( btw, made by Wetterauer TM) am apucat sa fac zilele astea cam 2200 km.

Consumul nu a crescut, la viteza de autostrada si mers constant (130-140) consumul instantaneu nu a trecut de 4,9 (depinde si de vant). In schimb, am observat ca la WOT, consumul a crescut considerabil. Daca inainte, din cate imi amintesc, in treapta 3, 4 consumul instantaneu nu trecea de 20%, acum urca usor la peste 25-30%. De tr. 1, 2 nu mai vorbesc, la WOT trece de 40-50% in tr. 2 si nu cred ca scade sub 80% in tr. 1. Comparatii?!?

Inca un lucru pe care l-am observat si mi se pare destul de important: Daca inainte de remap nu am observat sa creasca temperatura pe climatronic la peste 89-90C, acum dupa 2 min. de forja creste la 93C. Pareri, comparatii?!?

Viteza maxima nu am testat-o pentru ca nu ma intereseaza. Nu pentru asta am facut chiptuning.

Un timing superficial 0-100 (cu telefon in mana) am ajuns la 9,5-9,6 sec (in carte scrie din cate tin minte 11,2s) Considerabil, as spune :Driver:

De asemenea, (cu turbina noua), inainte nu era atat de evident sunetul turbinei decat dupa.

Stage2 sau upgrade hard nu cred ca o sa fac pe actuala masina. Ma foarte multumeste cum este acum. Poate cand voi schimba masina peste un an, in functie de cum se va comporta cu actualul chiptuning - ma refer la fiabilitate - voi face tuning soft si hard pe un 2.0tdi 4motion - tot golf V :scratch:

Deocamdata astept cu "nerabdare" sa ma lase complet volant care are un sunet din ce in ce mai "promitator"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati.

In cadrul intalnirii de primavara Dragos a avut amabilitatea si mi-a schimbat soft-ul de la "low-tuning" cum eram initial la "normal". Adica acum am cam 140 CP si 310 Nm. Alta viataaa!!!!

Despre viteza maxima, am atins astazi 205 km/h. Poate daca mai aveam spatiu si ma mai chinuiam un pic ar fi urcat la 210 km/h (pe vitezometru).

De miscat se misca foarte bine, o simt mai elastica, raspunde mai rapid la pedala de acceleratie, ce sa mai, e mult mai placut la condus. De remarcat ca la relanti aveam niste usoare trepidatii, dar care ma deranjau. Dupa aceasta ultima versiune de tuning nu prea le mai simt, foarte rar si foarte usor, uneori disparand complet. Cand m-am intors de la Cheia si am oprit in Bucuresti la semafor nu simteam motorul de nici un fel, parca era masina oprita, nu vibra, nu se auzea nimic.

Nu am remarcat sa dea nici acum fum (nici cu versiunea anterioara nu dadea).

Despre consumul de combustibil, am impresia ca a mai scazut inca un pic (in curand o sa pot merge chiar cu rezervorul gol :blink: ).

De la Cheia pana la Bucuresti am facut 1 ora si 45 minute, 70-80 km/h in localitati, 110-120 km/h in afara, consum 4,5%. Nu e rau deloc, zic eu.

Pana acum am vreo 1.800 km cu ea tunata si sunt foarte incantat. Pe parcus o sa va tin la curent cu noi impresii.

Modificat de alxrro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut

ma bucur si eu din decembrie de up-grade de caluti

e fantastica cresterea, mai ales daca-i dai talpa si schimbi un pic peste 4000(evident cand ai nevoie de o accelerare rapida)

sunt curios cum arata graficul cu cuplul ca eu simt ca trage liniar pana pe la 4500rpm si mai mare cuplul parca il simt dupa 3000 ceea ce chiar ca e misto

poate posteaza cineva graficul cu stage-ul normal la motorul AVF(poate chiar voinea daca nu e prea ocupat)Multumiri din nou lui Voinea.

Acum m-am imbolnavit si vreau mai multa putere....ce sa-i faci e in firea omului sa vrea mai mult , o sa vad cand trec la actiune.

salut

ma bucur si eu din decembrie de up-grade de caluti

e fantastica cresterea, mai ales daca-i dai talpa si schimbi un pic peste 4000(evident cand ai nevoie de o accelerare rapida)

sunt curios cum arata graficul cu cuplul ca eu simt ca trage liniar pana pe la 4500rpm si mai mare cuplul parca il simt dupa 3000 ceea ce chiar ca e misto

poate posteaza cineva graficul cu stage-ul normal la motorul AVF(poate chiar voinea daca nu e prea ocupat)Multumiri din nou lui Voinea.

Acum m-am imbolnavit si vreau mai multa putere....ce sa-i faci e in firea omului sa vrea mai mult , o sa vad cand trec la actiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...azstazi am intrat si eu pt prima data pe forum...am citit stanga dreapta...ma bucur ca exista o comunitate de genul...ce sa va zic?....am un octavia 1 rs combi...modificata de mtm(admisie+chip+evacuare cap-coada)...acuam are in jur de 215 caluti...foarte multumit sunt...diferenta este enorma...o singura problema exista...mi-ar cam trebui un LSD deoarece in treapta I...pe la 5000 de ture cam fug rotile in gol...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!