Jump to content

Impresii chiptuning...


andREI
 Share

Postare recomandată

Pai tocmai ca nu spunea asa ceva d-rive, faptul ca maresti puterea maxima te ajuta sa ajungi la viteze mai mari, de la 180km/h iti trebuie mai multi CP sa invingi fortele de frecare. Eu la a mea am castigat 20km/h ( pe bord ) fata de stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cam tot atat am castigat (20-30 Km/h) la a mea. Explicatia pe care o vad (am mai fost spusa inainte) este ca, fara tuning, plaja pe care se "simte" cuplul (si pe care trage masina), este mai mica decat cea dupa chip. Adica, daca inainte de chip masina trage pana pe la 3500 rpm (este strict un exemplu nu valoare reala) si ajungi la o anumita viteza dupa care cuplul "moare" (si masina nu mai ia viteza), dupa chip, plaja in care se simte cuplul este marita pana la 4000-4500 rpm (tot exemplu), motorul "trage" o perioada mai lunga (si cu mai multa forta pt ca are ceva CP in plus) si atunci ajungi la o viteza mai mare. Sper sa ma fi exprimat corect.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplu este rata cu care se produce puterea. Cuplu in sine nu are nici o treaba cu cat de tare "trage" masina. Indirect el are. Un cuplu mai mare, pe o plaja mai mare inseamna ca motorul produce MAI MULTA PUTRE (Kw). Daca o masina are 320Nm la 1800rpm si una are 200Nm la 4500rpm, nu putem sti care masina va accelera mai repede. Chiar daca masinile sunt identice la greutate. Cutia conteaza insa ea e optimizata pt motorul respectiv, deci nici asta in final nu conteaza.

O masina cu cuplu mare la turatii mici are reprize mai bune din simplu motiv de mai sus "cuplu este rata cu care se produce puterea". In termeni simpli puterea = turatie x cuplu ( relatia nu e chiar asa la motoarele prin rotatie, insa ca sa va faceti o idee ce inseamna cuplu). Atfel o masina care are 320Nm la 2000rpm va avea mai multi Kw care are 150Nm la 2000rpm, deci va accelera mai repede de la 2000rpm pt ca are MAI MULTI KW, nu mai mult cuplu. Sper ca s-a inteles.. :offtopic:

Pe de alta parte viteza maxima depinde de turatia la care motorul dezvolta suficienta putere, nu cuplu e irelevant, sa invinga toate celelate forte care se opun.

O masina stoc care are 100Kw la 4400rpm de ex cutia este atfel calcutata astfel incat viteza maxima sa fie in jur de acea valoare. De atfel asa e si "gasita" viteza maxima.

Dupa remap e posibil sa avem puterea maxima tot la 4400rpm si desi apoi scade tot o sa avem mai multi decat 100Kw initiali. Poate scade sub 100kw la... 4800rpm, si atunci acolo va fi viteza maxima.

Pe scurt. Depinde cat de repede scade cuplu dupa turatia de putere maxima. Adica rata cu care se produce puterea. Daca cuplu scade mult, motorul nu va produce multa putere si degeaba am 125Kw la 4400rpm daca la 4500rpm am 90Kw. Viteza maxima nu va fi mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai am facut ciptuning la dimsport.Nu stiu exact ce valori am obtinut dar pot spune ca in afara faptului ca masina trage mult mai bine si la turatii mici am un consum vizibil mai scazut.Asa ca investitia de numai 150E se va amortiza in cateva luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

nimic nou? nici o alta impresie? nimic despre motorul 1,9 l 131 cp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai citit tot ce scrie in topicul asta si n-ai gasit nimic de motorul de 130?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am fost si eu pe la dragos. la inceput nu am simtit foarte tare schimbarea, pt. ca am mers in oras. dar cel mai bine s-a simtit pe autostrada la intoarcere in constanta, de la 130km/h in sus. pur si simplu in cateva secunde zboara la 190-200. multumesc voinea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai zis asta si in alt topic, dar cred ca aici ishi are mai bine locul:

Ieri am tunat-o i-am pus si eu chip de la Voinea

Deci acum am 126 CP si un cuplu de 340, care e demential.

Masina merge mult mai bine dupa upgrade parca e cu totul alta. Ceea ce s-a schimbat cu adevarat e cuplul la turatii mai mari, e mult mai fashneata chiar si la 3000-3500 ture. Pe langa astea e mult mai nervoasa in vitezele 3, 4 si 5 unde pana acum nu avea aceiasi putere.

Am facut aseara cca 80km prin Bucuresti, unde mi-am pus mintea cu tot felul de masini, si vreau sa zic ca am fost f placut surprins cand soferii masinilor mai cu pretentii ca a mea, A4, Pasat, ma opreau la semafor sa ma intrebe ce motor au de nu se puteau tine dupa mine Deci masina merge impecabil, e cu totul alta. In cei 80km parcuri am avut un consum de 6.7 l/100, valoare indicata de computerul de bord, ceea ce dupa mine e f bine avand in vedere felul in care am condus masina. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si masina mea si-a primit duminica seara tuning-ul pe care il astepta de ceva vreme ^_^ si acum "gongone" motorul de ti-e mai mare dragul :)

Se simte ca e mult mai fasneata, accelereaza mai repede. Inca nu am testat-o cat de mult se duce in sus... o sa astept o vreme (indelungata)... inca vreo 5 luni :Driver:

All in all... I want moooore! :))

:rolleyes: multumiri, domnul Voinea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut aseara cca 80km prin Bucuresti, unde mi-am pus mintea cu tot felul de masini, si vreau sa zic ca am fost f placut surprins cand soferii masinilor mai cu pretentii ca a mea, A4, Pasat, ma opreau la semafor sa ma intrebe ce motor au de nu se puteau tine dupa mine

Sa intzeleg ca aia se tineau dupa tine, si dupaia te opreau si ziceau: Ma nene ce motor am, ca nu ma pot tine dupa tine? Si tu ghiceai? sau nu prea? :rolleyes:

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut si eu "sa ma leg" de exprimarea respectiva, dar m-am abtinut... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am testat-o cat de mult se duce in sus... o sa astept o vreme (indelungata)... inca vreo 5 luni

De ce sa o tii 5 luni fara sa-i dai viteza maxima :) ? Nu spun ca e bine sa mergi cu viteza maxima, nici nu recomand asa ceva, dar ma mira exprimarea si as vrea sa inteleg, poate aflu lucruri noi. Crezi ca dupa 5 luni si o zi se va modifica ceva in mod automat la masina ta si o sa-i poti da in gura la maxim? De ce in 5 luni si nu in 4 luni si o saptamana? De ce nu te raportezi mai curand la un anumit numar de km?

Scuze pentru intrebari, nu vreau decat sa ma lamuresc, ca nu am inteles prea bine. Poate asa mai aflu si eu ceva nou. In rest, sa-ti fie de bine, sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul meu (110 cp) cati caluti se pot adauga si care ar fi neajunsurile? :Driver:

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa intzeleg ca aia se tineau dupa tine, si dupaia te opreau si ziceau: Ma nene ce motor am, ca nu ma pot tine dupa tine? Si tu ghiceai? sau nu prea? :D

hai nu fiti rai, eram si eu entuziasmat de masina :D ma intrebam ce motor AM... of of acum am corectat, sper ca sunt mai usor de inteles, desi nu cred ca nu a-ti intels :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma intrebam ce motor AM...

Sa inteleg ca te intrebai singur ce motor ai? :D (ce ziceai, ba' al naibii Voinea, mi-a schimbat motorul, mi-a pus unul de Porsche si mie nu mi-a zis nimic :D )

Hai ca am glumit, bineinteles ca intelegem ce vrei sa spui, dar asta doar pentru ca suntem vorbitori nativi de limba romana. :P

Adevaru-i ca te inteleg, cand mi-am tunat si eu prima masina la inceput ma cam balbaiam de fericire. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa o tii 5 luni fara sa-i dai viteza maxima :lol: ? [...]

pai... din anumite motive... :) am acumulat ceva puncte (negre)... prea multe :lol: si nu imi permit sa raman fara carnet ( which I :P ) ... ca dup-aia... ;) in cazul in care o sa ma prinda vreun radar (cu peste vreo 20kmph peste limita, oricare ar fi asta) :lol:

si... de fapt raspunsul este ca in 5 luni se sterg punctele acumulate :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai zi omule asa, eu credeam ca e vreo chestie tehnica, ca ti-o fi zis Voinea sa procedezi asa si nu intelegeam de ce :D

Acu' e clar. Ce sa-ti doresc: Hai liberare! ;) (cred ca numeri AMR ... :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intereseaza si pe mine ce imi recomandati sa fac la un Seat Toledo 2001 1.9 TDI 90CP 210.000 km. Vreau sa mai maresc putin puterea dar sincer nu stiu cat... am auzit tot felul de variante asa ca vreau sa imi fac o parere si aici.

Sper ca am intrebat unde trebuie :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa mai maresc putin puterea dar sincer nu stiu cat... am auzit tot felul de variante asa ca vreau sa imi fac o parere si aici.

Sper ca am intrebat unde trebuie :blink:

Nu chiar. Cred ca se potrivea mai bine daca scriai aici http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3927

Iar de facut, poti face multe, depinde cam ce te intereseaza, de ce fonduri dispui si cat esti dispus sa investesti.

Pentru inceput e recomandabil sa incerci un chiptuning, discuta cu Voinea si vezi ce variante exista si care sunt recomandate pentru masina ta. Dupa aceea, ... ehe...cerul e limita, doar bani sa ai. Poti face foarte multe (schimbat turbina, intercooler, evacuare, sistem de franare, jante, spoilere, praguri, montat eleron ... se gaseste ce sa-i faci, stai linistit).

Bafta si sa ne spui si noua ce ai facut!

Modificat de alxrro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am un a4 2.5 TDI quatro (180 cp) (stock) tunned by Voinea .... acum testata la autotest are 204CP (cu EGR defect) si cu mici/mari probeme la volant + tampoane . Acum am rezolvat problema si cu volant si cu tampoanele si merge superb, se simte cu adevarat la viteze mari diferenta de tuning.

230 km/h la 3600/3700 rpm.

Ideea este ca iti scade si consumul, nu cu mult cca 0.3 - 0.6 l/100 km dar simti diferenta la cuplu si nu numai.

Prima data dupa ce a terminat Dl. Voinea cip tuning-ul am fost la un drive test sa vada impresia mea, pe moment nu prea am sesizat diferentele (erau si problemele sus mentionate) dar acum pot spune ca sunt f. f. multumit de investitie :D.

Per total eu zic ca merita la orice masina un tuning daca este facut cu cap.

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intereseaza si pe mine ce imi recomandati sa fac la un Seat Toledo 2001 1.9 TDI 90CP 210.000 km. Vreau sa mai maresc putin puterea dar sincer nu stiu cat... am auzit tot felul de variante asa ca vreau sa imi fac o parere si aici.

Sper ca am intrebat unde trebuie :rolleyes:

Incearca sa vorbesti cu Dragos Voinea, sa vada masina, pt. ca dupa un anumit nr. de km (cei reali evident), este un pic mai dificil - vezi turbine, injectoare etc.

Succes ..:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand am intrat si eu in clubul "remapatilor" .Crestere (teoretica) de la 110 la 140-145 CP .

Am facut un drum afara sa o testez, restul in Buc , impresiile sunt :

- zgomot , vibratii , pornire , etc = neschimbate

- efectul turbo este mult mai prezent ( in treptele inferioare mai ales ,se simte pragul din zona 1800-2000 rpm)

- castig de putere in toate treptele peste 2000 rpm .

- de notat tr.3 si 4 in care se simte cel mai bine cresterea de putere ( adica efectul " bagat in scaun " )

- consum in Buc = in medie s-a pastrat acelasi consum ( si stilul de condus :vaidecapulmeu: ) o singura zi am vazut consum mediu mai mic cu 0.2 L pe BC , in rest a fost acelasi sau mai mare cu maxim 0.4 L

- consum afara = pastrand viteza constanta in aceleasi conditii BC indica un consum identic sau usor inferior cu 0.1- 0.2 L . La acceleratii puternice insa BC -ul afiseaza medii sensibil mai mari , e firesc .

Per ansamblu multumit , sa vedem daca pe parcurs fiabilitatea (turbina , ambreiaj ) va avea de suferit .Sa speram ca nu :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Taaaaaci, ca-mi faci pofta. :hainoroc:

Sper ca pana la sfarsitul lunii sa ma alatur si eu clubului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara tarziu am trecut pe o alta varianta de remapare. Varianta Dimsport. Ceky si Doc si-au dat silinta si a iesit f. bine. Mai bine decat era inainte ( desi n-am stiut niciodata care e originea primei remapari). Cert este ca acum masina trage mai tare, mai liniar fata de "brutalitatea" cu care tragea inainte. Pare mai asezata. Inainte eram fumigena la talpa. Acum din ce ma uit in spate nu se vede fum dar cel mai bine vom vedea asta cand va merge cineva in spatele meu. Per total nota 10 la baieti. Vine si stickerul dimsport pe masina imediat ce o spal. Asa ca impresiile sunt bune, pare si mai silentioasa masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!