Jump to content

Impresii chiptuning...


andREI
 Share

Postare recomandată

Imi dau si eu o parere, nu mi-o luati in nume de rau: despre autorizarea RAR a lui Voinea ... hmmm ... nu stiu daca acest lucru ar avea realmente vreo semnificatie asupra increderii pe care ar trebui sa o avem in activitatea desfasurata de el. De ce zic asta: credeti ca daca Dragos se duce la RAR cu tot soft-ul, echipamentul si actele pe care le are, vreunul de acolo ar intelege ceva din treaba asta, si-ar da cineva seama realmente cum stau lucrurile? Si atunci ar fi doua variante: ori nu i-ar da autorizatia, ca nu inteleg nimic, ori i-ar da-o doar pe baza unor hartii, printr-o procedura strict birocratica. Si atunci, cu ce ar trebui sa imi influenteze acest lucru increderea pe care o am in ceea ce face Dagos? Ca a obtinut o hartie de la RAR ... asta ma lasa, vorba poetului. "nemuritor si rece". Fac o paralela cu acest lucru si va spun ca am lucrat o vreme intr-un laborator al ministerului sanatatii unde se autoriza aparatura medicala ce intra pe piata romaneasca (un fel de RAR pentru aparate medicale). Va dati seama ca raspunderea celor de acolo era cel putin la fel de mare cu cea a celor de la RAR. Pana la urma o masina e un fier, o mai repari, mai schimbi ceva si e ca noua, dar cu viata si sanatatea oamenilor nu te joci. Cu toate acestea erau aparate ce primeau autorizatie fara ca macar sa fie vazute, doar pe baza unor hartii si pe baza faptului ca fusesera verificate de alte laboratoare in afara si ca echipamentele functionau bine si corespundeau unor anumite standarde. Si asta din cauza, pe de o parte, ca nu aveau specialisti ca sa verifice aparatele acelea, unele fiind atat de complexe ca poate nu stiai nici sa-i dai drumul, iar pe de alta parte nu exista suportul material necesar pentru a verifica astfel de sisteme. Asa si cu tuning-ul. Nu cred ca RAR-ul are specialisti atat de buni incat realmente sa inteleaga ce se intampla si nu cred ca are nici aparatura necesara pentru a testa calitatea tuning-ului oferit de diverse firme.

Despre ceea ce ofera Dragos eu ma uit la sutele de persoane care si-au facut tuning la Dragos si sunt multumite si nu au nici un fel de probleme. Poate or mai fi existat erori, ca la toate firmele importante s-a mai intamplat (vezi ASPAD sau Dimsport), dar, per total, calitatea serviciilor oferite de Dragos nu poate fi pusa la indoiala, zic eu. "Parere mea", vorba unui binecunoscut personaj.

Cat despre pretul practicat, trecand peste amabilitatea de a face un discount important membrilor forumului, in comparatie cu serviciile similare oferite in vest preturile lui Dragos sunt cam aprope pe la jumate. Pe de alta parte el are o afacere in care a investit si continua sa investeasca, a depus si depunde eforturi ca sa realizeze toate aceste lucruri si a stabilit un pret pentru ceea ce ofera el. Suntem o tara libera cu o economie de piata (chiar daca e vai de mama ei), deci avem posibilitatea de a alege. Daca nu convine cuiva ceea ce ofera Dragos sau pretul practicat, feel free... si cauta in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai facut decat sa sintetizezi superficialitatea si lipsa de orice urma de raspundere care exista in societatea romaneasca. RAR obtinut cu actele, certificari facute cu "plasuta", etc. Sa speram ca cu noua "aderare-integrare-comunizare" se mai dreg treburile si prin RO. E destul de amuzant sa invoci motivul lipsei de incompetenta cand e vorba de o avizare/certificare. Daca sunt mai istet, de maine incep sa "cultiv" niste armanent in garaj, bazandu-ma pe faptul ca habar nu au cei din "conducere" ce e aia o pusca :) Mi se pare putin ridicol, dar nu exclus :) Cam asa si cu chiptuningul. Daca vrei certificare RAR, te duci la RAR si o obtii. Daca nu sunt in stare aia sa ti-o dea, inseamna ca te afli in tara gresita, sau condusa/certificata de oamenii gresiti. Si iei masurile care se impun, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

saboteur> exista autorizare de la RAR pentru a interveni asupra electronicii autoturismelor. S-a trecut in primavara anului trecut de acest aspect.

Politica forumului este corecta as zice si eu , iar acest soft folosit de noi este cumparat legal cu licenta.

Cum spunea cineva (si spun si eu) ... o cam dam in offtopic si cred ca o sa trebuiasca facut un split topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut..

Am avut ocazia sa vad o lista de preturi de la MTM si intr-adevar pentru motorul meu era ceva parca spre 500 si ceva de Euro..nu mai stiu exact.

Personal mi s-a parut mult asa ca am fost la Aspad si ei mi-au facut resoftarea,vreo 300 de euro(tot fara factura..).L-am intrebat de ce este asa o diferenta,iar cel de acolo mi-a spus ca diferenta se reflecta totusi si in calitate.

Eu unul nu ma pricep,dar fiind in branse sigur are dreptate.

In general calitatea are pret in orice domeniu..

Sanatate.

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu ai inteles foarte exact ceea ce am vrut sa spun: ca o autorizatie RAR nu imi modifica in vreun fel increderea pe care o am in activitatea lui Dragos. Ca acea autorizatie (ca si multe altele) se dau in Romania asa cum se dau, nu sunt de acord si nici nu agreez acest lucru, ca si tine. Nu mi se pare normal ce se intampla si, ca si tine si ca si toata lumea, sper ca aceasta aderare sa schimbe in bine lucrurile.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni, chit ca e off-topic tot ce se cam posteaza, lasa ca e bine ca sa se clarifice lucrurile, atata timp cat discutam civilizat e ok, poate intradevar nu ar strica sa fie facut un topic despre legalitatea, eficienta si toate aspectele care tin de chiptuning, remapare si cum i-o mai spune.

Fac o precizare, nu iau apararea nimanui, nu am remapare la masina cu toate ca ma bate gandul dar nu-mi convine strict din chestiuni de garantie, in fond fiecare e liber sa faca ce vrea, sa creada ce vrea dar aici trebuie sa apara comentarii care sa ne faca sa ajungem cat mai aproape de adevar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Eu nu ma mai bag in astfel de dicutii.. Ce am facut am facut legal, am urmat pasii toti, nu am pornit afacerea cu aparatura contrafacuta (da, exista clone de care zicea domnul priceput ce a inceput aceste discutii), am tunat peste 400 de masini din vwforum in acest moment si sunt mandru de rezultatele obtinute prin munca TCM Germania si prin munca mea , vreti sa discutati despre legalitatea chiptuningului ? chiar va rog... dar pastrati bunul simt si nu faceti acuzatii nefondate doar asa ca e usor sa scri din fata calculatorului (ca sa nu zic sa arunci cu rahat sa vezi ce iese) .. De 4 ani alaturi de moderatorii forumului (echipa ce a avut schimbari tot timpul) incercam sa tinem vwForum la nivelul la care este. Nu m-am plans niciodata financiar legat de forum (desi timpul petrecut pentru buna functionare depaseste valoarea banilor investiti pana acum si chiar ca nu conteaza pentru ca o fac din pasiune.. ). Asta sunt, am avut minte dar si noroc ... Ma sfatuia dimsport o data sa nu ma bag in astfel de discutii ca totdeauna sunt si gica contra si voi avea de dat explicatii la infinit.. Cred ca e bine sa-i urmez sfatul pentru ca e ceva mai batran decat mine..

Hai Doamne ajuta-ne sa ne civilizam , sa fim mai eficienti mai corecti (si eventual sa platim cu placere 600-900E pentru un chiptuning)

Modificat de voinea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

garantia va fi pentru motor si cutie de viteze

Cand va fi totul finazizat despre aspectul garantie la masini noi voi face precizari .. totusi pretul cum am spus va fi altul decat v-am obijnuit cand se merge pe varianta cu garantie.

spune mai multe ca sa nu te inteleaga lumea gresit , garantia la motor se acorda in alte tari numai in anumite conditii (vezi SKN - masina sa aibe un anume nr de km, se face revizia conform carte masina la un service autorizat pt marca respectiva, in momentul tuningului se verifica ca masina este 100% ok, etc; cit despre cutia de viteze, sa nu se inteleaga si ambreiajul ca ala nu intra la garantie nici macar cind cumperi masina noua) !!

si inca ceva, faci un pariu? daca faci tariful de 500 de euro, ramii cu 1/2 din clienti iar daca il faci la nivel germania, anglia ramii cu max 25% din clienti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreajul e acoperit de garantie insa doar pt defectele de fabricatie. Cum e si normal. Ca noi nu avem incredere in service si nu intelegem ce e uzura normala si ce nu .. e alta poveste.

Eu vreau sa fac remap la masina. Daca exista aceste "discutii", desi nu inteleg cu cine, si chiar exista posibilitatea sa dau ~500E in plus insa sa nu imi fie afectat garantia mai bine astept si fac atunci remap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu ai avut un 1.4 FSI inainte la care nu ai fost multumit de castigul de dupa ciptuning? Daca da atunci ai fost informat inainte ca cresterea e in jur de 10% si implicit este abia sesizabila?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut un 1.4FSI remapat la care remaparea "nu se cunostea deloc". In sensul ca timpii 80-120 facuti pe acelasi traseu cu acceasi benzina erau aprox. identic si cu remap si fara. E adevarat ca masina consuma ceva mai putin, poate doar mi se parea, si se simtea "altfel". Adica reactiona ceva mai repede cand apasai doar jumate de pedala. Era ciudata faza cu timpii. Masina parea ca accelereaza mai repede intre 80-100 (de ex) si ma incet intre 100-120 (de ex). Am facut mai multe teste cu voinea insa rezultat a fost cam tot ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

corect ce zice BBM. Cu nr de clienti... stai linistit ca se poate vinde in ambele varianta (garantie , certificate etc) sau no-papers version (sincer cand ai un G IV TDI 90CP din 2001 cu 170.000km la activ. Tot ce vrei e sa-l ti 3-4 ani - max 90.000km cu un soft corect facut ce-ti aduce o rezerva de putere.. Nu ai nevoie si nici nu vrei sa platesti peste 500Euro.. preferi sa cauti in zona 250Euro si esti multumit cand gasesti.

my 2 cents

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect ce zice BBM. Cu nr de clienti... stai linistit ca se poate vinde in ambele varianta (garantie , certificate etc) sau no-papers version (sincer cand ai un G IV TDI 90CP din 2001 cu 170.000km la activ. Tot ce vrei e sa-l ti 3-4 ani - max 90.000km cu un soft corect facut ce-ti aduce o rezerva de putere.. Nu ai nevoie si nici nu vrei sa platesti peste 500Euro.. preferi sa cauti in zona 250Euro si esti multumit cand gasesti.

my 2 cents

da, poti si intr un fel si in altul, poti in cite feluri vrei tu - mai bine spus in ce fel te intelegi cu fiecare client dar ai inteles exact ce am vrut eu sa spun, pune miine pe usa anunt cu 500 de euro pret si iti aduc eu (moka) paleta de muste sa nu te plictisesti ;)

iar daca practici preturi model SKN, deja risti sa ajungi subiect de linsaj..... :P

Modificat de bbm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doua observatii am de facut.

1. nu sint de acord cu sintagma folosita de dl voinea si altii de pe aici cum ca ei "au platit si au invatat sa dezvolte soft". nu cred ca ei au scris vreo linie de cod in softul ala sau au modificat ei cu hexeditorul vreun octet din fisierele de remapare. pur si simplu ei sint niste end useri ai softului facut de altii. acuma ori eu nu am inteles ce vroiau ei sa zica prin "dezvoltat soft" ori ei nu au nici cel mai mic habar ce inseamna sa dezvolti soft. asta presupune conform definitiei sa creezi softul sau sa-l modifici. nu cred ca sint ei atat de competenti. ei doar uploadeaza niste octeti in ecu folosind aplicatii mai mult sau mai putin reusite. eu tocmai asta ziceam ca exista aplicatii disponibile for free impreuna cu fisierele de date care vin infipte in ecu. de asemenea schemele electronice ale interfetei hardware sint publice si posibil de realizat de catre hobisti, sint folosite componente electronice f prozaice si ieftine penca greul trebii e facut de catre aplicatia soft si cei care au produs fisierele binare care vin infipte in ecu. prin prisma acestor chestii indubitabile mi-am dat si eu cu parerea ca pretul cerut este f mare. el se bazeaza pe faptul ca multi nu au cunostinte de electronica si nici o cultura IT suficienta pentru a aborda singuri operatii de genu asta. e o chestie similara cu upgradeul firmwareului din mobile sau al biosului din pc. exact acelasi gen de riscuri.

2. daca dl voinea furnizeaza aceste servicii contra cost prin oferta publica ar trebui musai sa dea chitanta si garantie sau sa faca treaba asta in privat pentru preteni sau sa faca treaba asta public dar moca. oricum daca serviciul e public, moca sau nu, cei care apeleaza la servicii de astea ar trebui sa semneze un contract ceva care sa protejeze ambele parti, prestator/beneficiar.

insa e f clar ca un furnizor de servicii contra cost trebuie sa aiba un minim cadru juridic, musai tre sa dea chitanta si garantie pe ceea ce face alfel iese f mult inafara perimetrului legal. daca nu exista acest cadru e f riscant. desi sint cam anarhist din fire nu as avea tupeul sa fac treaba asta public fara un minim cadru juridic, trebile pot deveni f nashpa mai ales acuma in epoca UE.

ps: e f clar ce zicea cineva mai sus ca nu trebuie sa ofer nimic ca sa-mi exprim o parere personala. again, no hard feelings.

Modificat de charlie_root
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca acele persoane carcotase care nu fac decat sa arunce cu rahat in Dragos si sa-i infiga bete in roate, ar trebui sa se abtina. Noi utilizatorii acestui forum avem incredere in serviciile oferite de acesta. Mai presus de toate, din spusele lui, are toate aprobarile necesare, si isi desfasoara activitatea in mod legal. In plus, Dragos nu baga mana in buzunarul nimanui, cei care aleg serviciile oferite de el sunt constienti si de riscuri, si de beneficii, si iau aceasta decizie singuri, tinand cont de toti factorii. Acest topic este dedicat impresiilor despre "cum e dupa chiptuning", nu comentariilor nefondate si in necunostiinta de cauza. :P Parerea mea ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@charlie: Nu c-as vrea sa ii iau apararea lui voinea insa pe langa ce ai expus si inteleg perfect - sunt si de acord pe anumite argumente tehnice (am absolvit facultatea de Electronica si Telecomunicatii) mai intervine pozitia de intermediar de vanzare a mapelor si a suportarii unor riscuri de upload / functionare etc.

Si despre pret raportat la efortul muncii as face (sper sa nu se supere multa lume pe mine) o paralela cu curvele: E usor sa te asezi pe un pat / fotoliu / scaun auto / etc cu picioarele desfacute insa riscurile de talharie / sarcini nedorite / boli compenseaza si poate justifica preturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Charlie, dar eu cred ca esti gresit informati sau pur si simplu ai vrut sa te bagi in seama. Voinea lucreaza sub personalitate juridica si eu am factura pe serviciile oferite de el. Privitor la preturile practicate, intotdeauna se formeaza si o piata a acestor servicii si joci in piata respectiva, cu cat o sa apara

mai multi cu atat o sa scada preturile pentru ca apare concurenta, pe de alta parte daca fiecare tot scade tariful nu o sa mai fie convenabil tocmai pentru prestatori asa ca mi se pare normal sa se impuna un nivel. Astea sunt impresiile de chip-tuning :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai au fost unii pe aici care spuneau ca nu au primit factura (ca si-ar dori asa ceva), garantii, contracte etc. dl voinea nu a negat treaba asta de aia m-am gandit ca poate nu e totul legal.

au fost unii care mai pomeneau de lipsa unor autorizatii etc. ar mai fi si problema cu topicul complet cenzurat. orice s-ar fi zis pe acolo nu trebuia sters. trebuiau doar periate obscenitatile si inlocuite cu .... sau piiiiiiiip. insa ideile trebuie sa ramana, altfel totul capata un damf de cazarma. parerea mea. adevarul poate fi scos la suprafata prin voturi corecte(nearanjate de admini) asupra unei anumite idei. in nici un caz prin cenzura.

Modificat de charlie_root
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

charlie, ai expus cu o usurinta fantastica problema chiptuningului, uite eu iti acord incredere si spune-mi daca totul este asa de usor de facut, dupa cum suna ceea ce spui tu, ce te face sa nu iti faci la propria masina chiptuning? de ce nu ne oferi si noua moca softul, iti spun la modul cel mai serios... asta era ce aveai de oferit, nu ca trebuia sa dai ceva cuiva dar tu esti cel care a sugerat ca e o chestie de hobby care ar trebui oferita ca simpatie ca suntem membri si colegi pe forum, deci nu ti-am cerut nimic, tu esti cel care vad ca nu ai nevoie de nimic ca te descurci singur dar nu vrei sa fii un coleg cumsecade sa imparti si cu noi din hobby-ul tau. Ai tot ce ai cu partea legala, intai citeste despre anumite firme de tuning din Ro si apoi pronunta-te, sa acuzi pe cineva ca lucreaza in ilegalitate si se sustrage de la plata taxelor si impozitelor mi se pare foarte grav, mai ales in conditiile UE... te-am intrebat, de fapt, demersul tau in ceea ce faci aici, unde vrei sa ajungi cu toate astea?

Iti dai seama cat e de simplu daca vrei sa desfiintezi tot ce inseamna chiptuning daca e asa usor cum zici tu? Nu inteleg ce te retine ca vad ca stii sa faci treaba asta si ne-ai mai si zis ca e usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am acuzat pe nimeni. acuzatiile au venit de la alti membri. eu doar am zis ca e scump. ca am lucrat cativa ani ca developer in embedded software pt o firma italiana in timp ce faceam a doua facultate la ff. deci ma pricep la electronica si firmware si costurile reale ale unei astfel de operatii sint f mici. softul care contine toata inteligenta e disponibil moca pe torenti. nu spun ca acel soft moca e infailibil dar e folosit cu succes de hobistii din uk. asta e tot ce am afirmat. altii au sarit cu acuzatiile de ilegalitate, eu doar am subliniat ca e nasol daca ele sint si adevarate. cu toate ca lucrez in administratia fiscala dar la departamentul IT, nu sint atat de roman in esenta incat sa ma preocupe capra vecinului. vizavi de acele acuzatii care repet nu au venit de la mine, eu doar mi-am expus parerea cum ca ar fi riscant sa faci treburi de astea inafara unui cadru juridic. inteleg ca acel cadru juridic exista dar totusi unii au zis ca nu au primit facturi. poate ca-s zvoneri, poate nu. nu e treaba mea.

in rezumat, eu consider ca pretul cerut este f mare deoarece costurile reale ale opratiei sint f mici si s-ar putea fulgerator amortiza chiar la un tarif de 100ron pe operatie. astea is pareri personale izvorate din experienta practica din domeniul embedded software.

deranjant din punctul meu de vedere e ca aici domenste o atmosfera de cazarma la a carui carma se afla insi f implicati economic poluand astfel atmosfera hobista care ar trebui sa exste intr-un astfel de forum.

eu am ajuns aici prin google. si am crezut ca aterizez in universul vw romanesc cand colo se pare ca am derapat tocmai in tcmturbo world. ar trebui sa schimbati domeniul web in cazul asta in forum.tcmturbo.ro sau asa ceva. otherwise is very confusing for casual visitors like me.

iarasi deranjant e ca aflu ca pe aici dispar topic-uri intregi penca asa vrea the big emperror sau pretorienii sai. that's all.

una peste alta eu unu n-o sa mai fac multi pureci pe aici ca pute rau de tot. parerea mea.

Modificat de charlie_root
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

charlie colegule, eu nu am nici cea mai mica legatura cu TCM sau altii si nu sustin pe nimeni, gresesti, stai pe aici si fa purici si ai sa vezi ca gresesti cu acuzele, nu e nici cazarma nici nimic, btw eu am facut armata si la un nivel destul de sus si de serios si cam stiu ce e aia armata sau cazarma, chestia e ca e libertate mare aici pe forum, atata timp cat iti exprimi civilizat opiniile.

Uite, zici ca e usor, nu softul sau partea de "hardware" care te conectezi pe masina e problema, ci cunostintele despre motor, despre parametrii lui, daca crezi ca orice fraier poate seta anumiti parametri pentru un motor te inseli, pentru asta trebuie studii, trebuie cercetare, ai impresia ca cei care fac managementul original al motorului nu fac cercetare? nu sunt foarte buni in meseria lor, ca sa dezvolti un soft mai bun decat al lor trebuie sa fii foarte bun ca nievel de cunostinte in ceea ce inseamna functionarea unui motor dpdv mecanic, fizic si nu doar teoretic. "Softuri" si reglaje poate face oricine, chestia e ca trebuie sa realizezi ceva mai bun decat uzina care a facut acel motor, asta e greu cu adevarat, ai nevoie de cercetare si teste in cea mai pura forma, potentialul financiar al unei firme care face asa ceva trebuie sa fie foarte mare, deci nu confunda softul de hobby cu cel profesional, adevarat. Hai sa discutam despre asta daca vrei nu despre legalitate sau ilegalitate, pe mine chiar nu ma intereseaza aspectul asta, vreau sa iti spun ca mi-am permis sa vorbesc despre Dragos Voinea pentru ca de aproape un an de cand sunt pe forum am putut sa observ cat de cat felul lui de a fi si de a pune problema, este un tip care dialogheaza, este sincer si deschis, asadar nu-l mai pune in situatii in care el nu este, poate ai intalnit oameni care fac chiptuning pe masina, care sunt avizi dupa bani si nexam pasiune, aia iti fac ceva doar de dragul sa iti ia banii, in fond fara sa iti faca mare lucru la masina... sunt prea multi oameni multumiti de ce le-a facut Dragos ca sa nu recunoastem ca e ok... repet nu am nicio legatura si nicio relatie cu el si nici nu intentionez nimic special in viitor ca sa am un interes sau altul.

Daca vrei sa iti expui o parere personala e ok, nu iti interzice nimeni asta dar nu acuza, mai ales cand esti in necunostinta de cauza, afirmatiile tale mi s-au parut superficiale si nefondate. Cu siguranta daca ai sa ai rabdare ai sa vezi ca te-ai cam repezit, asta este ceea ce cred eu si este opinia mea personala, opinie care esti liber sa o accepti sau nu, eu te asigur de simpatia mea pentru ca macar ai curaj sa ridici o problema si m-ar incanta foarte mult sa descoperim ce este cu adevarat cu acest chiptuning, ai putea sa iti aduci contributia intr-un mod constructiv si nu distructiv :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

Apropos: nimic nou despre "...Impresii cip-tuning..., ... cum va simtit "dupa" :))))))))))))..."? Poate un moderator muta discutia de mai sus la VERSUS sau oriunde in alta parte. Atata timp cat discutia nu m-a convins si oricum e off topic. Deci propunerea mea cred ca e corecta. Chiar daca moderatorul este una din parti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

si mai am un singur lucru de zis pentru pasionatul domn charlie_root, masina dvs din profil .. se scrie TOUAREG nu TUAREG ... deci cam "pute" (sper ca nu vi se pare prea dura exprimarea) prezenta dvs aici pe forum... Civilizat era daca aveati masina cu adevarat sa intrati in forum postand la masina mea de exemplu sau poate la aria dedicata modelului touareg (sunt cateva topicuri active ce necesita raspunsuri de la posesorii de astfel de masini (vezi cea cu anvelopele iarna sau cu tehnici de pilotat TOUAREG)) ... dar dvs dupa ce contul a fost validat direct aici sa atacati pe cei ce vand chiptuning..

Fi om de cuvant si respecta ce ai zis in ultimul tau mesaj (ca te retragi de pe forum). Noi ramanem la ale noastre ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnule charlei tuareg daca traiesti in Ro o sa aflii ca e o tara democratica si nu te obliga nimeni sa stai aici pe forum

Voinea nu ne pune cutitul la gat sa scriem pe forum sau sa apelam la serviciile lui asa ca daca suntem aici(cateva mii...)sau daca vrem sa folosim serviciile lui o facem pt ca vrem si pt ca este un om serios

daca dispari de pe forum sa stii ca ne faci un bine, sanatate si la multi ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omule (charlie) daca iti pare rau ca esti roman, cum spui undeva mai sus, urca-te in "tuareg" , ia-ti numa' buletinul cu tine si ia-o spre vest... opreste-te undeva unde ti se pare ca lumea da "mokka" chipuri pentru masina si cainii umbla cu covrigi in coada si ramai acolo..., cu siguranta vei gasi vreun localnic "prietenos" care sa te cazeze pe gratis.. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!