Jump to content

Electromotor - probleme


vale46
 Share

Postare recomandată

Sal, eu am un electromotor din dezmembrare daca te intereseaza scrie un mail. pe lemhenyib@yahoo.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    15

  • SOLAR

    10

  • katut

    10

  • GABIVVX

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut baieti. Au aparut niste probleme de la schimbarea kitului de ambreiaj OEM SACHS. Am schimbat kitul de ambreiaj complet SACHS, cu masa dubla si sunt foarte multumit de cum functioneaza masina.

Din cand in cand numai porneste masina la sfert. Ca oricine cheia invartita usor in contact "la sfert", masina trebuie sa porneasca usor. Sunetul pornirii exprimat in cuvinte este ceva de gënul: Vuiii, trrrrrrrr.... imediat motorul porneste....

 

La mine de cand am schimbat kitul de ambreiaj, dupa ceva timp, 2-3 saptamani, a inceput sa am probleme cu pornirea la sfert.

Invart cheia in contact si incerc sa pornesc masina, la sfert, si incearca sa porneasca si nu poate. Motorul incearca sa porneasca si moare. Trebuie sa invart de cheie mai lung cam o secunda si ceva. Azi mi-a facut problema asta de cateva ori bune. M-am dus cu ea la service, s-a convins si mecanicul de zgomotul care-l scoate si credem ca este de la electromotor. Kitul de ambreiaj este nou si are cam 3000 km si este SACHS cu masa dubla.

 

Exprimat in cuvinte masina suna cam asa.... vuiiii.... ta ta ta trrrâc ... si motorul este blocat,

 

Masina se manifesta la pornire, ma refer la pornire usoara la sfert, invartire usoara a cheii in contact, ca si cum nu ar avea combustibil, sau cum cred eu, ca electromotorul are freca cu dintii pe dintii volantei, ceea ce este imposibil, ca si cum ai incerca sa unesti doua roti dintate in timp ce se rotesc, una cu alta.

 

Daca invart cheia in contact mai lung de o secunda si ceva, imi porneste fara probleme, dar cu un zgomot de genul trrrrrrrruiiii si porneste motorul.

 

La rece, de exemplu, la 0 grade si mai jos, imi porneste mai greu. Ceva de genul 3-4 secunde.

 

Din istoricul masinii la NURVIL TG-JIU, dupa seria de sasiu, rezulta ca masina a mai avut odata probleme cu electromotorul, dar aceasta s-a dovedit a fi un defect de fabricatie si a fost schimbat.

 

In momentul de fata masina are cama 250.000 reali.

 

Sa fie aceasta problema de la electromotor sau de la altceva ? Si cand zic asta, ma refer la bobina, carbuni, etc.

 

Nu m-am intalnit cu aceasta problema niciodata si de aceea am postat aici. Va rog sa-mi dati cateva pareri in legatura cu aceasta....

 

Am pus testerul pe ea si m-am gandit ca am probleme cu vre-un injector ceva si din fericire nu am nici o eroare pe masina.

 

Ce poate sa fie ? M-am invatat sa pornesc masina, invartind usor de cheie, nu lung, si masina sa-mi porneasca frumos.

 

Totodata, in mare parte masina imi porneste la sfert, dar azi m-a speriat si tind sa cred, din cate am incercat, ca nu-mi mai porneste asa de usor. Pentru un DIESEL, la cald, pare prea lunga pornirea... fata de cum a fost pana azi. :(

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă se aude un cârâit după pornire atunci problema este sigur la electromotor. Uite aici un topic unde se povesteşte ce şi cum şi este şi un tutorial acolo.

Din ce înţeleg la tine se aude şi pe timpul pornirii cârâitul respectiv. Poate să fie tot de la electromotor dar şi datorită altor cauze să nu mai calce bine roata dinţată de la electromotor pe dinţii volantei. Cel mai bine dai jos electromotorul şi vezi exact care este situaţia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, da. se aude doar In timpul pornirii, dar numai cand incerc sa o pornesc la sfert, adica cand invart usor de cheie pentru o fractiune de secunda. Daca invart cheia mai lung, gen 1 secunda, 1 secunda si ceva imi porneste fara probleme.

Caraitul dupa pornirea motorului nu se aude, aia ar fi de la bendix care face parte din electromotor si stiu cum suna acel carait.

 

Iar revenind la problema mea, asta nu o aveam inainte de schimbarea kitului de ambreiaj. Adica imi pornea masina la sfert, mai ales la cald si cateodata la rece, dar in mare parte la rece nu pornea pana intr-o secunda sa zic asa.

Ce-i drept ca face cand si cand de cand am schimbat kitul de ambreiaj. De la data postarii ultimului post pana azi, am pornit masina mai lung, asa cum am zis, gen 1 secunda, 1 secunda si ceva, de teama sa nu-mi mai faca asa la pornire si-mi porneste fara probleme.

 

Tot sambata, fiind plecat din localitate, mi-a mai facut doar odata la pornire ceva de genul " vuiiii" a stat motorul neinvartit 1-2 secunde, apoi a pornit din prima, cheia fiind invartita in contact pe toata aceasta perioada.

S-a auzit scurt cum s-a invartit bendixul ca sa porneasca motorul, apoi repet a stat asa 1-2 secunde ca si cum era ceva blocat, apoi a pornit motorul.

 

Aici iar m-a speriat.

 

Ramane ca electromotorul sa-l dau jos in perioada urmatoare cand o-i avea timp si ceva bani pentru inlocuirea anumitor componente din acesta si revin cu pareri.

 

Tot de la electromotor tind sa cred ca este problema, deoarece acesta invarte prima data motorul, iar zgomotul acela gen carait de doua roti dintate care calca gresit pe o perioada scurta una pe alta, nu poate sa fie decat dintre bendix si volant.

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oprirea asta a electromotorului în timpul pornirii (exceptând alte zgomote) poate fi şi din cauza bateriei. Aşa făcea la mine până să schimb bateria: dădea să învârtă motorul, făcea o pauză apoi la prima învârtire pornea fără probleme.....până a  dat frigul când oprirea a fost definitivă :D . Pune un instrument de măsură pe baterie şi zi ce tensiune are înainte de pornire şi la cât scade pe timpul pornirii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Ionut Maruta

Ieri de exemplu fiind 27 de grade la Tg-Jiu, am facut dupa ora 16.00 cateva opriri si reporniri ale masinii, avand treaba prin oras.

Am observat ca problema pornirii apare cand e mai cald afara, chiar si la cheie mai lunga.

A mai avut doar odata tendinta ieri sa mi se blocheze invartirea motorului, dar pentru o fractiune de secunda, pe care am simtit-o.

Iar, in timpul pornirii motorului, ceva il zdruncina pe acesta intre timpul dintre rotirea cheii in contact si pornirea propriuzisa a motorului. Se simte din masina o trepidatie destul de tare.

 

Aceleasi probleme de ieri cand a fost destul de cald au fost si cele descrise la postul #177 de mai sus, zi in care a fost aproape la fel de cald.

 

Nu este bendixul, deoarece stiu cum se aude acesta daca nu se retrage cum trebuie. Nici volant sau kitul de ambreiaj care este pus nou SACHS de 3-4 luni in urma. Toata problema tind sa cred ca este de la electromotor si ma refer la componente ale acestuia, gen bobina, carbuni uzati, etc.

 

Nu am avut timp sa verific bateria in timpul pornirii, dar sper sa o fac week-endul asta. Totodata ma astept ca problemele astea sa se agraveze un pic mai mult sau destul de mult pe perioada verii, cand deja temperaturile depasesc 30-35 de grade.

 

Nici la un mecanic nu am apelat, datorita faptului ca sunt putin stramtorat cu banii si nici nu ma pot arunca la o cheltuiala de cateva milioane pentru reparatia electromotorului.

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
florinelexhodus

salut . si eu am un axr si problema cu pornitul la cald la fel ca la tine Maruta , si nu.i dau de capat. am schimat si eu kitul de ambriaj tot sachs si de atunci probleme cu pornirea. am schimbat in electromotor ,platou , bucse si bendix si tot probleme la pornire. a mai ramas de schimbat bobina, cand o schimb si daca se remediaza prb , revin cu un mesaj. drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi la fel Florine.

Hmm... Nici eu nu am inteles problema asta cu pornirea la sfert, mai ales la cald dupa ce motorul e mai incins sa zic asa.

Inainte de a schimba kitul de ambreiaj SACHS nu aveam probleme astea.

 

Astept raspunsul tau in legatura cu remedierea problemei. La invirtirea cheii mai lung in contact masina porneste, uneori bine, alteori parca se zdruncina ceva tare timp de 1-2 secunde pana porneste motorul.  Ceva de genul "tum tum tum tum.. trrrummm" si porneste... dar cand face asa... se si zguduie masina.

 

Iar cand porneste bine (si la cald cateodata), imi face frumos la pornire "vuuiii ... si porneste la sfert", dar in mare parte, la cald, pornirea trebuie facuta mai lung si pare destul de greoaie :(

 

Am uitat sa specific ca electromotorul pare incintat cand pun mana pe el, desi am inteles ca nu trebuie sa fie asa :(

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

M-ar interesa daca cineva poate spune la pornirea la rece si la cald cind avem o baterie buna pina la ce voltaj poate cobori voltajul in baterie,ca sa ne dam seama ca electromotorul merge bine sau fura curent si cind avem sa zicem ca electromotorul este "stricat"si fura curent cum ne dam seama.Exemplu la mine masuratoare inainte de pornire la rece bateria avea 12.55V in momentul pornirii tensiunea scade la 10.6-10.7V,dupa pornire urca la 14.3 deci incarca bine,la cald la fel numai ca invirte motorul de cinci sase ori.Este posibil si una si alta,bateria o am din aprilie 2014 75AH si 750A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut..am un Axr si problema ar fi urmatoare:

La prima pornire la rece dupa ce sta masina o zi doua, electromotorul invarte greu ( ca si cand nu ar avea putere, nu invarte continuu), dupa ce il opresc  porneste normal, bateria este noua de 80 deci nu cred ca de aici e problema. Credeti ca problema ar fi de la bucsele electromontorului, carbuni...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Saut am o mare problema am pornit masina adineauri a pornit la sfert am lasato un pic sa se incalzeasca dupa care am plecat cu ea si la 3 min dupa ce am plecat cu ea sa oprit si nu a vrut sa mai porneasca deloc iam da la atomat de vreo 10 ori cred ,dupa care nici electromotorul nu mai invarte .pun contactul si nu se aude nimik doar becurile din bord ce se aprind .ce ar putea avea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saut am o mare problema am pornit masina adineauri a pornit la sfert am lasato un pic sa se incalzeasca dupa care am plecat cu ea si la 3 min dupa ce am plecat cu ea sa oprit si nu a vrut sa mai porneasca deloc iam da la atomat de vreo 10 ori cred ,dupa care nici electromotorul nu mai invarte .pun contactul si nu se aude nimik doar becurile din bord ce se aprind .ce ar putea avea ?

 

dupa ce ii dai curent sau incarci bateria, trebuie sa vedem ce problema are - fa si o scanare, sa vedem daca ai ceva erori stocate pe Engine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nici o eroare stocata pe motor .e ff ciudat .iam dat curent am si inpinso porneste dar se opreste 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cureaua cum se prezinta? popma de motorina din rezervor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu un vw bora 1.9 tdi ALH.are 380.000 km,baterie nou nouta.pana acum la pornire la rece prima oara invartea greu apoi pornea.de ieri in schimb nu mai vrea sa porneasca si face cum vedeti in clip.ceva sfaturi?multumesc!

Nu da nicio eroare la scanarea cu Vag-Com.

http://youtu.be/6S6_sNcPkew

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am patit si eu zilele astea... am chiar si o baterie noua ..si tot am ramas in drum ....si la fel se comporta...merge ce merge si apoi nu mai merge... sau la a 2-a cheie imediat dupa oprire e totul mort ... luni ma duc la service , sigur e electromotorul buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello. Eu am avut doua probleme, si anume: 1.Electromotorul; 2. Una din bobinele de inductie.

 

Acum e totul in regula...

 

Ovydik , te sfatuiesc sa mergi la service si sa iti verifice cei de acolo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat si eu tot prin schimbarea electromotorului,va multumesc de raspunsuri!

P.S.in prima faza a fost si clapeta shut-off blocata,am deblocat-o iar apoi a pornit de cateva ori pana a murit electromotorul.

Acum porneste la sfert!

Modificat de ovydik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua,va rog ajutați-mă,nu ma pricep sunt sofer incepator,ieri am fost cu masina la spital sa o iau pe sotia mea si cand sa plec Shock...nu mai porneste panarama...pun contactul astept sa se stinga martorii si cand invart cheia in contact a facut un zgomot si...Atat, am sunt un prieten care se mai pricepe cat de cat sa il intreb care e problema,a venit am pus firele de pe bateria lui pe a mea si degeaba, am impinso cativa metri si a pornit am ajuns cu ea acasa si azi dimineata cand am incercat sa o pornesc a facut la fel...de vina pare sa fie electromotorul...acum intrebarea mea este (suna prosteste dar) ma puteti ajuta sa imi spuneti va rog ce chei am nevoie sa il dau jos sa il duc la un service sa vada daca se poate repara sau nu? Astept un raspuns...va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai bine te duci cu masina si il demonteaza ei ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minutes ago, Al Bundy said:

Nu mai bine te duci cu masina si il demonteaza ei ?

 

Aurrica , avand in vedere ca nu te pricepi la mecanica - electrica ( eu asa am inteles )  , mai bine il asculti pe Al Bundy ..cauta intai pe net un service care te poate ajuta ...vb cu vecinii sa te ajute sa pornesti masina ( sa te impinga ) si du-te la ei fara sa mai opresti motorul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tioacastefanut

Salutare. Vreau sa va zic si eu desprea frustrarea mea. Am o masina care porneste foarte greu dimineata, mai ales ales cand e frig afara, adica invarte foarte greu, ca si cum bateria ar fi descarcata. Bateria este noua, pentru ca am crezut initial ca este de la baterie dar degeaba. Bateria are 12.6v dimineata si nu scade sub 10v cand incerc sa o pornesc. Nu se aprinde nici un martor in bord si face asa doar la prima cheie. Eu suspectez electromotorul ca fura curent la pornire, dar nimic mai mult. Voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

mergi la un servis unde au ampermetru tip clamp sa iti spuna daca iti fura sau nu curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!