Jump to content

4 MOTION


deocamdata
 Share

Postare recomandată

Normal nu e. In timp, apar uzuri la elementele cardanului, etc.. si de aici vibratiile si zgomotul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal ar fi sa o poti suspenda si de fata si de spate si sa stai sub masina in timp ce se pleaca cu masina in conditiile expuse si sa vezi daca se aude din diferential sau din cardan. E posibil sa fie de la articulatia cardanului si sa-si fi facut joc, insa ciudat e ca se aude doar cu rotile virate la maxim.

E foarte probabil ca problema sa nici nu fie de la sistemul de tractiune integrala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, depinde si de vechimea si nr de km pe care ii are masina.

Am un prieten - are Passat 4motion (cumparat de nou) - dupa vreo 10 ani si peste 250.000km - a inceput sa se auda asa cum zic ei... plus ca se simte si o usoara vibratie pe spate.

Banuiesc ca e de la cardan - bucse, cruce... sau ce mai are el pe spate.

L.E. - alex - de la tractiunea spate e.... si nu are cum sa replice zgomotele din momentele maxime de torsiune, cu masina pe elevator.... nu o sa auda nimic, cu ea ridicata.

Doar sa-i verifice jocurile cardanului.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am uitat sa completez ca e posibil sa nu apara cu masina suspendata din lipsa de aderenta si pentru ca nu e solicitat ansamblul cardanic asa cum ar trebui.

Cel mai probabil de la cruce e, daca o ridica pe elevator ii poate verifica jocurile. Daca impinge de cardan de jos in sus inainte de articulatia de la diferential si are joc sus-jos, atunci de-acolo e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are km multi si nici jocuri in cruce la cardan si nici in cutie sau grup... am pus-o pe elevator si am verificat chestiile astea, totul pare ok... vibratul se simte un pic fix cand plec de pe loc si dupa un metru nu mai face.... si am lasat-o sa 'curga' (adica sa nu fie in sarcina) cu rotile virate la maxim si nu mai face.... este ciudat...

cardanu se misca sus jos dar un pic si cu forta destul de mare in bucsa de cauciu cu rulmentul intermediar... dar nu are joc in bucsa ci se misca sus jos din elasticitatea cauciucului

apropo este un audi a4 din 2004

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici a mea nu avea joc le cardan. Precizez ca este vorba de huruit nu de vibratii!

Eu sunt convins ca la toate se aude la fel. Diseara o sa fac o incercare sa vad daca si la Audi se aude, cu toate ca e alta generatie de Quattro, dar tot Torsen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un A4 B7 se plange si-un tovaras ca aude uneori ca un huruit pe curbe si se pare ca nu e de la rulment. Apare cand accelereaza putin mai tare in curba, dar poate o intra ESP-ul si se aude de la frana huruitul ala pe spate. Masina are Quattro, apropo.

Cand o sa creasca fenomenul in intensitate, o sa fie mai usor de depistat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

huruit este mai bine spus decat tremurat... nu am mentionat ca se intampla numai cand plec de pe loc.... daca din mers, incetinesc si iau viraj maxim nu se simte / aude nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici a mea nu avea joc le cardan. Precizez ca este vorba de huruit nu de vibratii!

Eu sunt convins ca la toate se aude la fel. Diseara o sa fac o incercare sa vad daca si la Audi se aude, cu toate ca e alta generatie de Quattro, dar tot Torsen.

La Audi nu se simte si nu se aude nimic de genul huruitului de la Passat, in aceleasi conditii de rulare, cu rotile virate la maxim in pornirea de pe loc. Eu huruitul l-am considerat normal, colegii zic ca nu e normal. Parerea mea e ca in afara de huruitul respectiv care e enervant nu pare sa fie o problema care necesita rezolvare daca cardanul nu bate sau nu vibreaza in mers normal.

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e enervant, nu e o problema, nu e normal .... am un prieten cu un 4Motion - pe care il are de nou... la inceput nu facea asa.... de cativa ani, face.. si numai in conditiile descrise de voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Detin un passat 1.9 tdi 110cp 4 motion din 1999, din cate am citit zice ca e tractiune integrala permanenta. Urma sa merg la ITP unde la o statie ITP mi-au spus ca nu pot face verificarea deoarece e 4 motion si nu au standul necesar dar am fost la alt ITP si avand acelasi stand mi-au facut verificarea pe urma i-am intrebat cum au rezolvat cu tractiunea integrala si ei mi-au spus ca au decuplat spatele si asa au putut face verificarea. Pai daca e permanent ei cum l-au decuplat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil au scos siguranta din panoul de sig., sau (dar nu as crede) au scos mufa de alimentare-comunicare direct din haldex (de sub masina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Nu exista asa ceva,la passat ai torsen mecanic care nu se decupleaza niciodata;si da,verificarea se face pe un stand normal pt ca se invart rolele standului angrenandu-ti rotile,nu motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

odata cu iesirea in concediu,drumuri mai lungi am verificat consumul....mediu 7.2

cine mai are golf 4 4 motion cu asz imi poate spune cit consuma? mi se pare multisor...

am facut cam 2000km din care jumate cu AC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La octavia 1 4x4 mi s-a facut itp-ul pe stand normal. Rolele se miscau in sensuri opuse. Daca se miscau amandoua spre inainte sau spre inapoi sarea masina de pe stand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut la toata lumea! am citit intreg topicul si sunt tot mai convins sa cumpar vw bora sau leon tdi 4 motion, cam de o saptamana numai 4 motion am in cap, dar cum nu am habar de asa ceva, va intreb cateva lucruri care mi-ar fi de mare ajutor:

- din cate am citit pe astfel de masini este montat sistemul haldex acesta fiind situat pe puntea spate, am inteles bine ?

- in cazul in care se scoate siguranta (nr 31 am inteles ca ar fi pentru tractiunea spate) si se merge fara tractiune spate se poate defecta ceva in timp pot aparea efecte negative? acesta intrebare poate fi considerata o tampenie de cei care spun ca tractiunea spate intra doar atunci cand fata pierde aderena, dar sunt si pareri si mecanici care sustin sus si tare ca tot timpul trage si fata si spatele "pentru ca de aceea ii spune permanent" indiferent ca este 75-25, 90-10, etc

- care este, si la ce suma ajunge cea mai costisitoare defectiune care poate aparea la 4 motion, pana in 2004 de fabricatie, din ce ati auzit

multumesc mult !!!

Modificat de albulul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Haldexul da este situat pe puntea spate.

2.Nu are nimic daca mergi cu siguranta scoasa,a mea a mers la mine in FWD 30.000 km + cat a mai mers si la celalalt proprietar,avea pompa haldex dusa din cauza neschimbarii filtrului si a uleiului din haldex,la 275.000 km am gasit filtrul original de metal.Am schimbat pompa cu una SH si acum merge perfect de 35.000 km fara probleme chiar daca are 310.000 km.

3.Teoretic Haldexul e 95-5 tot timpul.

4.Daca le iei noi,toate piesele sunt costisitoare,pompa de haldex era intre 13-17 mil acu un an si ceva,pe cand la dezmembrari e 100 de euro.Un grup intreg gasisem la 350 de euro,deci stai calm sunt masini oarecum vechi,cu piese comune la diferite modele,Golf IV,Bora,Leon,Audi S3,TT,Sharan,Alhambra,Octavia etc.

Sa fii atent la volant sa nu fie dusa,daca e blocata transmite vibratii pe cardan si iti huruie grupul rau de tot cand e subturata sau supraturata.

Daca nu huruie nimic pe spate mergi cu incredere pe 4motion,face toti banii.

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci mult de tot Byz, nu mai am rabdare sa gasesc un 4 motion, de preferinta un o bora sa am putin mai mult spatiu decat la leon, sunt in cautare.

as mai avea o rugaminte, in afara de volant la ce sa mai fiu atent,sau cum poate fi testata masina ca sa vezi eventualele bube ale sistemului 4 motion? sper ca nu e :offtopic:

merci inca o data de raspuns !!!

Modificat de albulul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E simplu,prima oara verifici daca trage spatele undeva pe o zona alunecoasa,noroi sau iarba.Daca te`ai convins ca functioneaza incerci sa mergi cu prima treapta in cercuri atat la stanga cat si la dreapta,daca auzi huruit in spate ca de rulment,ar trebui sa renunti si sa cauti alta.Asa avea si a mea dar pana la urma era tot din volant,dar se poate sa fie din grup.Unii zic ca se rezolva doar cu un schimb de ulei la haldex,dar nu te poti baza pe asta.

Nu te grabi sa cumperi un FWD,la iarna o sa regreti ca nu ai mai avut rabdare sa gasesti un awd.

Chiar luna trecuta am vazut o bora 4motion TDI 131 cai neagra,era superba,daca mai gasesc anuntul ti`l trimit pe pm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!Eu am pe Bora sistemul 4Motion si il recomand.

Cea mai simpla metoda de a verifica intretinerea lui,e sa vezi daca filtrul de ulei al Haldex-ului e din plastic sau din metal.Daca e din metal,inseamna ca nu a fost schimbat niciodata.Al meu are 70 000Km si e din metal.Deja l-am cumparat pe cel nou si uleiul sa le schimb.Altceva poti cred doar simti zgomote ciudate,vibratii,nu stiu sigur.

Iar in privinta felului cum actioneaza acest ambreiaj,ai pe forum aici toate informatiile tehnice care te vor lamuri.(self study programme 206)

Singurul dezavantaj il gasesc in micsorarea spatiului pentru picioare si portbagaj.

Succes in cautare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna tuturor,

Am gasit sa imi cumpar un VW Bora Variant 4x4 TDI 116 CP 4MOTION, daca poate cineva sa imi spuna daca merita mai mult un 4x4 decat unul cu tractiune fata, cineva imi spunea ca ar avea ceva probleme la cutia de viteze, ca nu ar fi bine etajata pentru 4x4.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am un Passat Varian 4Motion 2.0TDI 140CP din 10.2006.

De curand, cu ajutorul unor colegi de pe forum, am identificat si rezolvat o problema "veche" si "enervanta". Problema era vibratii intre 1900 si 2500 rotatii, in sarcina (putin deal sau accelerare).

Spun aici problema si solutia, ca poate va ajuta cand cumparati un 4Motion.

Dupa multe investigatii ... era flansa de cauciuc-metal dintre Cardan-Haldex - trebuia schimbata. Are rol si de amortizor de vibratii. Ii mai zice "Hardyscheibe".

Vedeti ca e un topic "Vibratii intre 1900 si 2500 ...". Se refera la 4Motion.

Se pare ca din cauza zapezii si a sarii se deterioreaza cauciucul flansei. Asa ca, eu dupa ce o sa mai merg prin zapada cu/fara sare o sa incerc sa o spal pe dedesubt - se pare ca merita.

Citeam aici despre uleiul si filtrul de la Haldex.

M-ati pus pe ganduri ... ca din 03.2010 de cand am luat-o (second-hand) nu am schimbat asa ceva.

Trebuie ... la ce interval ??

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul si filtrul se schimba la 60k km cel putin asa e la Golf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am reusit in sfarsit sa schimb uleiul si filtrul de la Haldex(le aveam cumparate de mult timp,dar imi lipsea cheia).

Cred ca la 60 000km se schimba uleiul si filtrul la MK4.La modelele mai noi (DSG...)cred ca intervalul e mai mare.

Exista pe net multe instructiuni,video....

Sfatul meu dupa prima experienta este urmatorul:Uleiul Haldex sa aiba mai mult de 20 de grade(se vede cu vag com foarte usor) si (cel putin in cazul meu) dupa ce se slabeste filtrul,trebuie scoasa cheia si desfiletat la mana,pentru ca daca sa desfileteaza mult,nu mai poate fi scoasa cheia,fiind locul foarte ingust.

Eu cred ca merita schimbate la 60 000km,pentru ca nu sint foarte scumpe consumabilele,si daca ai cheia,e super.

Succes!

post-93744-0-48972500-1354648162_thumb.jpost-93744-0-43746400-1354648220_thumb.jpost-93744-0-43973300-1354648309_thumb.jCateva poze cu materialele necesare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!